Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του

Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του Facebook Twitter
Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του.
0

Για περισσότερο από είκοσι χρόνια ο Βέλγος DJ Buscemi απογειώνει το dancefloor στα μεγαλύτερα κλαμπ του πλανήτη, παίζοντας ένα πολύχρωμο μείγμα χορευτικής μουσικής, επηρεασμένο από ήχους που ανακαλύπτει συνεχώς στα ταξίδια του.

Το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου έρχεται στο Gazarte με full band και guest τον Luigi Catalano για το Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6. Λίγο πριν φτάσει στην Αθήνα, μιλήσαμε μαζί του για την πορεία του στη μουσική, τις επιρροές του αλλά και τα σχέδιά του.

Ο Dirk Swartenbroekx, όπως είναι το αληθινό του όνομα, αγόρασε τον πρώτο του δίσκο σε ηλικία 14 ετών. Ήταν το «C30 C60 C90 Go!» των Bow Wow Wow, ενός new wave συγκροτήματος που είχε δημιουργήσει στις αρχές της δεκαετίας του '80 o Malcolm McLaren.

Ο Buscemi μεγάλωσε ακούγοντας μουσική από τα '60s και τα '70s. Όταν ξεκίνησε ερασιτεχνικά το DJing στα 18 του, απλώς για να βγάλει κάποια χρήματα ως φοιτητής, έπαιζε κυρίως punk και new wave.

O χαρακτηριστικός ήχος του ως Buscemi έγινε γνωστός το 1996, όταν το τραγούδι του «Yves Eaux» μεταδόθηκε από το ραδιόφωνο του BBC και η φήμη του άρχισε αμέσως να εξαπλώνεται.

Ρωτήσαμε τον Buscemi τι έχει αλλάξει στη μουσική, τη δική του αλλά και γενικότερα, από τότε που ξεκίνησε.

Έχω επισκεφτεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύτηκα τα φαγητά και τα ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου.

«Πιο παλιά, η χορευτική μουσική είχε περισσότερη φρεσκάδα και περιπετειώδη διάθεση από τη μουσική σήμερα» λέει. «Βλέπω πολλή επανάληψη πια. Και ανάμεσα στους DJs υπάρχουν ακόμα κάποια πραγματικά σπουδαία ονόματα, αλλά δεν είναι όπως παλιά.

Η δική μου μουσική δεν έχει αλλάξει πολύ. Απλώς, έχω καλύτερο εξοπλισμό τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, με το AKAI s1000 μπορούσες να χρησιμοποιήσεις μόνο sample του ενός ή των δύο δευτερολέπτων. Τώρα οι δυνατότητες είναι ασύγκριτα μεγαλύτερες.

Πάντα δημιουργούσα eclectic μουσική, με πολλαπλές επιρροές, αλλά σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να συνδυάσεις όλα αυτά τα στοιχεία. Παλιά έπαιζα μουσική με βινύλια, τώρα μπορείς να κάνεις τα πάντα ψηφιακά. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η μουσική είναι καλύτερη σήμερα. Παλιότερα οι άνθρωποι ήταν πιο δημιουργικοί με τα απλά μέσα που διέθεταν».


To πιο γνωστό κομμάτι του Buscemi, αλλά και το πιο αγαπημένο του, είναι το «Seaside» με φωνητικά από την Isabelle Antena, που κυκλοφόρησε το 2003.

 

Buscemi - Seaside featuring Isabelle Antena


«Γεννήθηκα στα '60s και είχα τη χαρά να συνεργαστώ με αρκετά ονόματα που άκουγα μεγαλώνοντας και θαύμαζα» λέει ο Buscemi. «Η Isabelle Antena ήταν στο βελγικό label "Les disques du crépuscule", στο οποίο ανήκω κι εγώ σήμερα.

Όταν μετακόμισα στο Λονδίνο ήταν για μένα μια μεγάλη πηγή έμπνευσης. Συνεργάστηκα επίσης με cult μουσικούς, όπως ο Ted Milton των Blurt, που έπαιζε ένα είδος jazz new wave στα '80s, και ηχογραφήσαμε ένα κομμάτι μαζί πριν από δέκα χρόνια, και με άλλα, μεγαλύτερα ονόματα, όπως οι Madredeus και οι Anna Domino».


Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του. «Ταξιδεύω εδώ και είκοσι χρόνια ως DJ, αλλά ταξίδευα και πολύ νωρίτερα, ως δημοσιογράφος.

Έχω επισκεφθεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύθηκα τα φαγητά και ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου. Μου αρέσει να ταξιδεύω και αυτό το πνεύμα της περιπέτειας αντικατοπτρίζεται στη μουσική μου. Αυτό είναι το κλειδί για τα πάντα».


Ένα κομμάτι του Buscemi που ακούγεται πολύ αυτή την εποχή, το «Chop Choy Boogie», είναι επηρεασμένο από τους ήχους της κινεζικής τζαζ. «Είχα παίξει σε ένα πολύ γνωστό κλαμπ της Σαγκάης, στην Κίνα, και μετά έκανα μια βόλτα για ν' αγοράσω δίσκους» λέει ο Buscemi.

«Ανακάλυψα κάποιους τζαζ δίσκους από τις δεκαετίες του '20, του '30 και του '40 που με ενέπνευσαν και προσπάθησα να συνδυάσω στοιχεία από αυτούς, με τον bossa ήχο που χρησιμοποιώ συχνά στη μουσική μου. Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα του "Chop Choy Boogie"».


Στο τραγούδι «Luna Misteriosa», που έδωσε τον τίτλο στο τελευταίο του άλμπουμ, ο Βuscemi συνεργάστηκε με τον Ιταλό τραγουδιστή Luigi Catalano, που θα βρίσκεται μαζί του στο live στην Αθήνα.


«Είναι ένας πολύ χαλαρός τύπος και μένουμε αρκετά κοντά. Τραγουδάει και παίζει κιθάρα. Τον συνάντησα για πρώτη φορά πριν από δέκα χρόνια, αρχίσαμε να παίζουμε μαζί και το 2013 ηχογραφήσαμε το κομμάτι "Il mondo attraverso gli occhiali".

Στο περσινό μου άλμπουμ "Luna Misteriosa" συνεργαστήκαμε σε δύο τραγούδια. Γνωριζόμαστε καιρό κι έχουμε την ίδια αγάπη για την καλή μουσική».


Ο Buscemi παίζει μουσική ως DJ, αλλά στην Αθήνα θα έχει μαζί του και μια πλήρη μπάντα. Πώς συγκρίνει την αίσθηση των δύο τύπων lives;


«Όταν παίζω μόνος, μπορώ να επιλέξω μια μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής» λέει ο Buscemi. «Από downtempo υλικό έως πολύ πειραματικό drum 'n' bass ή techno.

Είμαι fan των Basement Jaxx. Έχουμε παίξει μαζί σε πολλά φεστιβάλ κι έχουν χρησιμοποιήσει κομμάτια μου σε συλλογές τους. Μου αρέσει η house, αλλά παίζω πολλά τραγούδια από παλιότερες δεκαετίες. Είμαι fan της jazz, ιδίως του Art Blakey.

Όταν παίζω με full μπάντα πρέπει να είμαι περισσότερο δημοκρατικός, να σκέφτομαι τι ταιριάζει στους συνεργάτες μου, όπως ο τρομπετίστας Sam Versweyveld και ο περκασιονίστας Roland Bindi, που είναι εξαιρετικοί και παίζουμε μαζί εδώ και δέκα χρόνια. Στο live της Αθήνας θα παίξουμε τραγούδια απ' όλα τα άλμπουμ μου. Θα είναι ένα greatest hits of Buscemi show».


Ραντεβού με τον Βuscemi και τον Luigi Catalano, λοιπόν, το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, στο Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6 στο Gazarte.

 

Buscemi - Chop Choy Boogie

Info

Pepper 96.6 presents

Luna Misteriosa Party w/ Buscemi - Moderator - DJ Snatch

Σάββατο 16/2, 22:00

Gazarte (Βουτάδων 34, Κεραμεικός)

Είσοδος: 12 €

 

https://www.pepper966.gr/

https://www.facebook.com/RadioPepper/

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT