O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά

O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά Facebook Twitter
0
O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά Facebook Twitter
Πραγματικά ήθελα να φύγω από το Βερολίνο. Η απόφασή μου τότε να ζήσω εκεί ήταν εντελώς της στιγμής. Είχα πάει να επισκεφτώ μια φίλη με ανοιχτό εισιτήριο και τελικά έμεινα δέκα χρόνια... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς από έναν Ισραηλινό που έχει ζήσει για μια δεκαετία στο Βερολίνο, ο Roi δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα στην εκμάθηση των ελληνικών. Το αλφάβητο το έχει ήδη αφομοιώσει και τώρα επικεντρώνεται στη γραμματική, που του φαίνεται ίσως το πιο περίεργο στοιχείο της γλώσσας μας. «Δεν μπορώ ακόμα να συνεννοηθώ στα ελληνικά, όμως κάνω εντατικά μαθήματα» μου λέει μόλις βρισκόμαστε. Αναρωτιέμαι γιατί ένας ξένος να θέλει να μετακομίσει μόνιμα σε μια πόλη όπως η Αθήνα τη δεδομένη χρονική συγκυρία. Μυρίζομαι κάποιο love interest και αργότερα, όταν θα τον ρωτήσω, θα μου εξηγήσει πως ένα αγόρι ήταν η αφορμή να επισκεφτεί και να αγαπήσει τη χώρα μας πριν από μερικά χρόνια και να του γεννηθεί η πρώτη επιθυμία να ζήσει εδώ, η εγκατάστασή του όμως, πριν από 8 μήνες, ήταν εντελώς ανεξάρτητη από προσωπικούς λόγους, αφού η ιστορία αυτή είχε τελειώσει προ πολλού.

Έχετε διαφορετική αίσθηση του χρόνου. Είστε χαλαροί, δουλεύετε για να ζείτε, πηγαίνετε για καφέ και ξεχνάτε να φύγετε, δεν επικρατεί εδώ η παράνοια των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού.


Τον Roi τον σύστησαν στο αθηναϊκό κοινό της ηλεκτρονικής χορευτικής σκηνής οι Amateurboyz, που τον γνώριζαν από τις επισκέψεις τους στο Βερολίνο. Στα τελευταία τρία πάρτι που έχει διοργανώσει το επιδραστικό δίδυμο σε six d.o.g.s και Kitty Cat, τον επέλεξαν για να ανοίξει τις βραδιές τους –επιλογή για την οποία αισθάνεται ιδιαίτερα ευγνώμων, αφού έχει συνειδητοποιήσει ότι έπεσε κατευθείαν στους καλύτερους– και το κοινό έδειξε να ανταποκρίνεται. Η μουσική του, αυτό που ο ίδιος περιγράφει ως μια μείξη italo/nu disco με στοιχεία acid/voodoo house και techno, είναι όντως ιδιαίτερη στο αρκετά βαλτώδες τοπίο των εγχώριων dance parties και μου είχε κάνει εντύπωση από την πρώτη φορά που τον άκουσα, πέρα από το γεγονός ότι προφανώς ο Roi αντιμετωπίζεται από crowd και επιχειρηματίες ως «εξωτικό φρούτο», αφού στην Αθήνα έχουμε συνηθίσει οι ξένοι DJs να μας επισκέπτονται ως εκλεκτοί καλεσμένοι και όχι να διεκδικούν residencies στα πιο κεντρικά μαγαζιά. Παράλληλα με τα πάρτι και τις μουσικές, ο Roi πλέον έχει και μόνιμη πρωινή δουλειά, η οποία ήταν η ουσιαστική αιτία που τον έφερε στην Αθήνα. Εργάζεται στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της Microsoft. «Super boring δουλειά γραφείου, 9 με 5, αλλά τη χρειαζόμουν για να έρθω εδώ. Δεν είχα δουλέψει πρωί για πολλά χρόνια, έπρεπε να αλλάξω εντελώς τους βιορυθμούς μου. Αφού με πήραν, λοιπόν, να 'μαι». Κάπως έτσι βρέθηκε, λοιπόν, ο Roi στη χώρα μας μέσα του περσινού καλοκαιριού, αλλά ήδη είχε γνωστούς και φίλους εδώ, οπότε δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να εγκλιματιστεί.

O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά Facebook Twitter
Ο 36χρονος Roi μεγάλωσε στο Τελ Αβίβ. Ήρθε σε επαφή με την techno στο λύκειο και κατάλαβε αμέσως ότι αυτή η μουσική είχε δημιουργηθεί για εκείνον... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


«Πραγματικά ήθελα να φύγω από το Βερολίνο. Η απόφασή μου τότε να ζήσω εκεί ήταν εντελώς της στιγμής. Είχα πάει να επισκεφτώ μια φίλη με ανοιχτό εισιτήριο και τελικά έμεινα δέκα χρόνια» θυμάται χαμογελώντας. Ο 36χρονος Roi μεγάλωσε στο Τελ Αβίβ. Ήρθε σε επαφή με την techno στο λύκειο και κατάλαβε αμέσως ότι αυτή η μουσική είχε δημιουργηθεί για εκείνον. Ξεκίνησε να δουλεύει σε δισκάδικα και να ανεβαίνει στα decks από το 1998. Έφαγε τη νυχτερινή ζωή του Βερολίνου με το κουτάλι κατά τη δεκαετή παραμονή του εκεί, περνώντας από διαφορετικά πόστα, όπως το bartending, η διοργάνωση πάρτι και, φυσικά, το djing. Όταν του εξομολογούμαι ότι δεν έχω πάει ποτέ στο Βερολίνο, με κοιτά με έκπληξη. «Are you serious?». Εξηγεί ότι η dance σκηνή της γερμανικής πρωτεύουσας είναι ασύγκριτη. «Αν παίζει κάποιος μεγάλος DJ και δεν πας, δεν σε νοιάζει, γιατί πιθανότατα θα τον ξαναπετύχεις σε δυο βδομάδες κάπου παραδίπλα. Και η γκέι νύχτα εκεί είναι ασύλληπτα διαφορετική σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πόλη. Στην ουσία δεν υφίσταται ενιαία γκέι σκηνή. Υπάρχουν δέκα διαφορετικά παρακλάδια για όλα τα γούστα. Εδώ, στην Αθήνα, όταν αναφερόμαστε σε γκέι πάρτι, μιλάμε συνήθως για trash pop μουσικές και συγκεκριμένο κοινό – Μπρίτνεϊ Σπίαρς και τα σχετικά. Ωραία είναι η trash pop, αλλά δεν είναι αυτό η γκέι σκηνή. Ακόμα και τα πάρτι των Amateur, στα οποία μπορεί το κοινό να είναι στην πλειονότητά του ομοφυλόφιλο, δεν χαρακτηρίζονται γκέι πάρτι. Στο Βερολίνο, τα πιο cool πάρτι είναι τα γκέι πάρτι και αυτό δεν είναι υπερβολή, γιατί θα ακούσεις πραγματικά πολύ καλή μουσική εκεί. Και δεν αναφέρομαι φυσικά στα sex parties».

O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά Facebook Twitter
Εννοείται ότι μου αρέσουν οι Έλληνες, θεωρώ ότι σε γενικές γραμμές είναι ευγενικοί και δεν έχω συναντήσει αγένεια ή εγωκεντρισμό. Ίσως ήμουν τυχερός. Και οι άντρες είναι πολύ ωραίοι, γουστάρω τον μεσογειακό τύπο... Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Του επισημαίνω ότι αυτό το στοιχείο κάνει ακόμα πιο περίεργη για μένα την απόφαση ενός ανθρώπου να εγκαταλείψει τη Μέκκα του ευρωπαϊκού clubbing για μια πόλη που προσπαθεί εδώ και χρόνια, ασθμαίνοντας, να ακολουθήσει τις τάσεις, με το κοινό της να μπλέκεται μουδιασμένο ανάμεσα σε underground και mainstream επιλογές και στο τέλος να καταλήγει στα πανταχού παρόντα μπουζούκια. «Λάτρεψα από την αρχή τους ρυθμούς σας. Έχετε διαφορετική αίσθηση του χρόνου. Είστε χαλαροί, δουλεύετε για να ζείτε, πηγαίνετε για καφέ και ξεχνάτε να φύγετε, δεν επικρατεί η παράνοια των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού. Η μετακόμισή μου εδώ λειτουργεί για μένα ως αποτοξίνωση και την είχα πολύ μεγάλη ανάγκη. Νιώθω ότι αναπνέω ξανά. Εννοείται ότι μου αρέσουν οι Έλληνες, θεωρώ ότι σε γενικές γραμμές είναι ευγενικοί και δεν έχω συναντήσει αγένεια ή εγωκεντρισμό. Ίσως ήμουν τυχερός. Και οι άντρες είναι πολύ ωραίοι, γουστάρω τον μεσογειακό τύπο. Δεν είναι αυτός άλλος ένας λόγος για να μείνει κανείς;».

Στην αρχή ήταν πολύ περίεργα για μένα εδώ. Ένιωθα ότι όλοι με κοιτούσαν στον δρόμο και είχα απορήσει που οι άντρες δεν κρατιούνται χέρι-χέρι ή δεν φιλιούνται σε δημόσια θέα. Όταν το έκανα εγώ, είχα φοβηθεί λίγο. Φυσικά, δεν είναι Τεχεράνη η Αθήνα, είναι αρκετά ανεκτική πόλη.


Ο Roi είναι ντροπαλός. «Βερολινέζος και ντροπαλός γίνεται;» σκέφτομαι. Βουτάει το κουλουράκι στο τσάι, αυτό διαλύεται μέσα στο ζεστό ρόφημα κι εκείνος κοκκινίζει από τη στιγμιαία αδεξιότητα. Συνεχίζει, αναφέροντας πόσο του αρέσει η περιοχή ανάμεσα στον Κεραμεικό και το Μεταξουργείο, όπου και μένει. «Όχι η εμπορική πλευρά του Γκαζιού. Μόλις περάσεις την Ιερά Οδό αλλάζει εντελώς το σκηνικό» συμπληρώνει. «Η Ομόνοια και τα γύρω στενά, η Σοφοκλέους με τα κινέζικα και όλα τα καταστήματα των μεταναστών είναι υπέροχα. Μου αρέσει το hardcore στοιχείο που βγάζουν και απολαμβάνω πραγματικά τις βόλτες μου με το ποδήλατο εδώ. Και οι Έλληνες οδηγοί είναι πολύ προσεκτικοί σε σχέση με τους Ισραηλινούς!». Προβλέπω ότι θα τρελαθεί όταν θα παίξει στο Ρομάντσο για το φετινό Athens DJs for Athens Pride, καθώς του περιγράφω πόσο επιτυχημένη ήταν η περσινή διοργάνωση, και ενθουσιάζεται που φέτος θα βρίσκεται και ο ίδιος στο line up του πάρτι που γίνεται για την ενίσχυση του επερχόμενου Athens Pride. «Είμαι πολύ περίεργος να δω πώς είναι το Pride σας. Στο Βερολίνο γίνονται δύο, ένα πιο εμπορικό και ένα εναλλακτικό, η Transgeniale, που έχει περισσότερο τη μορφή διαδήλωσης με πολιτική χροιά. Και στο Τελ Αβίβ το Pride είναι τεράστιο, έρχονται άπειροι τουρίστες. Γενικά, εκεί τα πράγματα για τους γκέι είναι δέκα φορές πιο ανοιχτά απ' ό,τι εδώ. Οι άνθρωποι εκφράζονται, οι οικογένειές τους γνωρίζουν. Στην αρχή ήταν πολύ περίεργα για μένα εδώ. Ένιωθα ότι όλοι με κοιτούσαν στον δρόμο και είχα απορήσει που οι άντρες δεν κρατιούνται χέρι-χέρι ή δεν φιλιούνται σε δημόσια θέα. Όταν το έκανα εγώ, είχα φοβηθεί λίγο. Φυσικά, δεν είναι Τεχεράνη η Αθήνα, είναι αρκετά ανεκτική πόλη. Κάπου στη μέση θα έλεγα ότι βρισκεστε, κατά το ήμισυ στην ντουλάπα – αρκεί ό,τι κάνουμε να γίνεται αθόρυβα. Δεν νομίζω ότι η ελληνική νοοτροπία θα επιτρέψει ραγδαίες αλλαγές στο κομμάτι αυτό. Είναι πιο συντηρητική η κοινωνία και ο κόσμος διστάζει. Πρέπει να τολμήσουν όμως την αλλαγή. Ωστόσο, τη συνήθισα γρήγορα την κατάσταση, αφού δεν νιώθω ότι ανήκω πια στο Ισραήλ. Άσε που το Τελ Αβίβ είναι πανάκριβη πόλη, θες πολλά λεφτά για να ζεις σαν άνθρωπος εκεί. Μοιάζει η Αθήνα με το Τελ Αβίβ. Μου το θυμίζει σε πολλά στοιχεία, όμως δεν θα μπορούσα με τίποτα να επιστρέψω εκεί. Είναι υπέροχη πόλη για να την επισκεφτείς, αλλά μέχρι εκεί. Σπίτι μου, πάντως, νιώθω ακόμα το Βερολίνο».

O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά Facebook Twitter
Νιώθω καθημερινά ότι κάτι γίνεται, ότι θα συμβούν πράγματα ωραία, ότι έχει ξεκινήσει η βελτίωση. Έχω την αίσθηση ότι έχουν φύγει πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι από αυτή την πόλη, αλλά όσοι έχουν μείνει είναι εξίσου ικανοί και προσπαθούν πολύ... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Τον ρωτώ πώς φαίνεται στον κύκλο του στο Βερολίνο η ζωή του σε μια non grata Αθήνα. Μου εξηγεί ότι οι Βερολινέζοι είναι γενικά ανοιχτόμυαλοι σε όλα, ωστόσο ο ίδιος παλαιότερα εξαγριωνόταν κάθε φορά που κάποιος σχολίαζε γενικότητες, όπως το ότι οι Έλληνες είναι τεμπέληδες. «Πάντα είχα αντίθετη άποψη, γνωρίζοντας πόσο πολύ δουλεύετε εδώ για ελάχιστα χρήματα. Μπορεί να έχετε άλλους ρυθμούς, αλλά αυτό δεν χαρακτηρίζεται τεμπελιά. Φυσικά, η εικόνα αυτή συντηρείται σε μεγάλο βαθμό από τα γερμανικά media. Αυτό πάντα με τρέλαινε. Όλοι όσοι ξέρω εδώ δουλεύουν το ίδιο σκληρά, αν όχι σκληρότερα, από τους Γερμανούς, που στην πλειονότητά τους εργάζονται 3-4 ημέρες την εβδομάδα και παίρνουν ένα σωρό επιχορηγήσεις από το κράτος». Ο Roi αντιλαμβάνεται πλήρως ότι βρίσκεται εδώ σε μια πολύ κομβική στιγμή για την ιστορία της Ελλάδας. «Νιώθω καθημερινά ότι κάτι γίνεται, ότι θα συμβούν πράγματα ωραία, ότι έχει ξεκινήσει η βελτίωση. Έχω την αίσθηση ότι έχουν φύγει πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι από αυτή την πόλη, αλλά όσοι έχουν μείνει είναι εξίσου ικανοί και προσπαθούν πολύ. Εγώ θα το τολμούσα να ξεκινήσω κάτι δικό μου εδώ, αλλά κάτι πρωτότυπο, κάτι που να μην υπάρχει ήδη».

O DJ Roi Talmor από το Ισραήλ μαθαίνει πολύ εύκολα ελληνικά Facebook Twitter
Η Ομόνοια και τα γύρω στενά, η Σοφοκλέους με τα κινέζικα και όλα τα καταστήματα των μεταναστών είναι υπέροχα. Μου αρέσει το hardcore στοιχείο που βγάζουν και απολαμβάνω πραγματικά τις βόλτες μου με το ποδήλατο εδώ.... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ο Roi Talmor θα συμμετάσχει στο πάρτι Athens DJs for Athens Pride, μαζί με τους Chris Kontos, Bad Spencer, The Dreamer, Molly/Bolt, Blueworks, Photoharrie, S for Sugar, A Man to Pet & The Pet Food Boyz (Ted Rogers, Orange Gina), την Παρασκευή 20/3, στις 22:30, στο Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5). Εμφανίζεται, επίσης, κάθε δεύτερη Πέμπτη στο Kitty Cat (Σταδίου 7) και ως guest σε πάρτι του Βερολίνου και του Τελ Αβίβ.


Ευχαριστούμε θερμά το Handlebar cafe, bar, bikeshop (Μελανθίου 8) για τη φιλοξενία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ