Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα

Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
4
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter

Ένα αποπνικτικό βράδυ του 2009, ο Αμερικανός φωτογράφος Michael Dweck που βρισκόταν στην Αβάνα αναζητώντας κάτι ενδιαφέρον για φωτορεπορτάζ, βρέθηκε με ένα φίλο σε ένα σκοτεινό σπίτι στα περίχωρα. Επίσημα, δεν υπάρχει προνομιούχος τάξη στην Κούβα. Αυτό που είδε όμως ο Dweck ήταν εκ διαμέτρου αντίθετο, τόσο στις κομμουνιστικές επιταγές, όσο και στα αμερικανικά διηγήματα με τα παλιά αυτοκίνητα και τα ετοιμόρροπα κτίρια. Πάνω από 100 εκ των πιο ταλαντούχων καλλιτεχνών, μοντέλων και μουσικών της Κούβας, μερικοί με iPhones και φορέματα Prada, χόρευαν δίπλα σε μια πισίνα, στις ακτές του ωκεανού. «Σαν παριζιάνικο σαλόνι των '30s», αναφέρει ο Dweck.

Κατά τη διάρκεια ενός έτους, ο Dweck απαθανάτισε με το φακό του Κουβανούς καλλιτέχνες στη δουλειά, στις βόλτες με τα αυτοκίνητά τους, στη νυχτερινή διασκέδαση. Το αποτέλεσμα: "Habana Libre", η Ελεύθερη Αβάνα, μια αισθησιακή ματιά στη δημιουργική ελίτ της Κούβας, τους άνδρες και τις γυναίκες που με κρατική υποστήριξη έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και να γευτούν ένα βαθμό ελευθερίας που οι περισσότεροι στην Κούβα δε γνωρίζουν. Σήμερα, 50 χρόνια μετά την έναρξη του αμερικανικού εμπάργκο και καθώς η κουβανική κυβέρνηση αναμειγνύεται στον ιδιωτικό τομέα, επιτρέπει εκτός των άλλων στον Dweck να εκθέσει τα πορτρέτα του σε έκθεση που εγκαινιάζεται στην Αβάνα στις 24 Φεβρουαρίου. Μια σιωπηρή αναγνώριση ότι η ανισότητα υφίσταται, αλλά ταυτόχρονα ένας τρόπος να προβληθεί το καλύτερο πρόσωπο της χώρας προς τα έξω. «Υπάρχει αύρα απίστευτης κομψότητας [στην Κούβα] και ο κόσμος δεν το γνωρίζει», επισημαίνει ο φωτογράφος. Υπάρχει βέβαια και σημαντική φτώχεια, γι' αυτό και ο Dweck θα προμηθευτεί μόνος του τα φώτα για την έκθεσή του. Por un mundo mejor, για έναν καλύτερο κόσμο.

Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Το αμάξι του Javier και της Januaria χάλασε. Αβάνα 2009. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
(Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Καπνίζοντας σε συναυλία στο κλαμπ Don Congrejo. 3:30 π,μ, Αβάνα 2009. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Πίνακας στο εστιατόριο La Fontana. Αβάνα 2009. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Κλαμπ Tropicana, 12:30 π.μ. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Σόου στο κλαμπ Tropicana. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Χορευτές στο κλαμπ Tropicana. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Η ηθοποιός Yoindra Perez στο στούντιο του καλλιτέχνη Bejarano. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Μέλος των Sexto Sentido, ενός τζαζ γκρουπ. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Παρασκήνια στη γνωστή σκηνή επιδείξεων μόδας La Maison. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Το μπαρ του ξενοδοχείου Melia Cohiba. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Η Januaria στο ξενοδοχείο Atlantic. Αβάνα 2009. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Ζευγάρι σε ασανσέρ. Αβάνα 2009. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Η μόδα της ελίτ ανακατεύει λάτιν και αμερικανικά στοιχεία. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Ένα μέλος των Buena Vista Social club, στο μπαρ Gato Tuerto. Αβάνα 2010. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)
Η άγνωστη, γκλάμορους Αβάνα Facebook Twitter
Μεταξύ Νέας Υόρκης και Αβάνας, ο Dweck (δεξιά) ανακάλυψε ότι οι καλλιτέχνες, οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες, τα μοντέλα της Κούβας ζουν μια ποιοτική ζωή παρά την ανέχεια τους. Το βιβλίο του: Habana Libre. (Φωτ.: Michael Dweck Studios)

[via]

Φωτογραφία
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

σχόλια

4 σχόλια