«Ήταν σαν μεσαιωνικό όργιο!»: Οι Led Zeppelin και το πιο εξωφρενικό πάρτι στην ιστορία του ροκ

«Ήταν σαν μεσαιωνικό όργιο!»: Οι Led Zeppelin και το πιο εξωφρενικό πάρτι στην ιστορία του ροκ Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ Πλαντ (μέση) στο πάρτι που έγινε στις σπηλιές Chislehurst στο Κεντ, έναν λαβύρινθο από τεχνητές σήραγγες αιώνων.
0


Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΗΤΑΝ η τελευταία μέρα του Οκτωβρίου (δηλαδή Halloween) του 1974 και η τοποθεσία, υπό το φως της πανσελήνου, ήταν οι σπηλιές Chislehurst στο Κεντ, ένας λαβύρινθος από τεχνητές σήραγγες αιώνων λίγο έξω από το Λονδίνο. Η αφορμή ήταν το επίσημο πάρτι για την έναρξη της δισκογραφικής εταιρείας Swan Song των Led Zeppelin, η οποία ιδρύθηκε πριν από μισό αιώνα αυτή την εβδομάδα.

Ο Σάιμον Κερκ, ντράμερ των Free και των Bad Company, που βρισκόταν εκεί επειδή οι Bad Company ήταν το νέο μεγάλο όνομα της νεοσύστατης εταιρείας, μπορεί να είναι 74 ετών, αλλά θυμάται με αμείλικτη διαύγεια τις λεπτομέρειες του πιο εξωφρενικού και ακόλαστου πάρτι στην ιστορία του ροκ. «Ήταν σα να μπαίνεις σε μια χώρα μπαρόκ φαντασίας, σαν ταινία του Φελίνι, σαν μεσαιωνικό όργιο», θυμάται.  

«Το πρώτο πράγμα που είδα ήταν δύο κυρίες ντυμένες καλόγριες, οι οποίες χαριεντίζονταν μέσα σε ένα πολύ φαρδύ φέρετρο και έκαναν διάφορα πράγματα σεξουαλικού χαρακτήρα μεταξύ τους… Στη συνέχεια, ήταν ένας θίασος νάνων που έπεφταν και στέκονταν ο ένας στους ώμους του άλλου. Υπήρχαν πυροφάγοι, ζογκλέρ, κορίτσια (όπως αυτά) που περπατούν φορώντας μόνο μπικίνι γύρω από τα ρινγκ πυγμαχίας. Όλη η βραδιά έσταζε παρακμή και σεξ», λέει ο Κερκ.

Η Swan Song, η οποία σταμάτησε την ενεργό δράση της το 1983, αποτελεί ένα γλαφυρό στιγμιότυπο μιας περασμένης εποχής, όταν τα συγκροτήματα ξόδευαν τα χρήματά τους στις δικές τους εταιρείες και τα πάρτι αποτελούσαν βαρόμετρο του στάτους. 

«Γυμνοί άντρες παλαιστές πάλευαν κάτω από το τρεμάμενο φως των πυρσών, ενώ ένα μενού με ελάφι και ζεστό κρασί σερβιριζόταν από σερβιτόρες που φορούσαν ράσα καλόγριας χωρίς πλάτη…Θυμάμαι τα πολλά φώτα που αναβόσβηναν στις σπηλιές και ανέβαζαν την κλίμακα του δράματος. Και, φυσικά, υπήρχε πολύ σνιφάρισμα και τρίψιμο της μύτης…».

«Ήταν σαν μεσαιωνικό όργιο!»: Οι Led Zeppelin και το πιο εξωφρενικό πάρτι στην ιστορία του ροκ Facebook Twitter
Ο Σάιμον Κερκ των Bad Company.

Το λανσάρισμα της Swan Song είχε σχεδιαστεί για να οδηγήσει τους Zeppelin στο επόμενο επίπεδο επιτυχίας, εξηγεί ο Ντάνι Γκόλντμπεργκ, ο οποίος διηύθυνε την εταιρεία στην Αμερική (και χρόνια αργότερα θα αναλάμβανε το μάνατζμεντ των Nirvana). Εκείνη την εποχή, το συγκρότημα δεν είχε ακόμη κυκλοφορήσει το Physical Graffiti, για πολλούς το σπουδαιότερο άλμπουμ τους. Το να έχουν τη δική τους δισκογραφική εταιρεία στην οποία θα κυκλοφορούσαν τη δική τους μουσική, αλλά και άλλων, ήταν για τους Zeppelin ο απώτατος στόχος.

«Υπήρχαν τρεις λόγοι για τους οποίους οι Led Zeppelin ξεκίνησαν το Swan Song. Πρώτον για να υποστηρίξουν καλλιτέχνες που τους άρεσαν. Δεύτερον, για να αξιοποιήσουν την υπερπροβολή τους σε μια άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα και σε μια άλλη πηγή εισοδήματος. Και τρίτον, υπήρχε ένα status που συνδέονταν με το να έχουν οι καλλιτέχνες τη δική τους εταιρεία», λέει ο Γκόλντμπεργκ.

«Οι Beatles είχαν την Apple και οι Stones την Rolling Stones Records. Ήταν η επικύρωση ενός ολύμπιου επιπέδου σούπερ σταρ». Υπήρξε όμως επιτυχημένη η Swan Song; Για τους Zeppelin και τον επιβλητικό μάνατζερ τους, τον θηριώδη Πίτερ Γκραντ, ναι. Τους έδωσε τον πλήρη έλεγχο των πάντων. Και οι Bad Company έγιναν διάσημοι. «Ούτε η Apple ούτε η Rolling Stones Records είχαν ποτέ μια υπογραφή τόσο επιτυχημένη όσο οι Bad Company», λέει ο Γκόλντμπεργκ.

«Ήταν σαν μεσαιωνικό όργιο!»: Οι Led Zeppelin και το πιο εξωφρενικό πάρτι στην ιστορία του ροκ Facebook Twitter
Η "αποκρυφιστική" πρόσκληση για το πάρτι.

Η Swan Song, η οποία σταμάτησε την ενεργό δράση της το 1983, αποτελεί ένα γλαφυρό στιγμιότυπο μιας περασμένης εποχής, όταν τα συγκροτήματα ξόδευαν τα χρήματά τους στις δικές τους εταιρείες και τα πάρτι αποτελούσαν βαρόμετρο του στάτους. Ακόμα και τα πιο ήρεμα πάρτι της Swan Song στο Λος Άντζελες και τη Νέα Υόρκη ήταν υποθέσεις ακραίας χλιδής και παρακμής. Στο πάρτι που είχε δώσει η εταιρεία στο ξενοδοχείο Bel-Air του Λος Άντζελες είχε παρευρεθεί ο Γκράουτσο Μαρξ παρέα με τον Έλτον Τζον.

«Η ιδέα ότι θα μπορούσα να φέρω τον Γκράουτσο Μαρξ σε ένα πάρτι των Led Zeppelin ήταν πολύ ελκυστική (για το συγκρότημα)», θυμάται σήμερα ο Έιμπ Χοτς, ο άνθρωπος που διηύθυνε το γραφείο της Swan Song στο Λονδίνο.

Ο Κερκ θυμάται κι αυτός να συναντά τον μεγάλο κωμικό, ογδοντάρη τότε. «Ο Γκράουτσο ήταν εκεί με δύο "ανιψιές" του, ας πούμε. Μία σε κάθε χέρι. Του είπα: "Γκράουτσο, ευχαριστώ για όλο το γέλιο και το χιούμορ που μας χάρισες τόσα χρόνια". Κι εκείνος  έσκυψε και μου είπε: "Ξέρεις, έχω πολλά εκατομμύρια και θα έδινα τουλάχιστον το ένα από αυτά μόνο και μόνο για να έχω μια τελευταία στύση"».

«Ήταν σαν μεσαιωνικό όργιο!»: Οι Led Zeppelin και το πιο εξωφρενικό πάρτι στην ιστορία του ροκ Facebook Twitter
Ο Τζίμι Πέιτζ των Led Zeppelin.

Το πάρτι της Swan Song όμως που κατέληξε σε φάρσα ήταν αυτό που έγινε τότε στο ξενοδοχείο Four Seasons της Νέας Υόρκης όταν ο μάνατζερ του γκρουπ και ο επί χρόνια tour manager των Zeppelin, Ρίτσαρντ Κόουλ, απέτυχαν να εξασφαλίσουν ζωντανούς κύκνους (σύμφωνα με το όνομα της εταιρείας που σημαίνει «κύκνειο άσμα») για την εκδήλωση. «Έτσι παρήγγειλαν μισή ντουζίνα χήνες», θυμάται ο Κερκ. «Ο Γκραντ είπε ότι κανείς δεν θα καταλάβαινε τη διαφορά. Αλλά οι χήνες απέδρασαν από τα κλουβιά τους στο λόμπι του Four Seasons και άρχισαν να τρέχουν στην Πέμπτη Λεωφόρο με τον Ρίτσαρντ Κόουλ να τις κυνηγάει».

Με στοιχεία από the Telegraph

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT