Στο «The Voyage» o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι

Στο Voyage o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι Facebook Twitter
Στο νέο του άλμπουμ ο Έλληνας δημιουργός στρέφει το βλέμμα του προς το Διάστημα και αντλεί την έμπνευσή του από τα φιλμ της επιστημονικής φαντασίας. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη
0

Για χρόνια οι μουσικοί σαγηνεύονταν από το Διάστημα. Πρόσφατα, με την πανδημία, αυτή η τάση επανήλθε και στην ποπ μουσική είναι πλέον μόδα να τραγουδάς όχι για τα εγκόσμια αλλά για άλλους πλανήτες και διαστημάνθρωπους, από την Dua Lipa, που θέλει να αιωρείται σε ένα διαφορετικό σύμπαν στο «Levitating», και την Doja Cat με το «Planet Her» και μια ροζ sci-fi αισθητική μέχρι τους Coldplay με το «Music of the Spheres». 

Βέβαια, η ποπ έχει άπειρα παραδείγματα από τραγούδια και concept άλμπουμ που αφηγούνται ιστορίες για διαστημάνθρωπους και επισκέψεις σε άλλους πλανήτες. Τα ιστορικότερα άλμπουμ του David Bowie και των Pink Floyd ήταν εντελώς sci-fi. Ακόμη και οι Radiohead τραγουδούσαν για έναν άνθρωπο που ήθελε να τον απαγάγουν υπέροχοι εξωγήινοι και να του δείξουν τη Γη από ψηλά. 

Οι Radiohead και οι Pink Floyd είναι οι έμμεσες αναφορές και στo «The Voyage», την τέταρτη δισκογραφική δουλειά του Theodore, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη United We Fly. Δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερους οδηγούς προς τα αστέρια.  

Το « The Voyage» είναι ένα άλμπουμ που χρειάζεται να ακουστεί δυνατά. Είναι γεμάτο κρυφές και φανερές εντάσεις, που κάνουν την ακρόασή του μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, και αισθάνεσαι μια υποβόσκουσα αισιοδοξία που δεν μπορούσες να διακρίνεις παλιότερα στη μουσική του Theodore.

Στο νέο του άλμπουμ ο Έλληνας δημιουργός στρέφει το βλέμμα του στο Διάστημα και αντλεί την έμπνευσή του από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Είναι ένα concept άλμπουμ, επομένως, που γεννήθηκε μέσα στην πανδημία. 

Στο Voyage o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Η καραντίνα έδωσε τη δυνατότητα στον Theodore να απομονωθεί και να το δουλέψει με μόνο συνεργάτη τον Κώστα Ζάμπο (στην παραγωγή), κι αυτό φαίνεται. Είναι η πιο ολοκληρωμένη και εστιασμένη δουλειά του μέχρι στιγμής. Οι μελωδίες του μπορεί να ακούγονται μινιμαλιστικές, αλλά αποτίουν φόρο τιμής τόσο στην ψυχεδέλεια όσο και στη synth pop, και απλώνονται όσο χρειάζεται ώστε οι συνθέσεις του να αναπτυχθούν στο έπακρο. 

«Tο " The Voyage" είναι ένας δίσκος που μου έδωσε την ευκαιρία να γράψω για το σύμπαν, το Διάστημα και τον άνθρωπο», δήλωσε πρόσφατα στη LIFO. «Χρησιμοποίησα πολλές ιστορικές και μουσικές αναφορές από την "Οδύσσεια του Διαστήματος" του Κιούμπρικ, γιατί προσπαθούσα να κλέψω με τρόπο και προσοχή λίγο από Στράους –γενικά από τα σάουντρακ της sci-fi κουλτούρας– και από Μάλερ, απ’ όπου εμπνεύστηκε και ο Τζον Γουίλιαμς. Προσπάθησα να φτιάξω τη δική μου διαστημική ιστορία για το πώς ο άνθρωπος αποφασίζει να φύγει από τη δυστοπική πραγματικότητα που του έφερε η ευημερία, γιατί γι’ αυτό το πράγμα μιλάμε. Όσο πιο καλά ζει ο Δυτικός άνθρωπος, τόσο πιο μεγάλη καταστροφή φέρνει. Και αποφασίζει να σηκωθεί να φύγει, να βρει νέο τόπο, αλλά εξελίσσεται πνευματικά, άρα αυτό το ταξίδι πραγματοποιείται σε πνευματικό επίπεδο και μπορεί να παρακαμφθεί η φυγή».

«Last Day on Earth»

Σχετικά σύντομο σε διάρκεια, αποτελείται από έξι κομμάτια με αγγλόφωνο στίχο. Τo « The Voyage» ξεκινάει εντυπωσιακά με το «Man and his tools» που αποτυπώνει αριστοτεχνικά  την υπαρξιακή αγωνία του δημιουργού του για το μέλλον της ανθρωπότητας. Στο «Last Day on Earth» ο Theodore κατεβάζει τους τόνους για να καταλήξει σε ένα απρόσμενο ξέσπασμα στο φινάλε, που αλλάζει εντελώς το τραγούδι. Το «Frame of Reference» αγκαλιάζει την ευφορία και θυμίζει Radiohead της δεκαετίας του ’90, στο πιο ηλεκτρονικό τους. Στο «Inertia» ξεχωρίζουν τα φωνητικά της Danai Nielsen, που είναι η μοναδική συνεργασία του άλμπουμ. Τέλος, το δεκάλεπτο «Transcendence of man» φέρνει την απαιτούμενη κάθαρση. Είναι αρκετά κινηματογραφικό σε σύλληψη. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο Theodore αποφάσισε να το οπτικοποιήσει σε τρία κεφάλαια. Τα μουσικά βίντεο των «Man and His Tools», « The Voyage» και «Transcendence of Man» –το οποίο είναι animation– μοιάζουν σαν φιλμ μικρού μήκους με έναν βασικό πρωταγωνιστή.

«Transcendence of Man»

Το « The Voyage» είναι ένα άλμπουμ που χρειάζεται να ακουστεί δυνατά. Είναι γεμάτο κρυφές και φανερές εντάσεις, που κάνουν την ακρόαση του μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, και αισθάνεσαι μια υποβόσκουσα αισιοδοξία που δεν μπορούσες να διακρίνεις παλιότερα στη μουσική του Theodore. Του ταιριάζει απόλυτα αυτή η στροφή προς την εξωστρέφεια.  Επιπλέον, αποδεικνύει ότι μπορεί να μεταμορφωθεί άνετα σε έναν μάστορα της ατμόσφαιρας και εξάπτει την περιέργεια αναφορικά με τις μελλοντικές μουσικές του περιπέτειες.  

To «The Voyage» κυκλοφορεί από τη United We Fly
theodore-music.bandcamp.com/album/the-voyage 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT