O Bloody Hawk μόλις κυκλοφόρησε τον καλύτερο δίσκο του

O Bloody Hawk μόλις κυκλοφόρησε τον καλύτερο δίσκο του Facebook Twitter
Ο Bloody καταφέρνει να πατάει πάνω σε διάφορες τεχνοτροπίες και στυλ, με ιδιαίτερα μεγάλη άνεση, και εναλλάσσει θεματολογίες τόσο πολύ που είναι πραγματικά δύσκολο να τον κατατάξεις σε ένα συγκεκριμένο στυλ ή σε ένα συγκεκριμένο υποείδος.
0



ΕIXA ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΠΩΣ το 2023 είναι μια πολύ δυνατή χρονιά για την ελληνική ραπ, ίσως η πιο δυνατή της τελευταίας πενταετίας, και φαίνεται πως σχεδόν κάθε δίσκος που βγαίνει μέσα στη χρονιά επιβεβαιώνει ξανά και ξανά το πόσο ψηλά βρίσκεται ο πήχης πλέον.

Η τελευταία αφορμή αφορά τον δίσκο «Fthina Tricks» του Bloody Hawk, ενός ράπερ που έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τεράστιο cult following και ένα πολύ προσωπικό στυλ που δύσκολα θα μπορούσες να ταυτίσεις με κάτι άλλο. Ο Bloody καταφέρνει να πατάει πάνω σε διάφορες τεχνοτροπίες και στυλ, με ιδιαίτερα μεγάλη άνεση, και εναλλάσσει θεματολογίες τόσο πολύ που είναι πραγματικά δύσκολο να τον κατατάξεις σε ένα συγκεκριμένο στυλ ή σε ένα συγκεκριμένο υποείδος.

Πράγμα μάλλον καλό, γιατί στην πραγματικότητα μέσα από τις εναλλαγές φανερώνεται το πραγματικό επίδικο, δηλαδή η ραπ. Δεν έχει σημασία πόσα διαφορετικά στυλ έχει, πόσα διαφορετικά beat πατάει ή οτιδήποτε άλλο, γιατί δεν χρειάζεται να καταταγεί κάπου πολύ συγκεκριμένα, ο Bloody είναι καθαρόαιμος ράπερ, επειδή ακριβώς μπορεί και ακροβατεί μεταξύ πολλών διαφορετικών στυλ. Και αυτό είναι καλό για τον Bloody φυσικά. Και αυτό είναι καλό για τη ραπ φυσικά.

Με αφορμή τους δίσκους που βγήκαν αυτήν τη χρονιά και την προηγούμενη, παρατηρούμε πως δημιουργείται ένας νέος κύκλος από ράπερ, που συμμετέχουν κυρίως ο ένας στις δουλειές του άλλου και αλληλοεπηρεάζονται στον ήχο και τη θεματολογία τους.

Από το ανατριχιαστικό storytelling («Fantasma») μέχρι τους πιο old school ήχους («KVL») και από τα drill παρέα με τον Vlospa («Piesi») μέχρι τα επιθετικά battle και το δικαιολογημένο κράξιμο στον Λιάγκα («Tavani»), ο δίσκος είναι ένα μεγάλο roller coaster συναισθημάτων, που ξυπνάνε τόσο από τα πολλά διαφορετικά beats όσο και από τη θεματολογία που εναλλάσσεται για να συνοδεύει τις ανάλογες μελωδίες.

Πριν μερικά χρόνια, θα λέγαμε πως είναι πολύ δύσκολο για έναν καλλιτέχνη όπως ο Bloody να δημιουργήσει τόσο σταθερή βάση, σε ένα μουσικό είδος στο οποίο κυριαρχεί ακόμη και σήμερα η macho φάση και το gang gang από τη μια και από την άλλη το υπερβολικά κοινωνικό που πολλές φορές θυσιάζει την αισθητική υπέρ του μηνύματος. Παρ' όλα αυτά, επειδή την ίδια σκηνή παρακολουθούμε και την ίδια μουσική ακούμε και οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς, όσο αναπάντεχο και να ήταν το blow up του Bloody, άλλο τόσο δικαιολογημένο είναι, καθώς οι δύο τελευταίοι δίσκοι του είναι πραγματικά τομές για το ελληνικό ραπ και ήδη είχε μάλλον δώσει δείγματα από το 2017.

Ταυτόχρονα, με αφορμή τους δίσκους που βγήκαν αυτήν τη χρονιά και την προηγούμενη, παρατηρούμε πως δημιουργείται ένας νέος κύκλος από ράπερ, που συμμετέχουν κυρίως ο ένας στις δουλειές του άλλου και αλληλοεπηρεάζονται στον ήχο και τη θεματολογία τους.

Ο Wang, o Immune, o Dani και ο Bloody έχουν δημιουργήσει έναν σταθερό άξονα για την ελληνική ραπ σκηνή, γύρω από τον οποίο στροβιλίζεται ένα μεγάλο κομμάτι της σκηνής (ράπερ και φανς) που ξεκινά από τα επιθετικά drill και φτάνει μέχρι τη βαθιά εξομολογητική ραπ με έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, όπως ακριβώς δηλαδή αρμόζει σε μια σκηνή στην Ελλάδα του 2023.

O Bloody Hawk κυκλοφόρησε μόλις τον καλύτερο δίσκο του Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα, ο δίσκος του Bloody είναι από τους πιο καθαρόαιμους ραπ δίσκους της δεκαετίας.

Στην πραγματικότητα, ο δίσκος του Bloody είναι από τους πιο καθαρόαιμους ραπ δίσκους της δεκαετίας, επειδή ακριβώς αντιλαμβάνεται τη ραπ μουσική ως κάτι ενιαίο, θεματολογικά και ηχητικά, και διαλύει τους ψευδείς διαχωρισμούς του old και του new, της ποιοτικής και της «κατώτερης» ραπ, που αναπαράγονται δίχως σταματημό από Μέσα και δημοσιολόγους. Είναι γεμάτος αντιφάσεις και αντινομίες, πιάνει τα highs και τα lows της μουσικής, φανερώνοντας τις πραγματικές συνδέσεις που δημιουργούν αυτό το τεράστιο ψηφιδωτό που ονομάζουμε ραπ.

Η δίχως «Tavani» ανοδική πορεία του Bloody θα μπορούσε να λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως η μεθοδική δουλειά και η πραγματική αγάπη για τη μουσική (που αμφότερα ξεχειλίζουν από τον δίσκο) είναι ικανή να φέρει τούμπα κάθε debate για τη ραπ, ομοίως με την εμφάνιση των Outkast και την εγκαθίδρυση του νότιου ραπ σε μια εποχή στην οποία όλοι τάσσονταν είτε με τη δυτική είτε με την ανατολική ακτή και κανείς δεν είχε προβλέψει την έκρηξη που θα ερχόταν.

Μέχρι τον επόμενο δίσκο του Bloody, που λογικά θα είναι και ο καλύτερος δίσκος του Bloody.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ