Η «Μαύρη Λίμνη» της Bjork

Η «Μαύρη Λίμνη» της Bjork Facebook Twitter
1

 

Η «Μαύρη Λίμνη» της Bjork Facebook Twitter

 

Το βίντεο για το κομμάτι ‘Black Lake’ από το πρόσφατο άλμπουμ της  έκανε πρεμιέρα πριν από λίγη ώρα στο Dazed and Confused. Διαρκεί 10 λεπτά. 

Σε αυτό η Bjork κάθεται σε μια σπηλιά της Ισλανδίας που μοιάζει σαν μήτρα και ρίχνει το σώμα της ανάμεσα στα βράχια που την περιτριγυρίζουν. Σιγά, σιγά ξεκινάει να χορεύει θριαμβευτικά στους διαδρόμους από μαύρη ηφαιστειακή πέτρα.

Το βίντεο προβλήθηκε για πρώτη φορά στην έκθεση της στο MoMA και ήταν το βασικό κινηματογραφικό κομμάτι. Είναι η πρώτη φορά που βγαίνει έξω από τους τοίχους του μουσείου της Νέας Υόρκης.

«Είμαι πολύ περήφανος για το Black Lake», δήλωσε ο σκηνοθέτης του Andrew Thomas Huang που γύρισε το κομμάτι στα βουνά της Ισλανδίας. «Η Bjork το έγραψε καθώς καθόταν σε μια χαράδρα. Είναι το πρώτο μας κεφάλαιο στην δημιουργία τον χαρακτήρα του επικού πνευματικού ταξιδιού της Βjork για την απώλεια, την επούλωση και την υπόσχεση για λύσεις».

Η Bjork συνεργάστηκε με τους πιο ταλαντούχους καλλιτέχνες που υπάρχουν σήμερα όπως η χορογράφος Erna Omarsdottir, ο κινηματογραφιστής Lasse Frank και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Thorgeir Odinsson και η Iris van Herpen.

«Είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα μουσικά βίντεο που έχω κάνει μέχρι στιγμής», λέει ο Huang. “Λόγω του συναισθηματικού βάρους και της δύναμης του τραγουδιού αλλά και του αυστηρού σχεδιασμού που κάνει για αρκετούς μήνες για να γίνει σωστά».

Η ίδια η Bjork για να γιορτάσει την κυκλοφορία του έγραψε ένα μήνυμα με τον κατάδικο της τρόπο που περιγράφει την δημιουργία του και για το τι ακολουθεί στο μέλλον:

«Aγαπητοί φίλοι,

εδώ είναι το βίντεο για το black lake

ένα βίντεο που έκανα εγώ και ο andrew thomas huang

θέλω να τον ευχαριστήσω και τον james merry τόσο δυνατά που πέρασαν μαζί την μεγαλύτερη χρονική διαδικασία που χρειάστηκε το βίντεο, ειδικά τον Andrew για την ταλαντούχα κομψή υπομονή και που πήρε τους πρώτους μου οπτικούς παλμούς και τους μετάτρεψε στο δικό του μεγαλειώδες όραμα:

αισθάνομαι μεγάλη τιμή!!

ήταν μια πολύπλοκη αλλά περιπετειώδης διαδικασία να συγχρονιστούμε με τόσο διαφορετικά τμήματα.

θα ήθελα να ευχαριστήσω τον klaus biesenbach που το χρηματοδότησε

και τους  haxan cloak , the speaker collaborators , τον αρχιτέκτονα david benjamin και τον marco perry που όλοι με βοήθησαν να κάνω τον ιδανικότερο ηχητικό δωμάτιο δυνατό με αυτό το κομμάτι

και μετά ευχαριστώ τους derek και emma birkett και tamsin και iris και erna 

και τον arca που έκανε την παραγωγή στην μουσική μαζί μου

μπορώ επίσης να ευχαριστήσω την Νέα Υόρκη για τους νευρικούς 5 μήνες και για τα 8 πλούσια gig?

Νομίζω ότι είναι η ώρα για το "stonemilker" και το "black lake" να βγουν έξω στον κόσμο μετά από 3 μήνες κολλημένα σε ένα μουσείο.... (μετά από όλη την προσπάθεια το stonemilker ήταν σαν το αμέσως επόμενο μωρό αδερφάκι του black lakes χα χα χα) προσπαθήσαμε να το κάνουμε με ένα τρόπο που και τα δύο να είναι εδώ στο σπίτι  και  σαν να μην είναι ακόμη ένα ηλίθιο μουσικό βίντεο (ακόμη το αγαπημένο μου μέσο) και ελπίζω να μην σας πείραξε η αναμονή

πολύ περίεργη για αυτά τα επόμενα πράγματα

ίσως δεν έχουμε τα καλύτερα εργαλεία ακόμη

και η τεχνολογία μπορεί να είναι εκεί που όλες οι αισθήσεις μπορούν να συγχωνευθούν ακόμη καλύτερα

ας ευχηθούμε για μερικές ακόμη κυκλοφορίες VR vulnicura σύντομα !!!

björk”

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

σχόλια

1 σχόλια