Richie Hawtin: «Θα ήθελα ένα μουσικό μικροσκόπιο για να έρθω κοντά στις συχνότητες που συνθέτουν τον ήχο»

Richie Hawtin Facebook Twitter
Θα ήθελα ένα μουσικό μικροσκόπιο για να μπορώ να έρθω όσο πιο κοντά γίνεται στις συχνότητες που συνθέτουν τον ήχο. Φωτ.: Willy Vanderperre
0

«Οι άνθρωποι με γνωρίζουν από τη μουσική που κάνω, αλλά είναι η μουσική που μου αρέσει ή η τεχνολογία; Πάντα υπήρχε αυτή η αναζήτηση, η σύγκλιση, και, τελικά, πάντα ήμουν εγώ και οι μηχανές».

Τα τελευταία νέα του Richie Hawtin μας λένε πως για άλλη μια φορά βρίσκεται μπροστά από τις εξελίξεις, αφού στην πρόσφατη σύμπραξή του με την Endel για το πρότζεκτ «Deeper Focus» συνυπάρχει και συνεργάζεται με την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία μουσικής: πρωτότυποι ήχοι του Plastikman σε συνδυασμό με την Endel AI δημιουργούν ένα ατελείωτο λειτουργικό ηχητικό τοπίο, μια μοναδική, εξατομικευμένη εμπειρία ήχου. 

Το ηχητικό τοπίο προσαρμόζεται στα δεδομένα του καθενός μας, στην τοποθεσία μας, στον καιρό, στον καρδιακό ρυθμό και στην έκθεση στο φυσικό φως, απομονώνει περισπασμούς με συχνότητες που υποστηρίζονται στη νευρολογία, και οι παλμοί της μουσικής συγχρονίζονται με τον καρδιακό μας ρυθμό.

Ο σκοπός του «Deeper Focus» είναι ακριβώς αυτό που λέει, η ενίσχυση των φυσικών μας ικανοτήτων, η δημιουργία ενός ιδιωτικού, ασφαλούς περιβάλλοντος, ώστε να μειώσουμε το άγχος κι έτσι να καταφέρουμε να είμαστε παρόντες και συνειδητοποιημένοι στην καθημερινότητά μας. 

Υπάρχει πάντα μια λεπτή γραμμή μεταξύ της τεχνολογίας και του ατόμου πίσω από αυτήν, ο στόχος μου είναι να βρίσκω αυτή την όμορφη ισορροπία μεταξύ του τι μπορώ να κάνω ως άνθρωπος και του πώς η τεχνολογία μπορεί να μεγεθύνει αυτή την ικανότητα.

Ο προσδιορισμός «πρωτοπόρος», που συχνά χρησιμοποιείται τόσο ανερυθρίαστα στην εποχή μας, είναι πραγματικά κομμένος και ραμμένος στα δικά του μέτρα. Το ψηλόλιγνο αγόρι που, μαζί με την ελίτ του είδους, ηγήθηκε της minimal techno σκηνής αλλά και του δεύτερου δημιουργικού κύματος της techno που βγήκε από το Ντιτρόιτ στις αρχές της δεκαετίας του ’90 φρόντισε να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους, απλά και μόνο γιατί αφομοίωσε ουσιαστικά από παιδί το ότι το μέλλον είναι συνδεδεμένο με την τεχνολογία.

Έτσι, το 2004, μαζί με τον συνεργάτη του John Aquaviva δημιούργησαν το Beatport που σήμερα είναι το No1 online δισκάδικο ηλεκτρονικής μουσικής στον πλανήτη. Το 2012 έκανε διαλέξεις σε σημαντικά αμερικανικά πανεπιστήμια, θέτοντας βάσεις για την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής στη χώρα, προκαλώντας δημιουργικά νέους παραγωγούς και DJs.

Το 2016 κυκλοφόρησε τον μείκτη MODEL 1 για να δώσει περισσότερες δυνατότητες στους DJs και καλλιτέχνες. Συνεργάστηκε με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, το Guggenheim, το Grand Palais, το Centre Pompidou, την Gagosian Gallery, το Sydney Opera House, την Prada. 

Richie Hawtin at Prada Extends Tokyo

Η (ηλεκτρονική) μουσική είναι για τον Hawtin μια ανώτερη μορφή τέχνης που απογειώνεται όταν συμβιώνει και συνομιλεί με άλλες τέχνες, που εκτοξεύεται στο διηνεκές όταν χρησιμοποιείται στο έπακρο η τεχνολογική απόληξή της. Ο Richie Hawtin βρίσκεται σήμερα εδώ και εμφανίζεται κάπου δίπλα σου, υπάρχει και δημιουργεί για να διδάσκεται στο μέλλον η προσφορά του στη μουσική.      

— Ξαναμιλάμε, λοιπόν, «επίσημα» μετά από πολύ καιρό, με αφορμή τα δέκα χρόνια του Techniques Festival και της μακροχρόνιας συνεργασίας σου με την ομάδα του Blend (πριν καν γίνει Blend). Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας κάποιες όμορφες αναμνήσεις από τον χρόνο που πέρασες στην Ελλάδα;
Υπάρχουν πάρα πολλές υπέροχες αναμνήσεις, ειδικά από τις πρώτες μέρες στη Μύκονο και στο Cavo – όταν το booth ήταν ακόμα κάτω, κοντά στον κόσμο. Ήταν πραγματικά μαγικές οι στιγμές όταν η ενέργεια του DJ booth και του dancefloor ενώνονταν και συνυπήρχαν. Ανυπομονούσαμε για όλα αυτά τα καλοκαίρια και η προσμονή ήταν σαν πυροτέχνημα έτοιμο να εκραγεί.

Αλλά, για να είμαστε ακριβείς, είναι το καθαρό πάθος και η ενέργεια του Lorenzo και της ομάδας του που ξεκλειδώνουν τη μαγεία στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να δουλεύεις με φίλους που είναι στην ίδια συχνότητα με σένα και όλοι να συγχρονίζονται αρμονικά, όταν ξεκινάει η μουσική!

— Για τη φετινή διοργάνωση θα ενώσετε δυνάμεις επί σκηνής με έναν αγαπημένο φίλο και συνεργάτη, τον Sven Vath, αλλά και με το σύγχρονο techno φαινόμενο, τη Sama’ Abdulhadi. Πώς νιώθεις που θα συνδεθείς με αυτόν τον τρόπο με το αγαπημένο παρελθόν, το ζωντανό παρόν και το πολλά υποσχόμενο μέλλον σε μια νύχτα;
Ο Sven κι εγώ είμαστε φίλοι από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η φιλία μας ήταν ένα από τα στοιχεία που έφεραν τη μουσική μας σταδιοδρομία τη δεκαετία του 2000 στην Ibiza. Και πάλι, όταν η μουσική και η φιλία συνδυάζονται, είναι απίστευτο πόση ενέργεια μπορεί να ξεκλειδωθεί. Ο κόσμος βλέπει και αισθάνεται αυτήν τη μεγιστοποίηση που συμβαίνει στο booth κι έτσι όλο αυτό γίνεται ένας βρόχος ανατροφοδότησης μιας μοναδικής «γιορτής».

Σκεπτόμενος τις στιγμές που έχουμε περάσει μαζί και την τρελή ενέργεια που έχει προέλθει από αυτή την ένωση με τον Sven, μπορώ μόνο να πω ότι, παντρεύοντάς την και με την όμορφη, ισχυρή ενέργεια της Sama’, ο συνδυασμός θα είναι τέλειος.

Richie Hawtin Facebook Twitter
Ελπίζουμε όλοι ότι τα NFTs θα αποκαταστήσουν ξανά την οικονομία της μουσικής, χρησιμοποιώντας τις ενσωματωμένες πληροφορίες τους για να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος πληρωμών απευθείας στους καλλιτέχνες και στους παραγωγούς που δημιούργησαν ένα τραγούδι. Φωτ.: Willy Vanderperre

— Θα μπορούσαμε να γράψουμε εγκυκλοπαίδειες για τη μοναδική σου πορεία αλλά και για τη συνεισφορά σου στην ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής. Πώς έχεις εξελιχθεί προσωπικά και ως καλλιτέχνης μετά από τόσα χρόνια στη σκηνή και πού βρίσκεσαι αυτήν τη στιγμή ως δημιουργικός άνθρωπος;
Πολύ σημαντική και σοβαρή ερώτηση, που αξίζει μια μακροσκελή απάντηση. Το πάθος και η ορμή μου προέρχονται από την ανάγκη μου να εξερευνήσω και να προκαλέσω τον εαυτό μου, γι' αυτό πάντα μου άρεσε ένα στυλ μουσικής, και παίζοντας όλο αυτό συνέχισε να επεκτείνεται. Όχι μόνο έχουν εξελιχθεί η μουσική και η τεχνολογία αλλά και το σημείο στο οποίο η μουσική μας αγγίζει τους ανθρώπους.

Αυτός ο συνδυασμός μουσικής, τεχνολογίας και καλλιτεχνικής διαδρομής έφτιαξε μια ξεχωριστή γέφυρα επικοινωνίας με ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, με διαφορετικές γλώσσες, πολιτισμούς και πεποιθήσεις. Όλο αυτό μου επέτρεψε να εξελιχθώ σε κάποιον που βλέπει τον κόσμο στο σύνολό του, σαν να παρακολουθώ τη Γη από κάπου στο Διάστημα, θαυμάζοντας και εκτιμώντας την ποικιλομορφία, την ομορφιά του πλανήτη μας, των ανθρώπων μας και της μουσικής μας.

— Η ηλεκτρονική μουσική και η τεχνολογία ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένες. Είσαι από τους λίγους που εξερευνούν σε βάθος αυτήν τη σύνδεση, αλλά επίσης δουλεύεις ακατάπαυστα για να ενσωματώσεις τις διαθέσιμες τεχνολογικές καινοτομίες στην τέχνη του DJing και των ζωντανών εμφανίσεων. Πιστεύεις ότι υπάρχει περίπτωση ο ανθρώπινος παράγοντας να γίνει περιττός στο μέλλον; Από την εμπειρία σου, είναι οι DJs πρόθυμοι να αγκαλιάσουν την καινοτομία ή τους είναι δύσκολο να βγουν από το comfort zone τους;
Υπάρχει πάντα μια λεπτή γραμμή μεταξύ της τεχνολογίας και του ατόμου πίσω από αυτήν, ο στόχος μου είναι να βρίσκω αυτή την όμορφη ισορροπία μεταξύ του τι μπορώ να κάνω ως άνθρωπος και του πώς η τεχνολογία μπορεί να μεγεθύνει αυτή την ικανότητα. Αγαπώ και καταλαβαίνω τόσο πολύ την τεχνολογία, που αισθάνομαι σίγουρος και ενθουσιασμένος για την πορεία που ακολουθούμε με τις νέες καινοτομίες, την τεχνητή νοημοσύνη, τη μηχανική μάθηση και ούτω καθεξής, καθώς τις βλέπω ως νέα εργαλεία για εξερεύνηση και συνεργασία.

Ωστόσο αυτή η πεποίθηση και ταυτόχρονα αυτοπεποίθηση χτίζονται ωθώντας τις δυνατότητες του τρόπου που παίζω στα άκρα, ξεπερνώντας ακόμη και τη μουσική. Όμως φαντάζομαι ότι άλλοι καλλιτέχνες/εκτελεστές που δεν μπαίνουν σε αυτήν τη διευρενητική διαδικασία, απλώς χαίρονται να εμφανίζονται και να παίζουν όπως το status quo, θα περάσουν μια δύσκολη περίοδο στο μέλλον, καθώς τα «έξυπνα» μουσικά συστήματα υπολογιστών θα γίνονται όλο και πιο εξελιγμένα.

Richie Hawtin - Destino Arena, Luna Park, Buenos Aires, Argentina - 30.04.2022

— Αυτήν τη στιγμή είσαι στη διαδικασία εξερεύνησης των NFTs (Non-Fungible Token). Πώς μπορούμε να περιγράψουμε τη σύνδεση μουσικής και NFT σε ένα άτομο που μας διαβάζει αυτήν τη στιγμή και δεν έχει καμία γνώση γι' αυτά;
Τα NFTs είναι κομμάτια ψηφιακών μέσων (φωτογραφία, ταινία, τραγούδι, συμβόλαια) που έχουν συγκεκριμένες πληροφορίες εγγεραμμένες στον κώδικά τους, για να αποδεικνύουν τον ιδιοκτήτη τους, και άλλα σημαντικά κομμάτια δεδομένων. Οι πληροφορίες αποθηκεύονται σε ένα blockchain, το οποίο δεν μπορεί να τροποποιηθεί ή να διαγραφεί.

Ένα music NFT βασίζεται στο concept ότι κάθε τραγούδι θα εμπεριέχει όλα τα δεδομένα ιδιοκτησίας (συνθέτης, παραγωγός) κωδικοποιημένα, γεγονός που επιτρέπει την ταχύτερη και δικαιότερη πληρωμή όταν το τραγούδι χρησιμοποιείται, παίζεται κ.λπ. Αυτό το σύστημα είναι, επίσης, και ένας τρόπος να αποδειχθεί η ιδιοκτησία ειδικών εκδόσεων, η σπανιότητα ή ότι το τραγούδι είναι πρωτότυπο (και όχι αντιγραφή ή πειρατική έκδοση).

— Πώς μπορούν τα NFTs να φέρουν επανάσταση στη μουσική βιομηχανία; Μπορούν, ενδεχομένως, και ιδανικά, να λύσουν τα ζητήματα πειρατείας και δικαιωμάτων, και αν ναι, πώς;
Ελπίζουμε όλοι ότι τα NFTs θα αποκαταστήσουν την οικονομία της μουσικής, χρησιμοποιώντας τις ενσωματωμένες πληροφορίες τους για να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος πληρωμών απευθείας στους καλλιτέχνες και στους παραγωγούς που δημιούργησαν ένα τραγούδι.

Ανοίγουν, επίσης, έναν νέο κόσμο δημιουργίας ειδικών περιορισμένων/συλλεκτικών εκδόσεων, όπου κάθε μοναδική έκδοση μπορεί να αποδειχθεί ότι δίνει μεγαλύτερη αξία στη μουσική που αγοράζει και κατέχει κάποιος. Οι ίδιοι μηχανισμοί μπορούν, συγχρόνως, να επιτρέψουν τη μεταπώληση τέτοιων αντικειμένων, φέρνοντας σε νέο οικονομικό επίπεδο τόσο τον ιδιοκτήτη όσο και τον αρχικό καλλιτέχνη.

Δεν είμαι σίγουρος ότι τα NFTs θα λύσουν το πρόβλημα της πειρατείας, καθώς υπάρχει πάντα κάποιος εκεί έξω έτοιμος να «σπάσει» τον κώδικα για να πάρει κάτι δωρεάν. Επειδή, όμως, θα υπάρχει τρόπος να αποδειχθεί ποιες εκδόσεις είναι πειρατικές ή όχι, θα δώσει μεγαλύτερη αξία στις αρχικές εκδόσεις.

— Συνεργάστηκες με την Endel, επιδιώκοντας να φέρετε επανάσταση στην techno μουσική, χρησιμοποιώντας τη για να λύσετε ανθρώπινα προβλήματα μέσω του πρότζεκτ «Deeper Focus». Φυσικά, το εξαιρετικό στοιχείο αυτής της συνεργασίας είναι το γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη επεμβαίνει στους αρχικούς σου ήχους για να δημιουργήσει ένα ατελείωτο λειτουργικό ηχητικό τοπίο. «Μαγειρεύεις» κάτι για εμάς που θα περιλαμβάνει μια συνεργασία με AI στο άμεσο μέλλον;
Η συνεργασία μου με την Endel ήταν ένας τρόπος να κάνω ένα βήμα πιο κοντά στα συστήματα AI που γίνονται πιο κοινά στη διαδικασία δημιουργίας μουσικής. Αντί να φοβάμαι αυτή την τεχνολογία-καταπατητή, σκέφτηκα ότι θα ήταν καλύτερο να μάθω περισσότερα γι' αυτήν και δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος από το να εισχωρήσω σε αυτή με ένα έργο που χρησιμοποιούσε AI για την τελική διαδικασία ρύθμισης.

Ελπίζοντας να συνεχίσω αυτήν τη νέα εξερεύνηση, επί του παρόντος συνεργάζομαι με έναν μηχανικό AI που έχει κατασκευάσει ένα σύστημα, το οποίο ακούει και αναλύει ολόκληρο τον κατάλογο του Plastikman, ώστε να ξεκινήσει τη κατασκευή νέας ρυθμικής δημιουργίας με βάση το πώς πιστεύει η τεχνητή νοημοσύνη ότι πρέπει να ακούγεται ένα τραγούδι.

Είναι ακόμα νωρίς, αλλά με ενδιαφέρει να μάθω αν η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί κάτι που θα μπορούσε να με εμπνεύσει ή ακόμα και κάτι που θα μπορούσε να γίνει η αρχή μιας νέας σύνθεσης.

Part 1: Plastikman x Endel: 24 hours of Deeper Focus

— Ο αρχαίος Έλληνας μαθηματικός και φιλόσοφος Πυθαγόρας ήταν πεπεισμένος ότι ολόκληρο το σύμπαν βασίζεται σε αριθμούς και ότι οι πλανήτες και τα αστέρια κινούνται σύμφωνα με μαθηματικές εξισώσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε μουσικές νότες κι έτσι παράγουν ένα είδος συμφωνίας. Έχεις καταλήξει σε τέτοιου είδους συμπεράσματα μέσα από τη δουλειά σου; Παίζει η μουσική έναν τέτοιο ρόλο, μη ορατό από το ανθρώπινο μάτι, σε ορισμένα σημεία της ζωής και της ύπαρξής μας, που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη;
Πιστεύω πως ολόκληρο το σύμπαν αντηχεί (με) συχνότητες που διέπουν τα πάντα γύρω μας. Η ενέργεια και οι δονήσεις είναι στο επίκεντρο αυτού που κάνω ως μουσικός και ερμηνευτής, επομένως πιστεύω οπωσδήποτε στην ιδέα ότι όλα είναι αλληλένδετα.

— Ας υποθέσουμε πως είχες μια χρονομηχανή που θα σου έδινε τη δυνατότητα να εξερευνήσεις τη μουσική σε πρωτόγνωρα βάθη. Πού θα ταξίδευες με αυτήν και γιατί;
Θα ήθελα ένα μουσικό μικροσκόπιο για να μπορώ να έρθω όσο πιο κοντά γίνεται στις συχνότητες που συνθέτουν τον ήχο. Θα ήθελα πολύ να είχα τη δυνατότητα να βλέπω και να ακούω σωματίδια ήχων και το πώς οι συχνότητες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε μικροσκοπικό επίπεδο. Ίσως θα ήταν συνδυασμός ενός μηχανήματος που μεγεθύνει και επιβραδύνει ταυτόχρονα, για να μου επιτρέψει να βιώσω, με κάποιον τρόπο, την ηχητική κατασκευή.

— Τι θα ήθελες να πεις στους αφοσιωμένους θαυμαστές σου στην Ελλάδα που περιμένουν να σε ξαναδούν με μεγάλο ενθουσιασμό;
Αισθάνομαι υπέροχα αυτήν τη στιγμή, κάνοντας ξανά περιοδείες, με τις ζωντανές εμφανίσεις μου και με ένα συγκεκριμένο ύφος ήχου που βρίσκεται μεταξύ της τρελής, υπερβολικής δόσης υψηλών οκτανίων που έχουμε στην techno και της υπερβολικά εμπορικής κατεύθυνσης –και με αργούς ρυθμούς– που χαρακτηρίζει τη minimal house. Θα ακούσουμε καθαρά ρυθμική techno με κρουστά και μελωδικές νότες, που την κάνουν υπνωτική και μεταδοτική.

Ο Richie Hawtin θα βρίσκεται στο Votanikos Live Stage το Σάββατο 1 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του φετινού Techniques.


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM