Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη!

Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη! Facebook Twitter
6

Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη! Facebook Twitter

 

Μιλάω με φίλους από Θεσσαλονίκη για το ποσοστό που πήρε ο Βασίλης Λεβέντης στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου. Ένας απ' αυτούς διατυπώνει την παρατήρηση πως σε ολόκληρη σχεδόν τη Βόρεια Ελλάδα αύξησε τη δύναμη του κατά δύο μονάδες τουλάχιστον. Το πιθανότερο, μου εξηγεί, είναι να ''έπιασε τόπο'' η διακαναλική συνέντευξη του Προέδρου, η οποία μεταδόθηκε από το TV ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, και άφησε καλές εντυπώσεις στον κόσμο. Εν ολίγοις, ορισμένοι αναποφάσιστοι ψήθηκαν την τελευταία στιγμή από τα λεγόμενα του Λεβέντη και τον ψήφισαν, κατατροπώνοντας κανονικά το θηρίο τον Ευάγγελο Βενιζέλο μεσ' στο δικό του ''γήπεδο'' κιόλας.

Όλοι μεγαλώσαμε με τις τηλεοπτικές εκπομπές του Λεβέντη. Ήταν τότε που βρισκόμασταν σε νεαρή ηλικία και δε μπορούσαμε, έτσι όπως μας ''προσφερόταν'' το θέαμα, να ξεχωρίσουμε τις τάχα μου πολιτικές από τις τάχα μου ψυχαγωγικές εκπομπές των ιδιωτικών καναλιών. Ήτανε τόσο σάικο η ελληνική TV τα χρόνια εκείνα, αρχές της δεκαετίας του 1990! Από τη μία υπήρχαν ο αείμνηστος Ευάγγελος Γιαννόπουλος με την Αγάπη του στο Κανάλι 29, καθώς επίσης και ο συχωρεμένος ο Βασίλης Μπουγιουκλάκης που έτρεχε στις λαϊκές ώσπου έφαγε το καφάσι στο κεφάλι μα δεν διέκοψε το ρεπορτάζ του! Έτσι, αφού μαύρισε για λίγο η οθόνη, αμέσως μετά τον είδαμε να παρακαλάει τον εικονολήπτη να κάνει κοντινό στο ματωμένο κούτελο του με την παροιμιώδη ατάκα: ''Και τον Χριστό τον δείρανε''!

Η Λένα Πλάτωνος τού τηλεφώνησε κι εκείνος την έβγαλε στον αέρα, χωρίς φυσικά να του πει ποια είναι, αλλά και χωρίς καμία διάθεση χλεύης. Μόνο για τη δικτατορία της Υπεραγοράς τον ρωτούσε κι ο Λεβέντης παραδόξως μπήκε στο trip, ανοίγοντας έναν σύντομο διάλογο με τη συνθέτρια. Πολύ θά'θελα να την είχα δει την εκπομπή αυτή, σκέτος σουρεαλισμός θα ήταν!

Μου έλεγε προχθές η Λένα Πλάτωνος πως συνήθιζε να βλέπει Βασίλη Λεβέντη με τη μάνα της και τον πατέρα της, ξαπλωμένοι κι οι τρεις στον καναπέ τα χειμωνιάτικα βράδια. Ένα απ' αυτά τα βράδια μάλιστα τού τηλεφώνησε κι εκείνος την έβγαλε στον αέρα, χωρίς φυσικά να του πει ποια είναι, αλλά και χωρίς καμία διάθεση χλεύης. Μόνο για τη δικτατορία της Υπεραγοράς τον ρωτούσε κι ο Λεβέντης παραδόξως μπήκε στο trip, ανοίγοντας έναν σύντομο διάλογο με τη συνθέτρια. Πολύ θά'θελα να την είχα δει την εκπομπή αυτή, σκέτος σουρεαλισμός θα ήταν! Και, σίγουρα, καλύτερη από την άλλη που ο Πρόεδρος ούρλιαζε να πέσει καρκίνος στις οικογένειες των Παπανδρέου - Μητσοτάκη, τρομάζοντας ακόμη και τον πιο καλοπροαίρετο θεατή και φαν του! Τέλος πάντων, τη συμπάθεια μας την ξανακέρδισε ο Λεβέντης το 1994 όταν πήγε στην εκπομπή ''Προφίλ'' του αντιπαθέστατου δημοσιογράφου και πρώην Υπουργού της ΝΔ, Πάνου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος προσπάθησε φανερά να τον ξεφτιλίσει από θέση ισχύος.

Πολλές αναφορές έχουν γίνει την τελευταία 20ετία στο μοναδικό 45άρι δισκάκι που κυκλοφόρησε ο Βασίλης Λεβέντης με τα ''Παιδιά του Πειραιά'' του Μάνου Χατζιδάκι. Πάλι, όμως, χωρίς σπουδαίες λεπτομέρειες, διότι μάλλον ήταν ένα ερασιτεχνικό εγχείρημα από την πλευρά του μετέπειτα πολιτικού δίχως επιδιώξεις για τραγουδιστική καριέρα. Μεταξύ μας, δεν τό'χε κιόλας. Καθόλου, όμως...

Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη! Facebook Twitter
Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO

Το δισκάκι του Λεβέντη τό'χα αγοράσει κατά το κλείσιμο του δισκοπωλείου ''Ζαν'' στο Κερατσίνι, επί της Τσαλδάρη, λίγα μέτρα από εκεί που δολοφονήθηκε ο Παύλος Φύσσας. Πρέπει να ήταν αρχές του 2000. Ο δισκοπώλης ξεπουλούσε το στοκ του σε κούτες στο πεζοδρόμιο, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Δεν είχε καν εξώφυλλο - θυμάμαι - και βρισκόταν μέσα σε άσπρο φακελλάκι. Ο μόνος λόγος που πήρα τότε το μικρό αυτό βινύλιο ήταν η μανία μου να συλλέγω οτιδήποτε είχε σχέση με τον Μάνο Χατζιδάκι. Παρ' όλα αυτά, ο ''Ζαν'' (έτσι τον λέγαμε από το όνομα του μαγαζιού του), μου είχε πει ως μεγαλύτερος δυο - τρία πράγματα γι' αυτό το δισκάκι: Το τύπωσε ο Βασίλης Λεβέντης ιδίοις εξόδοις στις αρχές της δεκαετίας του 1970 - το 1972 λένε οι διαδικτυακές πηγές. Όντας Κερατσινιώτης και δη Ταμπουριώτης ο Πρόεδρος, το είχε μοιράσει βασικά στα δισκοπωλεία της περιοχής του. Περνούσε ύστερα από μερικές μέρες, ρωτούσε αν πούλησε τίποτα κι αν η απάντηση ήταν θετική, έβγαζε κάνα χαρτζιλίκι. Σύντομα, όμως, καταπιάστηκε με άλλα πράγματα, το θέμα ξεχάστηκε και μαζί του ξεχάστηκαν και τα τελευταία δισκάκια στα δισκοπωλεία του Κερατσινίου.

Άγνωστο ποιοί συμμετείχαν στην ηχογράφηση των δύο τραγουδιών του δίσκου. Ο ίδιος ο Λεβέντης, όποτε τον ρωτάνε γι' αυτό, σχεδόν αποφεύγει να μιλήσει, υποστηρίζοντας πως επρόκειτο περισσότερο για μία νεανική τρέλα. Άλλωστε, το 1972 που βγήκε το δισκάκι από την άγνωστη Hellas Records (άλλη μία ''ανεξάρτητη'' εταιρεία που εξαφανίστηκε γρήγορα), εκείνος ήταν μόλις 21 ετών και σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο. Η ενορχήστρωση, πάντως, δεν είναι κακή, αν και τουριστική: Μπουζούκι, κρουστά και φλάουτο, ένας αρκετά ''folk'' ήχος για λαϊκό τραγούδι της εποχής.

Στην πρώτη όψη τραγουδούσε τα ''Παιδιά του Πειραιά'', φαλτσάροντας απίστευτα. Ποιος ξέρει αν άκουσε ποτέ ο Χατζιδάκις την εκτέλεση του τραγουδιού του, που, ούτως ή άλλως, καθόλου δεν γούσταρε, με τη φωνή του Λεβέντη. Στη δεύτερη όψη υπήρχε η ''Αλέκα'' με την αναγραφή ''Ρυθμοί Βαλς'' πλάι στον τίτλο του τραγουδιού. Ντούέτο του Λεβέντη με τη Τζένη Λιέρη, συμφοιτήτρια του στο Πολυτεχνείο. Με επιφύλαξη λέω πως η Λιέρη τα αμέσως επόμενα χρόνια ακολούθησε το δρόμο της ποίησης και της συγγραφής βιβλίων, δοκιμίων και μυθιστορημάτων. Ούτε αυτή, πάντως, τό'χε με το σπορ, το τραγούδι εννοώ. Εν πάση περιπτώσει, το τραγούδι σε αρκετά μοντέρνο στυλ μιλούσε για μιαν Αλέκα που ήταν άτιμη γυναίκα καθώς είχε κλέψει τις καρδιές δύο ανδρών ταυτόχρονα. Οι δημιουργοί της ''Αλέκας'', ο συνθέτης και ο στιχουργός, ''αγνοούνται''. Αν τους γνωρίζει κανείς, ας με διαφωτίσει και μένα.

Το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη δεν τό'χω πια στα χέρια μου. Πάνε αρκετά χρόνια που τα αντάλλαξα σε παλαιοπωλείο του Πειραιά, αυτό και ένα κακοηχογραφημένο ''πειρατικό'' live των Deep Purple, με μία συλλογή μουσικών θεμάτων του James Bernard για τις ταινίες τρόμου της βρετανικής Hammer των 60s - 70s. Τα δύο τραγούδια ωστόσο τα ξανάκουσα πριν από λίγη ώρα στο youtube από κάποιον φανατικό συλλέκτη που είχε το δισκάκι στην κατοχή του και το ψηφιοποίησε.

6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

3 σχόλια
Ο κυριος Λεβεντης εν αντιθεσει με την πλειονοτητα των πολιτικων μας δεν ζητησε την ψηφο μας για το καλλιτεχνικο του ταλεντο. Το κοινοβουλιο εχει πλεον γεμισει απο τραγουδιστες,ηθοποιους,ποδοσφαιριστες και καθε λογης ασχετους που ψηφιζουμε γιατι τους ειδαμε στην τηλεοραση και εχουν καλη ντριπλα. Μηπως λοιπον θα ωφελουσε να μας ενημερωσετε για το προγραμμα του και οχι για τις προσωπικες επιλογες του. Μην καταληξετε και εσεις να ζητατε συγγνωμη σε λιγα χρονια...
Εγώ να ζητήσω συγνώμη, γιατί; Δεν είμαστε καλά. Ούτε δική μου δουλειά είναι να παρουσιάζω πολιτικά προγράμματα. Επίσης, το ότι ο πρόεδρος δεν ήταν καλός τραγουδιστής, πιστεύω να το ξέρει κι ο ίδιος. Εσείς γιατί χαλιέστε, δεν καταλαβαίνω. Ίσα - ίσα που από το άρθρο αναδεικνύεται σε συμπαθητική προσωπικότητα, που ούτως ή άλλως είναι. Ευχαριστώ.