Your Hand In Mine - Vintage Ρομαντισμός

Your Hand In Mine - Vintage Ρομαντισμός Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Καρδαράς.
0
Επιμένετε και στον δεύτερο δίσκο σας στην ορχηστρική μουσική. Πιστεύετε αυτό που λένε μερικοί, ότι εκεί κρύβεται η πραγματικά «μεγάλη» μουσική;

Ναι, ως τώρα μάς βγαίνει περισσότερο το ορχηστρικό. Δεν είναι τόσο το ότι στη «μεγάλη» μουσική περιττεύει ο λόγος και στη «μικρή» απαιτείται. Ίσως, αν είχαμε καλύτερες φωνές, να στηριζόμασταν περισσότερο εκεί και να μη μαθαίναμε ποτέ τόσα όργανα! Παρ’ όλα αυτά, είμαστε της άποψης ότι, ενώ μια καταπληκτική σύνθεση δεν μπορεί ποτέ να χαντακωθεί από έναν άστοχο στίχο ή μια λάθος ερμηνεία, ένας καταπληκτικός στίχος δύσκολα μπορεί να σώσει μια κακή σύνθεση.

Έχετε δηλώσει ότι αγαπάτε τους πλανόδιους μουσικούς; Τι σας γοητεύει σε αυτούς;

Από μικρούς μάς κυριεύει μια ανεξήγητη χαρά κάθε φορά που συναντάμε πλανόδιους ή μουσικούς του δρόμου. Μια πηγαία συμπάθεια σε συνδυασμό με έντονο ενδιαφέρον ν’ αποκωδικοποιήσουμε τις ιστορίες που κουβαλούν, διότι συνήθως είναι απρόσμενα ενδιαφέρουσες. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα καλοκαίρι στην Κρήτη το ‘96, στα 13 μου, με πόση αποβλάκωση χάζευα δύο Νοτιοαφρικανούς εικοσάρηδες να παίζουν Smashing Pumpkins για να βγάλουν χρήματα και να γυρίσουν την Ευρώπη με τις κιθάρες τους. Ή τον περίφημο Πέρση που, εδώ και χρόνια, μαγεύει τους περαστικούς παππούδες μπροστά απ’ το ΙΚΑ στην Αριστοτέλους με το σαντούρι του. Ο συγκεκριμένος, κατόπιν συζήτησης, αποδείχτηκε βραβευμένος σολίστ και μεγάλος δάσκαλος, που ήρθε στην Ελλάδα για μια καλύτερη τύχη. Καιρό έχουμε να τον δούμε.

Επίσης, χρησιμοποιείτε κάποια περίεργα μουσικά όργανα. Ποια είναι αυτά; Τα κατασκευάζετε μόνοι σας;

Φλερτάραμε ένα διάστημα με την οργανοποιία ,αλλά λόγω επαγγελματικών συγκυριών και έλλειψης χρόνου δεν φτιάξαμε ποτέ ένα όργανο απ’ το μηδέν. Αυτό που μας αρέσει είναι να τροποποιούμε όργανα, αντικείμενα και παιχνίδια, ώστε να πάρουμε καινούργιες ιδέες. Χαρακτηριστικά παράδειγματα, ο προγραμματισμός διάτρητων καρτών για μουσικά κουτιά, η κιθάρα με το μισό καπάκι ανεμιστήρα που βγάζει έναν ενδιαφέροντα industrial ήχο ιδωμένη ως κρουστό ή το πιο πρόσφατο απόκτημα, η βιολοτρομπέτα.

Έχετε πάρει το όνομά σας από ένα κομμάτι των Explosions In The Sky, ωστόσο η δική σας μουσική δεν ρέπει προς το post rock. Πώς συνδυάζετε αυτές τις επιρροές με άλλες στο αποτέλεσμα που ακούμε τελικά στον δίσκο; Ώς επί το πλείστον, προσπαθούμε να μη συνδυάζουμε συνειδητά τις επιρροές μας. Ποτέ δεν είπαμε, δηλαδή, «τώρα θα κάνουμε ένα κομμάτι σε στυλ τάδε». Η διαδικασία ξεκινά, αφήνοντας τον εαυτό σου στο ίδιο το όργανο που καταπιάνεσαι. Αναμφίβολα αυτό θα σου δείξει τον σωστό δρόμο.

Από σένα εξαρτάται αν έχεις την ωριμότητα και την υπομονή να τον ακολουθήσεις. Το post rock είναι μια μάλλον παλιά ιστορία, που ήταν όμως κρίσιμης σημασίας. Τώρα, απλως μάς έμεινε το όνομα!

Πώς φαντάζεστε ότι θα ήταν η ιδανική συναυλία, όπου θα παίζατε το υλικό σας όπως ακριβώς το έχετε οραματιστεί;

Δεν σου κρύβουμε πως η ιδέα της συνεργασίας με Συμφωνική Ορχήστρα υπήρξε παλιότερα «every night dream» για μας. Ποτέ δεν κολλήσαμε σ’ αυτό, όμως. Ιδανική συναυλία για μας θα ήταν, καταρχάς, αυτή που δεν θα γινόταν ούτε ένα λάθος, ηχοληπτικό ή εκτελεστικό, αυτή που ο κόσμος θα καταλάβαινε τη διαφορά, αυτή που ο χώρος θα είχε μια ιστορία, αντικειμενική ή απολύτως προσωπική.

Το «Every night dreams» γράφτηκε ως σάουντρακ για την ταινία του Mikio Naruse. Ποια ταινία υποθετικά θα έντυνε το νέο σας άλμπουμ «Garden Novels» και γιατί;

Η ταινία αυτή δεν έχει ακόμη γυριστεί, όμως μια προσπάθεια για το σενάριό της θα ήταν τα εννιά μίνι διηγήματα-αποσπάσματα που γράψαμε και που συνοδεύουν τον δίσκο. Το φανταζόμαστε ως εννιά παράλληλες ιστορίες, εννιά μικρού μήκους αν θες, εκτυλισσόμενες σε διαφορετικές ίσως εποχές, με κοινό παρονομαστή τον κήπο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Μουσική / Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Έγραψε σε ένα θρανίο το «Μια αγάπη για το καλοκαίρι» για να μην τον πάρει ο ύπνος στο μάθημα. Με αφορμή τα εξήντα χρόνια της στιχουργικής του διαδρομής και τον εορτασμό τους, o Γιώργος Παπαστεφάνου κάνει μια αναδρομή σε αξέχαστες ημέρες του ραδιοφώνου και του ελληνικού τραγουδιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Άραγε το πρωί της 7ης Μαΐου του 1824 ο Μπετόβεν διαισθανόταν πως σε λίγες ώρες θα παρουσίαζε στον κόσμο τη σύνθεση που επρόκειτο να αλλάξει για πάντα την ιστορία της μουσικής; Η Ματουλα Κουστένη αναρωτιέται, παρουσιάζοντας τη δοξασμένη Ένατη, τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Μουσική / «Έχω βαθιά πίστη, αυτό έχω»: Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Το τρίδυμο Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης - Μποφίλιου μόλις κυκλοφόρησε το «Κάτι Καίγεται», τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία τους δουλειά. Και με αφορμή αυτό πήγαμε μαζί της σε ένα μπαρ όπου οι ιδιοκτήτες αγαπούν να την ακούνε να ερμηνεύει Μπρεχτ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
120’ με τη Μαρίνα Σάττι

Αποκλειστικό / Μαρίνα Σάττι: «Αν θεωρούν ότι είμαι στη low κουλτούρα χαίρομαι, μακάρι να είμαι»

Μετά την εμφάνιση της στην Eurovision -για την οποία άκουσε πολλά- και ένα άλμπουμ που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η Μαρίνα Σάττι δίνει την πρώτη της συνέντευξη και είναι χειμαρρώδης.
M. HULOT
«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Ο Πολωνός πολυβραβευμένος κόντρα τενόρος και breakdancer ετοιμάζεται για μια από τις πιο αντισυμβατικές βραδιές του φετινού προγράμματος στο Ηρώδειο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ