Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί

 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
0
 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
Οι δυο μεγάλοι μουσικοί λάμπουν μέσω της εξαιρετικής μουσικότητας και της ακτινοβόλας ευφυούς απόδοσης των έργων που έχουν επιλέξει.

 

Τον Οκτώβριο του 2014, λίγους μήνες μετά τον θάνατο του Κλαούντιο Αμπάντο, του διακεκριμένου ιταλού αρχιμουσικού, που διηύθυνε μερικά από τα μεγαλύτερα μουσικά σύνολα του κόσμου, κυκλοφόρησε από την Deutsche Grammophon, η τελευταία ηχογράφηση που είχε κάνει, λίγους μήνες νωρίτερα, στο  φεστιβάλ της Λουκέρνης, με μια μεγάλη μουσικό των καιρών μας, τον ζωντανό μύθο του πιάνου Μάρθα Άργκεριχ. Τα κονσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ, No. 25 in C major and No. 20 in D minor. Η συνεργασία των δυο ιερών τεράτων της μουσικής έχει αρχίσει δεκαετίες νωρίτερα ενώ ηχογραφούν μαζί από το 1967. Το 2005, ο Αμπάντο τιμήθηκε με το Grammy Award στην κατηγορία  Best Instrumental Soloist(s) Performance (with Orchestra), category for "Beethoven: Piano Concertos Nos. 2 & 3" με την Μάρθα Άργκεριχ στο πιάνο.

Ο Κλάουντιο Αμπάντο (Claudio Abbado) γεννήθηκε  το 1933 στο Μιλάνο. Γιoς του βιολονίστα και συνθέτη Μικελάντζελο Αμπάντο πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής από τον πατέρα του και στη συνέχεια σπούδασε πιάνο, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στο Ωδείο του Μιλάνου. Το 1963 κέρδισε το βραβείο Δημήτρης Μητρόπουλος για διευθυντές ορχήστρας στη Νέα Υόρκη. Από το σημείο αυτό ξεκίνησε μια λαμπρή καριέρα στο χώρο της διεύθυνσης ορχήστρας, που διήρκεσε έως τον θάνατό του.

 


Claudio Abbado & Martha Argerich - Beethoven Piano Concerto No. 1 in C major, Op.15 (Ferrara, 2013)

Η Μάρθα Άργκεριχ γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1941. Ξεκίνησε τα πρώτα μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε με τον Vincenzo Scaramuzza. Θεωρήθηκε από μικρή παιδί θαύμα.  Το 1955, μετακόμισε στην Ευρώπη και συνέχισε τις σπουδές της. Θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες πιανίστριες του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.

Από την Deutsche Grammophon, κυκλοφόρησε η κασετίνα The Complete Concerto Recordings 1967 – 2013, που συμπεριλαμβάνει τις κοινές ηχογραφήσεις του Αμπάντο και της Άργκεριχ. Στην κασετίνα υπάρχουν 5 CD με ηχογραφήσεις έργων των Προκόφιεφ, Ραβέλ, Σοπέν, Λιστ, Τσαϊκόφσκι, Μπετόβεν, Μότσαρτ.

 

Τόσο στην τελευταία τους μουσική συνάντηση όσο και στις μουσικές αυτές συναντήσεις τους που διήρκεσαν σχεδόν πενήντα χρόνια, οι δυο μεγάλοι μουσικοί λάμπουν μέσω της εξαιρετικής μουσικότητας και της ακτινοβόλας ευφυούς απόδοσης των έργων που έχουν επιλέξει.

 

 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
Το 2005, ο Αμπάντο τιμήθηκε με το Grammy Award στην κατηγορία Best Instrumental Soloist(s) Performance (with Orchestra), category for "Beethoven: Piano Concertos Nos. 2 & 3" με την Μάρθα Άργκεριχ στο πιάνο.

 


Argerich - Abbado - Prokofiev Piano Concerto 3 (Live Paris 1969)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ