Ποιός είναι ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Nalyssa Green*

Ποιός είναι ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Nalyssa Green* Facebook Twitter
1

Ποιός είναι ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Nalyssa Green* Facebook Twitter

Στο σαλόνι μας υπήρχε το πικ απ και οι δίσκοι των γονιών μου. Μια αξιοπρεπής συλλογή που περιείχε δίσκους διαφόρων ειδών. Beatles, Πυξ Λαξ, Abba, Tσιτσάνης, Rimsky Korsakov, Credence Clearwater Revival, Πάριος, Dave Brubeck, A-ha, Bee Gees,The Poll, Beethoven, Barbra Streisand...  Πέρασα από όλα όσο μεγάλωνα. Το μεγαλύτερο και -από όσο μπορώ να θυμηθώ -το πρώτο κόλλημα μου ήταν το Dark side of the moon των Pink Floyd.

 

Περιέργως, μεγάλη ικανοποίηση μου δημιούργησε και η διασκευή του εν λόγω δίσκου από τους Flaming Lips. Στην αρχή, πριν ακούσω, ήμουν διστακτική για το εν λόγω εγχείρημα (ποιος θέλει να του πειράξουν κάτι που του φαίνεται τέλειο;)

Ώρες χαμένη σ’αυτό το δίσκο. Απλά ακούγοντας. Καθισμένη στον καναπέ. Να σηκώνομαι για να αλλάξω πλευρά, ή για να ξεκολλήσω τη βελόνα που πάντα κολλούσε στο τέλος του Money. Αυτό που με μάγευε ήταν ότι μετά από άπειρες ακροάσεις πάντα έβρισκα κάτι καινούριο να παρατηρήσω, κάποιον ήχο που άκουγα για πρώτη φορά, κάθε φορά κάτι καινούριο να νιώσω, να σκεφτώ, κι ας ήξερα όλο το δίσκο απέξω και ανακατωτά μετά από αμέτρητες ακροάσεις.

Η σχέση μου με αυτό το δίσκο ξεκίνησε όταν ήμουν παιδί, κάπου στο δημοτικό αλλά εντάθηκε από τότε που μπήκα στην εφηβεία. Και επέμεινε. Ακόμα καταφεύγω μια στο τόσο σε αυτόν. Είναι τόσο οικείος. Κομμάτι μου. Πάντα όταν επιστρέφω νιώθω θαλπωρή. Σα να συναντώ τον παλιό μου εαυτό και να του κρατώ το χέρι.

Περιέργως, μεγάλη ικανοποίηση μου δημιούργησε και η διασκευή του εν λόγω δίσκου από τους Flaming Lips. Στην αρχή, πριν ακούσω, ήμουν διστακτική για το εν λόγω εγχείρημα (ποιος θέλει να του πειράξουν κάτι που του φαίνεται τέλειο;). Παρόλα αυτά απόλαυσα αυτήν τη ματιά πάνω στα τραγούδια που αγαπώ, μου έδωσε μια φρέσκια, πιο ελαφριά -για κάποιο λόγο- διάσταση σε συνθέσεις με τις οποίες συνδέομαι τόσο βαθιά. (ειδικά το great gig in the sky με Peaches.)

Το φεγγάρι με μαγεύει. Με τραβάει πολύ. Να το κοιτάξω, να το σκεφτώ, να το παρακολουθήσω, όπως αυτό με παρακολουθεί ανέκαθεν. Πάντα με ενδιέφερε. Από μικρή. Δεν ξέρω αν φταίει αυτός ο δίσκος γι αυτό. Ή αν αυτό φταίει για τη σχέση μου με αυτό το δίσκο. Μπορεί και να είναι άσχετα. Απλά το καταθέτω. Ζήτω η σκοτεινή πλευρά του.

 

 ________________

* Η Nalyssa Green υπογράφει τη μουσική της παράστασης "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ" του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου, που ξεκινάει στο Εθνικό Θέατρο στις 19 Νοεμβρίου. Περισσότερα για την Nalyssa Green στην σελίδα της στο Facebook


To Snow μέσα απο το άλμπουμ της "The Seed"

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια