Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους

Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους Facebook Twitter
Το σκέφτηκα πολύ το όλο ζήτημα αυτού του βιντεοκλίπ. Όπως πολλοί άλλοι δημιουργοί, έχω αφιερωθεί 100% στη δουλειά μου, προσπαθώντας να ελέγξω το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα όσο πιο πολύ μπορώ. Αν δεν είσαι πλούσιος και δεν έχεις ένα τεράστιο team, κάθε επιλογή που κάνεις κρύβει ένα αντιστάθμισμα, έναν συμβιβασμό. Φωτο: Charlotte Abramow
0

Έχεις μια τεράστια καλλιτεχνική –με την πραγματική έννοια της λέξης− πορεία μπροστά σου και πρέπει να επιλέξεις τις πιο εντυπωσιακές, φωτεινές στιγμές. Σχεδόν αδύνατο στην περίπτωση του Agoria, αφού όλη του η καριέρα είναι ξεχωριστή.


Ο Sébastien Devaud ήρθε σε επαφή με την τέχνη από πολύ μικρός, αφού ο πατέρας του ήταν αρχιτέκτονας και συλλέκτης δίσκων και η μητέρα του τραγουδίστρια της όπερας. Στα 12 του αγόρασε το «Big Fun» των Inner City και γνώρισε τη house και την techno. Στα 15 του είδε τον μαγικό Jeff Mills να μιξάρει και αποφάσισε να εισχωρήσει στον χώρο του DJing. Σχεδόν παράλληλα άρχισε να διοργανώνει τα δικά του πάρτι, τα «Agora» (από την ελληνική λέξη που παραπέμπει στη συνεύρεση ανθρώπων), που του «χάρισαν» και το όνομα με το οποίο έγινε γνωστός.


Στα 23 του επέλεξε συνειδητά να ασχοληθεί με τη μουσική και άρχισε να συνθέτει. Τα υπόλοιπα είναι πάνω-κάτω γνωστά: υπηρετεί πιστά τη δική του, μελωδική εκδοχή της ηλεκτρονικής/χορευτικής μουσικής, πάντα με γερές αναφορές στο Σικάγο και στο Ντιτρόιτ, κυκλοφορεί δίσκους που σκίζουν, φοβερές μιξαρισμένες συλλογές (το δικό του μιξ για τη σειρά «At The Control» του 2007 θεωρείται το καλύτερο της δεκαετίας από Resident Advisor), τρέχει τη δική του δισκογραφική. Το 2003 συνδημιούργησε και επιμελήθηκε το φεστιβάλ Nuits Sonores, ένα από τα πιο προχωρημένα στον κόσμο, που «τρέχει» σε όλη την πόλη της Λυόν κάθε Μάιο.

Η «δική μου» τέχνη είναι στην πραγματικότητα αυτό που βλέπεις στην ψυχή μου. Μπορεί να έχεις πέσει μέσα. Μπορεί να κάνεις λάθος. Ποιος είμαι εγώ; Ποια είσαι εσύ; Είμαστε τόσο μοναδικοί; Κατά τη γνώμη μου, είμαστε πολλοί άνθρωποι μαζί, δεν είμαστε μία μονοδιάστατη οντότητα. Είμαστε όλοι σώφρονες. Είμαστε όλοι άρρωστοι.


Επιλέγει να συνδυάζει την τέχνη του με τη μόδα, τον κινηματογράφο, την ποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη. Έγινε μέρος της καμπάνιας «Sonar x NASA» και προγραμμάτισε μουσική, η οποία θα μεταδοθεί στο Διάστημα.


Παρακολουθώντας τον, λοιπόν, στενά όλα αυτά τα χρόνια, πρόσφατα είδα το βιντεοκλίπ του νέου του τραγουδιού με τον τίτλο «Embrace». Εντυπωσιάστηκα. Πρώτα με την τολμηρή εικόνα του με τις δυνατές, υποβόσκουσες πολιτικές διαστάσεις, μετά με την καθαρή σκηνοθετική ματιά, την ιδέα, το ύφος. Σπάνια βλέπεις κάτι τέτοιο σε βιντεοκλίπ ηλεκτρονικής μουσικής. Έψαξα να βρω τον σκηνοθέτη, είναι η Jessy Moussallem.

 

Agoria - Embrace ft. Phoebe Killdeer


Η Moussallem γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βηρυτό. Σπούδασε στη Lebanese Academy of Arts και αμέσως μετά το τέλος των σπουδών της κέρδισε το πρώτο βραβείο στο European Film Festival, στην κατηγορία του short film. Μετά από μετεκπαίδευση στο Παρίσι και τη Βαρκελώνη επέστρεψε στην πατρίδα της, αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει το ταλέντο της για να εκφράσει την έννοια της φιλίας που μετουσιώνεται μέσω του χορού.


Το 2017 έγραψε και σκηνοθέτησε το βιντεοκλίπ του λιβανέζικου συγκροτήματος Mashrou' Leila, το σενάριο του οποίου απαιτεί την παρουσία 100 γυναικών, μια ωδή στη δύναμη και στη χάρη των γυναικών των αραβικών κρατών.

Το βίντεο έγινε το staff pick του Vimeo, ήταν trending ως No 1 αρκετό διάστημα στο YouTube, ήταν προτεινόμενο στα UK Music Video Awards, στις Κάννες για το Glass Lion, όπου κέρδισε το χρυσό στην κατηγορία «Young Director», και παρουσιάστηκε στο συνέδριο του Ridley Scott ως «ένα από τα πιο εμπνευσμένα φιλμ του 2017». Αυτό το βίντεο ήταν τελικά και η αφορμή της συνεργασίας της με τον Agoria και το δικό μου πάτημα για να του μιλήσω.


«Διάλεξα την Jessy Moussallem γιατί με εντυπωσίασε η δουλειά που έκανε για τους Λιβανέζους Mashrou' Leila στο βίντεο του "Roman". Οι εικόνες της στριφογύριζαν στο μυαλό μου για πολύ καιρό. Λάτρεψα τη ματιά της και τον τρόπο που κινηματογραφούσε, αποτυπώνοντας τα θέματά της με μια ποιητική ματιά, χωρίς να είναι διδακτική, χωρίς ίχνος υπεροψίας.


Η χορογραφία ήταν αψεγάδιαστη. Πόση δύναμη είχε... και πόση χάρη! Και η παραμικρή λεπτομέρεια αυτού του βίντεο ήταν μεγαλειώδης. Ένα καταπληκτικό φιλμ είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας, δεν έχει σημασία αν είναι βιντεοκλίπ, διαφήμιση ή ταινία που προορίζεται για την κινηματογραφική αίθουσα».


«Όσο κι αν η ιστορία που έχεις στα χέρια σου είναι καλή, το πιο δύσκολο είναι να συστήσεις τη σωστή ομάδα που θα υλοποιήσει το όραμά σου. Όταν είδα το "Roman", ήξερα πως παρακολουθούσα ένα έργο τέχνης. Μόνο μια καταπληκτική σκηνοθέτις θα μπορούσε να μαζέψει μια τέτοια ομάδα για να το κινηματογραφήσει. Έτσι, λοιπόν, έκανα ό,τι περνούσε από το χέρι μου για να τη συναντήσω κι ευτυχώς τα κατάφερα. Χρειάστηκε να αναβάλω για τέσσερις μήνες την ήδη προγραμματισμένη καμπάνια για τις κυκλοφορίες μου, αλλά το άξιζε και με το παραπάνω».

Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους Facebook Twitter
Η Jessy Moussallem γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βηρυτό. Σπούδασε στη Lebanese Academy of Arts και αμέσως μετά το τέλος των σπουδών της κέρδισε το πρώτο βραβείο στο European Film Festival, στην κατηγορία του short film.


Βλέποντας το αποτέλεσμα, σκέφτεσαι αμέσως πως πρέπει να ήταν απόρροια πολλών συναντήσεων και συζητήσεων, ότι ο μουσικός ήθελε να έχει λόγο στην αποτύπωση του ήχου του σε εικόνα.


«Δεν συζήτησα μαζί της το concept, δεν ανακατεύτηκα στη διαδικασία. Όλο το credit γι' αυτήν τη δουλειά πηγαίνει στην Jessy και στην ομάδα της. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία γι' αυτό» μου λέει αποστομωτικά.


«Το σκέφτηκα πολύ το όλο ζήτημα αυτού του βιντεοκλίπ. Όπως πολλοί άλλοι δημιουργοί, έχω αφιερωθεί 100% στη δουλειά μου, προσπαθώντας να ελέγξω το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα όσο πιο πολύ μπορώ. Αν δεν είσαι πλούσιος και δεν έχεις ένα τεράστιο team, κάθε επιλογή που κάνεις κρύβει ένα αντιστάθμισμα, έναν συμβιβασμό.

Έτσι, αναρωτήθηκα: "Τι θέλεις; Να παίζεις κάπου τέσσερις φορές την εβδομάδα, να σπαταλάς τον χρόνο σου στα κοινωνικά δίκτυα ή να αφιερωθείς στη δημιουργία;". Διάλεξα τη δημιουργία και εστίασα στη μουσική, στον κινηματογράφο και στη σύνθεση».


«Φυσικά, κάποιοι καλλιτέχνες της ηλεκτρονικής μουσικής εστιάζουν στις τουρνέ και στα social media, στο να έχουν fans, να τους εμπλέκουν στη ζωή τους, δείχνοντας την καθημερινή τους ρουτίνα, την πολύ cool φάση τους, δηλαδή επιλέγουν να γίνονται διάσημοι. Τους νοιάζει πιο πολύ η εικόνα τους από την ίδια την εικόνα. Δεν τους κατηγορώ, έτσι είναι το παιχνίδι. Κάποιοι απ' όλους αυτούς τα πηγαίνουν πολύ καλά, αφιερώνουν τον χρόνο τους στους θαυμαστές τους, στο να είναι "αυθεντικοί", δημοσιοποιώντας το παραμικρό λεπτό της ζωής τους».


«Στην πραγματικότητα, είμαι κι εγώ μέρος αυτού του πράγματος, ποστάρω πού και πού, αλλά το βρίσκω ανέμπνευστο. Όλοι μας ξεχνάμε αυτό που είδαμε πριν από ένα λεπτό. Πιο πολύ απ' όλα, όμως, σιχαίνομαι να υπηρετώ τους αλγορίθμους. Πώς νοηματοδοτούμε τη ζωή μας, όταν το αποδεχόμαστε όλο αυτό; Θέλω να προσπεράσω αυτό το παγκόσμιο ψέμα. Θα έπρεπε να μετατρέψουμε τα ψεύτικα δεδομένα (data) σε νόμο! (γελάει).


Πλέον, ξέρουμε πώς γίνεται η προσομοίωση των δεδομένων μας. Κάποιες εταιρείες το κάνουν ήδη. Οι GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) δεν χρειάζονται κάποιον για να τους δώσει τα δεδομένα μας, τα έχουν. Ας παραπλανήσουμε τα κοινωνικά δίκτυα και τις προσομοιώσεις. Άλλωστε, δεν ζούμε ήδη την εποχή της παγκόσμιας προσομοίωσης;».

Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το βίντεοκλιπ.


«Βασικά, μου αρέσει πολύ η προσέγγιση ενός πρότζεκτ που ονομάζεται DAU και θα βγει στη δημοσιότητα πολύ σύντομα. Πρόκειται για μια ρωσική σειρά ταινιών που συγκέντρωσε 400 συμμετέχοντες μέσα σε λίγα χρόνια. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι παράτησαν τις δουλειές τους, τις οικογένειές τους και την πραγματική τους ζωή κι έγιναν ηθοποιοί.


Έζησαν σε ένα κλειστό και απομονωμένο ινστιτούτο, όπου τους κινηματογραφούσαν σαν να ζουν τη χρονική περίοδο από το 1938 έως το 1968. Οι δημιουργοί έχουν στα χέρια τους 700 ώρες υλικού στη λογική της παλιάς μπομπίνας, το οποίο θα μετατραπεί σε 13 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Οι συνέπειες που μπορεί να έχει όλο αυτό για τους ανθρώπους που συμμετείχαν μπορούν να είναι τεραστίων διαστάσεων!»


Ο Agoria αγαπά την αναζήτηση, προσπαθεί να διεισδύσει στην ουσία της τέχνης και της έκφρασης, ψάχνεται συνεχώς και αντιμετωπίζει με μια φιλοσοφική διάθεση τη θέση του στο μουσικό γίγνεσθαι.


«Πιστεύω πως όλοι μας είμαστε καλλιτέχνες. Η "δική μου" τέχνη είναι στην πραγματικότητα αυτό που βλέπεις στην ψυχή μου. Μπορεί να έχεις πέσει μέσα. Μπορεί να κάνεις λάθος. Ποιος είμαι εγώ; Ποια είσαι εσύ; Είμαστε τόσο μοναδικοί; Κατά τη γνώμη μου, είμαστε πολλοί άνθρωποι μαζί, δεν είμαστε μία μονοδιάστατη οντότητα. Είμαστε όλοι σώφρονες. Είμαστε όλοι άρρωστοι.


Αυτό, άλλωστε, είναι και το νόημα του βίντεο που γύρισε η Jessy: όλοι είμαστε Ιούδες, όλοι είμαστε ο Χριστός. Μέχρι να έρθουμε πρόσωπο με πρόσωπο με τις ευθύνες μας, δεν έχουμε ιδέα ποιοι είμαστε. Κι αυτό είναι το concept του νέου μου δίσκου, το να είσαι ο εαυτός σου, το να του επιτρέψεις να έρθει στη θέση του άλλου. Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να περιπλανηθεί!»

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις τον DJ Uone, μετά από αυτήν τη συλλογή θα τον βλέπεις συχνά μπροστά σου

Μουσική / Ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις τον DJ Uone, μετά από αυτήν τη συλλογή θα τον βλέπεις συχνά μπροστά σου

Ο Αυστραλός DJ και παραγωγός δούλεψε δυόμισι χρόνια πάνω στη νέα συλλογή της Balance και παρουσιάζει ένα σύνολο δουλειάς βασισμένο αποκλειστικά σε δικό του υλικό
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT