O κινηματογραφιστής των road movies του Βέντερς και του Τζάρμους, Ρόμπι Μιούλερ, πέθανε σε ηλικία 78 ετών

O κινηματογραφιστής των road movies του Βέντερς και του Τζάρμους, Ρόμπι Μιούλερ, πέθανε σε ηλικία 78 ετών Facebook Twitter
0

Ο διάσημος κινηματογραφιστής Ρόμπι Μιούλερ, γνωστός για το έργο του στις ταινίες των Βιμ Βέντερς, Τζιμ Τζάρμους και Λαρς Φον Τρίερ, πέθανε σε ηλικία 78 ετών.

Ο Μιούλερ πέθανε στο σπίτι του στο Άμστερνταμ, μετά από πολλά χρόνια αγγειακής άνοιας που τον είχε αφήσει ανίκανο να μιλήσει ή να κινηθεί, σύμφωνα με την ολλανδική εφημερίδα Het Parool.

Ο Ρόμπι Μιούλερ, γεννημένος στο Κουρασάο (τότε μέρος των Ολλανδικών Αντιλλών) το 1940, αποτέλεσε έναν από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες του κινηματογράφου του τελευταίου μισού αιώνα, σύμφωνα με τη Guardian.

Μετά τις σπουδές του στην Κινηματογραφική Ακαδημία της Ολλανδίας, ο Μιούλερ μαθήτευσε δίπλα στον κινηματιγραφιστή Γκέραρντ Βάντενμπεργκ και εργάστηκε ως βοηθός καμεραμάν σε πολλές από τις ταινίες του στην Ολλανδία και τη Γερμανία.

Ο Μιούλερ αποφοίτησε ως διευθυντής φωτογραφίας σε ταινίες μικρού μήκους, μία απο αυτές, το «Alabama (2000 Light Years)» να είναι για έναν τότε φοιτητή της Σχολής Κινηματογράφου του Μονάχου, τον Βιμ Βέντερς.

Η πρώτη ταινία του Βέντερς, «Καλοκαίρι στην Πόλη» (Summer in the City) ήταν επίσης και η αρχή για τον Ρόμπι Μιούλερ. Μαζί θα συνέχιζαν να κάνουν 10 ταινίες, καθώς και μέρος του «Πέρα από τα Σύννεφα» (Beyond the Clouds), την τελευταία ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι.

Στις ταινίες αυτές ο Μιούλερ ανέπτυξε ένα εκλεπτυσμένο, παρατηρητικό ύφος, συμπληρώνοντας το ενδιαφέρον του Βέντερς για τη ρετρό ποπ κουλτούρα και τις τύπου roadtrip περιπλανήσεις.

Αναμφισβήτητα η πιο επιτυχημένη συνεργασία τους ήταν το «Παρίσι - Τέξας», το οποίο κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1984. Ωστόσο, η ταινία «Ο Αμερικανός φίλος», από το της Πατρίσια Χάισμιθ, ήταν αυτή η οποία εδραίωσε τη διεθνή φήμη τους, το 1977.

Η ταινία αυτή άνοιξε το δρόμο σε πολλές προτάσεις στον Μιούλερ από μεγάλους Αμερικανούς σκηνοθέτες, με τον κινηματογραφιστή να εργάζεται σε ταινίες του Πίτερ Μπογκντανοβιτς, όπως το «Saint Jack» και «They All Laughed» και του Ουίλιαμ Φρίντκιν, «To Live and Die in LA».

Ο Μιούλερ δούλεψε επίσης σε αγγλόφωνες ταινίες για νεότερους σκηνοθέτες όπως τον Άλεξ Κοξ στο «Repo Man» και τον Τζιμ Τζάρμους στο «Στην παγίδα του νόμου».

Ο Ρόμπι Μιούλερ συνδέθηκε ιδιαίτερα με τον Τζάρμους, γυρίζοντας τις ταινίες «Mystery Train», «Dead Man» και «Ghost Dog: Way of the Samurai».

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ο Μιούλερ είχε γίνει αποκτήσει μεγάλο όνομα στον κινηματογράφο, ενώ ήταν τακτικά υποψήφιος για βραβεία (παρόλο που δεν προτάθηκε ποτέ υποψήφιος για Όσκαρ).

Συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Λαρς Φον Τρίερ στο «Δαμάζοντας τα κύματα» (Breaking the Waves) το 1996 και στο «Χορεύοντας στο σκοτάδι» (Dancer in the Dark) το 2000, το οποίο κέρδισε και το Χρυσό Φοίνικα.

Η τελευταία ταινία του Μιούλερ, ήταν το «24 Hour Party People» του Μίχαελ Γουίντερμποτομ το 2002, όπως και το «Carib's Leap in Grenada» του Στιβ ΜακΚουίν την ίδια χρονιά.

Με πληροφορίες από The Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.