Κάτια Πάσχου: Μια βραδιά μουσικής με άρωμα Βιέννης στον ιστορικό χώρο του «Παρνασσού»

Η σοπράνο Κάτια Πάσχου μας ξεναγεί σε μια βραδιά μουσικής με άρωμα Βιέννης Facebook Twitter
Το λυρικό τραγούδι ήρθε να συνδυάσει όλες αυτές τις καλλιτεχνικές τάσεις και αναζητήσεις που είχα ως νεαρή σπουδάστρια.
0

Μια διακεκριμένη σοπράνο και ένας διεθνούς φήμης τενόρος συναντιούνται στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» λίγο πριν από τα Χριστούγεννα για να μας μεταφέρουν στον τόπο όπου άνθησαν μελωδίες σαν αυτές που θα ακουστούν το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021 στις 20:30, στην αίθουσα του ιστορικού συλλόγου στην καρδιά της Αθήνας.

Με τίτλο «Χριστούγεννα στη Βιέννη!» οι δυο διακεκριμένοι λυρικοί καλλιτέχνες Κάτια Πάσχου και Αντώνης Κορωναίος ερμηνεύουν κλασικά εκκλησιαστικά έργα Βιεννέζων συνθετών, γνωστές βιεννέζικες οπερέτες αλλά και αγαπημένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, ενώ μαζί τους θα είναι ο εξαίρετος πιανίστας Μανώλης Παπασηφάκις.

Τα Χριστούγεννα είναι η πιο λαμπρή αφορμή για να συναντηθούν οι καλλιτέχνες επί σκηνής, να γιορτάσουν μαζί με το κοινό και να νιώσουν πάλι τη ζεστασιά της μουσικής και η σοπράνο Κάτια Πάσχου μας ξεναγεί στο πρόγραμμα της βραδιάς και στην ιδιαίτερη αυτή νύχτα μουσικής, αλλά και στη διαδρομή της στο λυρικό τραγούδι.

— Τα Χριστούγεννα είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίοδος για όλους και θα ήθελα πρώτα να μου μιλήσετε για το πώς ετοιμάσατε αυτό το πρόγραμμα και τι συμπεριλαμβάνει.

Με μεγάλη τιμή δεχτήκαμε την πρόσκληση αυτή κι έτσι εμπνευστήκαμε ένα πρόγραμμα που να συνάδει με την ιστορική αίθουσα του «Παρνασσού». Με τον κορυφαίο τενόρο Αντώνη Κορωναίο και τον εξαίρετο πιανίστα Μανώλη Παπασηφάκι ετοιμάσαμε ένα μουσικό ταξίδι στη Βιέννη που περιλαμβάνει έργα εκκλησιαστικά κορυφαίων Βιεννέζων κλασικών συνθετών στο πνεύμα των Χριστουγέννων, όπως το «Exsultate Jubilate» του Mozart και το «Ave Maria» του Schubert, ενώ το δεύτερο μέρος του προγράμματος είναι αφιερωμένο στη βιεννέζικη οπερέτα των Strauss, Lehár και, φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε αγαπημένες χριστουγεννιάτικες μελωδίες που άλλωστε ανήκουν σε όλο τον κόσμο, όπως τα «Stille Nacht», «Ο Holy Night», «Adeste Fideles».

Είναι πολύ συγκινητικό που επιστρέφουμε στην αίθουσα και συναντούμε πάλι έστω ένα μέρος από το εκλεκτό κοινό μας. Οι διαδικτυακές συναυλίες άνοιξαν έναν δρόμο για να έρθουμε σε επαφή με το κοινό, εκμηδενίζοντας τη γεωγραφική απόσταση.

— Μέσα στο εκλεκτό αυτό πρόγραμμα που έχετε ετοιμάσει ποια είναι τα έργα που σας συγκινούν περισσότερο και γιατί;

Αυτήν τη στιγμή με συγκινεί το ότι θα γιορτάσουμε επί σκηνής τα Χριστούγεννα με δύο αγαπημένους συναδέλφους και συνεργάτες και θα μοιραστούμε τη μουσική αυτή στιγμή με παρουσία ζωντανού κοινού.

— Φαντάζομαι, είστε συγκινημένη, όπως και οι συνάδελφοί σας, που βλέπετε κόσμο να γεμίζει τις αίθουσες και να μοιράζεστε αυτή την εμπειρία. Μάλιστα, για εσάς τους λυρικούς καλλιτέχνες τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα. Μιλήστε μου γι' αυτή σας την εμπειρία.

Ακριβώς. Πράγματι είναι πολύ συγκινητικό που επιστρέφουμε στην αίθουσα και συναντούμε πάλι έστω ένα μέρος από το εκλεκτό κοινό μας. Οι διαδικτυακές συναυλίες άνοιξαν έναν δρόμο για να έρθουμε σε επαφή με το κοινό, εκμηδενίζοντας τη γεωγραφική απόσταση. Όμως τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ώσμωση που δημιουργείται μέσα στην αίθουσα κατά τη διάρκεια της τέλεσης μιας οποιασδήποτε ζωντανής παραστατικής τέχνης.

— Κυρία Πάσχου, έχετε σπουδάσει θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, μονωδία στο Μουσικό Κολέγιο Μάννες και υποκριτική στο στούντιο της Σάντε Σούριν στη Νέα Υόρκη, αλλά σας κέρδισε το τραγούδι. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση;

Η όπερα, ως τέχνη εμπνευσμένη από την αρχαία ελληνική τραγωδία, συνδυάζει όλες τις τέχνες μαζί: μουσική, δράμα, κίνηση, χορό, εικαστικές τέχνες. Άρα το λυρικό τραγούδι ήρθε να συνδυάσει όλες αυτές τις καλλιτεχνικές τάσεις και αναζητήσεις που είχα ως νεαρή σπουδάστρια.

Η σοπράνο Κάτια Πάσχου μας ξεναγεί σε μια βραδιά μουσικής με άρωμα Βιέννης Facebook Twitter
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για μια Ελληνίδα που θέλει να δραστηριοποιηθεί στο λυρικό τραγούδι είναι η έλλειψη μουσικής εκπαίδευσης και παιδείας στη χώρα μας.

— Είναι δύσκολο να κάνει καριέρα μια Ελληνίδα στο λυρικό τραγούδι; Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο και ποια η πιο αισιόδοξη πλευρά σε μια δουλειά τόσο ανταγωνιστική;

Το μεγαλύτερο εμπόδιο για μια Ελληνίδα που θέλει να δραστηριοποιηθεί στο λυρικό τραγούδι είναι η έλλειψη μουσικής εκπαίδευσης και παιδείας στη χώρα μας. Με το που βγαίνουμε εκτός Ελλάδας ήδη οι συνομιλικοί μας είναι έτη φωτός πιο μπροστά από εμάς σε αυτό το θέμα. Παλεύουμε με τα θηρία με μόνο όπλο τη φλόγα που πιστεύω ότι οι περισσότεροι Έλληνες και Ελληνίδες καλλιτέχνες έχουν μέσα τους, καθώς ο τόπος αυτός ανέκαθεν γεννούσε φωνές. Αυτό δεν είναι αρκετό όμως. Ούτε το ταλέντο, που για να σμιλευθεί, χρειάζεται καθοδήγηση. Θέλει να έχεις βάσεις για να ανταποκριθείς σε ένα υψηλού επιπέδου και απαιτητικού ανταγωνισμού επάγγελμα. Βάσεις που πρέπει να έχουν μπει από τα πρώτα χρόνια σπουδής του καλλιτέχνη.

Στην Ελλάδα αυτό επαφίεται στη μοίρα του καθενός. Αν η μοίρα του τον φέρει κοντά σε καλούς δασκάλους από νωρίς, σίγουρα θα σταθεί καλύτερα στις δοκιμασίες εκτός Ελλάδας. Διαφορετικά, πιθανότατα θα ξοδεύει τον χρόνο του για να καλύπτει τις ελλείψεις του, την ώρα που οι συνομήλικοί του θα καλπάζουν αρπάζοντας τις ευκαιρίες.

Από την άλλη, έχουμε παραδείγματα, σπάνια βεβαίως, καλλιτεχνών που το ταλέντο τους εν τη γενέσει του ήταν τόσο ώριμο που αμέσως απογειώθηκαν, ξεχωριστές περιπτώσεις φυσικά. Ο δρόμος όμως είναι ατομικός εν τέλει και από ένα σημείο και μετά δεν υπάρχουν κανόνες.

— Πού προτιμάτε να εργάζεστε, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Για να αφοσιωθείτε σε μια καριέρα διεθνή τι θα θυσιάζατε;

Η θυσία είναι θυσία, όπου κι αν είσαι σε αυτό το επάγγελμα. Η ζωή σου είναι αφιερωμένη σε αυτή την τέχνη και δεν αφήνει περιθώρια για κάτι άλλο. Κοιτώντας πίσω δεν το βλέπω ως θυσία αλλά ως συνειδητή επιλογή αλλά και ως ανταπόκριση στο κάλεσμα προς μια περιπέτεια προς το άγνωστο της ζωής, όπου αυτή κι αν μας οδηγεί.

— Πόση σημασία έχουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα στην εξοικείωση με τη μουσική;

Απόλυτη. Γι' αυτό και είμαι ευγνώμων που μου δόθηκε βήμα, κυρίως από το Ίδρυμα Θεοχαράκη και τον διευθυντή κ. Φώτη Παπαθανασίου, να αφιερώσω ένα μεγάλο μέρος της δράσης μου σε αυτά, τόσο για να εκπαιδευτεί το κοινό όσο και οι νέοι καλλιτέχνες. Αλλά αυτά θα πρέπει να γίνονται με μια φιλοσοφία και ένα όραμα, όπως προείπα.

— Τα επόμενα σχέδιά σας;

Συνεχίζοντας την εξαιρετική συνεργασία μας με το Ίδρύμα Θεοχαράκη, που μετρά πλέον πάνω από δεκαετία, θα δώσουμε με τους εκλεκτούς συναδέλφους Φανή Αντωνέλλου, Μαρία Παπαπετροπούλου και Γιάννη Καλύβα την τέταρτη και τελευταία συναυλία του Κύκλου Μουσικού Φιλελληνισμού με ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στον Γαλλικό Φιλελληνισμό στις 3 Φεβρουαρίου 2022, ενώ στο πλαίσιο των διαδικτυακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ιδρύματος θα πραγματοποιηθεί σε επανάληψη, κατόπιν αίτησης του κοινού, το σεμινάριο ενηλίκων «Εταίρες και θυσία στην όπερα». Πρόκειται για έναν κύκλο 6 διαδικτυακών συναντήσεων, όπου αναλύονται οι όπερες «La Traviata» του Verdi, «La Bohème» του Puccini , «Manon» του Masenet , «Madama Butterfly» του Puccini κ.ά. Δεν απαιτούνται μουσικές γνώσεις για την παρακολούθησή του, είναι όμως εξίσου μεστό και ενδιαφέρον τόσο για σπουδαστές λυρικού τραγουδιού όσο και για κάθε θεατή που θέλει να εξοικειωθεί με την όπερα. Επίσης, με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς θα έχω και καλλιτεχνικά νέα για το έργο «Το τραγούδι της Λητώς» των Μωραΐτη-Παπαγεωργίου.

Χριστούγεννα στη Βιέννη!

Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός»

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021, 20:30

Το πρόγραμμα της βραδιάς:

Exsultate Jubilate, (W.A.Mozart)

Ave Maria (F. Schubert)

Panis Angelicus, (C. Frank)

Cantique de Noël, (Adam)

Dein ist mein ganzes Herz, Das Land des Lächelns, (F. Lehár)

Lippen Scwheigen, Die Lustige Witwe, (F. Lehár)

Άγια Νύχτα

Συντελεστές:

Κάτια Πάσχου, σοπράνο

Αντώνης Κορωναίος, τενόρος

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΜΠΑΡΓΚΟ 12 Τι θα δούμε τους επόμενους μήνες στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Πολιτισμός / Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Όσα θα δούμε τους επόμενους μήνες

Αναθέσεις νέων έργων, πρώτες πανελλήνιες παρουσιάσεις, μιούζικαλ, όπερα για παιδιά και νέους, παραστάσεις σύγχρονου χορού, περφόρμανς, συμπαραγωγές με φορείς του εξωτερικού, φεστιβάλ, συναυλίες και αφιερώματα απαρτίζουν το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ για το πρώτο επτάμηνο του 2022.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM