Ο Αλεξάντερ Πέιν στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - Μίλησε για τον Τραμπ, τον Γουάινστιν και τον Λάνθιμο

Ο Αλεξάντερ Πέιν στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - Μίλησε για τον Τραμπ, τον Γουάινστιν και τον Λάνθιμο Facebook Twitter
0

Παλιός γνώριμος της Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ της (επισκέπτεται το ΦΚΘ εδώ και μια εικοσαετία τουλάχιστον – από την προβολή της ταινίας του "Πολίτης Ρουθ" στα 1997) ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος Αλεξάντερ Πέιν επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει το νέο του φιλμ Μικρόκοσμος / Downsizing.


«Είστε τελικά απαισιόδοξος» ρωτήθηκε στη συνέντευξη τύπου. «Μάλλον ρεαλιστής», απάντησε ο 56χρονος Αλεξάντερ Πέιν. «Προσποιούμαι ότι κάθε ταινία που κάνω είναι κωμωδία. Σίγουρα και η ταινία μου αυτή είναι κωμωδία αλλά έχει και ζοφερά στοιχεία», είπε αναφερόμενος στο νέο του φιλμ που προβάλλεται απόψε στο Ολύμπιον σε ειδική προβολή στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.


«Είναι η έκτη φορά που βρίσκομαι εδώ, ίσως η έβδομη. Έχω φέρει τέσσερις ταινίες στο παρελθόν, δύο φορές υπήρξα μέλος της κριτικής επιτροπής και μία πρόεδρος. Περνάω πάρα πολύ καλά, είμαι πανευτυχής εδώ. Χαίρομαι πάντα που παρά την κρίση και τις περικοπές στη χρηματοδότηση του Φεστιβάλ, η Θεσσαλονίκη διατηρεί ζωντανό τον κινηματογραφικό της πολιτισμό», είπε ο Πέιν.


Αν και σε ερώτηση για το αν βρίσκεται κοντά στην ιδέα του να γυρίσει μια ταινία για την Ελλάδα ο Πέιν απάντησε πως «κάθε μέρα βρίσκομαι πιο κοντά στα πάντα...ακόμα και στο θάνατο» για τον ελληνικό κινηματογράφο προτίμησε να απαντήσει «Βλέπουμε ... Λάνθιμο τώρα» και απέφυγε να εκφράσει δημόσια την άποψή του για τις σύγχρονες ελληνικές ταινίες.


Για τη Νορβηγία όμως, στην οποία αναφέρεται η τελευταία του ταινία (στη σκανδιναβική χώρα εξάλλου έχει γίνει μέρος των γυρισμάτων του "Downsizing"), έχει μάλλον διαφορετική γνώμη. «Ο Τζιμ Τέιλορ σκέφτηκε ότι μία τέτοια τρελή ιδέα δεν μπορούσε παρά να προέρχεται από μία σκανδιναβική χώρα. Στη Νορβηγία υπάρχουν άνθρωποι που είναι αρκετά γεροί στα μυαλά τους και αρκετά τρελοί» είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη τύπου ενόψει της προβολής της ταινίας του).

Όσον αφορά τέλος την Αμερική , το Χόλυγουντ και το νέο πρόεδρο Τράμπ, ο Αλεξάντερ Πέιν απάντησε επίσης με το δικό του τρόπο:
«Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος να τον συμπαθεί...» (σ.σ τον πρόεδρο Τράμπ).


Ως πολύ αντιπαθητικό άνθρωπο χαρακτήρισε επίσης ο Αλεξάντερ Πέιν τον κινηματογραφικό παραγωγό Χάρβεϊ Γουάινστιν με τον οποίο είχε και ο ίδιος παλιότερα συνεργαστεί. «Προσωπικά; Ναι. Σοκαρίστηκα. Όλα αυτά συμβαίνουν παντού και συνέχεια, αλλά η έκταση της εγκληματικότητας με σόκαρε. Όλοι εκπλαγήκαμε από την έκταση του φαινομένου. Είναι κρίμα που έμειναν κρυφά τόσο διάστημα. Τώρα όμως βγήκαν στην επιφάνεια, οι γυναίκες μιλούν, δεν το ανέχονται άλλο κι αυτό είναι καλό. Δεν τον συμπαθούσα εξαρχής τον Γουάινστιν. Δεν ήθελα να συνεργαστώ ξανά μαζί του. Είναι πολύ αντιπαθητικός άνθρωπος και δεν ξέρω πώς τον προσεγγίζουν άλλοι».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.