Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί

 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
0
 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
Οι δυο μεγάλοι μουσικοί λάμπουν μέσω της εξαιρετικής μουσικότητας και της ακτινοβόλας ευφυούς απόδοσης των έργων που έχουν επιλέξει.

 

Τον Οκτώβριο του 2014, λίγους μήνες μετά τον θάνατο του Κλαούντιο Αμπάντο, του διακεκριμένου ιταλού αρχιμουσικού, που διηύθυνε μερικά από τα μεγαλύτερα μουσικά σύνολα του κόσμου, κυκλοφόρησε από την Deutsche Grammophon, η τελευταία ηχογράφηση που είχε κάνει, λίγους μήνες νωρίτερα, στο  φεστιβάλ της Λουκέρνης, με μια μεγάλη μουσικό των καιρών μας, τον ζωντανό μύθο του πιάνου Μάρθα Άργκεριχ. Τα κονσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ, No. 25 in C major and No. 20 in D minor. Η συνεργασία των δυο ιερών τεράτων της μουσικής έχει αρχίσει δεκαετίες νωρίτερα ενώ ηχογραφούν μαζί από το 1967. Το 2005, ο Αμπάντο τιμήθηκε με το Grammy Award στην κατηγορία  Best Instrumental Soloist(s) Performance (with Orchestra), category for "Beethoven: Piano Concertos Nos. 2 & 3" με την Μάρθα Άργκεριχ στο πιάνο.

Ο Κλάουντιο Αμπάντο (Claudio Abbado) γεννήθηκε  το 1933 στο Μιλάνο. Γιoς του βιολονίστα και συνθέτη Μικελάντζελο Αμπάντο πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής από τον πατέρα του και στη συνέχεια σπούδασε πιάνο, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στο Ωδείο του Μιλάνου. Το 1963 κέρδισε το βραβείο Δημήτρης Μητρόπουλος για διευθυντές ορχήστρας στη Νέα Υόρκη. Από το σημείο αυτό ξεκίνησε μια λαμπρή καριέρα στο χώρο της διεύθυνσης ορχήστρας, που διήρκεσε έως τον θάνατό του.

 


Claudio Abbado & Martha Argerich - Beethoven Piano Concerto No. 1 in C major, Op.15 (Ferrara, 2013)

Η Μάρθα Άργκεριχ γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1941. Ξεκίνησε τα πρώτα μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε με τον Vincenzo Scaramuzza. Θεωρήθηκε από μικρή παιδί θαύμα.  Το 1955, μετακόμισε στην Ευρώπη και συνέχισε τις σπουδές της. Θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες πιανίστριες του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.

Από την Deutsche Grammophon, κυκλοφόρησε η κασετίνα The Complete Concerto Recordings 1967 – 2013, που συμπεριλαμβάνει τις κοινές ηχογραφήσεις του Αμπάντο και της Άργκεριχ. Στην κασετίνα υπάρχουν 5 CD με ηχογραφήσεις έργων των Προκόφιεφ, Ραβέλ, Σοπέν, Λιστ, Τσαϊκόφσκι, Μπετόβεν, Μότσαρτ.

 

Τόσο στην τελευταία τους μουσική συνάντηση όσο και στις μουσικές αυτές συναντήσεις τους που διήρκεσαν σχεδόν πενήντα χρόνια, οι δυο μεγάλοι μουσικοί λάμπουν μέσω της εξαιρετικής μουσικότητας και της ακτινοβόλας ευφυούς απόδοσης των έργων που έχουν επιλέξει.

 

 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
Το 2005, ο Αμπάντο τιμήθηκε με το Grammy Award στην κατηγορία Best Instrumental Soloist(s) Performance (with Orchestra), category for "Beethoven: Piano Concertos Nos. 2 & 3" με την Μάρθα Άργκεριχ στο πιάνο.

 


Argerich - Abbado - Prokofiev Piano Concerto 3 (Live Paris 1969)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ