Οι Active Member φωτίζουν το σκοτάδι της Αθήνας με ρίμες

Οι Active Member φωτίζουν το σκοτάδι της Αθήνας με ρίμες Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
1

Στίχοι και νότες φερμένες από δρόμους αλήτικους, πόνος βγαλμένος από τη σκοτεινή πλευρά της πόλης που τη νιώθεις να φωτίζεται μέσα από ρίμες

 

Δεν είναι απλά το κορυφαίο ελληνικό χιπ χοπ συγκρότημα, με πλήθος λάτρεις, ανάμεσά τους άνθρωποι με πολύ διαφορετικά ακούσματα. Είναι επίσης μια ακάματη «μηχανή παραγωγής» μοντέρνας αστικής ποίησης και μελωδίας. Στίχοι και νότες φερμένες από δρόμους αλήτικους, πόνος βγαλμένος από τη σκοτεινή πλευρά της πόλης που τη νιώθεις να φωτίζεται μέσα από ρίμες όπως «Φυσάει κόντρα σε ολάκερη γη/τ' άγρια πετούμενα δεν βρίσκουν πηγή/ δεν αντέχω της βολής τη σιγή/κι εδώ απ' τον τόπο που έζησα τη φυγή/ρίχνω αλάτι στη βαθιά τους πληγή/τάζομαι πρόσφυγας και σε καλό να μου βγει» ή «Βάλε το γέλιο, λοιπόν, πάνω απ' το ψέμα/σαν μια βελόνα οχτάρα που κεντάει μελάνι στο δέρμα/αυτό που διάλεξες κόντρα στο ριζικό σου/και απ' την ασχήμια τους κράτα λίγη ομορφιά για μερτικό σου». Ένας νεαρότερος φίλος, μπλεγμένος παλιότερα σε λάθος καταστάσεις, μου εκμυστηρεύτηκε πως ακούγοντας Active Member ξαναβρήκε την ευαισθησία και την αξιοπρέπειά του. Είμαι βέβαιος πως δεν ήταν ο μόνος.

Ο Μιχάλης Μυτακίδης είναι πια ένας ώριμος άντρας που προσπαθεί να είναι ταυτόχρονα στιχουργός, μουσικός, σύζυγος, πατέρας τριών παιδιών κι εργαζόμενος. Έχει συνεργαστεί με γνωστούς δημιουργούς, έδωσε άπειρες συναυλίες εντός κι εκτός συνόρων, πέτυχε πολλά από όσα ονειρευόταν, έχει πίσω του μια καριέρα αξιοζήλευτη. Εξακολουθεί, ωστόσο, να διατηρεί ατόφιο τον οργισμένο έφηβο εντός του - οι αιτίες της οργής κάθε άλλο παρά εξέλειψαν κι άλλωστε εκείνος υπήρξε «επαναστάτης με αιτία», όπως διαπιστώνει κανείς παρακολουθώντας την καλλιτεχνική του πορεία. Τελευταίος σταθμός στην οποία ήταν το 18ο άλμπου των Active Member "Cosmos Alivas" που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι μόνο σε βινύλιο με συμπαραγωγό, το ίδιο το κοινό

  

Οι Active Member φωτίζουν το σκοτάδι της Αθήνας με ρίμες Facebook Twitter
Όσο αντιλαμβάνεσαι ότι συγκινείς και συγκινείσαι τουλάχιστον απ' τη σκηνή, τότε μάλλον ο χρόνος σού επιτρέπει να συνεχίσεις... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είκοσι δύο χρόνια Active Member - πόσο ακόμα σκοπεύετε να μείνετε ενεργοί; Παραφράζοντας έναν τίτλο κομματιού σας, τι άλλο θα θέλατε να 'στε από όλα αυτά που πάντα «φοβόμασταν»;

Όσο αντιλαμβάνεσαι ότι συγκινείς και συγκινείσαι τουλάχιστον απ' τη σκηνή, τότε μάλλον ο χρόνος σού επιτρέπει να συνεχίσεις. Αλλά όχι, δεν θα ήθελα να είμαι το αύριο κανενός γιατί μου φαίνεται ότι αυτό φοβούνται όλοι, το αύριο και τη δεδομένη του αβεβαιότητα.


Δεν είστε πια underground, ούτε όμως και «κατεστημένο» μπορεί να σας πει κανείς. Οι ίδιοι πώς νιώθετε;

Κοίτα, εμείς μπορεί να νιώθουμε ευτυχισμένοι για ό,τι μας έχει μέχρι τώρα συμβεί, αλλά αυτό που μας απασχολεί από δω και πέρα είναι οτιδήποτε σκαρώνουμε να το ευχαριστιόμαστε πραγματικά κι εμείς.

 

Το χιπ χοπ γνώρισε αναπάντεχη επιτυχία στην Ελλάδα, φιλοξενείται τακτικά σε τηλεοπτικά πλατό, λαϊκές πίστες, κάνει background vocals σε καλλιτέχνες του συρμού... Πώς σου φαίνεται όλο αυτό;

Σκατά στα μούτρα μας. Το μόνο που αναγνωρίζω είναι ότι κάποιοι ξεσκεπάστηκαν η έβγαλαν προς τα έξω τον πραγματικό τους εαυτό αρκετά γρήγορα.


Το δικό σας χιπ χοπ βέβαια το λέτε low bap. Πώς ακριβώς το ορίζετε; Οι καλλιτεχνικές σας εμπνεύσεις;

Το τρόπο μας να ζούμε λέμε lowbap, όχι το χιπ χοπ μας. Είναι απλά τ' όνειρο ενός τρελού. Είναι βέβαια πάρα πολλοί οι δημιουργοί που μας επηρέασαν – μουσικοί αλλά και συγγραφείς, ποιητές, διανοητές, κοινωνικοί αγωνιστές - κι αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τα samples που επιλέγουμε.

Τραγουδάτε για φτωχούς, μετανάστες, τρελαμένους εφήβους, ανθρώπους βασανισμένους, που όμως δεν παύουν να ελπίζουν και να παλεύουν. Καμιά σχέση με το σεξιστικό, «καταναλωτικό», εγωπαθές σύγχρονο εμπορικό χιπ χοπ. Κάποιες αναφορές στις «παλιαδερφές», ωστόσο, κατηγορήθηκαν ως ομοφοβικές. Τι απαντάτε;

Για όλους αυτούς που ανέφερες τραγουδάμε κι επίσης για εκείνους που ονειρεύονται, που αγαπούν, που αποζητούν τη λευτεριά τους, για όλους όσοι δεν ανήκουν σε έναν κόσμο που πεθαίνει καθημερινά. Δε θυμάμαι να κατηγορηθήκαμε για ομοφοβία, μπορεί ωστόσο καμιά φορά στα τραγούδια μας να χρησιμοποιήσουμε λέξεις ή χαρακτηρισμούς λαϊκά ατόφιους. Είμαι σίγουρος ότι ακόμα κι ένας ομοφυλόφιλος όταν θέλει να πικάρει έναν άλλο μπορεί να τον αποκαλέσει «παλιαδερφή». Οι λέξεις λειτουργούν κάτω από κάποιες συνθήκες και σε συγκεκριμένο χρόνο. Το μόνο που θα έπρεπε να φοβάται κάποιος είναι αν αυτός που τις χρησιμοποιεί είναι εκτός τόπου και χρόνου, τίποτε άλλο.

Οι Active Member φωτίζουν το σκοτάδι της Αθήνας με ρίμες Facebook Twitter
Προσωπικά θα 'θελα, αν γινόταν, να ξανάκανα μια κουβέντα με τον Παύλο Φύσσα που εγώ θυμάμαι. Όμως δεν μπορώ πια, άρα δεν θα μοιραστώ αυτά που θα λέγαμε μεταξύ μας με άλλους... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι λάτρεψες και τι σιχάθηκες περισσότερο τα τελευταία αυτά δύσκολα χρόνια στην πόλη και τη χώρα σου;

Μιας και τ' άσχημα είναι πολλά, κρατάω για να 'χω κουράγιο μόνο τη ματιά της Γιώτας Γιάννα. Για μένα αυτή είναι η Αθήνα, αυτή είναι η Ελλάδα.


Μένεις πάντα στο Πέραμα, όπου μάλιστα έχεις ανοίξει δισκάδικο και βιβλιοπωλείο. Ήταν συνειδητή η επιλογή σου να παραμείνεις σε αυτή τη γειτονιά;

Με το ζόρι πια μένω Πέραμα. Έχοντας του πρόσφυγα τη κατάρα, έζησα μέχρι τώρα εκεί σεβόμενος τα πάντα. Όμως δεν το αντέχω άλλο αυτό το μέρος κι όχι επειδή «ξεφύτρωσαν» φασίστες - δεν «ξεφύτρωσαν» τώρα εξάλλου, πάντα υπήρχαν κάθε είδους φασίστες εδώ. Είναι επειδή δε θέλω στα γεράματα να καταλήξω κι εγώ φασίστας. Δηλαδή να θέλω να κάνω τους πάντες σαν τα μούτρα μου και να επεμβαίνω στη ροή της ζωής των άλλων, όποια και να 'ναι αυτή. Γιατί για μένα αυτός είναι, ουσιαστικά, ο φασισμός.


Τη διείσδυση των ναζί σε λαϊκά, εργατικά προάστια σαν τη δικιά σας την είχατε αντιληφθεί; Ποιες μπορεί να είναι οι αιτίες; Ήταν άραγε αναπόφευκτο αυτό που συνέβη στον Παύλο;

Άκου, δεν θα βάλω τον εαυτό μου στη θέση ενός ναζί για να προσπαθήσω να εξηγήσω το φαινόμενο. Η φτιάξη μου σέρνει μνήμες και άμυνες για ν' αποφύγω αυτές τις λογικές. Αν δεν ήτανε ο Παύλος, θα ήταν κάποιος άλλος. Κανείς δεν ρωτάει αν ήταν αναπόφευκτο στη κοινωνία μας πια, ένα κάθαρμα σαν το δολοφόνο του Παύλου να κάνει αυτό που έκανε. Όμως αυτή, νομίζω, είναι η σωστή ερώτηση.

 

Δε θέλω στα γεράματα να καταλήξω κι εγώ φασίστας. Δηλαδή να θέλω να κάνω τους πάντες σαν τα μούτρα μου και να επεμβαίνω στη ροή της ζωής των άλλων, όποια και να 'ναι αυτή. Γιατί για μένα αυτός είναι, ουσιαστικά, ο φασισμός.

 

Ένα χρόνο μετά το φονικό, άλλοι θέλουν τον Φύσσα «στρατευμένο επαναστάτη» και σύμβολο αγώνα, άλλοι απλά ένα «καλό παιδί» που ευαγγελιζόταν «ειρήνη και αγάπη». Υπάρχει επίσης η άποψη ότι καθένας προσπάθησε να τον εκμεταλλευτεί για τους δικούς του λόγους. Η δική σου θέση;

Ο καθένας ας θέλει ό,τι θέλει. Προσωπικά θα 'θελα, αν γινόταν, να ξανάκανα μια κουβέντα μ' εκείνο το παιδί που εγώ θυμάμαι. Όμως δεν μπορώ πια, άρα δεν θα μοιραστώ αυτά που θα λέγαμε μεταξύ μας με άλλους. Όσοι τον ήξεραν, με καταλαβαίνουν. Ούτε το τι έχω στο μυαλό μου για το γεγονός θέλω να μοιραστώ.


Συνέβαλαν, πιστεύεις, τα γεγονότα του Κερατσινίου στην ενότητα αλλά και τη μεγαλύτερη συνειδητότητα της χιπ χοπ σκηνής; Ισχύει πως ήταν επίσης αφορμή να τα ξαναβρείτε με τον Νικήτα Κλιντ;

Μπορεί να είναι κι έτσι, μπορεί και όχι. Όπως μας πήρε δώδεκα χρόνια να καταλάβουμε τι ηλίθιο ήταν το μίσος, αν ήταν μίσος, έτσι μπορεί να μας πάρει άλλα τόσα για να καταλάβουμε αν αυτό που συμβαίνει τώρα είναι το ιδανικό ή όχι. Σημασία είναι ότι κάποιοι έτσι ήθελαν κι έτσι έπραξαν. Γιατί να μη φτάνει αυτό από μόνο του.


Τι ιστορίες σκοπεύουν να μοιραστούν μαζί μας οι Active Member το αμέσως επόμενο διάστημα; Πώς εννοείτε τη «δεύτερη εποχή» του γκρουπ στην οποία είχατε αναφερθεί;

Ήδη μέσα μας έχει ξεκινήσει να σχηματίζεται το κατάλληλο αύριο, σημασία έχει πια να είμαστε κι εμείς οι δύο έτοιμοι κι αυτό μπορεί ν' αποδειχθεί δύσκολο. Αλλά μη ξεχνάτε ότι ούτε η πρώτη εποχή μας ήταν εύκολη...

Πώς είναι να έχεις οικογένεια και να μεγαλώνεις παιδιά όντας καλλιτέχνης κι εργαζόμενος; Τι ονειρεύεστε γι' αυτά, ποιο κομμάτι σας ή στίχο θα τους αφιερώνατε;

Από δω και πέρα όλοι οι στίχοι μου αφορούν και τα παιδιά μου, ειδικά τα δυο πιο μικρά (μιας κι ο μεγάλος έχει ζήσει κι έχει μοιραστεί μαζί μας τα πάντα όλα αυτά τα χρόνια). Ονειρεύομαι να 'ναι λέφτερα και να 'χουν την υγειά τους. Η οικογένειά μας στηρίζεται στη μεγάλη προσπάθεια που κάνει η Γιολάντα για όλους μας. Έχει στερηθεί πολλά δημιουργικά πράγματα για να κερδίζω χρόνο εγώ. Δε ξέρω πώς να της το ανταποδώσω, ή μάλλον ξέρω και θα το προσπαθήσω.

Οι Active Member φωτίζουν το σκοτάδι της Αθήνας με ρίμες Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Σκεφτήκατε ποτέ να γράψετε πιο αισιόδοξους, πιο χαρούμενους στίχους; Δεν σας κουράζει η τόση «μαυρίλα»;

Ναι, μ' έχει πράγματι κουράσει αυτός ο αποκαμωμένος, σκοτεινός κόσμος. Όμως θα ήταν υποκρισία να κάνω κομεντί αυτή τη μαύρη αφήγηση που είναι πια η ζωή μας. Εγώ ελπίζω στο φως, το αναζητώ διαρκώς κι αυτό το ξέρουν όλοι όσοι με παρακολουθούν χρόνια κι όχι περιστασιακά. Ρώτα καλύτερα πού βρίσκουν έμπνευση όλοι αυτοί οι σκοτεινοί τύποι που τα παρουσιάζουν όλα χαρούμενα!

Έχετε ένα κοινό που σας παρακολουθεί φανατικά, με θρησκευτική σχεδόν προσήλωση. Νιώθετε κάποια ευθύνη απέναντί του;

Όχι, το αρνούμαι κάθετα. Δεν υπάρχει θρησκευτική προσήλωση, ούτε φανατικοί. Ο κόσμος που μας παρακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια αλλάζει διαρκώς. Ακόμα κι αν κάποιοι είναι συνέχεια κοντά μας, είναι επειδή σέβονται τ' όνειρό μας και ήδη αποτελεί κομμάτι της ζωής τους. Δεν είναι γήπεδο, είναι ζωή. Δεν είναι εκκλησία, είναι γλέντι. Δεν είναι νταλαβέρι, είναι αγάπη. Δεν είναι σαν τα συνηθισμένα, είναι low bap.


Τι άλλο θα χρεώνατε στη φωτιά;

Ολάκερο το αύριο.

Ποια θεωρείς τη μεγαλύτερη αρετή και ποια τη χειρότερη καταφρόνια;

Η αρετή είναι η απάντηση στο πρώτο σκέλος της ερώτησης, το βόλεμα στο δεύτερο.

Ο δικός σου προσωπικός κώδικας τιμής;

Αυτά που έχεις ζήσει ή ακόμα και φανταστεί, να τα μεταφέρεις ως κατάλληλα των στιγμών και συνάμα επικίνδυνα και να μπορείς να στηρίξεις το ταξίδι τους μετά. Όταν σαμπλάρεις, να θυμάσαι ότι σαμπλάρεις και χρόνο. 

Info: 27/9 Active Member live στο Stage Vol. I, Αγ. Ελεούσης 3 & Κακουργοδικείου, Μοναστηράκι. 

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ωραίο άρθρο και πολύ ωραίος ο Μιχάλης Μυτακίδης, πιο γνωστός ως B.D. Foxmoor.Μία (άσχετη ίσως με το άρθρο) ερώτηση προς τον συντάκτη Θοδωρή Αντωνόπουλο την οποία αναρωτήθηκα όταν διάβασα την αρχή του βιογραφικού του σημειώματος, «ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ Πιτσιρικάς εξέδιδε χειρόγραφα την αθλητική εφημερίδα της γειτονιάς του»:Μήπως έχεις παρακολουθήσει την ελληνική ταινία "Ο Ψύλλος";Ελληνική ταινία σε σενάριο - σκηνοθεσία Δημήτρη Σπύρου, από το 1990. Ψύλλος είναι ο τίτλος μια χειρόγραφης εφημεριδούλας, που εκδίδει και συντάσσει ένας δωδεκάχρονος μαθητής, σ' ένα απομονωμένο χωριό της ορεινής Ολυμπίας. ο Ηλίας Σεϊτανίδης.«Ψύλλος» είναι όμως κι ο ίδιος ο μικρός Ηλίας, γιατί είναι τόσο πολύ ταυτισμένος με την εφημερίδα του, ώστε κανείς πια να μην τον φωνάζει με το πραγματικό του όνομα. Κι όπως γράφει ο ίδιος σ' ένα φύλλο της εφημερίδας του, «ο Ψύλλος είναι ένα όνειρο, τα ταξίδια που θέλω να κάνω, είναι το σπάσιμο των συνόρων του μικρού χωριού μου, είναι τα φτερά που με βοηθούν να πετάξω μακριά...».Μια διεισδυτική ματιά στην ελληνική επαρχία στα τέλη της δεκαετίας του '60. Πολυβραβευμένη ταινία σε παγκόσμιο επίπεδο και πρώτη κινηματογραφική απόπειρα του σκηνοθέτη, με απολαυστικές ερμηνείες...https://www.youtube.com/watch?v=mw0TYUL28YI