Μία σύντομη και περίεργη συνέντευξη με τον «νονό» της ντίσκο Giorgio Moroder

Μία σύντομη και περίεργη συνέντευξη με τον «νονό» της ντίσκο Giorgio Moroder Facebook Twitter
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «νονός» της ντίσκο –κι ας τον σιχαίνεται τον όρο– έρχεται στην Ελλάδα.
0

Πέρσι τον Οκτώβριο ανακοινώθηκε ότι τη φετινή άνοιξη ο Giorgio Moroder θα έκανε την πρώτη του live παγκόσμια περιοδεία σε ηλικία 79 χρονών. Ως μουσικός παραγωγός κάνει εμφανίσεις ανά την υφήλιο από το 2013. Του αρέσει να κάνει DJ sets περισσότερο από τα live, αν και αυτά τα έχει περιορίσει το τελευταίο διάστημα. Ήταν έκπληξη το ότι ένας από τους σταθμούς του, τελικά, θα είναι και η Ελλάδα στο πλαίσιο του καλοκαιρινού Plisskën Festival που θα πραγματοποιηθεί στις 26 και 27 Ιουνίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Ο Moroder θα παίξει τη δεύτερη μέρα, την Πέμπτη 27 Ιουνίου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο «νονός» της ντίσκο –κι ας τον σιχαίνεται τον όρο– έρχεται στην Ελλάδα. Έχει ξαναπαίξει εδώ, αλλά είναι αρκετά λακωνικός για να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες στη συνομιλία μας. Είναι μία από τις πιο περίεργες συνεντεύξεις που έχω κάνει ποτέ. Ήθελε να στείλω τις ερωτήσεις γραπτώς και όταν έστειλε ο μάνατζέρ του τις ηχογραφημένες απαντήσεις είχα τρεις μέρες για να τις απομαγνητοφωνήσω, γιατί μετά θα καταργούσαν το link. Υποθέτω ότι δεν ήθελαν να υπάρχει μια ηχογράφηση με τη φωνή του.

Ηχογράφησαν τις οργασμικές κραυγές της 16λεπτης ηδονιστικής βερσιόν του «Love to love you» μετά από απαίτηση του Neil Bogart, τότε διευθυντή της Casablanca Records, που ήθελε ένα κομμάτι σαν μουσική υπόκρουση για τα όργια που διοργάνωνε σπίτι του. 


Η ηχογράφηση ήταν το ίδιο παράξενη με τον τρόπο που έγινε η συνέντευξη. Έμοιαζε με τους στίχους από το τραγούδι «Giorgio by Moroder» που έκανε το 2013 μαζί με τους Daft Punk. Σε αυτό εξιστορούσε με τη χαρακτηριστική ιταλική προφορά του τις απόψεις του για τη μουσική και τη σύνθεση, καθώς και τις φιλοδοξίες του όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στην Ορτιζέι, μια κωμόπολη στις Άλπεις. Ακόμα περνάει 6 μήνες τον χρόνο στο πατρικό του. Εκεί θα πάει για διακοπές αμέσως μετά το Plisskën.

Τον υπόλοιπο καιρό ζει και δουλεύει στο Λος Άντζελες. «Ήταν διασκεδαστική η εμπειρία με τους Daft Punk» αναφέρει, αν και το κομμάτι έγινε με το ζόρι, μετά από πίεση. Τους γνώριζε αρκετά καλά πριν συνεργαστεί μαζί τους. Κατάφεραν να τον επαναφέρουν στο προσκήνιο και να του ανοίξουν ξανά την όρεξη για να κάνει μουσική. Το 2015, μετά από 23 χρόνια απουσίας από τη δισκογραφία, κυκλοφόρησε το «Déjà Vu» με συμμετοχές από την Kylie Minogue μέχρι την Britney Spears.

H αγαπημένη του συνεργασία ήταν, και παραμένει, όσα χρόνια κι αν περάσουν, με την Donna Summer. «Ήταν υπέροχα να δουλεύω με την Donna» λέει. «Κάναμε μαζί περίπου 70 τραγούδια. Τη γνώριζα καλά και ήξερα πώς αντιδρούσε, τον τρόπο που τραγουδούσε και πώς μπορούσα να τη βοηθήσω να τραγουδήσει ακόμη καλύτερα». Η Summer τραγούδησε ίσως το πιο influential ηλεκτρονικό κομμάτι όλων των εποχών, το «I feel love», που έγραψε ο ίδιος.

Είναι θρυλικές οι ιστορίες που βγήκαν στο φως με τα χρόνια από εκείνη τη συνεργασία, π.χ. ηχογράφησαν τις οργασμικές κραυγές της 16λεπτης ηδονιστικής βερσιόν του «Love to love you» μετά από απαίτηση του Neil Bogart, τότε διευθυντή της Casablanca Records, που ήθελε ένα κομμάτι σαν μουσική υπόκρουση για τα όργια που διοργάνωνε σπίτι του. Η Summer δήλωσε ότι το ηχογράφησε στο σκοτάδι, ξαπλωμένη στο πάτωμα του στούντιο.

Ο Moroder θυμάται ότι απλώς είχε βγάλει τον σύζυγό της και όλους τους άντρες από το δωμάτιο, επειδή η ντίβα ντρεπόταν να το κάνει κάτι τέτοιο μπροστά τους. «Έσβησα τα φώτα, εκτός από μια μικρή λάμπα, για να μπορώ να τη βλέπω, αλλά καθόταν σε μια καρέκλα. Μπορεί να έπεσε στο πάτωμα σε κάποια φάση, αλλά, απ' όσο ξέρω, εγώ ήμουν η έμπνευσή της» λέει. Για τον άνθρωπο που έγραψε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών, η ντισκοτέκ ήταν ένα μέρος όπου μπορούσε να δοκιμάσει τις δημιουργίες του. «Δεν μου άρεσε ποτέ να χορεύω και χόρευα ελάχιστα, γι' αυτόν τον λόγο και μόνο».


Η καριέρα του απογειώθηκε με τη μουσική επένδυση που έκανε σε διάφορες αμερικανικές ταινίες, από το πολυβραβευμένο Midnight Express μέχρι την τεράστια επιτυχία του Flashdance και το διαχρονικό Cat People με τη συμμετοχή του David Bowie. Δεν σταμάτησε ποτέ να γράφει σάουντρακ. «Το έκανα πιο αραιά από κάποια στιγμή κι έπειτα, επειδή βαριόμουν». Το τελευταίο που συνέθεσε ήταν για το βιντεοπαιχνίδι «Tron RUN/r».


— Πώς αισθάνεται σήμερα που τον αποκαλούν «super παραγωγό»;

«Δεν ξέρω πώς αισθάνομαι όταν το ακούω. Είμαι απλώς ένας καλός παραγωγός. Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα γινόμουν τόσο επιδραστικός όταν άρχισα να τα πηγαίνω καλά με τη μουσική, αλλά υποθέτω ότι αυτό είμαι σήμερα».


— Για το μέλλον της μουσικής τι πιστεύει;

«Δεν μπορώ να προβλέψω τι θα συμβεί μελλοντικά στη μουσική. Ελπίζω μόνο ότι θα είναι λίγο καλύτερα από τώρα».

Ιnfo

O Giorgio Moroder θα εμφανιστεί στο Plissken Festival στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στις 27 Ιουνίου, 23:00.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT