Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.
0

Στο πρόσφατο άρθρο για τη στήλη του «Shortcut» στη LiFO ο Δημήτρης Πολιτάκης διερωτάται εύστοχα σε κάποιο σημείο για την «ιδέα της ανθεκτικότητας του DJ ως αυτόνομου σταρ που αμείβεται με αστρονομικά ποσά για μερικές ώρες κονσερβαρισμένης ψυχαγωγίας».

Ο Αμερικανός DJ/παραγωγός Diplo είναι ακριβώς ένας τέτοιος σταρ, αλλά και πολλά παραπάνω. Μπορεί ο δρόμος προς τη μαζική αναγνώριση και τα μυθικά ποσά (σύμφωνα με το Forbes έβγαλε 28,5 εκατ. δολάρια το 2017) να άνοιξε μέσω των περιβόητων DJ sets και του ασταμάτητου touring του, αλλά είναι το status του ως ενός από τους χρυσούς και περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία που προσέδωσε στην εικόνα του ένα pop star quality.

Ο Diplo είναι ένας από εκείνους τους τύπους που θα μπορούσε να έχει χαθεί εύκολα πίσω από την αχανή ονοματολογία των credits και να έχει σβηστεί από τη βαριεστημένη μνήμη του μαζικού κοινού, αλλά όλα αυτά τα χρόνια ήταν αρκετά έξυπνος ώστε να προτάσσει την αξία του ως το αδιαπραγμάτευτο προϊόν της επιτυχίας των τραγουδιών στα οποία συμμετείχε.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό.

Από τότε που ο Thomas Wesley Pentz (το πραγματικό όνομα του Diplo) μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, δηλαδή πριν από 10 χρόνια, φαίνεται πως ζει τρεις παράλληλες επαγγελματικές ζωές.

Μέσω του djing «βγάζει το ψωμί του», μέσω των συνεργασιών με αμέτρητους σταρ (Beyoncé, Usher, Justin Bieber, Shakira και πολλούς άλλους) κερδίζει πόντους φήμης και μέσω των διαφόρων προσωπικών του πρότζεκτ λειτουργεί ως ένας αθόρυβος διαμορφωτής τάσεων του mainstream τοπίου.

«Δεν με ενδιαφέρει να ηγούμαι των τάσεων. Θέλω να τις ξεκινάω ή να τις διαλύω» δήλωσε σε μια πρόσφατη, εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στην «Guardian», αναγνωρίζοντας τη συγκεκριμένη του ικανότητα.

Ο Diplo το πετυχαίνει αυτό εξερευνώντας αναδυόμενες μουσικές κουλτούρες που ξεφυτρώνουν σε ολόκληρη την υφήλιο και δεν έχουν βρει ακόμα τον δρόμο τους σε μεγαλύτερο ακροατήριο. Κατά καιρούς, έχει γοητευτεί από τη funk σε φαβέλες της Βραζιλίας, την «bounce» σκηνή της Νέας Ορλεάνης και άλλα underground ρεύματα που ενσωματώνει με έναν πιο «δυτικό» τρόπο στον ήχο του.

Αυτό, φυσικά, έχει δώσει πάτημα σε πολλούς να τον κατηγορήσουν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων, με τον ίδιο να απαντάει εντελώς ειλικρινά πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Ο Diplo μεγάλωσε στη νότια Φλόριντα, σε μια πολυπολιτισμική γειτονιά, στην οποία τα ρέγκε πάρτι, οι τοπικοί χιπ-χοπ σταθμοί και η Miami-Bass κουλτούρα αποτελούσαν τα βασικά του μουσικά ερεθίσματα.

 

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Όταν τον κατηγόρησαν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων απάντησε πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Στις αρχές των zeros μετακόμισε στη Φιλαδέλφεια για να σπουδάσει και εκεί ξεκίνησε να χτίζει τη φήμη του ως DJ μαζί με τον φίλο DJ Low Budget υπό το όνομα Hollertronix.

Η επιτυχία τους του πρόσφερε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει το δικό του στούντιο, το επονομαζόμενο «Mausoleum», και να κυκλοφορήσει το 2004 το προσωπικό του ντεμπούτο-άλμπουμ με τίτλο «Florida», έναν trip-hop δίσκο με ηχητικά στοιχεία από διάφορες γωνιές του κόσμου, το οποίο σήμερα έχει αποκτήσει ένα cult status.

Η πρώτη μεγάλη επιτυχία έξω από τον χώρο του djing ήρθε το 2007, όταν συνεργάστηκε με την τότε σύντροφό του M.I.A για το αντιπολεμικό single «Paper Planes», το οποίο έφτασε μέχρι το Νο 4 του Billboard. Η κίνηση αυτή ανέβασε απότομα το πρεστίζ του ως παραγωγού και σύντομα πολλοί ποπ σταρ, ράπερ και ηλεκτρονικοί μουσικοί επιδίωκαν να συνεργαστούν μαζί του.

 

Diplo - Paper Planes (w/ MIA CAMEO!) - Live

Αποκτώντας την αυτονομία που επιθυμούσε, κατάφερε να φτιάξει και τα δικά του, πολύ επιτυχημένα προσωπικά πρότζεκτ. Πέρα από τα EΡs που κυκλοφορεί με το δικό του όνομα, δημιούργησε το 2009, μαζί με τον Βρετανό DJ Switch, τους Major Lazer, με το «Lean On» να γίνεται το 2015 το τραγούδι με τα περισσότερα streams στην ιστορία του Spotify μέχρι τότε. Το 2013 σχημάτισε τους Jack Ü με τον διάσημο dubstep παραγωγό Skrillex, μέσω των οποίων έχει κερδίσει Grammy για το κομμάτι «Where Are Ü Now» με τη συμμετοχή του Justin Bieber.

Σήμερα ο Diplo, ενώ ετοιμάζει τη νέα δουλειά των Major Lazer, προωθεί την disco συνεργασία του Silk City με τον Mark Ronson, παίρνει πολύ καλές κριτικές για το φρέσκο του emo hip-hop EP «California» και παραμένει ένας από τους πιο καλοπληρωμένους παραγωγούς singles που προορίζονται κατευθείαν για το Νο 1.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό. Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή, βρίσκεται σχεδόν πίσω από κάθε τέτοια παραγωγή, είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.

 

Diplo - Get It Right (Feat. Mø)

Μπορεί να δηλώνει στην «Guardian» πως «είναι θέμα χρόνου να σταματήσω να είμαι "σχετικός"», αλλά, αν συνεχίσει να είναι τόσο προσαρμοστικός, μάλλον θα μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμη. Ένα σενάριο πολύ ελπιδοφόρο για έναν από τους λίγους ποιοτικούς παραγωγούς στο στερημένο από ιδέες βασίλειο των charts.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ