Σκληρός και πνευματώδης

Σκληρός και πνευματώδης Facebook Twitter
0

Ακούγοντας τις πρώτες νότες του «Further Complications» και τη φωνή που θυμίζει τον David Bowie, δύσκολα μπορείς να τις συνδυάσεις με την ψηλόλιγνη φιγούρα του Jarvis Cocker και την πνευματώδη, μοδάτη αλλά σαρκαστική brit-pop που τον έκανε είδωλο στα μέσα των ‘90s. Τα ακόρντα από τις σκληρές κιθάρες που παραπέμπουν σε πιο αμερικανικό ήχο σηματοδοτούν και μια μεγάλη αλλαγή στον ήχο του 46χρονου frontman των Pulp, που με τον προηγούμενο προσωπικό δίσκο του δεν κατάφερε να ξεφύγει από τη μετριότητα. Το «Further Complications» τον βρίσκει αναγεννημένο, δυναμικό, σε συνεργασία με τον Steve Albini, και να κερδίζει εκεί ακριβώς που το «Jarvis» του 2006 έχανε στα σημεία: στις ενδιαφέρουσες (έως και συναρπαστικές) συνθέσεις και στην ποικιλία των κομματιών, που εδώ είναι εντυπωσιακή. Ξεκινώντας από το πολύ δυνατό, ρυθμικό πρώτο single του, το «Angela», με απόηχο από... «Steppenwolf» (!), που είναι περισσότερο hard από οτιδήποτε έχει κάνει μέχρι τώρα -θα μπορούσε άνετα να είναι ένα κομμάτι του Jon Spencer- μέχρι το εξαιρετικό «Leftovers», στο οποίο ακούγεται σαν τον Lou Reed του «Transformer» και το χαμηλόφωνο disco-soul «You 're In My Eyes» όλα όσα μεσολαβούν έχουν τουλάχιστον... λόγο ύπαρξης.

«Πέρσι τον Ιούλιο με είχαν καλέσει να παίξω στο Φεστιβάλ του Pitchfork στο Σικάγο» λέει, εξηγώντας αυτή την αλλαγή, «και ο Steve Mackey (μπασίστας των Stooges, ο οποίος στο δίσκο του Cocker παίζει σαξόφωνο) επέμενε να δοκιμάσουμε να ηχογραφήσουμε μερικά κομμάτια με τον Steve Albini, αφού βρισκόμασταν στην πόλη. Αυτό ήταν λογικό, μου φαινόταν πραγματική σπατάλη να έχω κάνει τόσες χιλιάδες μίλια απλά για να παίξω σε μια συναυλία. Δεν είναι οικολογικό. Επιπλέον, είχα ήδη αποφασίσει ότι ήθελα αυτός ο δίσκος να είναι περισσότερο μια ομαδική δουλειά, κάτι που δεν ήταν ο προηγούμενος. Το στούντιο του Albini είναι σχεδιασμένο για να καλλιεργεί αυτό ακριβώς το πνεύμα, εκτός του ότι ήταν πολύ φτηνό».

Το ακαταμάχητο βρετανικό μαύρο χιούμορ του είναι διάχυτο πάλι σε κάποια από τα κομμάτια, στους στίχους, στους τίτλους μέχρι και στο εξώφυλλο, στο οποίο ποζάρει με το κεφάλι στο πάτωμα και μ' εμφάνιση μουσάτου καθηγητή! «Μεγάλωσα το μούσι μου για να είναι το πρόσωπό μου ζεστό στην Αρκτική», λέει, «και μετά το συνήθισα. Οι άσπρες τρίχες με τρομοκράτησαν στην αρχή, αλλά νομίζω ότι είναι μια χαρά, μου θυμίζουν τη θνητότητά μου».

Ο Jarvis Cocker, που ζει μόνιμα στο Παρίσι για να βρίσκεται κοντά στον 6χρονο γιο του -χώρισε πρόσφατα από την Camille Bidault-Waddington- προσπαθεί να είναι το ίδιο καυστικός και δηκτικός όπως στο «His n' Hers» και στο «Different Class», παρόλο που αυτές οι μέρες έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σχολιάζοντας τα κομμάτια και τους τίτλους, λέει ότι το «I never I was deep» είναι η φράση που θα ήθελε να σκαλίσουν στην ταφόπλακά του ή ότι στο «Caucasian Blues» προσπαθεί να κατανοήσει τον πόνο κάποιου άντρα που η μηχανή του ξέμεινε από βενζίνη, ενώ το «Slush» είναι ένα κομμάτι που έγραψε πάνω στο πλοίο για τη Γροιλανδία, την ώρα που σκεφτόταν ότι το λασπόχιονο θα είναι η απόλυτη συνέπεια της θέρμανσης του πλανήτη. Δεν έφτιαξε κανένα αριστούργημα, αλλά αντέχει σε συνεχείς ακροάσεις και έχει... λόγο ύπαρξης. Δεν είναι και λίγο...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ