Leon of Athens: Στην Ελλάδα όλοι τρώγονται μεταξύ τους

Leon of Athens: Στην Ελλάδα όλοι τρώγονται μεταξύ τους Facebook Twitter
Όσον αφορά την τέχνη, είναι πολύ δύσκολο να τα καταφέρεις αν δεν είσαι άξιος. Τέλος! Όσο σκληρά και να δουλέψεις, αν δεν αξίζεις, δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχωρίσεις. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO.gr
0

To 2018 είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον Leon of Athens. Το νέο του άλμπουμ «Xenos» κυκλοφόρησε παγκοσμίως από τη Μinos EMI/Universal, τα τραγούδια του ακούγονται στους αμερικανικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, το BBC παίζει το «Fire inside you» (τη διασκευή του στο κομμάτι «Έλα κοντά μου» του Παύλου Παυλίδη), έπαιξε σε πολύ μεγάλα αμερικανικά φεστιβάλ και ολοκλήρωσε την πρώτη περιοδεία του στον αμερικάνικο Νότο, περιόδευσε στην αγγλική επαρχία, ετοιμάζεται να παίξει στο Camden Rocks Festival του Λονδίνου και στο Summer Ball 2018 και στις 5 Ιουνίου θα κάνει μια πολυαναμενόμενη εμφάνιση στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μαζί με τις Κόρες, το πολυφωνικό γυναικείο συγκρότημα της Μαρίνας Σάττι.

Επίσης, το βίντεο για το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου, το «Xenos», είναι υποψήφιο στα Berlin Music Video Awards στην κατηγορία του καλύτερου βίντεο της χρονιάς και στις 14 Ιουνίου θα ξαναπάει στην Αμερική, για μια επίσης μεγάλη περιοδεία που ξεκινάει από τη Νέα Υόρκη και θα περιλαμβάνει τις εμφανίσεις του στο Firefly Music Festival και στο Summerfest του Μιλγουόκι.

«Με χαροποιεί το ότι πάει κάπου όλο αυτό που δουλεύω από παιδί» λέει την ώρα που περπατάμε στα στενά της Πλάκας. «Αυτό από μόνο του με καθιστά τυχερό. Φυσικά, έχω ρίξει πολλή δουλειά, δεν αρκεί μόνο η τύχη. Πίστευα στον εαυτό μου και γι' αυτό επέλεξα να πάω στο Λονδίνο, αλλά δεν κάνω τέτοιου είδους όνειρα, βάζω όλη μου την ψυχή στα πράγματα που κάνω και τα αφήνω να ταξιδέψουν. Και, προφανώς, δουλεύω για τους στόχους μου».

Ένας από τους λόγους που δεν έρχομαι εδώ είναι ότι δεν μπορώ που όλοι τρώγονται μεταξύ τους. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συμβαίνει και γιατί συνέβαινε πάντα. Το peer pressure (το "φιλικό" bullying) που συμβαίνει στην Ελλάδα κυρίως μεταξύ μουσικών δεν συμβαίνει πουθενά αλλού.

 
Η εμπειρία της Αμερικής φαίνεται ότι τον έχει επηρεάσει πολύ, φαίνεται ότι τον σόκαρε από τον τρόπο που περιγράφει όσα έζησε εκεί. «Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ταυτόχρονα πολύ περίεργη η Αμερική» λέει. «Ξεκινήσαμε από το Ορλάντο, όπου παίξαμε στο Okeechobee (σ.σ. το φεστιβάλ), και μετά πήγαμε στο Μαϊάμι, που είναι πιο νορμάλ πόλη, αλλά η υπόλοιπη Φλόριντα είναι αμερικάνικος Νότος.

»Ταξιδεύοντας με το αυτοκίνητο αρχίζεις να μετράς τεράστιες διαφημίσεις για όπλα, συνθήματα κατά των εκτρώσεων, εκκλησίες, και να βλέπεις διάφορους τύπους να σε κοιτάνε περίεργα. Ένας που μας ακολουθούσε είχε στο τζιπ του τη σημαία του αμερικάνικου Νότου. Μετά σταματήσαμε σε ένα στούντιο για να κάνουμε πρόβα στη μέση του πουθενά.

»Ο ιδιοκτήτης είναι παντρεμένος με Κινέζα και μας έλεγε ότι από την ημέρα που βγήκε ο Τραμπ τα πράγματα έχουν γίνει πολύ δύσκολα γι' αυτούς, τους απειλούν, τους έχουν φτύσει στο σούπερ-μάρκετ, όλη η περιοχή είναι υποστηρικτές του Τραμπ. Και η κατάσταση με την οπλοκατοχή είναι ακραία.

Leon of Athens: Στην Ελλάδα όλοι τρώγονται μεταξύ τους Facebook Twitter
Στο Φεστιβάλ του Okeechobee είχα την ευκαιρία να γνωρίσω αρκετά συγκροτήματα, τους Foster and the People, τη Sylvan Esso, ονόματα που τώρα ανεβαίνουν στην Αμερική. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO.gr

»Στο Φεστιβάλ του Okeechobee είχα την ευκαιρία να γνωρίσω αρκετά συγκροτήματα, τους Foster and the People, τη Sylvan Esso, ονόματα που τώρα ανεβαίνουν στην Αμερική, αλλά αυτό που μου άρεσε και θεώρησα πολύ γενναίο ήταν η δήλωση του τραγουδιστή των Arcade Fire (ήταν οι headliners του φεστιβάλ) που είπε: "Παιδιά, αυτό το κομμάτι θέλω να το αφιερώσω στα θύματα της επίθεσης στη Φλόριντα και να μιλήσουμε για την οπλοκατοχή – θα μπορούσε να συμβεί και τώρα, εδώ που είμαστε".

»Όντως θα μπορούσε να συμβεί, γι' αυτό, πριν μπούμε στον χώρο των καλλιτεχνών, κάθε μέρα μάς έκαναν φύλλο και φτερό στον έλεγχο, το αυτοκίνητο, τα πράγματα, τα πάντα, με μαγνήτες. Γιατί όποιος θέλει, πάει στο μαγαζί, παίρνει ένα όπλο και σκοτώνει. Είναι τεράστιο θέμα. Είχα ξαναπάει στην Αμερική, αλλά όχι σε αυτά τα μέρη, και ήταν σοκαριστική η εικόνα για μένα. Ήταν χειρότερα απ' την εικόνα που είχα από πριν γι' αυτά.

»Η Νέα Υόρκη δεν είναι Αμερική, η Αμερική είναι μια ήπειρος, δεν είναι μια χώρα, είναι τεράστιες οι διαφορές. Κι επειδή έκανα περιοδεία και σε ολόκληρη την Αγγλία, σε είκοσι πέντε πόλεις, έχω να σου πω ότι ούτε το Λονδίνο είναι Αγγλία. Είναι άλλος κόσμος στην επαρχία. Κι έχει πλάκα, γιατί ονειρεύεσαι πράγματα μικρότερος και όταν πραγματοποιούνται (να πάω σε Αγγλία και Αμερική, σε όλα αυτά τα μέρη) και σε ρωτάει ο άλλος πώς ήταν, περιμένει να του πεις ότι ήταν φανταστικά.

»Είναι ωραία όταν παίζεις, αλλά όταν συνειδητοποιείς τις τεράστιες ανισότητες, το πού βαδίζει ο κόσμος και πώς είναι τα πράγματα δεν είναι καλή η εμπειρία».


Τον ρωτάω πόσο μεγάλο ρόλο έπαιξε το ότι είχε την οικονομική δυνατότητα να αντέξει στο Λονδίνο για τρία χρόνια μέχρι να καταφέρει να πραγματοποιήσει τους στόχους του. Δεν είναι καθόλου εύκολο να φύγεις απ' την Ελλάδα για να κυνηγήσεις την τύχη σου σε κάτι καλλιτεχνικό.

 

Tο βίντεο για το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου «Xenos» που είναι υποψήφιο στα Berlin Music Video Awards στην κατηγορία του καλύτερου βίντεο της χρονιάς.

«Είναι μια αλήθεια αυτό, αλλά δεν τα καταφέρνεις γι' αυτό» λέει. «Όσον αφορά την τέχνη, είναι πολύ δύσκολο να τα καταφέρεις αν δεν είσαι άξιος. Τέλος! Όσο σκληρά και να δουλέψεις, αν δεν αξίζεις, δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχωρίσεις.

»Αλλά να μη λέμε και βλακείες, αν δεν έχεις λεφτά να φύγεις από δω και δεν έχεις φαγητό να βάλεις στο στόμα σου, χρειάζεται να δουλεύεις 12 ώρες την ημέρα για να ζήσεις. Πότε θα γράψεις μουσική; Είναι άνισος ο αγώνας. Και αυτό που λέει ο καπιταλισμός, ότι ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία και όποιος είναι πιο ικανός θα κερδίσει, είναι απλώς παραμύθι. Δεν υπάρχει, όλοι ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία.

»Στο Λονδίνο πλέον δεν αντέχεται η κατάσταση, είναι ανυπόφορη, η ζωή είναι μίζερη γιατί είναι όλα πανάκριβα. Δεν θέλω να μείνω για πολύ ακόμα εκεί, δεν μου αρέσει πλέον. Σκέφτομαι την επιστροφή στην Αθήνα ή το Βερολίνο ως επόμενο σταθμό.

»Φέτος ταξιδεύω συνέχεια γιατί το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μου τώρα είναι αυτό, να παίζω και να κάνω συναυλίες σε διαφορετικά μέρη, οπότε είμαι συνέχεια σε κίνηση. Όταν είμαι στο Λονδίνο έχω δουλειά καθημερινά, γράφω καινούργια πράγματα, προβάρω με τα παιδιά, κάνω παραγωγές για άλλους ή γράφω μουσική πάνω σε εικόνες».


«Πώς βιοπορίζεσαι, μόνο από τη μουσική σου;». «Έχουμε κάνει μια εταιρεία με φίλους και φέρνουμε ελληνικά ονόματα στο Λονδίνο για συναυλίες. Πρόσφατα φέραμε τον Παυλίδη, τον Αγγελάκα, τον Κωνσταντίνο Βήτα, τον Μαραβέγια για το ελληνικό κοινό, το οποίο είναι σημαντικό στο Λονδίνο. Επίσης, φέτος έχω αρκετή ραδιοφωνική κάλυψη, έχουν παίξει τα κομμάτια μου αμερικανικοί σταθμοί, γερμανικοί, το BBC – είναι σημαντικό κι αυτό ως έσοδο.

Leon of Athens: Στην Ελλάδα όλοι τρώγονται μεταξύ τους Facebook Twitter
Το peer pressure (το "φιλικό" bullying) που συμβαίνει στην Ελλάδα κυρίως μεταξύ μουσικών δεν συμβαίνει πουθενά αλλού. Δεν τους θέλω πλέον τέτοιους φίλους. Δεν έχεις και κάπου να πιστέψεις. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO.gr

»Υπήρξε μια τυχαία, τρομερή συγκυρία που με βοήθησε στην Αμερική. Είναι από τις περιπτώσεις που λες ότι αξίζει να ελπίζεις σε κάτι. Είχαν γράψει οι "New York Times" ένα άρθρο για την Αθήνα κι είχαν γράψει και για μένα, γιατί έτυχε να είναι ο δημοσιογράφος στην Τεχνόπολη την ώρα που κάναμε sound check πριν από το live. Εγώ είχα πωρωθεί με το κομμάτι, έλεγα τους στίχους κι εκείνη τη στιγμή αυτός έτυχε να τους ακούσει κι έγραψε τα καλύτερα. Αυτό με βοήθησε πάρα πολύ. Τελικά, κάποια τυχαία πράγματα σου δίνουν ώθηση».


«Πώς σε αντιμετώπισαν στην Αμερική;». «Τους Αμερικανούς όχι απλώς δεν τους ενδιαφέρει που είμαι Έλληνας αλλά γουστάρουν κιόλας, γιατί το βλέπουν σαν κάτι εξωτικό και διαφορετικό κάποιες φορές. Αυτή είναι και η διαφορά με τους Άγγλους: είναι πιο ανοιχτοί στους ξένους οι Αμερικάνοι, οι Άγγλοι είναι πιο σνομπ.


»Τη λατρεύω την Αθήνα, γι' αυτό λέγομαι και Leon of Athens, αλλά αν με ρωτήσεις "γιατί δεν έρχεσαι εδώ τώρα;", ένας από τους λόγους είναι το ότι δεν μπορώ που όλοι τρώγονται μεταξύ τους. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συμβαίνει και γιατί συνέβαινε πάντα. Το peer pressure (το "φιλικό" bullying) που συμβαίνει στην Ελλάδα κυρίως μεταξύ μουσικών δεν συμβαίνει πουθενά αλλού. Δεν τους θέλω πλέον τέτοιους φίλους. Δεν έχεις και κάπου να πιστέψεις.

Leon of Athens: Στην Ελλάδα όλοι τρώγονται μεταξύ τους Facebook Twitter
Τους Αμερικανούς όχι απλώς δεν τους ενδιαφέρει που είμαι Έλληνας αλλά γουστάρουν κιόλας, γιατί το βλέπουν σαν κάτι εξωτικό και διαφορετικό κάποιες φορές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO.gr

»Οι άνθρωποι που ψήφισαν το χειρότερο μνημόνιο της Ιστορίας ήταν αυτοί που έλεγαν "goodnight, Mrs Merkel" και "θα πάρετε τ' αρχίδια μας προδότες". Κι εγώ τότε τους υποστήριζα κιόλας. Δεν υπάρχει και τίποτα να τους αντικαταστήσει, δυστυχώς.

»Ποιοι θα έρθουν, αυτοί που ψηφίζουν κατά της αναδοχής και της υιοθεσίας; Ο Άδωνης Γεωργιάδης; Αυτό είναι το τραγικό, υπάρχει ένα τεράστιο πολιτικό κενό στον προοδευτικό κόσμο. Είναι μια πολύ σκοτεινή φάση. Ελπίζω να δημιουργηθεί κάτι νέο τα επόμενα χρόνια».


«Τι θα δούμε στο φεστιβάλ;». «Συνεργάστηκα με τη Μαρίνα Σάττι γι' αυτό, η οποία έχει κάνει μια φωνητική ομάδα, τις Κόρες (Chores), που είναι 35 κορίτσια. Φοβερή ομάδα και η Μαρίνα είναι φοβερή leader. Θα παίξουμε όλα τα κομμάτια του καινούργιου δίσκου. Έχουμε κάνει και κάποιες καινούργιες διασκευές κομματιών που έχουν πολύ ενδιαφέρον...»

Info:

Leon of Athens - Xenos

Πειραιώς 260, Κήπος Δ

5 Ιουνίου 2018, 22:30

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η πρώτη συνέντευξη της Ελένης Φουρέιρα μετά τη Eurovision: «Οι ρατσιστές δεν θα τα καταφέρουν να μην αγαπάω την Ελλάδα»

Μουσική / Η πρώτη συνέντευξη της Ελένης Φουρέιρα μετά τη Eurovision: «Οι ρατσιστές δεν θα τα καταφέρουν να μην αγαπάω την Ελλάδα»

Στην Ελλάδα έγινε αντικείμενο χλευασμού επειδή είναι αλβανικής καταγωγής και όμορφη γυναίκα. Στην Ευρώπη έγινε gay icon κι έφτασε στη δεύτερη θέση της Eurovision, απέναντι σε ένα Ισραήλ που είχε προωθήσει υστερικά τη συμμετοχή του.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ