Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter

Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter Facebook Twitter
1

Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter Facebook Twitter

 

O John Carpenter δεν είναι μόνο ο σκηνοθέτης θρυλικών ταινιών της δεκαετίας του ‘70 και του ΄80 όπως τα HalloweenEscape From New YorkAssault On Precinct 13The Thing και They Live. Οι πιο μελετημένοι σινεφίλ και μουσικόφιλοι τον ξέρουν και σαν συνθέτη των σάουντρακ αυτών των φιλμ. Όπως γράφει το Dummy, τα ανατριχιαστικά και μινιμαλιστικά του σκορ επηρέασαν και επηρεάζουν γενιές και γενιές μουσικών της ηλεκτρονική σκηνής εδώ και χρόνια. Μαζί με τους Goblin και τον Fabio Frizzi που έντυναν μουσικά τα Ιταλικά giallo φιλμ [τις Ιταλικές ταινίες τρόμου δηλαδή που ξεπήδησαν το ‘70]  έχουν δημιουργήσει ένα ολόκληρο υπό-είδος ηλεκτρονικής μουσικής.

Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter Facebook Twitter

Παρ'όλη όμως την επίδραση που συνεχίζει να έχει, ο Carpenter ποτέ δεν έχει κυκλοφορήσει μουσική του εκτός από συνοδεία στις εικόνες που γύρναγε. Μέχρι πρόσφατα στα 67 του. Ο γνωστός σκηνοθέτης κυκλοφόρησε το πρώτο του επίσημο άλμπουμ που έχει τον τίτλο “Lost Themes”. Αποτελείται από 9 κομμάτια που ντύνουν φανταστικά φιλμ, καλώντας τους ακροατές να κάνουν το αντίθετο από ότι έκανε ο ίδιος τόσα χρόνια, να δημιουργήσουν δηλαδή ταινίες στο μυαλό τους για να συνοδεύσουν την μουσική. Το “Lost Themes” τον απελευθερώνει από τις εικόνες και τον κάνει να πειραματίζεται με περισσότερα μουσικά είδη. Το χαρακτηριστικό του στυλ είναι πανταχού παρών αν και αρκετά εξελιγμένο. Το άλμπουμ είναι επίσης μια οικογενειακή υπόθεση αφού έχουν βάλει το χέρι τους ο γιος του Cody Carpenter (μουσικός και μέλος των Ludrium) και ο ανιψιός του Daniel Davies  που είναι επίσης κινηματογραφικός συνθέτης.

Το Dummy βρήκε την ευκαιρία και του ζήτησε να διαλέξει και να κάνει ένα μικρό σχόλιο για τα αγαπημένα του σάουντρακ και οι επιλογές του εκτός από ενδιαφέρον δίνουν μια ιδέα και από τις ταινίες που προτιμάει και τον έχουν επηρεάσει.   

01. Bernard Herrmann - Vertigo (1958)

"Ένα σκοτεινό σκορ που σε στοιχειώνει. Μουσική για μια ιστορία αγάπης που έχει συλληφθεί μέσα από έναν εφιάλτη".

02. Bernard Herrmann - North By Northwest (1959)

"Αστείο και γεμάτο αγωνία. Ένα από τα καλύτερα του Hermann".

03. Dimitri Tiomkin - Rio Bravo (1959)


 

"Ο Dimitri Tiomkin στα καλύτερα του. Το θέματα έντασης είναι υπέροχα".  

05. Louis & Bebe Barron - Forbidden Planet (1956)

 

"Το πρώτο ηλεκτρονικό σκορ για μια ταινία. Περίεργο και στοιχειωτικό".

06. Tangerine - Dream Sorcerer (1977)


 

"Οι Tangerine Dream συνθέτουν μουσική κυριολεκτικά για την καρδιά του σκότους".  

07. Jerry Fielding - Straw Dogs (1971)


 

"Η μουσική εκφράζει απόλυτα τον εσωτερικό αγώνα και τις συγκρούσεις του ήρωα". 

08. Bernard Herrmann - Journey To The Center Of The Earth (1959)


 

"Οι τίτλοι αρχής του Hermann είναι τόσο σκοτεινοί όσο δεν πάει".

09. James Bernard - Horror of Dracula (1958)


 

"Ο James Bernard συνήθιζε να τραγουδάει τον τίτλο της ταινίας που έγραφε το σάουντρακ". 

 

10. Elmer Bernstein - The Magnificent Seven (1960)


 

" Αυτό έγινε συνηθισμένο θέμα για να γράφεις μουσική για γουέστερν. Η μουσική οδηγούσε κατευθείαν στον  Aaron Copeland".

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια