O Bloody Hawk μόλις κυκλοφόρησε τον καλύτερο δίσκο του

O Bloody Hawk μόλις κυκλοφόρησε τον καλύτερο δίσκο του Facebook Twitter
Ο Bloody καταφέρνει να πατάει πάνω σε διάφορες τεχνοτροπίες και στυλ, με ιδιαίτερα μεγάλη άνεση, και εναλλάσσει θεματολογίες τόσο πολύ που είναι πραγματικά δύσκολο να τον κατατάξεις σε ένα συγκεκριμένο στυλ ή σε ένα συγκεκριμένο υποείδος.
0



ΕIXA ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΠΩΣ το 2023 είναι μια πολύ δυνατή χρονιά για την ελληνική ραπ, ίσως η πιο δυνατή της τελευταίας πενταετίας, και φαίνεται πως σχεδόν κάθε δίσκος που βγαίνει μέσα στη χρονιά επιβεβαιώνει ξανά και ξανά το πόσο ψηλά βρίσκεται ο πήχης πλέον.

Η τελευταία αφορμή αφορά τον δίσκο «Fthina Tricks» του Bloody Hawk, ενός ράπερ που έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τεράστιο cult following και ένα πολύ προσωπικό στυλ που δύσκολα θα μπορούσες να ταυτίσεις με κάτι άλλο. Ο Bloody καταφέρνει να πατάει πάνω σε διάφορες τεχνοτροπίες και στυλ, με ιδιαίτερα μεγάλη άνεση, και εναλλάσσει θεματολογίες τόσο πολύ που είναι πραγματικά δύσκολο να τον κατατάξεις σε ένα συγκεκριμένο στυλ ή σε ένα συγκεκριμένο υποείδος.

Πράγμα μάλλον καλό, γιατί στην πραγματικότητα μέσα από τις εναλλαγές φανερώνεται το πραγματικό επίδικο, δηλαδή η ραπ. Δεν έχει σημασία πόσα διαφορετικά στυλ έχει, πόσα διαφορετικά beat πατάει ή οτιδήποτε άλλο, γιατί δεν χρειάζεται να καταταγεί κάπου πολύ συγκεκριμένα, ο Bloody είναι καθαρόαιμος ράπερ, επειδή ακριβώς μπορεί και ακροβατεί μεταξύ πολλών διαφορετικών στυλ. Και αυτό είναι καλό για τον Bloody φυσικά. Και αυτό είναι καλό για τη ραπ φυσικά.

Με αφορμή τους δίσκους που βγήκαν αυτήν τη χρονιά και την προηγούμενη, παρατηρούμε πως δημιουργείται ένας νέος κύκλος από ράπερ, που συμμετέχουν κυρίως ο ένας στις δουλειές του άλλου και αλληλοεπηρεάζονται στον ήχο και τη θεματολογία τους.

Από το ανατριχιαστικό storytelling («Fantasma») μέχρι τους πιο old school ήχους («KVL») και από τα drill παρέα με τον Vlospa («Piesi») μέχρι τα επιθετικά battle και το δικαιολογημένο κράξιμο στον Λιάγκα («Tavani»), ο δίσκος είναι ένα μεγάλο roller coaster συναισθημάτων, που ξυπνάνε τόσο από τα πολλά διαφορετικά beats όσο και από τη θεματολογία που εναλλάσσεται για να συνοδεύει τις ανάλογες μελωδίες.

Πριν μερικά χρόνια, θα λέγαμε πως είναι πολύ δύσκολο για έναν καλλιτέχνη όπως ο Bloody να δημιουργήσει τόσο σταθερή βάση, σε ένα μουσικό είδος στο οποίο κυριαρχεί ακόμη και σήμερα η macho φάση και το gang gang από τη μια και από την άλλη το υπερβολικά κοινωνικό που πολλές φορές θυσιάζει την αισθητική υπέρ του μηνύματος. Παρ' όλα αυτά, επειδή την ίδια σκηνή παρακολουθούμε και την ίδια μουσική ακούμε και οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς, όσο αναπάντεχο και να ήταν το blow up του Bloody, άλλο τόσο δικαιολογημένο είναι, καθώς οι δύο τελευταίοι δίσκοι του είναι πραγματικά τομές για το ελληνικό ραπ και ήδη είχε μάλλον δώσει δείγματα από το 2017.

Ταυτόχρονα, με αφορμή τους δίσκους που βγήκαν αυτήν τη χρονιά και την προηγούμενη, παρατηρούμε πως δημιουργείται ένας νέος κύκλος από ράπερ, που συμμετέχουν κυρίως ο ένας στις δουλειές του άλλου και αλληλοεπηρεάζονται στον ήχο και τη θεματολογία τους.

Ο Wang, o Immune, o Dani και ο Bloody έχουν δημιουργήσει έναν σταθερό άξονα για την ελληνική ραπ σκηνή, γύρω από τον οποίο στροβιλίζεται ένα μεγάλο κομμάτι της σκηνής (ράπερ και φανς) που ξεκινά από τα επιθετικά drill και φτάνει μέχρι τη βαθιά εξομολογητική ραπ με έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, όπως ακριβώς δηλαδή αρμόζει σε μια σκηνή στην Ελλάδα του 2023.

O Bloody Hawk κυκλοφόρησε μόλις τον καλύτερο δίσκο του Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα, ο δίσκος του Bloody είναι από τους πιο καθαρόαιμους ραπ δίσκους της δεκαετίας.

Στην πραγματικότητα, ο δίσκος του Bloody είναι από τους πιο καθαρόαιμους ραπ δίσκους της δεκαετίας, επειδή ακριβώς αντιλαμβάνεται τη ραπ μουσική ως κάτι ενιαίο, θεματολογικά και ηχητικά, και διαλύει τους ψευδείς διαχωρισμούς του old και του new, της ποιοτικής και της «κατώτερης» ραπ, που αναπαράγονται δίχως σταματημό από Μέσα και δημοσιολόγους. Είναι γεμάτος αντιφάσεις και αντινομίες, πιάνει τα highs και τα lows της μουσικής, φανερώνοντας τις πραγματικές συνδέσεις που δημιουργούν αυτό το τεράστιο ψηφιδωτό που ονομάζουμε ραπ.

Η δίχως «Tavani» ανοδική πορεία του Bloody θα μπορούσε να λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως η μεθοδική δουλειά και η πραγματική αγάπη για τη μουσική (που αμφότερα ξεχειλίζουν από τον δίσκο) είναι ικανή να φέρει τούμπα κάθε debate για τη ραπ, ομοίως με την εμφάνιση των Outkast και την εγκαθίδρυση του νότιου ραπ σε μια εποχή στην οποία όλοι τάσσονταν είτε με τη δυτική είτε με την ανατολική ακτή και κανείς δεν είχε προβλέψει την έκρηξη που θα ερχόταν.

Μέχρι τον επόμενο δίσκο του Bloody, που λογικά θα είναι και ο καλύτερος δίσκος του Bloody.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT