Απεργία την Πρωτομαγιά

Παυλόπουλος και Μητσοτάκης στα εγκαίνια του μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Παυλόπουλος και Μητσοτάκης στα εγκαίνια του μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Facebook Twitter
0

Για ένα όραμα και έργο ζωής, του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, που παίρνει «σάρκα και οστά», έκανε λόγο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, εγκαινιάζοντας το νέο Μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στο Παγκράτι.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη σύζυγό του Μαρέβα έδωσαν το παρών στα εγκαίνια, όπως και η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Ο κ. Παυλόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη να διασφαλίσουμε, καθένας στο μέτρο που του αναλογεί, τη λειτουργία αυτού του εμβληματικού Μουσείου και αναφέρθηκε στο τεράστιο και πολύπλευρο έργο του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, καθώς και στην προσφορά τους στην Τέχνη.

Παυλόπουλος και Μητσοτάκης στα εγκαίνια του μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Facebook Twitter

Επισήμανε ότι ο Βασίλης Γουλανδρής αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα Έλληνα, ο οποίος πέτυχε στην οικονομική και επιχειρηματική του δραστηριότητα, όμως μεγάλο μέρος των όσων εξ' αυτής αποκόμισε το προσέφερε, με ποικίλους τρόπους στην Πατρίδα μας.

Συγκεκριμένα, υπενθύμισε ότι ακολούθησε και προεξέτεινε με μεγάλη επιτυχία τη μοναδική παράδοση των εφοπλιστών, η οποία συνέβαλε τα μέγιστα στο να μπουν τα θεμέλια και να κατακτήσει η ελληνική εμπορική ναυτιλία την παγκόσμια κορυφή, ενισχύοντας παραλλήλως, με καθοριστικό τρόπο, την εθνική μας οικονομία.

Επιπροσθέτως, υποστήριξε ότι στο πεδίο της Τέχνης κάλλιστα ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, ώστε να τους αναγνωρίζονται τα διακριτικά του σύγχρονου «Μαικήνα», καθώς η ανεκτίμητης αξίας συλλογή έργων σύγχρονης τέχνης με ποιοτικά χαρακτηριστικά μοναδικότητας -και δη σε παγκόσμια κλίμακα- αποτέλεσε και αποτελεί την αντηρίδα, πάνω στην οποία στηρίζεται το έργο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.

Παυλόπουλος και Μητσοτάκης στα εγκαίνια του μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Facebook Twitter

«Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, εδώ στην Αθήνα, του οποίου την έναρξη λειτουργίας τελούμε σήμερα, "βεβαιώνει του λόγου το ασφαλές". Για να φθάσουμε, όμως, σε αυτή την κορύφωση, είχαν προηγηθεί λαμπρές ψηφίδες ενός ανεπανάληπτου μωσαϊκού Τέχνης, όπως είναι, ιδίως, μ' επίκεντρο την 'Ανδρο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, από το 1979, το Αρχαιολογικό Μουσείο, από το 1981 και η Νέα Πτέρυγα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, από το 1986. Σε αυτό, έκτοτε, οργανώνονται, κάθε καλοκαίρι, στην 'Ανδρο οι παγκοσμίως γνωστές και καθιερωμένες διεθνείς εκθέσεις μεγάλων καλλιτεχνών» σημείωσε ο κ. Παυλόπουλος.

Αναφερόμενος στο πεδίο της κοινωνικής τους προσφοράς τόνισε ότι συνέβαλαν τα μέγιστα, ώστε να στηριχθούν αναρίθμητοι συνάνθρωποί μας, οι οποίοι βρίσκονταν και βρίσκονται σε μεγάλη ανάγκη, προσβλέποντας στην ουσία και όχι στην προβολή.

Κλείνοντας τον χαιρετισμό του απέτισε «τον οφειλόμενο φόρο τιμής στην μνήμη αλλά και στο παράδειγμα που μας κληροδότησαν ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή» και ευχήθηκε «αυτό το υπόδειγμα προσφοράς και ήθους να χαράζει και να φωτίζει δρόμους χρέους, τους οποίους θα ακολουθήσουν και άλλοι, πολλοί, άξιοι μιμητές».

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.