Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω

Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω Facebook Twitter
0

 

Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω Facebook Twitter

Στην Ελλάδα αν  κάποιος γνωστός κάνει στα social media [ακόμη και στα κανονικά media] σεξιστικά ή ομοφοβικά σχόλια, το μόνο που μπορεί να πάθει είναι τίποτα. Μπορεί να του πουν και μπράβο κιόλας. Και μετά όλα αυτά ξεχνιούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στο εξωτερικό δεν ισχύει κάτι ανάλογο, τουλάχιστον σε τέτοιο βαθμό. Μπορεί να καταστραφούν καριέρες και καριέρες και άντε μετά να επανέλθει κάποιος, ακόμη κι αν είναι το μεγαλύτερο ταλέντο του κόσμου. Κάτι ξέρει η Azealia Banks γι' αυτό που μετά από 3 χρόνια κυκλοφορεί επιτέλους το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της.

 

Είναι πολύ περίεργη η περίπτωση της. Ίσως είναι μια από τις πιο αυτοκαταστροφικές μουσικούς της γενιάς της αλλά όχι με την έννοια που θα έδινες σε έναν σταρ μέχρι πρόσφατα που έλιωνε από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Η Banks την πάτησε από το twitter. Πολλές φορές αισθανόσουν όταν διάβαζες την προσωπική της σελίδα ότι έπρεπε να της κλείσει κάποιος το λογαριασμό. Και αυτό δεν βοηθούσε την μουσική της καθόλου.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η Azealia Banks παίρνει το αίμα της πίσω Facebook Twitter

Γεννήθηκε στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης. Είχε άσχημα παιδικά χρόνια. Έχασε τον πατέρα της από καρκίνο σε ηλικία 2 χρονών και η μητέρα της που την μεγάλωσε μαζί με τις δύο αδερφές της, την κακοποιούσε.  Αναγκάστηκε να φύγει από το σπίτι σε ηλικία 14 χρονών. Δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο και αφιερώθηκε στα ραπ τραγούδια που έγραφε. Μέχρι να γίνει γνωστή είχε ήδη μια μυθιστορηματική ζωή πίσω της.  Στα 17 της είχε πίσω της ένα αποτυχημένο συμβόλαιο με την XL Recordings [την εταιρεία της M.I.A και της Adele] και μια καριέρα σαν στρίπερ. Ταυτόχρονα όμως ανέβαζε την μουσική της στο διαδίκτυο.  Και κάποια στιγμή έγινε το μπαμ στα 19 της με το κομμάτι ‘212’ .

Όταν το συγκεκριμένο κομμάτι έσκασε μύτη το 2011 έκανε τόσο εντύπωση που αμέσως την χαρακτήρισαν σαν μια από τις ανερχόμενες σταρ του σύγχρονου χιπ χοπ. Πετύχαινες το όνομα της παντού. Ο φακός την λάτρευε. Ήταν μια πιτσιρικά, κούκλα με τρομερή αυτοπεποίθηση που ράπαρε με αυθάδεια ρίμες όπως το ‘Hey, I can be the answer’. Σύντομα υπέγραψε συμβόλαιο με την Universal και το πρώτο της άλμπουμ με τίτλο Broke With Expensive Taste θα κυκλοφορούσε κάποια στιγμή το 2012. Και είχε όλα τα φόντα να γίνει μεγαλύτερη από την Gaga ακόμη και από την Beyonce. 

Αφότου όμως έγινε διάσημη o λογαριασμός της στο twitter πήρε φωτιά. Και εκεί ξεκίνησαν τα προβλήματα και οι καυγάδες. Άρχισε να τα βάζει με τους πάντες και με πολύ άσχημο τρόπο. Κάθε λίγο διάβαζες στα μουσικά νέα ότι έβρισε τον τάδε από τους Disclosure, Lily Allen, Baauer μέχρι τον Perez Hilton και την μισή μουσική βιομηχανία. Τις περισσότερες φορές για ασήμαντους λόγους. Από μεγαλύτερη ελπίδα της μαύρης μουσικής είχε καταντήσει μια γραφική που ξεπήδησε σαν από κάποιο κακό ριάλιτι. Και ούτε λέξη για το άλμπουμ. Σαν να την ενδιέφερε μόνο το να κάνει bullying. Κάποια στιγμή τα έβαλε και με την εταιρεία της, την Universal που της έδωσε πόρτα. Η φήμη της είχε πέσει στα τάρταρα. Ήταν οδυνηρό να βλέπεις να χαραμίζει το ταλέντο της, έτσι. Σαν να ήθελε εσκεμμένα να σε κάνει να την μισήσεις. Η κυκλοφορία του δίσκου της έγινε ανέκδοτο.  Μέχρι προχτές που επιτέλους ανακοίνωσε στο twitter [άντε πάλι] ότι κυκλοφορεί.  Κανείς δεν το πίστευε στην αρχή όλη νόμισαν ότι έκανε πλάκα.

 

 

 

Τελικά όμως δεν έκανε πλάκα. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε έτσι ξαφνικά. Και ακούγοντας το δεν γίνεται να μην διακρίνεις το πόσο λαμπερό αστέρι είναι. Δεν το είχε χάσει ποτέ εξάλλου. Σε αυτό ξεδιπλώνεται μια άλλη πτυχή του χαρακτήρα της, σίγουρα όχι αυτή της τρελής του twitter. Μια πιο παιχνιδιάρικη και ανάλαφρη πλευρά, συνάμα όμως και ώριμη και δυναμική. Δούλευε τα κομμάτια εξάλλου εδώ και αρκετό καιρό. Και είναι κολλητικά και φρέσκα από ιδέες. Το Miss Camaderie συγκεκριμένα το αγαπημένο της από τον δίσκο είναι πανέμορφο. Ξεχωρίζει επίσης η συνεργασία της με τον Ariel Pink. Και φυσικά όταν πετάει ρίμες είναι αψεγάδιαστη. Δεν είναι τυχαίο που έκανε όλους τους μουσικοκριτικούς να την παραδεχτούν και να την προσέξουν πάλι αλλά αυτή τη φορά όπως έπρεπε να γίνει από την αρχή, για την μουσική της.

Γράφει η κριτικός από το Vulture: «Δεν μπορώ να συγχωρήσω την Banks για το πώς χειρίστηκε το Twitter και για ορισμένες ανοησίες που ξεστόμισε αλλά τώρα που το Broke With Expensive Taste βγήκε στον κόσμο, είμαι πρόθυμη να της δώσω μια άλλη ευκαιρία σαν καλλιτέχνη – αισθάνομαι ένοχη για το πόσο έκπληκτη είμαι που το άλμπουμ είναι πραγματικά καλό. Πριν την εποχή της γρήγορης ανόδου και πτώσης των διαδικτυακών διασημοτήτων, αφήναμε τους νέους καλλιτέχνες να παραπατήσουν μέχρι να ανακαλύψουν τους εαυτούς τους.»

Στην ψηφιακή όμως εποχή από ότι φαίνεται πως τα social media είναι το νέο ναρκωτικό για αρκετούς καλλιτέχνες. Και η ίδια η Banks φαίνεται πως το αναγνωρίζει αυτό όταν σε μια πρόσφατη συνέντευξη της στο Pitchfork: «Αν δώσεις σε ένα 19χρονο μερικά εκατομμύρια δολάρια και ένα καυτό δίσκο..απλά σκέψου το. Αν ήμασταν στα 80s και ήσουν τίγκα στην γ...η κόκα και είχες μια μικρή μηχανή που μπορούσες να πάρεις τη δόση σου άμεσα, φαντάσου τι θα είχε συμβεί.» Μέσα όμως από αυτήν την συνέντευξη λέει πολλές αλήθειες για την μουσική βιομηχανία και τον τρόπο που συμπεριφέρεται στις γυναίκες μουσικούς. Όχι ότι αυτό δικαιολογεί την άτακτη συμπεριφορά της αλλά έχει ενδιαφέρον, δεν είναι καθόλου στον κόσμο της. Το αντίθετο. Ακούγεται θυμωμένη! 

 

Ακόμη όμως και αν έχει μετανιώσει σήμερα, δεν είναι βέβαιο το πόσο ζημιά έχει κάνει στον εαυτό της. Το σίγουρο όμως είναι ότι αν ήταν μια ατάλαντη αθυρόστομη, αυτή την στιγμή δεν θα υπήρχε στον μουσικό χάρτη και ευτυχώς ή δυστυχώς για μερικούς, φαίνεται πως απέδειξε με το Broke With Expensive Taste ότι έχει πολλά πράγματα να δώσει στο μέλλον. Είναι τελείως ασυμβίβαστη αλλά εξαρτάται πάντα από πόσα μπορείς να της συγχωρέσεις.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ