«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s

«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s Facebook Twitter
Η Rosemary Ferguson στον πορτοκαλίί καναπέ του σπιτιού της Corrine Day στο editorial μόδας ‘England’s Dreaming’, περιοδικό The Face, Αύγουστος 1993
0

Ένα μικρό διαμέρισμα στην οδό Brewster στο Σόχο του Λονδίνου ήταν ο χώρος όπου η αείμνηστη Corrine Day (έφυγε από τη ζωή το 2010) δημιούργησε μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές και αναγνωρίσιμες φωτογραφίες μόδας των '90s. Εκεί ζούσε τότε η φωτογράφος μαζί με τον σύντροφό της, επίσης φωτογράφο και κινηματογραφιστή Mark Szaszy, χρησιμοποιώντας το διαμέρισμα ως στούντιο για τις φωτογραφίες της, μερικές από τις οποίες εμφανίζονται σε μια νέα έκθεση στην Photographers' Gallery του Λονδίνου με τίτλο "Shot in Soho" που ξεκίνησε πριν λίγες μέρες και θα διαρκέσει ως τις 9 Φεβρουαρίου.

«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s Facebook Twitter
H Georgina Cooper στο editorial μόδας That imaginary Line’, Περιοδικό Interview, Ιανουάριος 1996

«Είχαν απόλυτη ελευθερία οι δύο τους σ΄ εκείνο τον χώρο», δηλώνουν οι επιμελητές της έκθεσης. «Ήταν οι μόνοι άνθρωποι που έμεναν στο κτίριο, οι υπόλοιποι χώροι ήταν είτε εγκαταλελειμμένοι είτε γραφεία. Μπορούσαν να βάζουν μουσική στη διαπασών και γενικά να κάνουν ό,τι θέλουν όποια ώρα θέλουν. Η Corinne ήταν πολύ σοβαρή φωτογράφος αλλά συγχρόνως ζούσε και ένα ατέλειωτο ξενύχτι – υπάρχουν στοιχεία και από τις δύο αυτές διαφορετικές ζωές στις φωτογραφίες».

«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s Facebook Twitter
Η Sarah Murray σε φωτογράφηση για το περιοδικό Ray Gun, 1994.

Χρησιμοποιώντας στις φωτογραφήσεις της φίλους και γνωστούς αντί για καθιερωμένα μοντέλα, η δουλειά της Corrine Day βρέθηκε στο επίκεντρο του νέου κύματος φωτογραφίας μόδας στη δεκαετία του '90. Οι φωτογραφίες της με νέα πρόσωπα όπως η Rosemary Ferguson και η Kate Moss εμφανίστηκαν στα σούπερ ψαγμένα περιοδικά της εποχής όπως το Face, το i-D και το Interview και έγιναν αυτομάτως εμβλήματα μιας εικονογραφίας glamorous παρακμής που σόκαρε αρχικά αλλά σταδιακά αναζωογόνησε την βιομηχανία της μόδας, την ώρα που τα μέσα χαρακτήριζαν αυτή την αισθητική με τον αμφιλεγόμενο όρο "heroin chic".

«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s Facebook Twitter
Η Rosemary Ferguson στο editorial μόδας ‘England’s Dreaming’, περιοδικό The Face, Αύγουστος 1993

Μιλώντας παλιότερα η ίδια η φωτογράφος για εκείνη την «τρελή αλλά και πολύ δημιουργική» περίοδο, θυμόταν τις συνθήκες φωτογράφησης για ένα editorial μόδας που της είχε αναθέσει το περιοδικό Face:

«Είχα συναντήσει την Rosemary Ferguson το 1991 στα McDonalds. Μου είχε φανεί γοητευτικά 'ανδρόγυνη'. Ένιωσα μια έλξη που δεν μου είχε ξανασυμβεί με κορίτσι. Την φωτογράφησα στο διαμέρισμά μου που είχε μια άθλια μοκέτα γεμάτη λεκέδες από τα πάρτι που κάναμε. Ήμουν άφραγκη και ζούσα με το επίδομα ανεργίας. Ποτέ μου δεν σκέφτηκα τότε την εμπορική διάσταση της φωτογραφίας μόδας. Περνούσαμε πολύ ωραία για να σκεφτούμε τέτοια πράγματα...».

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ