Με 20 χρόνια ακλόνητης επιτυχίας, ο Ενρίκε Ιγκλέσιας δικαίως θεωρείται «βασιλιάς της latin pop»

Με 20 χρόνια ακλόνητης επιτυχίας, ο Ενρίκε Ιγκλέσιας δικαίως θεωρείται «βασιλιάς της latin pop» Facebook Twitter
Ο Ενρίκε Iγκλέσιας δεν χρειάζεται να αποδείξει κάτι: είναι ένας φτασμένος σούπερ σταρ, ένα sex symbol, ένας χαρούμενος πατέρας που απολαμβάνει σταθερά την αγάπη του φανατικού του κοινού
0

Ίσως η πιο διαδεδομένη αλήθεια για τη μουσική είναι πως συνεχώς κάνει κύκλους. Οι διάφορες τάσεις, τα ηχητικά ρεύματα, το τι θεωρείται πως είναι στη μόδα και τι όχι χαρακτηρίζονται από έντονη ρευστότητα.

Για να φέρουμε ένα σύγχρονο παράδειγμα, η latin pop έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ η τελευταία φορά που απασχόλησε σε μαζική κλίμακα ήταν στις αρχές της χιλιετίας, με τον Ρίκι Mάρτιν και την Γκλόρια Εστέφαν.

Το θέμα είναι μέσα σε αυτό το ευμετάβλητο τοπίο να εντοπίζονται οι σταθερές του παιχνιδιού. Και στον χώρο της latin pop τα τελευταία 20 χρόνια η μοναδική, ακλόνητη σταθερά ακούει στο όνομα Eνρίκε Ιγκλέσιας.

O επονομαζόμενος «βασιλιάς της latin pop» έχει καταφέρει πάρα πολλά όλα αυτά τα χρόνια: έχει πουλήσει πάνω από 170 εκατ. δίσκους διεθνώς, έχει αθροιστικά πάνω από 150 Νο 1 επιτυχίες σε όλες τις κατηγορίες των charts του Billboard, έχει λάβει 235 μουσικά βραβεία, εκ των οποίων το ένα είναι Grammy, έχει κερδίσει φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρη την υφήλιο κι έχει αφήσει αδιαμφισβήτητα το στίγμα του στον σύγχρονο ισπανόφωνο ήχο.

O επονομαζόμενος «βασιλιάς της latin pop» έχει καταφέρει πάρα πολλά όλα αυτά τα χρόνια: έχει πουλήσει πάνω από 170 εκατ. δίσκους διεθνώς, έχει αθροιστικά πάνω από 150 Νο 1 επιτυχίες σε όλες τις κατηγορίες των charts του Billboard, έχει λάβει 235 μουσικά βραβεία, εκ των οποίων το ένα είναι Grammy, έχει κερδίσει φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρη την υφήλιο κι έχει αφήσει αδιαμφισβήτητα το στίγμα του στον σύγχρονο ισπανόφωνο ήχο.

Ο Ισπανός σούπερ σταρ γεννήθηκε το 1975 στη Μαδρίτη, το τρίτο και μικρότερο παιδί του σπουδαίου τραγουδιστή Χούλιο Ιγκλέσιας και της Ισπανο-φιλιππινέζας δημοσιογράφου Isabel Preysler.

Οι γονείς του χώρισαν όταν ο Iγκλέσιας ήταν ακόμα τεσσάρων ετών. Αρχικά, τα τρία αδέρφια έμεναν μαζί με τη μητέρα τους στην Ισπανία, μέχρι που η τρομοκρατική ομάδα ETA απήγαγε τον παππού τους και για λόγους ασφάλειας τα παιδιά μετακόμισαν στο Mαϊάμι με τον πατέρα τους.

Εκεί τα μεγάλωσε η νταντά τους Elvira, στην οποία ο Iγκλέσιας αφιέρωσε αργότερα το πρώτο του άλμπουμ ‒ γενικότερα, με κάθε ευκαιρία την εξαίρει ως μια γυναίκα που αφιέρωσε τη ζωή της στην ανατροφή του, στην οποία οφείλει σε μεγάλο βαθμό το πού βρίσκεται σήμερα.

Με 20 χρόνια ακλόνητης επιτυχίας, ο Ενρίκε Ιγκλέσιας δικαίως θεωρείται «βασιλιάς της latin pop» Facebook Twitter
O Eνρίκε με τον διάσημο πατέρα του, τραγουδιστή Χούλιο Ιγκλέσιας και έναν από τους αδερφούς του.

Αφού τέλειωσε το σχολείο και ξεκίνησε να σπουδάζει οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Mαϊάμι, ο Iγκλέσιας άρχισε να χτίζει τη μουσική του καριέρα.

Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν ήθελε να μάθει ο πατέρας του τα καλλιτεχνικά του σχέδια, καθώς δεν έβρισκε ηθικά σωστό το να αξιοποιήσει το «βαρύ» του επίθετο για να ανοίξουν χωρίς κόπο οι «μεγάλες πόρτες».

Δανείστηκε κάποια χρήματα από την νταντά του προκειμένου να ηχογραφήσει μια κασέτα με ένα ισπανικό και δύο αγγλικά τραγούδια.

Παράλληλα, προσέγγισε τον μάνατζερ του πατέρα του Fernan Martinez και άρχισε να προωθεί τα κομμάτια του με το ψευδώνυμο «Enrique Martinez», διαδίδοντας τη φήμη πως πρόκειται για έναν μυστηριώδη τραγουδιστή από τη Γουατεμάλα.

Στη συνέχεια, υπέγραψε στη δισκογραφική Fonovisa, παράτησε τις σπουδές του και ταξίδεψε στο Toρόντο για να ηχογραφήσει το ομώνυμο ντεμπούτο του.

Αυτό ήταν, τελικά, μια συλλογή από ποπ-ρoκ μπαλάντες στα ισπανικά, η οποία όμως του χάρισε φοβερή εμπορική επιτυχία, αφού την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας της πούλησε μισό εκατομμύριο αντίτυπα.

Μαζί ήρθαν και οι πρώτες, από τις αμέτρητες, κορυφές της καριέρας του: 5 singles του άλμπουμ έφτασαν στο Νο 1 των Latin Charts του Billboard και το πρώτο, και μοναδικό, Grammy καλύτερης Latin Pop Performance κατέληξε στα χέρια του.

Με τις επόμενες δύο κυκλοφορίες του η φήμη του άρχισε να μεγαλώνει εντυπωσιακά, εδραιώνοντας παράλληλα τη θέση του στη σκηνή της latin pop.

Ήταν, όμως, το 1999 που σημείωσε τη μεγαλύτερη μέχρι τότε επιτυχία του με το single «Bailamos» από την ταινία «Wild Wild West» με τον Γουίλ Σμιθ, το οποίο έφτασε μέχρι την κορυφή του Billboard.

 

Το single «Bailamos» από την ταινία «Wild Wild West» με τον Γουίλ Σμιθ

Εκμεταλλευόμενος τη φόρα από τις προσωπικές του κυκλοφορίες και τη γενικότερη εισβολή της ισπανόφωνης μουσικής στα charts και στην πoπ μουσική εκείνη την περίοδο, αποφάσισε να μπει στην αγγλόφωνη αγορά, κυκλοφορώντας το πρώτο του άλμπουμ με αγγλικό στίχο.

Το «Enrique» έκανε δύο μήνες να ολοκληρωθεί και εμπεριείχε το hit «Rhythm Divine», ένα ντουέτο με τη Γουίτνι Χιούστον, και μία διασκευή στο «Sad Eyes» του Μπρους Σπρίνγκστιν.

To 2000 συνέβη ένα περίεργο περιστατικό, το οποίο όμως βοήθησε ακόμα περισσότερο την εκτόξευση της φήμης του Ισπανού τραγουδιστή.

Ο επιδραστικός ραδιοφωνικός παραγωγός Howard Stern έπαιζε επανειλημμένα στην εκπομπή του μια εντελώς παράφωνη ηχογράφηση του τραγουδιού «Be with you» του Iγκλέσιας, κατηγορώντας τον πως δεν μπορεί να τραγουδήσει και πως είναι μεγάλη απάτη.

Λίγο καιρό αργότερα, ο Iγκλέσιας πήγε στην εκπομπή του Stern και έδωσε μια τρομερή live ερμηνεία του κομματιού, κερδίζοντας τον σεβασμό του οικοδεσπότη. Τελικά, λίγες εβδομάδες μετά το τραγούδι σκαρφάλωσε στο Νο 1 του Billboard.

Με 20 χρόνια ακλόνητης επιτυχίας, ο Ενρίκε Ιγκλέσιας δικαίως θεωρείται «βασιλιάς της latin pop» Facebook Twitter
O Eνρίκε Ιγκλέσιας με την σύζυγο και μητέρα των δίδυμων παιδιών του, τη Ρωσίδα τενίστρια Άννα Koυρνίκοβα,

To 2001 ήταν μια μαγική χρονιά για τον Iγκλέσιας, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Ενώ οι πωλήσεις των περισσότερων latin pop τραγουδιστών έπεφταν, οι δικές του αυξάνονταν συνεχώς, με το άλμπουμ «Escape» να γίνεται η μεγαλύτερη εμπορική του επιτυχία μέχρι και σήμερα.

Την ίδια περίοδο γνώρισε την κατοπινή σύζυγο και μητέρα των δίδυμων παιδιών του, τη Ρωσίδα τενίστρια Άννα Koυρνίκοβα, με την οποία είναι ακόμη μαζί, παρά τα όποια προβλήματα.

Εκείνη τη δεκαετία διατήρησε τα σκήπτρα του «βασιλιά της latin pop», ενώ παράλληλα πραγματοποίησε τα πρώτα του δειλά βήματα στον χώρο του κινηματογράφου, συμμετέχοντας ως guest star σε διάφορες χολιγουντιανές παραγωγές και δημοφιλείς σειρές της αμερικανικής τηλεόρασης.

Με τα hits να είναι πια καθημερινότητα στη ζωή του, έριξε το βάρος του σε διάφορες φιλανθρωπικές ενέργειες, ενώ τον Ιούλιο του 2007 έγινε ο πρώτος Δυτικός καλλιτέχνης που έδωσε συναυλία στη Δαμασκό της Συρίας μετά από τρεις δεκαετίες.

Μέχρι σήμερα συνεχίζει να σημειώνει δισκογραφικές επιτυχίες, να παίρνει μουσικά βραβεία, να κάνει μεγάλες συνεργασίες και τεράστιες περιοδείες.

Το πιο πρόσφατο τραγούδι του, το «Subeme La Radio», τον βρήκε να γυρίζει στον αγαπημένο του ισπανόφωνο στίχο και στη latina αισθητική, συστατικά που τα τελευταία χρόνια έχουν δώσει χρυσές επιτυχίες, όπως το «Despacito».

 

Enrique Iglesias - Subeme La Radio, ft. Descemer Bueno, Zion & Lennox

Όχι πως ο Iγκλέσιας χρειάζεται να αποδείξει κάτι: είναι ένας φτασμένος σούπερ σταρ, ένα sex symbol, ένας χαρούμενος πατέρας που απολαμβάνει σταθερά την αγάπη του φανατικού του κοινού.

Η πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα μπορεί να άργησε, αλλά ακόμα κι έτσι είναι μια μοναδική ευκαιρία να πάρουμε μια καλή γεύση απ' όλους αυτούς τους λόγους που τον έχουν αναδείξει σε αδιαφιλονίκητο «βασιλιά της latin pop».

Info:

O Eνρίκε Iγκλέσιας παίζει στο Κλειστό Γήπεδο του ΟΑΚΑ την Πέμπτη 10 Μαΐου με είσοδο 35-75 ευρώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ