Πόσο Jazz είσαι;

Πόσο Jazz είσαι; Facebook Twitter
0

Η ποτοαπαγόρευση ξεκίνησε κοντά έναν αιώνα πίσω, την εποχή της τζαζ μουσικής. Όπως το είχε επιτυχώς περιγράψει ο μουσουργός Hoagy Carmichael, η δεκαετία του 1920 ήρθε «με μια έκρηξη αμφισβητούμενου αλκοόλ, προκλητικών γυναικών με γυμνά πόδια, προβληματικών ηθών και άγριων Σαββατοκύριακων». Αντίστοιχα και ο συγγραφέας F. Scott Fitzgerald, αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της Ποτοαπαγόρευσης τα γλέντια ήταν μεγαλύτερα, ο ρυθμός πιο γρήγορος και τα ήθη πιο χαλαρά. Σήμερα, για καλή μας τύχη, οι νύχτες έχουν αποκτήσει πάλι μια ποικιλία και ελευθερία στον τρόπο και στις επιλογές της διασκέδασης, αφού όλο και #cuttypaizei σε μία εποχή που η ρετρό κουλτούρα αναβιώνει με τον καλύτερο τρόπο. Όλες οι μουσικές βρίσκουν το χώρο τους για να γεμίσουν τις νύχτες μας, με την δική τους γοητεία, όπως και η τζαζ, που παραμένει μια σταθερή μουσική αξία και ένας ζωντανός μύθος.

Το πρώτο έτος της απαγόρευσης, βρήκε τις γυναίκες των Πολιτειών να ψηφίζουν για πρώτη φορά, με τις σουφραζέτες να γίνονται το σύμβολο του αγώνα και τις flappers (κορίτσια που φλερτάρανε έντονα με την μόδα και την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά) να γίνονται αντίστοιχα το σύμβολο της τζαζ εποχής.

Πόσο Jazz είσαι; Facebook Twitter

Τα κορίτσια με τα κόκκινα χείλη, τις κοντές φούστες και τα κοντά μαλλιά (μία στυλιστική άποψη που ξαναγεννιέται στα vintage fashion spots της πόλης) ήταν εύκολο να τις εντοπίσεις. Πέρα από την εμφάνιση που φώναζε διαφορετικότητα, οι flappers καπνίζανε και πίνανε δημόσια. Χόρευαν στα speakeasy μπαρ και nightclubs, τριγύριζαν με αντίστοιχους νεαρούς, κάνοντας γονείς και πάστορες να τραβούν τα μαλλιά τους... Όλοι τότε χρέωναν για αυτό το κακό, ποια άλλη; τη μουσική... Σε ένα άρθρο του Αυγούστου του 1921, σε μία έκδοση του περιοδικού «Ladies' Home Journal» τέθηκε η ερώτηση, «Does Jazz Put the Sin in Syncopation?» (ελεύθερη μετάφραση:Μήπως η Τζαζ, διεγείρει την Αισθήσεις;)


Μεταξύ όλων των άλλων εγκλημάτων, η τζαζ χρεώθηκε και ως μπολσεβίκικο στοιχείο, με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή, που ήταν εναντίων του νόμου και της τάξης, ως μια διαβολική επιρροή για την κοινωνία. Βέβαια, όταν ξαφνικά οι γυναίκες αφήνουν τους κορσέδες και χαλαρώνουν, για να χορέψουν τους τζαζ χορούς, δεν είναι κάτι που θα περάσει απαρατήρητο στα συντηρητικά αντανακλαστικά της τότε κοινωνίας.

Πόσο Jazz είσαι; Facebook Twitter


Η ποτοαπαγόρευση παρόλα αυτά ήταν ένα αστείο για αρκετούς Αμερικάνους, που επιμένουν στην διασκέδαση που προσφέρει η τζαζ σε συνδυασμό με ένα ποτό. Έτσι, γέμιζαν τα speakeasies του παράνομου αλκοόλ, κάνοντας της Νέα Υόρκη, την πόλη που δεν κοιμάται (City on a Still). Σε μία τέτοια πόλη, ζούμε και εμείς... Η Αθήνα, γνωστή για την έντονη και πολύπλευρη νύχτα της, φέρει τον τίτλο μιας πόλης που επίσης δεν κοιμάται, με στέκια να παραμένουν ανοικτά μέχρι το ξημέρωμα, για τους απανταχού μπον βιβέρ αλλά και τζούνιορ fan των πάρτυ. Κάθε βράδυ, αν το ψάξεις, θα δεις ότι #cuttypaizei, κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει και θα σε τραβήξει για να το ζήσεις παρέα με Cutty Sark. Γιατί η ζωή είναι εκεί έξω.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT