Στο live του Παύλου Παυλίδη στο Gagarin205

Στο live του Παύλου Παυλίδη στο Gagarin205 Facebook Twitter
Κάποια στιγμή ο χρόνος θα βάλει το μαχαίρι στο λαιμό του δημιουργού και θα του ζητήσει να αποδείξει στην πράξη εάν εννοούσε αυτά τα οποία έγραφε ή εάν όλα ήταν αέρας. Τα πενήντα είναι μια καλή ηλικία για αυτό το στρίμωγμα του χρόνου και ο Παυλίδης βρίσκεται σε αυτό το σημείο...
0

 

Με τα πόδια κολλημένα στην σκηνή του Gagarin ο Παυλίδης τραγουδά τις «Ρόδες» από το θρυλικό «Ξεσσαλονίκη» και από κάτω μια ολόκληρη γενιά που φορούσε πάνες όταν το κομμάτι πρωτοκυκλοφόρησε το 1993 παραληρεί. Είναι μια εικόνα που την συναντάς πια όλο και περισσότερο στα live του Παυλίδη. Ένα νεανικό κοινό που αποθεώνει τις παλιές του δουλειές και αγκαλιάζει κάθε καινούρια. Ο Παυλίδης σήμερα έχει μαζί του τους νέους αλλά την ίδια στιγμή δεν φαίνεται να έχει προδώσει τους παλιότερους που τον ακολουθούν δεκαετίες.

Κάποια στιγμή ο χρόνος θα βάλει το μαχαίρι στο λαιμό του δημιουργού και θα του ζητήσει να αποδείξει στην πράξη εάν εννοούσε αυτά τα οποία έγραφε ή εάν όλα ήταν αέρας. Τα πενήντα είναι μια καλή ηλικία για αυτό το στρίμωγμα του χρόνου και ο Παυλίδης βρίσκεται σε αυτό το σημείο. Οι σειρήνες των πειρασμών σίγουρα θα ακούστηκαν δυνατά μετά το κομμάτι-λαιμητόμο «Λιωμένο Παγωτό» (ένα κομμάτι που δεν θέλει να παίξει πια στα live αλλά θα ήταν ωραίο να το ακούμε που και που σαν τραύμα-παράσημο) αλλά εκείνος έκλεισε τα αυτιά του. Αυτός είναι ο λόγος που βρίσκομαι στο live απόψε, επειδή δείχνει να άκουσε εκείνη την φωνή στην φωτιά στο λιμάνι που του έλεγε να μην πετάξει την ζωή του στα σκυλιά.

Στο χορταστικό live της Παρασκευής που ξεκίνησε γύρω στις 10 και μισή για να τελειώσει λίγο πριν της μια, ο Παυλίδης πρόλαβε να χωρέσει τις πολλές επιτυχίες του παρελθόντος με κάποια από τα κομμάτια του τελευταίου του δίσκου. Το «Δειλιέν» είναι ίσως ένα από τα πιο ωραία κομμάτια της τελευταίας του δουλειάς.

«Είμαι ο Δειλιέν είμαι δειλός
σας τραγουδάω επειδή είμαι τραυλός
μονάχα όταν τραγουδάω δεν τραυλίζω
όταν δεν έχω τι να πω όλο σφυρίζω»

Χρειάζεται αρκετό θάρρος για να στρέψεις τον καθρέφτη μέσα σου και να αφήσεις το κοινό για λίγο να δει σαν να παρακολουθεί μέσα από την κλειδαρότρυπα την ψυχοθεραπεία σου.

Ο Παυλίδης φαίνεται τόσο σίγουρος πια για αυτό που κάνει και αυτό μπορείς να το καταλάβεις από την απουσία υπερβολής στην σκηνική του παρουσία. Δεν νεανίζει αλλά έχει νεανική ενέργεια. Δεν κρατάει την απόσταση του σταρ αλλά δεν παίζει και καρπαζιές με το κοινό. Υπάρχει ένα μέτρο σε όλα χωρίς όμως να χάνει κάτι από τον αυθορμητισμό του.

«Όσα χρόνια κι αν περάσουν δε θα καταλάβω πώς γίνεται να βρισκόμαστε συνέχεια εδώ, τι είναι αυτό που μετά από 30 χρόνια μας φέρνει κοντά» λέει κάποια στιγμή απευθυνόμενος στο κοινό λίγο πριν το τέλος. Εμείς έχουμε καταλάβει. Είναι ότι μπορεί να μας κοιτάζει στα μάτια μέσα σε «αυτό το άγριο ποτάμι που χύνεται στο δέλτα του πουθενά», μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT