Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε

Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε Facebook Twitter
«Αν μια μέρα χάσω εντελώς την ακοή μου, τουλάχιστον θα έχω δημιουργήσει πράγματα για τα οποία είμαι περήφανος» έχει πει.
0

Ο Forest Swords μπορεί να έβγαλε ένα εξαιρετικό EP στην αρχή της καριέρας του που αμέσως έκανε τους πάντες να παραμιλούν για τον μυστηριώδη αυτό νεαρό μουσικό, στην Ελλάδα όμως έγινε γνωστός κυρίως από τις ζωντανές εμφανίσεις του. Σε κάθε του συναυλία έχτιζε ένα σταθερό κοινό που από στόμα σε στόμα συνεχώς αυξανόταν. Η πιο σημαντική στιγμή του εδώ ήταν η περσινή του εμφάνιση στο χειμερινό Plisskën ως headliner. Είχε κλέψει όμως τις εντυπώσεις το 2014 με μια καταπληκτική sold-out εμφάνιση στο six d.o.g.s. Φέτος κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του που έχει τίτλο «Compassion» και επιστρέφει για άλλη μια φορά στον χώρο που εδραίωσε τη φήμη του στη χώρα μας στις 27 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε αυτά είναι 10 πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για τον πιο ανερχόμενο Βρετανό μουσικό των τελευταίων χρόνων.


1.

«Forest Swords» ονομάζεται το σόλο πρότζεκτ του Matthew Barnes. Γεννήθηκε στο Wirral, μια μικρή πόλη στο Λίβερπουλ δίπλα στον ποταμό Mersey. Από την ίδια πόλη βγήκαν και οι Coral, η γνωστή brit pop μπάντα των '00s. Εκτός από τη μουσική, ασχολείται και με τα εικαστικά. Τις περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωή του τις μαθαίνεις μέσα από συνεντεύξεις. Είναι 32 χρονών.

2.

Στις συναυλίες εμφανίζεται ντουέτο μαζί με έναν μπασίστα, τον James Freeman. Οι δυο τους μοιάζουν τόσο πολύ, που συχνά τους μπερδεύει κανείς, θεωρώντας τους αδέρφια.

Όταν τον απέλυσαν από τη θέση του γραφίστα το 2008 και είχε άπλετο ελεύθερο χρόνο αποφάσισε να μάθει να χειρίζεται διάφορα μουσικά λογισμικά. Μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική.

3.

Παλιότερα, ο Matthew Barnes ασχολούνταν με την εικονογράφηση. Έχει δουλέψει ως γραφίστας στα περιοδικά «Creative Review», «Grafik» και «Dazed & Confused». Έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του ότι το design και οι εικαστικές τέχνες αποτελούν βασικές επιρροές της μουσικής του. Έχει σχεδιάσει ο ίδιος το artwork όλων των άλμπουμ του. Μάλιστα, έχει αναγνωριστεί για τη συγκεκριμένη του ιδιότητα.

4.

Έχει κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ μέχρι στιγμής. Το «Engravings» το 2013 και το «Compassion» το 2017. Άρχισε όμως να ακούγεται στον μουσικό Τύπο από το πρώτο του EP, το «Dagger Paths» (2010), στο οποίο πειραματιζόταν με τον dub ηχο και το R&B με άκρως ατμοσφαιρικά αποτελέσματα. Πήρε διθυραμβικές κριτικές. Αν και ήταν EP, αργότερα, μέσα στον ίδιο χρόνο, κυκλοφόρησε με έξτρα κομμάτια που έδωσαν στο FACT την ευκαιρία να το συμπεριλάβει στις λίστες του, ανακηρύσσοντάς το καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς. Τις ίδιες υψηλές βαθμολογίες πήραν και τα επόμενα άλμπουμ του.

5.

Στο Pitchfork είχαν ενθουσιαστεί τόσο πολύ με την περίπτωσή του και το «Dagger Paths», που έγραψαν ότι ανήκει σε μια νέα γενιά μουσικών παραγωγών, μαζί με τους James Blake, Mount Kimbie, Bon Iver, Burial και Four Tet.

6.

Σύμφωνα με δηλώσεις του, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του «Engravings» αντιμετώπισε προβλήματα ακοής. Μάλιστα ήταν τόσο σοβαρά, που σκεφτόταν να εγκαταλείψει εντελώς το πρότζεκτ. Ταυτόχρονα, όμως, επηρεάστηκε πολύ από τον θάνατο ενός καθηγητή και μέντορά του όταν σπούδαζε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Λίβερπουλ και οι αναμνήσεις από τη διδασκαλία του τον έκαναν να ολοκληρώσει το άλμπουμ. Μέχρι και σήμερα πάσχει από εμβοές, ένα συνεχές κουδούνισμα στ' αυτιά του, που εκτός από προβλήματα στον ύπνο, προκαλούν προβλήματα και στη δουλειά του. «Αν μια μέρα χάσω εντελώς την ακοή μου, τουλάχιστον θα έχω δημιουργήσει πράγματα για τα οποία είμαι περήφανος» έχει πει.

7.

Απέκτησε την πρώτη του κιθάρα όταν ήταν 11 χρονών, αλλά πιο σημαντική στιγμή θεωρεί όταν στην ηλικία των 12 του πήραν δώρο ένα τετρακάναλο μαγνητόφωνο και ξεκίνησε να παίζει με τους ήχους και τον τρόπο που ακούγονται. Όταν τον απέλυσαν από τη θέση του γραφίστα το 2008 και είχε άπλετο ελεύθερο χρόνο αποφάσισε να μάθει να χειρίζεται διάφορα μουσικά λογισμικά. Μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική.

8.

Μεγάλωσε ακούγοντας Deftones και Aphex Twin. Οι κυριότερες επιρροές του είναι o DJ Shadow, οι Portishead και οι Massive Attack. Συνεργάστηκε, μάλιστα, με τον 3D/Robert del Naja και τον Young Fathers στο σάουντρακ της μικρού μήκους ταινίας «La Fête (est finie)» (2015) που αφορά την κλιματική αλλαγή. Έχει δηλώσει σε συνέντευξή του ότι γενικά δεν ακούει πολλή μουσική, όσο περίεργο κι αν είναι αυτό.

Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε Facebook Twitter
Για να προωθήσει το τελευταίο του άλμπουμ, ο Barnes χρησιμοποίησε την εφαρμογή WhatsApp. Με αυτήν έστελνε κομμάτια απευθείας στους φαν του.

9.

Άλλα πρότζεκτ στα οποία έχει συνεργαστεί είναι το σάουντρακ του «In the robot skies», της πρώτης ταινίας που γυρίστηκε με drones (2016). Έχει γράψει χορευτική μουσική με το «Shrine», ενώ ανέλαβε να συνθέσει μουσική για το τρέιλερ ενός από τα πιο γνωστά βιντεοπαιχνίδια της Ubisoft, το «Assassins Creed Rogue». Για δύο χρονιές, το 2011 και το 2012, συμμετείχε στο «Ground Rhythms», ένα εικαστικό ηχητικό πρότζεκτ, με σκοπό να συνθέσει μουσική που θα ακουστεί μόνο μία φορά και μετά θα χαθεί.

10.

Για να προωθήσει το τελευταίο του άλμπουμ, ο Barnes χρησιμοποίησε την εφαρμογή WhatsApp. Με αυτήν έστελνε κομμάτια απευθείας στους φαν του. Αν και του αρέσει πολύ να παίζει ζωντανά και να παίρνει άμεσα feedback, πιστεύει ότι η διαδικτυακή επικοινωνία είναι το ίδιο σημαντική με κάθε φυσική επαφή. «Γνωρίζω αρκετό κόσμο που έχει διαδικτυακές φιλίες και σχέσεις που αξίζουν όσο και οι αληθινές εμπειρίες».


 

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ