O Bloody Hawk μόλις κυκλοφόρησε τον καλύτερο δίσκο του

O Bloody Hawk μόλις κυκλοφόρησε τον καλύτερο δίσκο του Facebook Twitter
Ο Bloody καταφέρνει να πατάει πάνω σε διάφορες τεχνοτροπίες και στυλ, με ιδιαίτερα μεγάλη άνεση, και εναλλάσσει θεματολογίες τόσο πολύ που είναι πραγματικά δύσκολο να τον κατατάξεις σε ένα συγκεκριμένο στυλ ή σε ένα συγκεκριμένο υποείδος.
0



ΕIXA ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΠΩΣ το 2023 είναι μια πολύ δυνατή χρονιά για την ελληνική ραπ, ίσως η πιο δυνατή της τελευταίας πενταετίας, και φαίνεται πως σχεδόν κάθε δίσκος που βγαίνει μέσα στη χρονιά επιβεβαιώνει ξανά και ξανά το πόσο ψηλά βρίσκεται ο πήχης πλέον.

Η τελευταία αφορμή αφορά τον δίσκο «Fthina Tricks» του Bloody Hawk, ενός ράπερ που έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τεράστιο cult following και ένα πολύ προσωπικό στυλ που δύσκολα θα μπορούσες να ταυτίσεις με κάτι άλλο. Ο Bloody καταφέρνει να πατάει πάνω σε διάφορες τεχνοτροπίες και στυλ, με ιδιαίτερα μεγάλη άνεση, και εναλλάσσει θεματολογίες τόσο πολύ που είναι πραγματικά δύσκολο να τον κατατάξεις σε ένα συγκεκριμένο στυλ ή σε ένα συγκεκριμένο υποείδος.

Πράγμα μάλλον καλό, γιατί στην πραγματικότητα μέσα από τις εναλλαγές φανερώνεται το πραγματικό επίδικο, δηλαδή η ραπ. Δεν έχει σημασία πόσα διαφορετικά στυλ έχει, πόσα διαφορετικά beat πατάει ή οτιδήποτε άλλο, γιατί δεν χρειάζεται να καταταγεί κάπου πολύ συγκεκριμένα, ο Bloody είναι καθαρόαιμος ράπερ, επειδή ακριβώς μπορεί και ακροβατεί μεταξύ πολλών διαφορετικών στυλ. Και αυτό είναι καλό για τον Bloody φυσικά. Και αυτό είναι καλό για τη ραπ φυσικά.

Με αφορμή τους δίσκους που βγήκαν αυτήν τη χρονιά και την προηγούμενη, παρατηρούμε πως δημιουργείται ένας νέος κύκλος από ράπερ, που συμμετέχουν κυρίως ο ένας στις δουλειές του άλλου και αλληλοεπηρεάζονται στον ήχο και τη θεματολογία τους.

Από το ανατριχιαστικό storytelling («Fantasma») μέχρι τους πιο old school ήχους («KVL») και από τα drill παρέα με τον Vlospa («Piesi») μέχρι τα επιθετικά battle και το δικαιολογημένο κράξιμο στον Λιάγκα («Tavani»), ο δίσκος είναι ένα μεγάλο roller coaster συναισθημάτων, που ξυπνάνε τόσο από τα πολλά διαφορετικά beats όσο και από τη θεματολογία που εναλλάσσεται για να συνοδεύει τις ανάλογες μελωδίες.

Πριν μερικά χρόνια, θα λέγαμε πως είναι πολύ δύσκολο για έναν καλλιτέχνη όπως ο Bloody να δημιουργήσει τόσο σταθερή βάση, σε ένα μουσικό είδος στο οποίο κυριαρχεί ακόμη και σήμερα η macho φάση και το gang gang από τη μια και από την άλλη το υπερβολικά κοινωνικό που πολλές φορές θυσιάζει την αισθητική υπέρ του μηνύματος. Παρ' όλα αυτά, επειδή την ίδια σκηνή παρακολουθούμε και την ίδια μουσική ακούμε και οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς, όσο αναπάντεχο και να ήταν το blow up του Bloody, άλλο τόσο δικαιολογημένο είναι, καθώς οι δύο τελευταίοι δίσκοι του είναι πραγματικά τομές για το ελληνικό ραπ και ήδη είχε μάλλον δώσει δείγματα από το 2017.

Ταυτόχρονα, με αφορμή τους δίσκους που βγήκαν αυτήν τη χρονιά και την προηγούμενη, παρατηρούμε πως δημιουργείται ένας νέος κύκλος από ράπερ, που συμμετέχουν κυρίως ο ένας στις δουλειές του άλλου και αλληλοεπηρεάζονται στον ήχο και τη θεματολογία τους.

Ο Wang, o Immune, o Dani και ο Bloody έχουν δημιουργήσει έναν σταθερό άξονα για την ελληνική ραπ σκηνή, γύρω από τον οποίο στροβιλίζεται ένα μεγάλο κομμάτι της σκηνής (ράπερ και φανς) που ξεκινά από τα επιθετικά drill και φτάνει μέχρι τη βαθιά εξομολογητική ραπ με έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, όπως ακριβώς δηλαδή αρμόζει σε μια σκηνή στην Ελλάδα του 2023.

O Bloody Hawk κυκλοφόρησε μόλις τον καλύτερο δίσκο του Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα, ο δίσκος του Bloody είναι από τους πιο καθαρόαιμους ραπ δίσκους της δεκαετίας.

Στην πραγματικότητα, ο δίσκος του Bloody είναι από τους πιο καθαρόαιμους ραπ δίσκους της δεκαετίας, επειδή ακριβώς αντιλαμβάνεται τη ραπ μουσική ως κάτι ενιαίο, θεματολογικά και ηχητικά, και διαλύει τους ψευδείς διαχωρισμούς του old και του new, της ποιοτικής και της «κατώτερης» ραπ, που αναπαράγονται δίχως σταματημό από Μέσα και δημοσιολόγους. Είναι γεμάτος αντιφάσεις και αντινομίες, πιάνει τα highs και τα lows της μουσικής, φανερώνοντας τις πραγματικές συνδέσεις που δημιουργούν αυτό το τεράστιο ψηφιδωτό που ονομάζουμε ραπ.

Η δίχως «Tavani» ανοδική πορεία του Bloody θα μπορούσε να λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως η μεθοδική δουλειά και η πραγματική αγάπη για τη μουσική (που αμφότερα ξεχειλίζουν από τον δίσκο) είναι ικανή να φέρει τούμπα κάθε debate για τη ραπ, ομοίως με την εμφάνιση των Outkast και την εγκαθίδρυση του νότιου ραπ σε μια εποχή στην οποία όλοι τάσσονταν είτε με τη δυτική είτε με την ανατολική ακτή και κανείς δεν είχε προβλέψει την έκρηξη που θα ερχόταν.

Μέχρι τον επόμενο δίσκο του Bloody, που λογικά θα είναι και ο καλύτερος δίσκος του Bloody.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ