Η Χίλντα γράφει για τον Μπάμπη

Για τον Μπάμπη Facebook Twitter
Στις χώρες που εκτιμούν αληθινά τον πολιτισμό, ο Μπάμπης θα μπορούσε να κυκλοφορεί ελεύθερα και άνετα με το αμαξίδιό του, να πηγαίνει σε συναυλίες, σε μπαρ και στο σινεμά, και να μην παρατηρεί απλώς τη ζωή. Φωτ.: Όλγα Δέικου
0

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έγραψαν για τον Μπάμπη Αργυρίου, αυτές τις τελευταίες μέρες, τον θαύμαζαν και τον εκτιμούσαν χωρίς να τον έχουν συναντήσει ποτέ. Κι αυτό γιατί την τελευταία δεκαπενταετία της ζωής του, ο Μπάμπης την πέρασε έγκλειστος σ’ ένα διαμέρισμα της Δημητρίου Γούναρη, κοιτάζοντας τον κόσμο πίσω από τη μπαλκονόπορτά του. Παρακολουθούσε τους φρέσκους φοιτητές που ανανεώνονταν διαρκώς να ψωνίζουν φαγητά, ποτά, μπλουζάκια, τσιγάρα και βιβλία. Το ποτάμι της ζωής να κυλάει ένα μέτρο μπροστά του, κι ο ίδιος να μην έχει τη δυνατότητα να απλώσει το χέρι του και να γεμίσει μια χούφτα για να ξεδιψάσει. Γιατί ο Μπάμπης, πάνω και πέρα απ’ όλα τα άλλα, ήταν ένας άνθρωπος που λάτρευε τη ζωή, παρά τις αναποδιές και τις δυσκολίες που είχε βιώσει και βίωνε μέχρι τέλους.

Έλεγε κάποτε ότι αν είχε γεννηθεί σε μιαν άλλη χώρα, στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, πιθανότατα θα είχε καταφέρει να δημιουργήσει μια επιτυχημένη ανεξάρτητη δισκογραφική, ένα έγκυρο μουσικό περιοδικό ή το καλύτερο δισκάδικο της Δυτικής Ακτής. Βλέπετε, στις χώρες που εκτιμούν αληθινά τον πολιτισμό, ο Μπάμπης θα μπορούσε να κυκλοφορεί ελεύθερα και άνετα με το αμαξίδιό του, να πηγαίνει σε συναυλίες, σε μπαρ και στο σινεμά, και να μην παρατηρεί απλώς τη ζωή. 

Δημιουργούσε καινούργιες λέξεις, ανακάτευε τις υπάρχουσες σε απίθανους συνδυασμούς και είχε πάντοτε ένα λογοπαίγνιο έτοιμο στην άκρη της γλώσσας του: για το deadline έλεγε με σοβαρό ύφος «μα εδώ μιλάμε περί γραμμής ή θανάτου», ή αποκαλούσε τους αγαπημένους του δίσκους αφροδισκόκρεμά του.

Οι περισσότεροι που έγραψαν γι’ αυτόν αναφέρθηκαν κυρίως στην προσφορά του στη δημιουργία μιας ανεξάρτητης μουσικής σκηνής στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να συνειδητοποιούν ίσως πόσο δρόμο χρειάστηκε να διανύσει, πόσο κόπο και προσπάθειες για να ξεκινήσει στα δεκαπέντε του χρόνια από ένα χωριουδάκι του κάμπου των Σερρών, χωρίς λεφτά και γνωριμίες, για να ζήσει στη μεγάλη πόλη. Ίσως το ελαττωματικό γονίδιο που προκάλεσε την ασθένειά του, τη μυϊκή δυστροφία, να πήγαινε πακέτο με κάποιο άλλο σπάνιο γονίδιο – της λατρείας για τη μουσική; Της ικανότητας να ξεχωρίζει το σπάνιο και πράγματι αξιόλογο με την πρώτη νότα; Του ακάματου πείσματος να ζήσει από τη μουσική, τη μεγάλη του αγάπη, πληρώνοντας το όποιο κόστος; 

Για τον Μπάμπη Facebook Twitter
Εκτός των απίστευτων γνώσεών του για τη μουσική, ο Μπάμπης αγαπούσε τις λέξεις, τον λόγο, τη γραφή. Φωτ.: Όλγα Δέικου

Από τον ερασιτεχνικό σταθμό στο mail order, από το fanzine Rolling Under στη δισκογραφική Lazy Dog και το δισκάδικο, είχε πάντοτε το ένστικτο να πιάνει τις αλλαγές στη μουσική, στα έντυπα, στις αισθητικές τάσεις. Ήταν από τους πρώτους που κατάλαβε ότι το ενημερωτικό μουσικό έντυπο βαδίζει προς το τέλος του, και τότε έστησε τη μουσική ενημερωτική διαδικτυακή πύλη mic.gr. Ελπίζοντας αρχικά ότι θα κατάφερνε να βρει αρκετές διαφημίσεις ώστε να δημιουργήσει ένα επιτελείο συνεργατών που θα αμείβονταν, έτσι ώστε η γραφή να αποζημιώνεται όπως της αξίζει. Απογοητεύτηκε γρήγορα, όταν κατάλαβε ότι οι διαφημιστές δεν ενδιαφέρονταν για τον Patrik Fitzerald, τους Astronauts, τους Band of Holy Joy, αλλά συνέχισε κάνοντας αυτό που αγαπούσε πιο πολύ απ’ όλα: να μοιράζεται την αγαπημένη του μουσική με γνωστούς και αγνώστους.

Εκτός των απίστευτων γνώσεών του για τη μουσική, ο Μπάμπης αγαπούσε τις λέξεις, τον λόγο, τη γραφή. Είτε επρόκειτο για τον τίτλο σ’ ένα κείμενο συνεργάτη του, είτε για δισκοκριτική, ο τρόπος που συνδύαζε κι έπαιζε με τις λέξεις ήταν αμίμητος. Δημιουργούσε καινούργιες λέξεις, ανακάτευε τις υπάρχουσες σε απίθανους συνδυασμούς και είχε πάντοτε ένα λογοπαίγνιο έτοιμο στην άκρη της γλώσσας του: για το deadline έλεγε με σοβαρό ύφος: μα εδώ μιλάμε περί γραμμής ή θανάτου, ή αποκαλούσε τους αγαπημένους του δίσκους αφροδισκόκρεμά του. Όταν αποφάσισε το 2012 να γράψει βιβλία σαν αυτά που θα ήθελε να διαβάζει αλλά δεν υπήρχαν στην αγορά, στρώθηκε στη δουλειά και μέσα σε εφτά χρόνια έγραψε τα τρία γνωστά βιβλία του, Έχω όλους τους δίσκους τους, Προτιμώ τα παλιά τους και Άλμπουμ διασκευών. Στο συρτάρι του είχε άλλα δύο έτοιμα, κι ένα ακόμα στα σκαριά, και ποιος ξέρει πόσα ακόμα κλωθογύριζαν στο μυαλό του. 

Για τον Μπάμπη Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου

Ζώντας για χρόνια με μια δαμόκλειο σπάθη πάνω από το κεφάλι του, είχε προνοήσει να γράψει ένα είδος προσωπικού επικήδειου ή αποχαιρετισμού, όπου ανάμεσα στα άλλα έγραφε: «Επειδή δεν ανακάλυψα κανένα εμβόλιο που σώζει ζωές, δεν συνέθεσα καμιά "Περιμπανού", δεν έγραψα το "Πόλεμος και ειρήνη" (ούτε το διάβασα είναι η αλήθεια), δεν ανακάλυψα κάτι επαναστατικό όπως το φερμουάρ ή το καζανάκι που θα έκανε τη ζωή των ανθρώπων πιο εύκολη, οι μόνοι που έχουν λόγο να με θυμούνται είναι οι κοντινοί μου».

Ο Μπάμπης σφράγισε τις ζωές των φίλων και συνεργατών του, κι ας μην ανακάλυψε κάτι τόσο επαναστατικό όσο το καζανάκι. «Ξέρω πως ζω μέσα στις αναμνήσεις πολλών ανθρώπων αλλά αυτό δε με κάνει να νιώθω πιο δυνατός, λιγότερο μόνος», είχε γράψει. Θα ήθελα να του απαντήσω παραφράζοντας έναν στίχο του αγαπημένου του Mark. E. Smith: When you’re dead and gone, your vibrations will live on. 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει την κατεύθυνση που μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν σήμερα μια διαφορετική χώρα»

Μουσική / Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν είχαμε ακολουθήσει όσα μας υπέδειξε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα ήμασταν μια διαφορετική χώρα»

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει τριάντα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι στο Ηρώδειο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη «Μυθολογία» στο πρώτο μέρος και αρκετά από τα πιο γνωστά τραγούδια του μεγάλου δημιουργού στο δεύτερο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Μπετόβεν υποκλίθηκε στον Μότσαρτ

Η Ματούλα Κουστένη ξύνει την επιφάνεια της ιδιοφυούς σύνθεσης του κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 και αποκωδικοποιεί σαράντα λεπτά μαγείας, ομορφιάς και «μπετοβενικής» μαεστρίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μάνα είναι μόνο μία: Η γυναίκα που συνέβαλε όσο κανείς στην επανένωση των Oasis

Μουσική / Μάνα είναι μόνο μία: Η γυναίκα που συνέβαλε όσο κανείς στην επανένωση των Oasis

Η 81χρονη Πέγκι Γκάλαχερ μεγάλωσε μόνη της τα παιδιά της και η λατρεία που της έχουν ο Νόελ και ο Λίαμ υπήρξε αποφασιστικός παράγοντας για την επανένωση των Oasis, πέρα από τα δεκάδες εκατομμύρια που θα βάλουν στην τσέπη.
THE LIFO TEAM