ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Παυλόπουλος για Γλυπτά του Παρθενώνα: Κανείς σοβαρός δεν στηρίζει το Βρετανικό Μουσείο

Παυλόπουλος για Γλυπτά του Παρθενώνα: Κανείς σοβαρός δεν στηρίζει το Βρετανικό Μουσείο Facebook Twitter
2

Θεσμικώς δίκαιο και ηθικώς επιβεβλημένο, στο όνομα της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, χαρακτήρισε ο Προκόπης Παυλόπουλος τον αγώνα υπέρ του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Με την παρουσία του Πρόεδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη πανηγυρική συνεδρίαση της Πανελλήνιας Επιτροπής Επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, που συγκροτήθηκε με απόφαση της ολομέλειας των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας.

Ο Προκόπης Παυλόπουλος εξέφρασε την αισιοδοξία, ότι πολύ σύντομα θα έρθει η ώρα της δικαίωσης, δηλαδή της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, αναφέροντας πως αυτός ο αγώνας είναι δίκαιος, όχι μόνον νομικά, αλλά και ηθικά - και πως πρέπει όλοι να τον στηρίξουμε. «Ο παγκόσμιος πολιτισμός επιβάλλει την επιστροφή τους», τόνισε ο κ. Παυλόπουλος.

Επίσης, ο κ. Παυλόπουλος, αναφερόμενος στο έργο του Βρετανού Κόμη Έλγιν, ανέφερε ότι κανένας δεν έχει δικαίωμα να παραχωρήσει τα γλυπτά, δεν είναι ιδιοκτησίας κανενός, είναι της παγκόσμιας κοινότητας. «Η παγκόσμια διανόηση είναι μαζί μας, και κανένας σοβαρός άνθρωπος, κανένας σοβαρός επιστήμονας, δεν στηρίζει την άποψη του Βρετανικού Μουσείου», σημείωσε.

Στην συνέχεια, ο πρόεδρος του Μουσείου Ακροπόλεως, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, σε σύντομο χαιρετισμό του εξέφρασε την αισιοδοξία ότι θα επιστραφούν στην πατρίδα μας τα γλυπτά, και αναφέρθηκε σε ιστορικά δεδομένα. Ακόμη, ευχαρίστησε τον δικηγορικό κόσμο που αγκάλιασε το θέμα αυτό, το οποίο όμως θέλει πολύ καλό συντονισμό, και ειδικά από νομικής άποψης, όπως τόνισε.

Ο πρόεδρος της ολομέλειας και πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Δ. Βερβεσός ανέφερε ότι το ζήτημα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα, της επανένωσης του «Ναού της Δημοκρατίας», διαφεύγει των στενών συνόρων των εθνικών διεκδικήσεων κι ανάγεται σε οικουμενικό αίτημα προς το σκοπό της ενότητας των εμβληματικών πολιτιστικών αγαθών. «Ασχέτως αν κανείς τάσσεται υπέρ του 'πολιτιστικού εθνικισμού' ή του 'πολιτιστικού διεθνισμού', ένα είναι βέβαιο: Η επανένωση των Γλυπτών, δεν είναι μόνον υπόθεση ελληνική. Είναι υπόθεση παγκόσμια», σημείωσε.

Κλείνοντας, ο κ. Βερβεσός τόνισε: «Όπως και αν έχει το πράγμα, δεν μπορούμε να παραβλέπουμε την μία και μόνη ιστορική και νομική αλήθεια: ότι στην πραγματικότητα, η υπόθεση των γλυπτών του Παρθενώνα είναι υπόθεση αρχαιοκαπηλείας. Για εμάς λοιπόν, η διαπραγμάτευση αυτή δεν είναι διαπραγμάτευση συμφερόντων, είναι διαπραγμάτευση αρχών. Γι' αυτό και επιμένουμε στην ανάδειξη και εδραίωση, τόσο της ιστορικής αλήθειας, όσο και της νομικής βασιμότητας των θέσεών μας. Και τούτο είναι εθνική επιταγή».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
2

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.