Nu Genea: το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που έχει κατακτήσει στον κόσμο Facebook Twitter
Οι Nu Genea χρησιμοποιούν την πλούσια παράδοση της γενέτειράς τους για να χτίσουν ένα ρετρό και εκλεκτικό ηχητικό πλαίσιο που χρησιμοποιεί στοιχεία από τη soul, την ντίσκο, το φολκ και την electronica.

Nu Genea: Το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που εμπνέεται από ηπειρώτικα και Καρβέλα

0

Από ένα καράβι με καλεί ο Massimo di Lena. Μαζί με τον Lucio Aquilina έχουν τους Nu Genea, μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στην ηλεκτρονική μουσική το τελευταίο διάστημα.

Το πλοίο περνά από την Προτσίντα, «το νησί που είναι διάσημο για τα πολύχρωμα σπίτια του. Αν τσεκάρεις φωτογραφίες στο Google, θα καταλάβεις», μου εξηγεί. Η Ιταλία έχει εξίσου θερμές θερμοκρασίες μ' εμάς, αλλά δεν φαίνεται να πτοείται. «Βάζω τόνους αντηλιακό εδώ που είμαι, αλλά είναι καταπληκτικά».  Το καλοκαίρι στη Νότια Ιταλία δεν διαφέρει από το ελληνικό, όπως διαπιστώνουμε από την κουβέντα.

«Η καλύτερη εποχή να επισκεφτείς τη Νάπολη είναι ο Σεπτέμβρης, επειδή ο καιρός είναι πιο δροσερός. Είναι τέλεια και μπορείς να κολυμπήσεις με την ησυχία σου ή απλώς να επισκεφθείς την πόλη». Ο Μassimo είναι βέρος Ναπολιτάνος, το ίδιο και ο Lucio. Αυτό που τους ένωσε μουσικά ήταν η μεγάλη τους αγάπη για τη γενέτειρά τους.

Στις εμφανίσεις τους γίνεται χαμός και όποιος τους έχει δει μία φορά δεν γίνεται να μη μνημονεύσει αυτό το περίεργο κράμα ζωντανής μουσικής και DJ set. Μάλιστα, προτού ανακοινωθεί ότι θα έρθουν και στην Ελλάδα στα τέλη Αυγούστου, είχα πετύχει έναν φίλο μουσικό σε μια συναυλία που παραμιλούσε με αφορμή ένα set τους που είχε δει πρόσφατα στο εξωτερικό – έλεγε ότι ήταν το πιο συναρπαστικό πράγμα που είχε δει τελευταία.

Στις εμφανίσεις τους γίνεται χαμός και όποιος τους έχει δει μία φορά δεν γίνεται να μη μνημονεύσει αυτό το περίεργο κράμα ζωντανής μουσικής και DJ set.

Τι είναι αυτό που τους κάνει τόσο ξεχωριστούς;

Nu Genea - «Marechià» (with Célia Kameni)

Οι Nu Genea χρησιμοποιούν την πλούσια παράδοση της πατρίδας τους για να χτίσουν ένα ρετρό και εκλεκτικό ηχητικό πλαίσιο που χρησιμοποιεί στοιχεία από τη σόουλ, την ντίσκο, το φολκ και την electronica.

H μουσική τους πλησιάζει αρκετά στο vibe που αφήνουν τα κομμάτια της Peggy Gou. Σε αντίθεση, όμως, με την Gou, οι στίχοι τους είναι συχνά γραμμένοι στα ναπολιτάνικα, τη γλώσσα που μιλάνε αποκλειστικά στη Νάπολη και με παραλλαγές στη Νότια Ιταλία –δεν είναι διάλεκτος, όπως με διορθώνει ο Massimo– κι αυτό τους δίνει εντοπιότητα και ρυθμική ιδιομορφία.

Ο Massimo μου εξηγεί τις διαφορές από τα ιταλικά, τις πιο δυνατές καταλήξεις που έχει. Πώς αποφάσισαν να τα χρησιμοποιήσουν στη μουσική τους; «Ξέρεις, η ιταλική μουσική είναι διάσημη για τις μελωδίες της, αλλά τα ιταλικά δεν είναι ιδανική γλώσσα όσον αφορά τον ρυθμό. Αντίθετα, τα ναπολιτάνικα είναι τέλεια επειδή βοηθούν τη μουσική να γίνεται πιο ρυθμική και επειδή δεν ξεχωρίζουν ανάμεσα στον ρυθμό και τα φωνητικά, τα θεωρούμε ένα όσον αφορά τη μουσική. Στη Νάπολη οι περισσότεροι κάτοικοι μιλάνε άπταιστα ναπολιτάνικα και συχνά τα χρησιμοποιούμε όταν είμαστε μεταξύ μας, αν και πλέον κάνουμε μια μείξη των δύο γλωσσών. Έχουμε προσέξει ότι ανάλογα με το πού παίζουμε, το κοινό πιστεύει ότι πρόκειται για μια διαφορετική κάθε φορά γλώσσα. Μας έχουν πει ότι ακούνε πορτογαλικά, τουρκικά, γαλλικά. Κάποιος μας είπε ότι του έμοιαζαν και με ελληνικά. Για μας είναι καταπληκτικό, γιατί έτσι μοιάζει να αντικατοπτρίζει τη Νάπολη.

Είναι το κέντρο της Μεσογείου, γι’ αυτόν τον λόγο η μουσική, η κουλτούρα και η γλώσσα της έχει διαμορφωθεί από άλλες κουλτούρες. Όταν ήμουν νέος, δεν θεωρούσα κουλ την καταγωγή μου, επειδή για χρόνια γίνονταν συζητήσεις για τη Νάπολη και τη Νότια Ιταλία, ότι ήταν βρόμικες και φτωχές περιοχές και όλα αυτά. Τελευταία όμως έχω συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικό είναι που έχουμε τέτοια ιστορία και είναι φανταστικό που μπορούμε να εκπροσωπούμε την πόλη μας σε όλο τον κόσμο».

Nu Genea: το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που έχει κατακτήσει στον κόσμο Facebook Twitter
Με τον Lucio γνωρίζονταν από το 2006, από τη minimal techno σκηνή της Ιταλίας.

Με τον Lucio γνωρίζονταν από το 2006, από τη minimal techno σκηνή της Ιταλίας. «Eίχαμε διαφορετικές καριέρες και μικρή επιτυχία τότε, τόση ώστε να παίζουμε σε χώρες όπως η Κολομβία και η Ιαπωνία». Γίνανε φίλοι πολύ γρήγορα και είχαν το ίδιο χόμπι: περνούσαν ατελείωτες ώρες σε παζάρια, αναζητώντας δίσκους και κάνοντας digging.

Ο Μassimo θεωρεί το digging ένα τρόπο να διατηρεί την ανθρώπινη επαφή με τη μουσική σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα πιο ψηφιακός, «έτσι ώστε να μην πέφτουμε θύματα της τεχνολογίας. Δεν ανακαλύπτεις απλώς έναν δίσκο. Eίναι όλη η εμπειρία, το ότι γνωρίζεις πραγματικούς ανθρώπους και μαθαίνεις για τη ζωή τους. Βέβαια, μπορείς να το κάνεις και online αν βάλεις τα σωστά tags ή πληκτρολογήσεις τις σωστές λέξεις, έχεις πρόσβαση σε ένα σωρό μουσική από διαφορετικά μέρη του κόσμου, αλλά καλό είναι να υπάρχει μια ισορροπία. Υπάρχουν πολλά εκεί έξω που μπορείς να ανακαλύψεις ψάχνοντας, αντί να μένεις κλεισμένος όλη μέρα σπίτι, στο διαδίκτυο», αναφέρει.

Με τον Lucio μετακόμισαν στο Βερολίνο πριν ξεκινήσουν επίσημα να κάνουν μουσική. Εκεί γνώρισαν τον Τοny Allen, στα Red Bull Studios. Αυτός ήταν και η μεγαλύτερη επιρροή τους. «Δυο μέρες στο στούντιο μαζί του ήταν μια αποκάλυψη, αποτυπώθηκε στο υποσυνείδητό μας. Μας έκανε να αντιληφθούμε τι σημαίνει πραγματικά ελευθερία». Ο κρύος καιρός του Βερολίνου άρχισε να τους κάνει να αναπολούν τη Νάπολη. Στην αρχή ονόμασαν το καινούργιο τους πρότζεκτ «Nu Guinea», αλλά ο Massimo εμπνεύστηκε από την αρχαία ελληνική λέξη «γενεά» –μάθαινε αρχαία ελληνικά στο σχολείο– που σημαίνει τόσο την καταγωγή όσο και την αναγέννηση. Έτσι το γκρουπ μετονομάστηκε σε Νu Genea. Από τότε έχουν κυκλοφορήσει δυο άλμπουμ, τα «Νueva Napoli» και «Bar Mediterraneo».

Nu Genea: το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που έχει κατακτήσει στον κόσμο Facebook Twitter
Η μουσική μας έγινε τόσο αγαπητή επειδή είναι άμεση, μπορείς να την τραγουδήσεις και έχει αρκετά γοητευτικές μελωδίες, αλλά κυρίως επειδή προερχόμαστε από μια πόλη που αυτήν τη στιγμή λέει τη δική της ιστορία, κι εμείς είμαστε μέρος της.

«Δεν περιμέναμε η μουσική μας να έχει παγκόσμια απήχηση. Είναι μια μείξη πραγμάτων που ξεκινάει από το γεγονός ότι η Νάπολη έχει μεγάλη ιστορία και πρέπει να ειπωθεί με τον σωστό τρόπο από διαφορετικούς ανθρώπους. Για την ακρίβεια, αυτό το διάστημα βγάζει πολλά σπουδαία πράγματα η Νάπολη, όχι μόνο στη μουσική αλλά και στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση.

Η μουσική μας έγινε τόσο αγαπητή επειδή είναι άμεση, μπορείς να την τραγουδήσεις και έχει αρκετά γοητευτικές μελωδίες, κυρίως όμως επειδή προερχόμαστε από μια πόλη που αυτήν τη στιγμή λέει τη δική της ιστορία κι εμείς είμαστε μέρος της», αναφέρει καθώς κλείνουμε την κουβέντα, κι εγώ αναρωτιέμαι αν, εκτός από τα αρχαία ελληνικά, έχουν εμπνευστεί και από ελληνικά τραγούδια. Εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσε να σκεφτεί κάτι, αλλά την επομένη μού έστειλε τα αγαπημένα του:

— Μια διασκευή του Λάκη Τζορντανέλι στο «Cuba» των Gibson Brothers

— Βούλα Πάλλα - «Μια όμορφη Ηπειρώτισσα»

— Nick Carr - «Swahili» (το ψευδώνυμο του Νίκου Καρβέλα στο ντεμπούτο του άλμπουμ!)

— Και ένα κομμάτι για την Κύπρο που δεν ξέρει αν πιάνει, από έναν Ελληνοκύπριο που μένει στη Βρετανία.

Nu Genea - Bar Mediterraneo

Οι Nu Genea θα εμφανιστούν στις 26 Αυγούστου στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει την κατεύθυνση που μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν σήμερα μια διαφορετική χώρα»

Μουσική / Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει όσα μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν μια διαφορετική χώρα»

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει τριάντα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι στο Ηρώδειο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη «Μυθολογία» στο πρώτο μέρος και αρκετά από τα πιο γνωστά τραγούδια του μεγάλου δημιουργού στο δεύτερο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Η Ματούλα Κουστένη ξύνει την επιφάνεια της ιδιοφυούς σύνθεσης του κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 και αποκωδικοποιεί σαράντα λεπτά μαγείας, ομορφιάς και «μπετοβενικής» μαεστρίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μάνα είναι μόνο μία: Η γυναίκα που συνέβαλε όσο κανείς στην επανένωση των Oasis

Μουσική / Μάνα είναι μόνο μία: Η γυναίκα που συνέβαλε όσο κανείς στην επανένωση των Oasis

Η 81χρονη Πέγκι Γκάλαχερ μεγάλωσε μόνη της τα παιδιά της και η λατρεία που της έχουν ο Νόελ και ο Λίαμ υπήρξε αποφασιστικός παράγοντας για την επανένωση των Oasis, πέρα από τα δεκάδες εκατομμύρια που θα βάλουν στην τσέπη.
THE LIFO TEAM