Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.
0

Στο πρόσφατο άρθρο για τη στήλη του «Shortcut» στη LiFO ο Δημήτρης Πολιτάκης διερωτάται εύστοχα σε κάποιο σημείο για την «ιδέα της ανθεκτικότητας του DJ ως αυτόνομου σταρ που αμείβεται με αστρονομικά ποσά για μερικές ώρες κονσερβαρισμένης ψυχαγωγίας».

Ο Αμερικανός DJ/παραγωγός Diplo είναι ακριβώς ένας τέτοιος σταρ, αλλά και πολλά παραπάνω. Μπορεί ο δρόμος προς τη μαζική αναγνώριση και τα μυθικά ποσά (σύμφωνα με το Forbes έβγαλε 28,5 εκατ. δολάρια το 2017) να άνοιξε μέσω των περιβόητων DJ sets και του ασταμάτητου touring του, αλλά είναι το status του ως ενός από τους χρυσούς και περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία που προσέδωσε στην εικόνα του ένα pop star quality.

Ο Diplo είναι ένας από εκείνους τους τύπους που θα μπορούσε να έχει χαθεί εύκολα πίσω από την αχανή ονοματολογία των credits και να έχει σβηστεί από τη βαριεστημένη μνήμη του μαζικού κοινού, αλλά όλα αυτά τα χρόνια ήταν αρκετά έξυπνος ώστε να προτάσσει την αξία του ως το αδιαπραγμάτευτο προϊόν της επιτυχίας των τραγουδιών στα οποία συμμετείχε.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό.

Από τότε που ο Thomas Wesley Pentz (το πραγματικό όνομα του Diplo) μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, δηλαδή πριν από 10 χρόνια, φαίνεται πως ζει τρεις παράλληλες επαγγελματικές ζωές.

Μέσω του djing «βγάζει το ψωμί του», μέσω των συνεργασιών με αμέτρητους σταρ (Beyoncé, Usher, Justin Bieber, Shakira και πολλούς άλλους) κερδίζει πόντους φήμης και μέσω των διαφόρων προσωπικών του πρότζεκτ λειτουργεί ως ένας αθόρυβος διαμορφωτής τάσεων του mainstream τοπίου.

«Δεν με ενδιαφέρει να ηγούμαι των τάσεων. Θέλω να τις ξεκινάω ή να τις διαλύω» δήλωσε σε μια πρόσφατη, εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στην «Guardian», αναγνωρίζοντας τη συγκεκριμένη του ικανότητα.

Ο Diplo το πετυχαίνει αυτό εξερευνώντας αναδυόμενες μουσικές κουλτούρες που ξεφυτρώνουν σε ολόκληρη την υφήλιο και δεν έχουν βρει ακόμα τον δρόμο τους σε μεγαλύτερο ακροατήριο. Κατά καιρούς, έχει γοητευτεί από τη funk σε φαβέλες της Βραζιλίας, την «bounce» σκηνή της Νέας Ορλεάνης και άλλα underground ρεύματα που ενσωματώνει με έναν πιο «δυτικό» τρόπο στον ήχο του.

Αυτό, φυσικά, έχει δώσει πάτημα σε πολλούς να τον κατηγορήσουν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων, με τον ίδιο να απαντάει εντελώς ειλικρινά πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Ο Diplo μεγάλωσε στη νότια Φλόριντα, σε μια πολυπολιτισμική γειτονιά, στην οποία τα ρέγκε πάρτι, οι τοπικοί χιπ-χοπ σταθμοί και η Miami-Bass κουλτούρα αποτελούσαν τα βασικά του μουσικά ερεθίσματα.

 

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Όταν τον κατηγόρησαν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων απάντησε πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Στις αρχές των zeros μετακόμισε στη Φιλαδέλφεια για να σπουδάσει και εκεί ξεκίνησε να χτίζει τη φήμη του ως DJ μαζί με τον φίλο DJ Low Budget υπό το όνομα Hollertronix.

Η επιτυχία τους του πρόσφερε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει το δικό του στούντιο, το επονομαζόμενο «Mausoleum», και να κυκλοφορήσει το 2004 το προσωπικό του ντεμπούτο-άλμπουμ με τίτλο «Florida», έναν trip-hop δίσκο με ηχητικά στοιχεία από διάφορες γωνιές του κόσμου, το οποίο σήμερα έχει αποκτήσει ένα cult status.

Η πρώτη μεγάλη επιτυχία έξω από τον χώρο του djing ήρθε το 2007, όταν συνεργάστηκε με την τότε σύντροφό του M.I.A για το αντιπολεμικό single «Paper Planes», το οποίο έφτασε μέχρι το Νο 4 του Billboard. Η κίνηση αυτή ανέβασε απότομα το πρεστίζ του ως παραγωγού και σύντομα πολλοί ποπ σταρ, ράπερ και ηλεκτρονικοί μουσικοί επιδίωκαν να συνεργαστούν μαζί του.

 

Diplo - Paper Planes (w/ MIA CAMEO!) - Live

Αποκτώντας την αυτονομία που επιθυμούσε, κατάφερε να φτιάξει και τα δικά του, πολύ επιτυχημένα προσωπικά πρότζεκτ. Πέρα από τα EΡs που κυκλοφορεί με το δικό του όνομα, δημιούργησε το 2009, μαζί με τον Βρετανό DJ Switch, τους Major Lazer, με το «Lean On» να γίνεται το 2015 το τραγούδι με τα περισσότερα streams στην ιστορία του Spotify μέχρι τότε. Το 2013 σχημάτισε τους Jack Ü με τον διάσημο dubstep παραγωγό Skrillex, μέσω των οποίων έχει κερδίσει Grammy για το κομμάτι «Where Are Ü Now» με τη συμμετοχή του Justin Bieber.

Σήμερα ο Diplo, ενώ ετοιμάζει τη νέα δουλειά των Major Lazer, προωθεί την disco συνεργασία του Silk City με τον Mark Ronson, παίρνει πολύ καλές κριτικές για το φρέσκο του emo hip-hop EP «California» και παραμένει ένας από τους πιο καλοπληρωμένους παραγωγούς singles που προορίζονται κατευθείαν για το Νο 1.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό. Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή, βρίσκεται σχεδόν πίσω από κάθε τέτοια παραγωγή, είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.

 

Diplo - Get It Right (Feat. Mø)

Μπορεί να δηλώνει στην «Guardian» πως «είναι θέμα χρόνου να σταματήσω να είμαι "σχετικός"», αλλά, αν συνεχίσει να είναι τόσο προσαρμοστικός, μάλλον θα μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμη. Ένα σενάριο πολύ ελπιδοφόρο για έναν από τους λίγους ποιοτικούς παραγωγούς στο στερημένο από ιδέες βασίλειο των charts.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT