Τα φιλιά σου είναι φωτιά

Τα φιλιά σου είναι φωτιά Facebook Twitter
0
Πώς βρήκες την Ελλάδα την τελευταία φορά που ήσουν εδώ; Πόσο διαφορετική είναι από την εικόνα που έχουν οι Αμερικάνοι γι' αυτή;

Δεν μπορώ να σου πω με ακρίβεια. Θα ήταν ψευδαίσθηση αν σου έλεγα ότι ξέρω, γιατί τον πιο πολύ χρόνο ζω με τη διασπορά της πόλης της Νέας Υόρκης ή κοντά στο Μεξικό - και εκεί δεν βρίσκεις τον μέσο Αμερικάνο. Ό,τι δεν ξέρω κι ό,τι κρατάω στο μυαλό μου ίσως να είναι τόσο σημαντικά όσο και τα αδιάσειστα στοιχεία που διαπίστωσα η ίδια στη χώρα. Εξάλλου, έχουν υπάρξει παραδοσιακά πολλοί Έλληνες της διασποράς που δεν ήξεραν τίποτα για τη χώρα, αλλά έχουν συνεισφέρει στην κουλτούρα της, με μια βαθιά λαχτάρα για την Ελλάδα, αλλά και με τη βεβαιότητα ότι δεν θα γίνονταν ποτέ αποδεκτοί εδώ. Αυτό το λέω με ένα χαμόγελο, επειδή δεν έχω γράψει ποτέ για κάποιο πρόσωπο που έχει γίνει αποδεκτό ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ! Και ποιος νοιάζεται; Αν έχεις τον εαυτό σου, έχεις το σύμπαν ολόκληρο.

Πώς αντιδρούν οι άνθρωποι στα διάφορα μέρη του κόσμου που εμφανίζεσαι στα τραγούδια για τη Γενοκτονία;

Οι αγγλόφωνες χώρες δεν έχουν ιδέα για τι πράγμα μιλάω και με προσβάλλουν επειδή παρουσιάζω τα αυθεντικά κείμενα, αμετάφραστα. Αλλά στην Αγγλία, για παράδειγμα, οι Κύπριοι πανηγύρισαν όταν άκουσαν τα κείμενα του Σεφέρη, του Καζαντζάκη και του Ρίτσου, οι Νοτιοαμερικάνοι όταν άκουσαν τα κείμενα του Cesar Vallejo και οι Άραβες όταν άκουσαν τα κείμενα του Adonis. Έτσι, στις συναυλίες μου κάνω συχνά σχόλια σε αυτές τις γλώσσες για να δω πόσοι Έλληνες υπάρχουν στο κοινό. Στη Μελβούρνη πρόσφατα μίλησα ελληνικά για να καταλάβουν οι Αυστραλοί ότι οι Έλληνες της διασποράς δεν είναι μειονότητα, όπως πιστεύουν. Συνήθως τα σχόλια που κάνω είναι πολύ χυδαία και προσβλητικά για τους αγγλόφωνους κριτικούς, που με έχουν προσβάλλει επειδή δεν παρουσιάζω τον Σεφέρη στα αγγλικά, αφού είναι ένας τόσο σπουδαίος συγγραφέας!

Τα κομμάτια σου είναι απροκάλυπτα πολιτικά με τα στάνταρ της avant-garde. Πώς αντιδρούν οι μουσικοί κριτικοί;

Στην Αμερική θεωρείσαι avant-garde όταν είσαι καλός καλλιτέχνης, επειδή είναι κυριολεκτικά αδύνατο να βγάζεις λεφτά για να ζήσεις εκεί. Είναι κυριολεκτικά αδύνατο να επιβιώσεις αν έχεις νέες ιδέες, εκτός κι αν ταξιδεύεις οπουδήποτε αλλού, πέρα απ' την Αμερική. Η λέξη avant-garde πάντα αναφερόταν στην πρώτη γραμμή, τη στρατευμένη, και αν υπάρχει μια ομάδα καλλιτεχνών κάπου στον κόσμο που πρέπει να παλέψει για να μείνει ζωντανή, ενώ δημιουργεί στη Νέα Υόρκη, είναι οι ίδιοι οι Αμερικάνοι καλλιτέχνες. Δεν υπάρχουν χρήματα στη Νέα Υόρκη αυτήν τη στιγμή, πρέπει να ξοδέψεις τα δικά σου λεφτά για να δημιουργήσεις την τέχνη σου και να πληρώσεις το νοίκι τον επόμενο μήνα. Κι η αλήθεια είναι ότι ο σπιτονοικοκύρης μου αυτό ακριβώς περιμένει τώρα που μιλάμε.

Πού έχεις πετύχει το καλύτερο κοινό;

Έχω σπουδαία ακροατήρια παντού. Στη Μεντελίν, στην Πόλη του Μεξικού, στη Μαδρίτη, στη Ρώμη, στο Παρίσι, στην Αθήνα. Ακόμη και στο Λονδίνο, εκεί όμως επειδή υπάρχουν πάρα πολλοί μετανάστες με ψυχές που καταλαβαίνουν το νόημα, το πάθος και τα βάσανα, ας μην αναφέρω τη γλώσσα, των τραγουδιών. Οι Άγγλοι δεν φημίζονται για την κατανόηση άλλης γλώσσας πέρα απ' της δικιάς τους. Και αν το κάνουν, είναι σχολαστικοί με αυτή, με άλλα λόγια είναι λεπτεπίλεπτοι και δασκαλίστικοι.

Στο site σου γράφεις για τα επεισόδια του περσινού Δεκέμβρη και στην Ελλάδα έρχεσαι λίγες μέρες πριν την πρώτη επέτειο. Πώς τα βλέπεις τα πράγματα;

Αυτό που κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι να πουλάει την Ελλάδα στις μεγάλες δυνάμεις και να βεβαιώνεται ότι σε λίγο δεν θα υπάρχει Ελλάδα για να κάνουμε αναφορά. Ίσως να την ονομάσουν Βουλγαριστάν. Είμαι αηδιασμένη και φυσικά αυτά που έγραψα ήταν σωστά. Μακάρι να μπορούσατε να τα τυπώσετε (βρίσκονται στο http://diamandagalas.com/greece.htm)! Με την ευκαιρία, είμαι θαυμάστρια του Τάσου Μπουγά. Έτσι, όποιος πιστεύει ότι έχω καλό γούστο να πάει να γαμηθεί!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM