Ο Γάλλος καλλιτέχνης Fabien Barrau χρησιμοποιεί φωτογραφίες τραβηγμένες με drone για να κάνει φωτογραφικά μοντάζ και να δείξει πως μπορεί να είναι ο κόσμος μετά από μια αποκάλυψη εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

 

Με την ονομασία News From the Future, η σειρά φωτογραφιών απεικονίζει διάσημα αρχιτεκτονικά ορόσημα σε μέρη όπως το Παρίσι, η Ρώμη, η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο που βυθίζονται κάτω από τα κύματα ή έχουν πνιγεί στην άμμο της ερήμου.

 

«Προσπαθώ να φανταστώ τι θα συνέβαινε σε περίπτωση ερημοποίησης, άνοδο των ωκεανών ή τροπικοποίηση μιας περιοχής», δήλωσε ο Barrau.

 

Για κάθε σύνθεση, συνδυάζει μια φωτογραφία από drone με κάποια αρχειακή φωτογραφία για να φανταστεί πώς οι μελλοντικές γενιές επιζώντων από την κλιματική αποκάλυψη θα μπορούσαν να εξερευνήσουν τα ερείπια μεγάλων πόλεων, εκατοντάδες χρόνια από τώρα.

 

Το κίνητρό μου για αυτήν τη σειρά ήταν να επηρεάσω όσο περισσότερους ανθρώπους μπορώ, να τους ευαισθητοποίησω σχετικά με την κλιματική αλλαγή και να τους παρακινήσω να ενεργούν όπως μπορεί ο καθένας.

 

Φαντάζεται να βιώνουν «το ίδιο συναίσθημα με τους αρχαιολόγους του 19ου αιώνα που ανακάλυψαν την Πομπηία», τη ρωμαϊκή πόλη που θάφτηκε και διατηρήθηκε κάτω από τέφρα μετά από μια καταστροφική ηφαιστειακή έκρηξη το 79 μ.Χ.

 

 

Ο Barrau αντλεί έμπνευση από τα αγαπημένα του έργα μεταποκαλυπτικής φαντασίας. Η εικόνα των δύο φαλαινών που κολυμπούν πάνω από την Αψίδα του Θριάμβου του Παρισιού είναι αφιερωμένη στον Γάλλο καλλιτέχνη Roland Cat, ο οποίος τη δεκαετία του 1970 και του '80 φαντάστηκε θαλάσσια πλάσματα να κολυμπούν πάνω από βυθισμένες πόλεις.

 

Η σειρά News From the Future θυμίζει σκόπιμα ταινίες όπως Ο Πλανήτης των Πιθήκων (1968), το Mad Max (1979), το Akira (1988) και ένα ντοκιμαντέρ του 2008 από το National Geographic με τίτλο Aftermath: Population Zero.

 

«Το κίνητρό μου για αυτήν τη σειρά ήταν να επηρεάσω όσο περισσότερους ανθρώπους μπορώ, να τους ευαισθητοποιήσω σχετικά με την κλιματική αλλαγή και να τους παρακινήσω να ενεργούν όπως μπορεί ο καθένας», είπε. «Παραμένω πεπεισμένος ότι μια απλή εικόνα μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους ανθρώπους, ειδικά στους νεότερους, να κατανοήσουν τις πιθανότητες των συνεπειών της αδράνειας».