Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter

Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter Facebook Twitter
1

Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter Facebook Twitter

 

O John Carpenter δεν είναι μόνο ο σκηνοθέτης θρυλικών ταινιών της δεκαετίας του ‘70 και του ΄80 όπως τα HalloweenEscape From New YorkAssault On Precinct 13The Thing και They Live. Οι πιο μελετημένοι σινεφίλ και μουσικόφιλοι τον ξέρουν και σαν συνθέτη των σάουντρακ αυτών των φιλμ. Όπως γράφει το Dummy, τα ανατριχιαστικά και μινιμαλιστικά του σκορ επηρέασαν και επηρεάζουν γενιές και γενιές μουσικών της ηλεκτρονική σκηνής εδώ και χρόνια. Μαζί με τους Goblin και τον Fabio Frizzi που έντυναν μουσικά τα Ιταλικά giallo φιλμ [τις Ιταλικές ταινίες τρόμου δηλαδή που ξεπήδησαν το ‘70]  έχουν δημιουργήσει ένα ολόκληρο υπό-είδος ηλεκτρονικής μουσικής.

Τα 10 αγαπημένα σάουντρακ του John Carpenter Facebook Twitter

Παρ'όλη όμως την επίδραση που συνεχίζει να έχει, ο Carpenter ποτέ δεν έχει κυκλοφορήσει μουσική του εκτός από συνοδεία στις εικόνες που γύρναγε. Μέχρι πρόσφατα στα 67 του. Ο γνωστός σκηνοθέτης κυκλοφόρησε το πρώτο του επίσημο άλμπουμ που έχει τον τίτλο “Lost Themes”. Αποτελείται από 9 κομμάτια που ντύνουν φανταστικά φιλμ, καλώντας τους ακροατές να κάνουν το αντίθετο από ότι έκανε ο ίδιος τόσα χρόνια, να δημιουργήσουν δηλαδή ταινίες στο μυαλό τους για να συνοδεύσουν την μουσική. Το “Lost Themes” τον απελευθερώνει από τις εικόνες και τον κάνει να πειραματίζεται με περισσότερα μουσικά είδη. Το χαρακτηριστικό του στυλ είναι πανταχού παρών αν και αρκετά εξελιγμένο. Το άλμπουμ είναι επίσης μια οικογενειακή υπόθεση αφού έχουν βάλει το χέρι τους ο γιος του Cody Carpenter (μουσικός και μέλος των Ludrium) και ο ανιψιός του Daniel Davies  που είναι επίσης κινηματογραφικός συνθέτης.

Το Dummy βρήκε την ευκαιρία και του ζήτησε να διαλέξει και να κάνει ένα μικρό σχόλιο για τα αγαπημένα του σάουντρακ και οι επιλογές του εκτός από ενδιαφέρον δίνουν μια ιδέα και από τις ταινίες που προτιμάει και τον έχουν επηρεάσει.   

01. Bernard Herrmann - Vertigo (1958)

"Ένα σκοτεινό σκορ που σε στοιχειώνει. Μουσική για μια ιστορία αγάπης που έχει συλληφθεί μέσα από έναν εφιάλτη".

02. Bernard Herrmann - North By Northwest (1959)

"Αστείο και γεμάτο αγωνία. Ένα από τα καλύτερα του Hermann".

03. Dimitri Tiomkin - Rio Bravo (1959)


 

"Ο Dimitri Tiomkin στα καλύτερα του. Το θέματα έντασης είναι υπέροχα".  

05. Louis & Bebe Barron - Forbidden Planet (1956)

 

"Το πρώτο ηλεκτρονικό σκορ για μια ταινία. Περίεργο και στοιχειωτικό".

06. Tangerine - Dream Sorcerer (1977)


 

"Οι Tangerine Dream συνθέτουν μουσική κυριολεκτικά για την καρδιά του σκότους".  

07. Jerry Fielding - Straw Dogs (1971)


 

"Η μουσική εκφράζει απόλυτα τον εσωτερικό αγώνα και τις συγκρούσεις του ήρωα". 

08. Bernard Herrmann - Journey To The Center Of The Earth (1959)


 

"Οι τίτλοι αρχής του Hermann είναι τόσο σκοτεινοί όσο δεν πάει".

09. James Bernard - Horror of Dracula (1958)


 

"Ο James Bernard συνήθιζε να τραγουδάει τον τίτλο της ταινίας που έγραφε το σάουντρακ". 

 

10. Elmer Bernstein - The Magnificent Seven (1960)


 

" Αυτό έγινε συνηθισμένο θέμα για να γράφεις μουσική για γουέστερν. Η μουσική οδηγούσε κατευθείαν στον  Aaron Copeland".

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια