Οι Mechanimal με νέα σύνθεση κάνουν μουσική για το «Νοσφεράτου»

Οι Mechanimal με νέα σύνθεση κάνουν μουσική για το «Νοσφεράτου» Facebook Twitter
0

Οι Mechanimal με νέα σύνθεση κάνουν μουσική για το «Νοσφεράτου» Facebook Twitter
 

Οι  Mechanimal επιστρέφουν με νέα σύνθεση – αυτή τη φορά με τα φωνητικά της Etten – και φτιάχνουν μουσική για την ταινία του βωβού κινηματογράφου  «Νοσφεράτου» του  Φρήντριχ Βίλεμ Μουρνάου που θα προβληθεί στο πλαίσιο του 5ου Athens Open Air Festival στο Τρένο στο Ρουφ, την Τρίτη 21 Ιουλίου.

Ο Μουρνάου γύρισε την ταινία το 1922 με ελάχιστα μέσα και όμως είναι από τις ωραιότερες ταινίες τρόμου που έχουν γίνει ποτέ με λυρικές εικόνες που παίζουν με άσπρο και το μαύρο, το σκοτάδι και το φως ενώ έχει μείνει στην ιστορία η λιπόσαρκη και τερατώδη φιγούρα του Μαξ Σρεκ στο ρόλο του αιμοδιψή κόμη.

Ο ηλεκτρονικός drone ήχος των Mechanimal είναι ιδανικός στο να δώσει ένα ακόμη πιο ατμοσφαιρικό τόνο στην επιβλητική αφήγηση του σπουδαίου σκηνοθέτη.

Οι Mechanimal με νέα σύνθεση κάνουν μουσική για το «Νοσφεράτου» Facebook Twitter

Λίγο πριν την προβολή μας είπαν δυο λόγια για τις πρόσφατες αλλαγές στο γκρουπ αλλά και για την μουσική που έγραψαν για την ταινία:

 

 

Γιατί άλλαξε η σύνθεση του γκρουπ;

Επειδή μέσα από τις αλλαγές επέρχεται η εξέλιξη.

Πόσο διαφορετικό είναι το γκρουπ τώρα; Τι πορεία θα ακολουθήσετε; Θα διατηρήσετε τον ίδιο ήχο;

Η ηχητική ατμόσφαιρα στην οποία κινούμαστε παραμένει η ίδια. Το ίδιο και η αισθητική μας. Στην ουσία αυτό που φαίνεται πιο ξεκάθαρο είναι η απουσία του spoken word. Θεωρούμε ότι η συνεργασία μας με την Ελένη Τζαβάρα είναι ιδανική για την μουσική εξέλιξη των Mechanimal.

Πώς σας ήρθε η ιδέα να κάνετε μουσική για το Nosferatu;

Η ιδέα δεν ήταν δική μας, μας το πρότεινε ο διευθυντής του Athens Open Air Fil Festival, Ορέστης Ανδρεαδάκης. Είναι μια πολύ αγαπημένη ταινία και δεχτήκαμε αμέσως την πρόταση με μεγάλη χαρά. 

Τι είναι για σας η ταινία;

Ένα γνήσιο δείγμα του Γερμανικού Εξπρεσιονισμού, μια κλασική ιστορία τρόμου, ένα μνημειώδες κινηματογραφικό επίτευγμα το οποίο θα μεταφέρει για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη το θρύλο του βαμπίρ. 

Γιατί μια ταινία τρόμου;

Όπως είπαμε, δεν την επιλέξαμε εμείς την ταινία. Ωστόσο, ο τρόμος έτσι όπως φανερώνεται σε αυτήν είναι ένα φανταστικό παιχνίδι με τις σκιές, το οποίο προσδίδει στο θρύλο του βαμπίρ, την πιο αθώα από όλες τις μετέπειτα εκδοχές του. 

Πώς προσεγγίσατε το φιλμ;

Με σεβασμό για το κάθε καρέ ή σεκάνς του. Αν και πρόκειται για ένα εννιαίο μουσικό κομμάτι που ενώνει αυτή τη "συμφωνία του τρόμου", οι συχνές αλλαγές στην κινηματογραφική ροή μας οδήγησαν σε συχνές μουσικές εναλλαγές οι οποίες, βέβεια, διατηρούν εννιαία την ατμόσφαιρα της ταινίας. 

Οι Mechanimal με νέα σύνθεση κάνουν μουσική για το «Νοσφεράτου» Facebook Twitter

Πόσο δύσκολο είναι να φτιάχνεις μουσική για μια βωβή ταινία;

Δύσκολο είναι να μπεις στην ατμόσφαιρα μιας ιστορίας. Αλλά από την άλλη, ίσως είναι ιδανικό γιατί μια βωβή ταινία σου δίνει την ελευθερία να ντύσεις με ήχους ή πρωτότυπη μουσική την πλοκή μιας ιστορίας, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν και οι φωνές των ηθοποιών, αλλά μόνο η κίνησή τους. 

Σε ποια ταινία θα θέλατε να ιδανικά να έχετε κάνει το σάουντρακ και γιατί;

Όλες οι αγαπημένες μας ταινίες έχουν και αγαπημένα σάουντρακ. Επειδή αγαπάμε το παρελθόν, αλλά δεν το αφήνουμε να μας στοιχειώσει θα μας κέντριζε περισσότερο το ενδιαφέρον να γράψουμε μουσική για μια καινούργια ελληνική ταινία. 

Επόμενα σχέδια;

Θέλουμε να παίξουμε ζωντανά σε όσα περισσότερα σημεία είναι δυνατόν τα καινούργια μας τραγούδια. Και φυσικά κάποια από τα παλιά. Το τρίτο άλμπουμ των Mechanimal είναι ήδη έτοιμο και ευελπιστούμε να κυκλοφορήσει στο τέλος του φθινοπώρου, πάντα από την Inner Ear. 

Info:

Τρίτη 21 Ιουλίου | Τρένο στο Ρουφ
Ώρα έναρξης: 21.00

Είσοδος ελεύθερη

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ