Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί

 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
0
 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
Οι δυο μεγάλοι μουσικοί λάμπουν μέσω της εξαιρετικής μουσικότητας και της ακτινοβόλας ευφυούς απόδοσης των έργων που έχουν επιλέξει.

 

Τον Οκτώβριο του 2014, λίγους μήνες μετά τον θάνατο του Κλαούντιο Αμπάντο, του διακεκριμένου ιταλού αρχιμουσικού, που διηύθυνε μερικά από τα μεγαλύτερα μουσικά σύνολα του κόσμου, κυκλοφόρησε από την Deutsche Grammophon, η τελευταία ηχογράφηση που είχε κάνει, λίγους μήνες νωρίτερα, στο  φεστιβάλ της Λουκέρνης, με μια μεγάλη μουσικό των καιρών μας, τον ζωντανό μύθο του πιάνου Μάρθα Άργκεριχ. Τα κονσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ, No. 25 in C major and No. 20 in D minor. Η συνεργασία των δυο ιερών τεράτων της μουσικής έχει αρχίσει δεκαετίες νωρίτερα ενώ ηχογραφούν μαζί από το 1967. Το 2005, ο Αμπάντο τιμήθηκε με το Grammy Award στην κατηγορία  Best Instrumental Soloist(s) Performance (with Orchestra), category for "Beethoven: Piano Concertos Nos. 2 & 3" με την Μάρθα Άργκεριχ στο πιάνο.

Ο Κλάουντιο Αμπάντο (Claudio Abbado) γεννήθηκε  το 1933 στο Μιλάνο. Γιoς του βιολονίστα και συνθέτη Μικελάντζελο Αμπάντο πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής από τον πατέρα του και στη συνέχεια σπούδασε πιάνο, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στο Ωδείο του Μιλάνου. Το 1963 κέρδισε το βραβείο Δημήτρης Μητρόπουλος για διευθυντές ορχήστρας στη Νέα Υόρκη. Από το σημείο αυτό ξεκίνησε μια λαμπρή καριέρα στο χώρο της διεύθυνσης ορχήστρας, που διήρκεσε έως τον θάνατό του.

 


Claudio Abbado & Martha Argerich - Beethoven Piano Concerto No. 1 in C major, Op.15 (Ferrara, 2013)

Η Μάρθα Άργκεριχ γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1941. Ξεκίνησε τα πρώτα μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε με τον Vincenzo Scaramuzza. Θεωρήθηκε από μικρή παιδί θαύμα.  Το 1955, μετακόμισε στην Ευρώπη και συνέχισε τις σπουδές της. Θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες πιανίστριες του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.

Από την Deutsche Grammophon, κυκλοφόρησε η κασετίνα The Complete Concerto Recordings 1967 – 2013, που συμπεριλαμβάνει τις κοινές ηχογραφήσεις του Αμπάντο και της Άργκεριχ. Στην κασετίνα υπάρχουν 5 CD με ηχογραφήσεις έργων των Προκόφιεφ, Ραβέλ, Σοπέν, Λιστ, Τσαϊκόφσκι, Μπετόβεν, Μότσαρτ.

 

Τόσο στην τελευταία τους μουσική συνάντηση όσο και στις μουσικές αυτές συναντήσεις τους που διήρκεσαν σχεδόν πενήντα χρόνια, οι δυο μεγάλοι μουσικοί λάμπουν μέσω της εξαιρετικής μουσικότητας και της ακτινοβόλας ευφυούς απόδοσης των έργων που έχουν επιλέξει.

 

 Κλαούντιο Αμπάντο και Μάρθα Άργκεριχ, δυο θρύλοι της μουσικής μαζί Facebook Twitter
Το 2005, ο Αμπάντο τιμήθηκε με το Grammy Award στην κατηγορία Best Instrumental Soloist(s) Performance (with Orchestra), category for "Beethoven: Piano Concertos Nos. 2 & 3" με την Μάρθα Άργκεριχ στο πιάνο.

 


Argerich - Abbado - Prokofiev Piano Concerto 3 (Live Paris 1969)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ