Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.
0

Στο πρόσφατο άρθρο για τη στήλη του «Shortcut» στη LiFO ο Δημήτρης Πολιτάκης διερωτάται εύστοχα σε κάποιο σημείο για την «ιδέα της ανθεκτικότητας του DJ ως αυτόνομου σταρ που αμείβεται με αστρονομικά ποσά για μερικές ώρες κονσερβαρισμένης ψυχαγωγίας».

Ο Αμερικανός DJ/παραγωγός Diplo είναι ακριβώς ένας τέτοιος σταρ, αλλά και πολλά παραπάνω. Μπορεί ο δρόμος προς τη μαζική αναγνώριση και τα μυθικά ποσά (σύμφωνα με το Forbes έβγαλε 28,5 εκατ. δολάρια το 2017) να άνοιξε μέσω των περιβόητων DJ sets και του ασταμάτητου touring του, αλλά είναι το status του ως ενός από τους χρυσούς και περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία που προσέδωσε στην εικόνα του ένα pop star quality.

Ο Diplo είναι ένας από εκείνους τους τύπους που θα μπορούσε να έχει χαθεί εύκολα πίσω από την αχανή ονοματολογία των credits και να έχει σβηστεί από τη βαριεστημένη μνήμη του μαζικού κοινού, αλλά όλα αυτά τα χρόνια ήταν αρκετά έξυπνος ώστε να προτάσσει την αξία του ως το αδιαπραγμάτευτο προϊόν της επιτυχίας των τραγουδιών στα οποία συμμετείχε.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό.

Από τότε που ο Thomas Wesley Pentz (το πραγματικό όνομα του Diplo) μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, δηλαδή πριν από 10 χρόνια, φαίνεται πως ζει τρεις παράλληλες επαγγελματικές ζωές.

Μέσω του djing «βγάζει το ψωμί του», μέσω των συνεργασιών με αμέτρητους σταρ (Beyoncé, Usher, Justin Bieber, Shakira και πολλούς άλλους) κερδίζει πόντους φήμης και μέσω των διαφόρων προσωπικών του πρότζεκτ λειτουργεί ως ένας αθόρυβος διαμορφωτής τάσεων του mainstream τοπίου.

«Δεν με ενδιαφέρει να ηγούμαι των τάσεων. Θέλω να τις ξεκινάω ή να τις διαλύω» δήλωσε σε μια πρόσφατη, εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στην «Guardian», αναγνωρίζοντας τη συγκεκριμένη του ικανότητα.

Ο Diplo το πετυχαίνει αυτό εξερευνώντας αναδυόμενες μουσικές κουλτούρες που ξεφυτρώνουν σε ολόκληρη την υφήλιο και δεν έχουν βρει ακόμα τον δρόμο τους σε μεγαλύτερο ακροατήριο. Κατά καιρούς, έχει γοητευτεί από τη funk σε φαβέλες της Βραζιλίας, την «bounce» σκηνή της Νέας Ορλεάνης και άλλα underground ρεύματα που ενσωματώνει με έναν πιο «δυτικό» τρόπο στον ήχο του.

Αυτό, φυσικά, έχει δώσει πάτημα σε πολλούς να τον κατηγορήσουν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων, με τον ίδιο να απαντάει εντελώς ειλικρινά πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Ο Diplo μεγάλωσε στη νότια Φλόριντα, σε μια πολυπολιτισμική γειτονιά, στην οποία τα ρέγκε πάρτι, οι τοπικοί χιπ-χοπ σταθμοί και η Miami-Bass κουλτούρα αποτελούσαν τα βασικά του μουσικά ερεθίσματα.

 

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Όταν τον κατηγόρησαν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων απάντησε πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Στις αρχές των zeros μετακόμισε στη Φιλαδέλφεια για να σπουδάσει και εκεί ξεκίνησε να χτίζει τη φήμη του ως DJ μαζί με τον φίλο DJ Low Budget υπό το όνομα Hollertronix.

Η επιτυχία τους του πρόσφερε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει το δικό του στούντιο, το επονομαζόμενο «Mausoleum», και να κυκλοφορήσει το 2004 το προσωπικό του ντεμπούτο-άλμπουμ με τίτλο «Florida», έναν trip-hop δίσκο με ηχητικά στοιχεία από διάφορες γωνιές του κόσμου, το οποίο σήμερα έχει αποκτήσει ένα cult status.

Η πρώτη μεγάλη επιτυχία έξω από τον χώρο του djing ήρθε το 2007, όταν συνεργάστηκε με την τότε σύντροφό του M.I.A για το αντιπολεμικό single «Paper Planes», το οποίο έφτασε μέχρι το Νο 4 του Billboard. Η κίνηση αυτή ανέβασε απότομα το πρεστίζ του ως παραγωγού και σύντομα πολλοί ποπ σταρ, ράπερ και ηλεκτρονικοί μουσικοί επιδίωκαν να συνεργαστούν μαζί του.

 

Diplo - Paper Planes (w/ MIA CAMEO!) - Live

Αποκτώντας την αυτονομία που επιθυμούσε, κατάφερε να φτιάξει και τα δικά του, πολύ επιτυχημένα προσωπικά πρότζεκτ. Πέρα από τα EΡs που κυκλοφορεί με το δικό του όνομα, δημιούργησε το 2009, μαζί με τον Βρετανό DJ Switch, τους Major Lazer, με το «Lean On» να γίνεται το 2015 το τραγούδι με τα περισσότερα streams στην ιστορία του Spotify μέχρι τότε. Το 2013 σχημάτισε τους Jack Ü με τον διάσημο dubstep παραγωγό Skrillex, μέσω των οποίων έχει κερδίσει Grammy για το κομμάτι «Where Are Ü Now» με τη συμμετοχή του Justin Bieber.

Σήμερα ο Diplo, ενώ ετοιμάζει τη νέα δουλειά των Major Lazer, προωθεί την disco συνεργασία του Silk City με τον Mark Ronson, παίρνει πολύ καλές κριτικές για το φρέσκο του emo hip-hop EP «California» και παραμένει ένας από τους πιο καλοπληρωμένους παραγωγούς singles που προορίζονται κατευθείαν για το Νο 1.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό. Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή, βρίσκεται σχεδόν πίσω από κάθε τέτοια παραγωγή, είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.

 

Diplo - Get It Right (Feat. Mø)

Μπορεί να δηλώνει στην «Guardian» πως «είναι θέμα χρόνου να σταματήσω να είμαι "σχετικός"», αλλά, αν συνεχίσει να είναι τόσο προσαρμοστικός, μάλλον θα μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμη. Ένα σενάριο πολύ ελπιδοφόρο για έναν από τους λίγους ποιοτικούς παραγωγούς στο στερημένο από ιδέες βασίλειο των charts.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ