Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal;

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Το Fuzz pedal, είναι από τα πρώτα πετάλια που κατασκευάστηκαν, το 1966, και είναι αυτό που κατά κάποιο τρόπο προσομοιώνει την παραμόρφωση στον ήχο που παράγεται από έναν λαμπάτο ενισχυτή οργάνου, όταν αυτός λειτουργεί σε full ένταση...
1


ΤΑ ΠΕΤΑΛΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ
 ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο για να καταλήξουν στα πόδια δημοφιλών καλλιτεχνών όπως των Bill Frisell, John Scofield, Lee Ranaldo (Sonic Youth), Steve Lukather και πολλών ακόμη. Η κατασκευή και ο σχεδιασμός τους, είναι όμως μια μόνο από τις ασχολίες του Γιάννη Αναστασάκη ο οποίος δεν σταματά να πειραματίζεται, να αυτοσχεδιάζει και να δημιουργεί μουσικά projects. Το πιο πρόσφατο από αυτά θα παρουσιάσει την πρώτη Απριλίου στο six dogs, στα πλαίσια του Deteriorate Sound Festival, της εκδήλωσης που επικεντρώνεται στην σύγχρονη πειραματική μουσική και ξεκίνησε με δική του πρωτοβουλία.

O ήχος του fuzz είναι αυτός που έχουμε όλοι ακούσει στο «I can't get no satisfaction» από τους Rolling Stones, όπως και φυσικά σε όλα τα κομμάτια του Jimi Hendrix αλλά και σε όλα τα rock groups από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα.

— Εξήγησέ μας με λίγα λόγια τι ακριβώς είναι τα fuzz pedals.
Κατ'αρχήν το «πετάλι» ή αλλιώς «εφέ», είναι μια μικρή ηλεκτρονική συσκευή που χρησιμοποιείται από μουσικούς για να αλλάζουν τον ήχο και τη χροιά ενός μουσικού οργάνου. Οι ηλεκτρικοί κιθαρίστες είναι αυτοί που επί το πλείστον χρησιμοποιούνε πετάλια στο παίξιμό τους. Το Fuzz pedal, είναι από τα πρώτα πετάλια που κατασκευάστηκαν, το 1966, και είναι αυτό που κατά κάποιο τρόπο προσομοιώνει την παραμόρφωση στον ήχο που παράγεται από έναν λαμπάτο ενισχυτή οργάνου, όταν αυτός λειτουργεί σε full ένταση. O ήχος του fuzz είναι αυτός που έχουμε όλοι ακούσει στο «I can't get no satisfaction» από τους Rolling Stones, όπως και φυσικά σε όλα τα κομμάτια του Jimi Hendrix αλλά και σε όλα τα rock groups από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Ειδικά το κομμάτι που έχει να κάνει με τα ταξίδια, και την επαφή με σπουδαίους και αγαπημένους μουσικούς είναι η μεγαλύτερή μου ανταμοιβή...

— Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τον σχεδιασμό και την κατασκευή τους;
Από μικρός έπαιζα κιθάρα, και το πάθος μου ήταν και είναι ο ήχος και η μουσική. Ήμουν 21, φοιτητής στο Πολυτεχνείο, και μέσα σε ένα λεωφορείο πέτυχα τυχαία ένα φίλο μουσικό απ'τη σχολή και πιάσαμε κουβέντα για τα πετάλια. Μου έκανε την εξής ερώτηση που τελικά αποδείχθηκε καθοριστική: «Πώς και δεν έχεις ασχοληθείς να φτιάξεις ένα πετάλι; Έχω ακούσει πως δεν είναι και πολύ δύσκολο...» Από περιέργεια και μόνο δοκίμασα, και γρήγορα έγινε ένα πολύ ενδιαφέρον χόμπι για εμένα. Το να φτιάξεις όμως ένα πετάλι που να παίζει, μέχρι το να το κάνεις να ακούγεται όπως το έχεις φανταστεί, είναι μια άλλη ιστορία.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Το να φτιάξεις όμως ένα πετάλι που να παίζει, μέχρι το να το κάνεις να ακούγεται όπως το έχεις φανταστεί, είναι μια άλλη ιστορία...

— Πως κατέληξες να φτιάχνεις πετάλια για μερικούς από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς;
Το χόμπι του να φτιάχνω πετάλια για προσωπική χρήση, πολύ γρήγορα, εξελίχτηκε στο να δημιουργηθεί ζήτηση από γνωστούς και φίλους κιθαρίστες. Βλέποντας πια πως μουσικοί με απαιτήσεις στον ήχο τους, επέλεγαν να χρησιμοποιούν τα πετάλια μου, συνειδητοποίησα πως θα έπρεπε να ασχοληθώ πιο σοβαρά. Έφτιαξα ένα site, και το word of mouth λειτούργησε έτσι ώστε σιγά-σιγά να ξεκινήσουν οι πρώτες πωλήσεις στην Ελλάδα όπως και να χρησιμοποιούνται από σπουδαίους κιθαρίστες, όπως ο Ηλίας Ζάικος, ο Γιάννης Σπάθας, ο Bandoek και πολλοί άλλοι.

Στη συνέχεια ξεκίνησα να συμμετέχω σε διάφορες εκθέσεις στο εξωτερικό (Frankfurt Messe, NAMM show κτλ). Μέσα από τις εκθέσεις, ήρθα σε επαφή με μεγάλους μουσικούς, κάποιοι από τους οποίους δοκίμασαν τα JAM pedals και θέλησαν να τα κάνουν μέρος του εξοπλισμού τους. Έτσι έγινε π.χ. με τον Guy Pratt, (μπασίστα των Pink Floyd τα τελευταία 30 χρόνια), τον Bernie Marsden (Whitesnake) κ.α. Κάποιους τους συνάντησα στην Ελλάδα (Bill Frisell, John Scofield), όπως έχουν τύχει και περιπτώσεις να μάθω πως κάποιοι χρησιμοποιούν τα JAM pedals χωρίς να έχω μεσολαβήσει, όπως στην περίπτωση του Lee Ranaldo (Sonic Youth) και του John Medeski.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Από τον John Achenbach, animator artist των Simpsons...

— Τι ακριβώς θα κάνετε στο εργαστήριο που διοργανώνετε στη Στοά; Κατά πόσο είναι εφικτό για κάποιον που δεν είναι επαγγελματίας να κατασκευάσει ένα πετάλι από το μηδέν;
Τεχνικά και κατασκευαστικά, δεν είναι πολύ δύσκολο να φτιάξει κάποιος ένα ήδη σχεδιασμένο πετάλι, ακολουθώντας εννοείται κάποιες οδηγίες. Αυτό προφανώς δεν σημαίνει πως μέσα σε 8 ώρες θα μπορέσει να μάθει σε βάθος τη διαδικασία, και να κατανοήσει τι ακριβώς κάνει και γιατί. Θα περιοριστούμε στα πολύ βασικά και διαδικαστικά, για χάριν του αποτελέσματος και της χαράς για δημιουργία. Θα είναι όμως ένα ωραίο κίνητρο και αρχή για να μπει ενδεχομένως κάποιος στη διαδικασία να ασχοληθεί περαιτέρω με την ιστορία αυτή.

— Εκτός από την κατασκευή πεταλιών με τι άλλο ασχολείσαι;
Διατηρώ ταυτόχρονα την ιδιότητα του μουσικού, μέσα από διάφορα projects και συνεργασίες. Κάποια από τα οποία είναι το οπτικο-ακουστικό Elektronik Meditation με τη Deniz στο live painting, ένα ντουέτο με το Θοδωρή Ρέλλο και ένα καινούριο αυτοσχεδιαστικό τρίο, το Phileas Frogg. Επίσης έχω συνεργαστεί και συνεργάζομαι με τους Arve Henriksen, Haig Yazdjian, Διονύση Σαββόπουλο κ.α.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Το χόμπι του να φτιάχνω πετάλια για προσωπική χρήση, πολύ γρήγορα, εξελίχτηκε στο να δημιουργηθεί ζήτηση από γνωστούς και φίλους κιθαρίστες...

— Πετάλια ή οι ζωντανές εμφανίσεις; Γιατί;
Σίγουρα οι ζωντανές εμφανίσεις και η μουσική δημιουργία. Τα πετάλια εξάλλου προέκυψαν μέσα από το πάθος αυτό. Χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως δεν απολαμβάνω την όλη διαδικασία της κατασκευής και προώθησης της δουλειάς μου. Ειδικά το κομμάτι που έχει να κάνει με τα ταξίδια, και την επαφή με σπουδαίους και αγαπημένους μουσικούς είναι η μεγαλύτερή μου ανταμοιβή.

— Ασχολείσαι και με το artwork των πεταλιών; Από που εμπνέεσαι τα σχέδια;
Όταν πρωτοξεκίνησα να φτιάχνω πετάλια, τα ζωγράφιζα μόνος μου. Στη συνέχεια, λόγω έλλειψης χρόνου, ανέθεσα τη δουλειά αυτή στον Άγγελο, τη Deniz και τη Μανωλία οι οποίοι κάνανε όλοι τους μικρά έργα τέχνης

 

— Πες μας λίγα πράγματα για τη συμμετοχή σου στο Deteriorate Sound Festival.
To Deteriorate Sound Festival, ξεκίνησε με δική μου πρωτοβουλία πριν 3 χρόνια, σε συνεργασία με το six dogs, και είναι μια συνάντηση Ελλήνων καλλιτεχνών, επικεντρωμένη στην σύγχρονη πειραματική μουσική, την διαρκή εξερεύνηση και τον αυτοσχεδιασμό. Φέτος θα γίνει για 3η χρονιά το τριήμερο 30 Μαρτίου με 1 Απριλίου. Για πρώτη φορά θα παρουσιάσω ένα καινούριο project, που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την απουσία της κιθάρας, τη γείωση ως πηγή ήχου και τη ζωντανή επεξεργασία της μέσα από τα εφέ.

— Μελλοντικά σχέδια;
Το επόμενο δίμηνο έχουν προγραμματιστεί πολλές εμφανίσεις και κάποια νέα projects. To σημαντικότερο είναι η εμφανισή μας ως Elektronik Meditation, με guests τους Νίκο Σιδηροκαστρίτη και Θοδωρή Ρέλλο, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 27 Μαΐου.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Με τον Guy Pratt (Pink Floyd.)
Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Σίγουρα οι ζωντανές εμφανίσεις και η μουσική δημιουργία. Τα πετάλια εξάλλου προέκυψαν μέσα από το πάθος αυτό...

 


Για όλες τις εμφανίσεις του Γιάννη Αναστασάκη μπορείτε να επισκεφτείτε την προσωπική του ιστοσελίδα: www.jannisanastasakis.com
JAM pedal

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Μουσική / Γιώργος Παπαστεφάνου: Μια ζωή μέσα στο τραγούδι και το ραδιόφωνο

Έγραψε σε ένα θρανίο το «Μια αγάπη για το καλοκαίρι» για να μην τον πάρει ο ύπνος στο μάθημα. Με αφορμή τα εξήντα χρόνια της στιχουργικής του διαδρομής και τον εορτασμό τους, o Γιώργος Παπαστεφάνου κάνει μια αναδρομή σε αξέχαστες ημέρες του ραδιοφώνου και του ελληνικού τραγουδιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ενάτη Συμφωνία: Το έργο που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της

Άραγε το πρωί της 7ης Μαΐου του 1824 ο Μπετόβεν διαισθανόταν πως σε λίγες ώρες θα παρουσίαζε στον κόσμο τη σύνθεση που επρόκειτο να αλλάξει για πάντα την ιστορία της μουσικής; Η Ματουλα Κουστένη αναρωτιέται, παρουσιάζοντας τη δοξασμένη Ένατη, τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Μουσική / «Έχω βαθιά πίστη, αυτό έχω»: Ένα βράδυ στον Ίμερο με τη Νατάσσα Μποφίλιου

Το τρίδυμο Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης - Μποφίλιου μόλις κυκλοφόρησε το «Κάτι Καίγεται», τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία τους δουλειά. Και με αφορμή αυτό πήγαμε μαζί της σε ένα μπαρ όπου οι ιδιοκτήτες αγαπούν να την ακούνε να ερμηνεύει Μπρεχτ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
120’ με τη Μαρίνα Σάττι

Αποκλειστικό / Μαρίνα Σάττι: «Αν θεωρούν ότι είμαι στη low κουλτούρα χαίρομαι, μακάρι να είμαι»

Μετά την εμφάνιση της στην Eurovision -για την οποία άκουσε πολλά- και ένα άλμπουμ που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η Μαρίνα Σάττι δίνει την πρώτη της συνέντευξη και είναι χειμαρρώδης.
M. HULOT
«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Ο Πολωνός πολυβραβευμένος κόντρα τενόρος και breakdancer ετοιμάζεται για μια από τις πιο αντισυμβατικές βραδιές του φετινού προγράμματος στο Ηρώδειο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια