Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει Disney’s Fantasia Live in Concert

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει Disney’s Fantasia Live in Concert Facebook Twitter
0

Η θρυλική Φαντασία της Disney, συναντά στο Θέατρο Badminton την πρώτη ορχήστρα της χώρας, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε μια γιορτή εικόνων, χρωμάτων και βέβαια μουσικής: Φαντασία – Live in Concert!


Η Φαντασία – Live in Concert αποτελεί μια σύμπραξη animation και κλασικής μουσικής: οι μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ερμηνεύουν ζωντανά επιλεγμένα μέρη από τη μουσική επένδυση της Φαντασίας και της συνέχειάς της, της Φαντασίας 2000, παράλληλα με την προβολή των αντίστοιχων αποσπασμάτων από τις δύο ταινίες. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο διεθνούς φήμης Έλληνας μαέστρος και Διευθυντής της ΚΟΑ, Στέφανος Τσιαλής.


Όταν ο ιδιοφυής Walt Disney ετοίμαζε την εμπνευσμένη Φαντασία (1940), σε συνεργασία με τον περίφημο μαέστρο Leopold Stokowski και με τη συνδρομή εκατοντάδων καλλιτεχνών, είχε κάτι πολύ συγκεκριμένο κατά νου: σκοπός του ήταν να συνδυάσει τις πιο προχωρημένες τεχνικές animation αλλά κι ένα υψηλών προδιαγραφών εικαστικό αποτέλεσμα, με τη διαχρονική αξία της κλασικής μουσικής – κι όλα αυτά, σ' ένα φιλμ, γεμάτο χιούμορ και χάρη, που να απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Και το πέτυχε απόλυτα: η επιτυχία της ταινίας εδώ και επτά δεκαετίες υπήρξε τόση, που σήμερα η Φαντασία αναγνωρίζεται ως ένα αριστούργημα όχι μόνο των κινουμένων σχεδίων, αλλά της 7ης τέχνης συνολικά, σφραγίζοντας την έννοια της οικογενειακής ψυχαγωγίας για έναν ολόκληρο αιώνα. Η Φαντασία γνώρισε μια εφάμιλλη συνέχεια το 1999, με τη Φαντασία 2000, ένα φιλμ που επιμελήθηκε προσωπικά ο ανιψιός του Walt, ο Roy Disney, και που συνδύασε το παραδοσιακό «χειροποίητο» animation με την ολοκαίνουρια, τότε, ψηφιακή τεχνολογία.


Για τη μουσική επένδυση της Φαντασίας, ο Disney κι ο Stokowski επέλεξαν, πολύ σοφά, ορισμένα από τα γνωστότερα και πιο αγαπητά μέρη σπουδαίων κλασικών έργων: έργα των Bach, Beethoven, Tchaikovsky, Stravinsky, Schubert κ.ά. έντυσαν τις απαράμιλλης αισθητικής σκηνές της ταινίας, ενώ για τη Φαντασία 2000 επιλέχθηκαν εξίσου σημαντικοί συνθέτες, όπως ο Shostakovich, ο Elgar, αλλά και ο George Gershwin.


Bach, Beethoven, Tchaikovsky και... κινούμενες σκούπες, μονόκεροι και φλαμίνγκο: η ιστορία της Φαντασίας.

Η πρεμιέρα της Φαντασίας του Walt Disney στο Broadway Theater της Νέας Υόρκης το 1940 έγραψε μια νέα, λαμπρή σελίδα κινηματογραφικής ιστορίας, καθώς όρισε εκ νέου τη σχέση ανάμεσα στη μουσική και στο κινούμενο σχέδιο, πηγαίνοντάς τη ένα βήμα –ή μάλλον πολλά βήματα– παρακάτω.


Αρχικά, η σκέψη του Disney ήταν να γυρίσει ένα σύντομο φιλμ, προκειμένου να ενισχύσει τη δημοτικότητα του Μίκι Μάους, του πιο αγαπητού χαρακτήρα του. Έτσι προέκυψε η πασίγνωστη σκηνή του «Μαθητευόμενου Μάγου». Και τότε, μια τυχαία συνάντηση σ' ένα εστιατόριο με τον θρυλικό μαέστρο Leopold Stokowski, διευθυντή της Ορχήστρας της Φιλαδέλφειας, άλλαξε τον ρου των κινουμένων σχεδίων: ο Disney μίλησε στον Stokowski για την ιδέα του κι εκείνος ενθουσιάστηκε τόσο, που προσφέρθηκε να διευθύνει δωρεάν τη μουσική της ταινίας. Μετά από προτροπή του Stokowski, άλλα έξι αριστουργήματα του κλασικού ρεπερτορίου επιλέχθηκαν για την ταινία και ηχογραφήθηκαν από τη σπουδαία Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας.


Η Φαντασία ήταν για την εποχή της κάτι το ασύλληπτο, καθώς έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο «υψηλό» (την κλασική μουσική) και το «χαμηλό» (τα κινούμενα σχέδια), απελευθερώνοντας τη δημιουργικότητα των πιο ταλαντούχων σχεδιαστών της Disney και οδηγώντας το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα σε επίπεδα που και σήμερα ακόμα προκαλούν δέος: μονόκεροι, κινούμενες σκούπες, στρουθοκάμηλοι, μια πανδαισία χρωμάτων και σχεδίων συνδυάστηκαν αρμονικά με κορυφαία έργα κλασικής μουσικής, σε μια εμπνευσμένη, μαγική ταινία που συνεχίζει να κατακτά μικρούς και μεγάλους εβδομήντα πέντε χρόνια μετά την πρώτη της επαφή με το κοινό.


Το 1999, μετά από εννέα χρόνια εντατικής όσο και προσεκτικής προετοιμασίας, η Disney ολοκλήρωσε τη συνέχεια του φιλμ, τη Φαντασία 2000. Η πολυαναμενόμενη ταινία, που αποτέλεσε μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός, στέκεται στο ύψος της πρώτης Φαντασίας, φέρνοντάς τη στην ψηφιακή εποχή και χαρίζοντας στους θεατές νέες, αλησμόνητες σκηνές στο πνεύμα της αρχικής δημιουργίας του 1940. Η Φαντασία 2000, που πρωτοπαρουσιάστηκε στις 17 Δεκεμβρίου του 1999 στο Carnegie Hall και στη συνέχεια βγήκε στις αίθουσες, ήταν η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που προβλήθηκε σε IMAX – μια τιμή που δικαιωματικά άξιζε. Για τη Φαντασία 2000, παίρνοντας τη σκυτάλη από την Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας, τη μουσική ερμήνευσε η Ορχήστρα του Σικάγου, υπό τη διεύθυνση του James Levine.


Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών: η ιστορικότερη και σπουδαιότερη ελληνική ορχήστρα!

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών είναι το αρχαιότερο ορχηστρικό μουσικό σύνολο στην Ελλάδα. Δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα ως «Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών» κι έκτοτε πέρασε από διάφορα στάδια, τόσο ως προς την ονομασία, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της. Από την ίδρυσή της ως σήμερα, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προσφέρει στους Έλληνες την δυνατότητα επικοινωνίας με τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ενώ ταυτόχρονα είναι ο κορυφαίος εκφραστής της εγχώριας συνθετικής παραγωγής. Εκτός από την Αθήνα, εμφανίζεται τακτικά σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, καθώς και σε σημαντικές αίθουσες και φεστιβάλ του εξωτερικού. Εξέχοντες αρχιμουσικοί –ανάμεσά τους οι Ρίχαρντ Στράους, Βάινγκαρτνερ, Κνάπερτσμπους, Βάλτερ, Μητρόπουλος– και κορυφαίοι σολίστ, όπως οι Ρούμπινσταϊν, Κεμπφ, Ροστροπόβιτς, Μπρέντελ και Μπάρενμποϊμ, έχουν συμπράξει με την Ορχήστρα κατά την πολύχρονη ιστορία της.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ