Hozier: πώς είναι να επιβιώνεις από το «Take me to Church», το μεγαλύτερο χιτ της δεκαετίας

Hozier: πώς είναι να επιβιώνεις από το «Take me to Church», το μεγαλύτερο χιτ της δεκαετίας Facebook Twitter
Υπάρχουν πολλά κομμάτια που τα σιχαίνεσαι όταν τα ακούς σε υπερβολικές δόσεις, παραδόξως το "Take Me to Church" δεν ανήκει σε αυτά. Δεν το βαριέσαι όσες φορές και να το ακούσεις.
1

Μπορεί να μην ξέρεις το όνομα του Hozier αλλά σίγουρα κάπου έχει πάρει το αυτί σου το κομμάτι του Take Me To Church. Βέβαια έχει γίνει τόσο μεγάλη επιτυχία που αποκλείεται να μη γνωρίζεις και τον ίδιο τον δημιουργό του. Αν δεν το έχεις ακούσει πουθενά, τότε πρέπει να ζεις σε άλλο σύμπαν επειδή παίζεται παντού, από τα ραδιόφωνα και τα μπαρ μέχρι τα καταστήματα και τα σουπερμάρκετ. Υπάρχουν πολλά κομμάτια που τα σιχαίνεσαι όταν τα ακούς σε υπερβολικές δόσεις, παραδόξως όμως το "Take Me to Church" δεν ανήκει σε αυτά. Δεν το βαριέσαι, όσες φορές και να το ακούσεις.

Ο Hozier το έγραψε, ξενυχτώντας στη σοφίτα του πατρικού του στην Ιρλανδία. Μόλις είχε χωρίσει με άσχημο τρόπο. Αυτό συνέβη το 2013. Τότε ήταν παντελώς άσημος και προσπαθούσε να τα βγάλει πέρα στη μουσική. Το κομμάτι έγινε απίστευτο viral την ίδια χρονιά. Σε αυτό συνέβαλε και το φορτισμένο βίντεο του που έδειχνε την ερωτική σχέση δυο αντρών σε ένα μικρό χωριό και τη βίαιη ομοφοβική επίθεση που δεχόταν ο ένας από αυτούς προς το τέλος.

Πέρα όμως από αυτό, οι στίχοι του γεμάτοι θρησκευτική εικονογραφία φωτογράφιζαν την απογοήτευσή του με την καθολική εκκλησία. Δεν φτάνει βέβαια στο επίπεδο της Sinead O' Connor που έσκιζε την φωτογραφία του πάπα ζωντανά στην αμερικάνικη τηλεόραση και κατέστρεφε την καριέρα της στα '90s. Ο 29χρονος Hozier είναι πιο φειδωλός στις δηλώσεις του όταν τον ρωτάω πόση κριτική μπορεί να ασκήσει κανείς στην Καθολική Εκκλησία σήμερα.

Το καλύτερο πράγμα με την φήμη όταν είσαι μουσικός είναι ότι ξέρεις ότι έχεις μια δουλειά, γνωρίζοντας ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείς για διάφορα πράγματα όπως τα λεφτά. Το χειρότερο είναι οι θυσίες που χρειάζεται να κάνεις και ότι είσαι μακριά από το σπίτι για υπερβολικό χρόνο.


«Δεν ξέρω αν έχει να κάνει με την κριτική στην καθολική εκκλησία καθαυτή» αναφέρει. «Νομίζω ότι έχει να κάνει περισσότερο με το να θέτεις ερωτήματα ή να προσφέρεις μια άλλη πλευρά που καταδικάζει την κατάχρηση εξουσίας. Να κάνεις κάτι που να αξίζει τον κόπο ή υποθέτω να προσπαθήσεις να εξετάσεις αυτή την κατάσταση και να την κατονομάσεις πάνω από όλα, να προσπαθήσεις να μιλήσεις για το τι έχει αφήσει πίσω και να το αναγνωρίσεις».

Έχει όμως ενδιαφέρουσες απόψεις για το #metoo που πιστεύει ότι δεν έχει ξοφλήσει ακόμη ως κίνημα και όσον αφορά τη μουσική βιομηχανία «υπάρχουν πολλές ιστορίες να ειπωθούν ακόμη». «Δεν νομίζω ότι έχει φτάσει στο ίδιο σημείο όπως έγινε με την κινηματογραφική βιομηχανία. Υποθέτω ότι θα δούμε πολλά στο μέλλον. Νομίζω ότι είναι ένα καινούργιο και σημαντικό πράγμα όπου ένας μεγάλος αριθμός ατόμων μιλάει ανοικτά για τις εμπειρίες του για το πώς είναι να ζεις και να δουλεύεις στην κοινωνία. Το ίδιο το όνομά του σημαίνει ότι είναι μια συλλογική εμπειρία».


Πάντως, έξι χρόνια μετά, το "Τake me to Church" συνεχίζει να επισκιάζει την καριέρα του. Φέτος, ο συμπαθής Ιρλανδός κυκλοφόρησε ένα αρκετά προσεγμένο νέο άλμπουμ, το Wasteland, Baby! και κατάφερε να κατακτήσει και πάλι την κορυφή του Billboard, δυστυχώς, όμως, κανένα νέο κομμάτι του δεν έκανε ανάλογη αξιομνημόνευτη πορεία.

 

Hozier - Take Me To Church (Official Video)


— Πώς επιβιώνει κανείς μετά την τεράστια επιτυχία ενός τραγουδιού σαν το "Take Me To Church";

Δεν τα καταφέρνεις ποτέ πραγματικά. Απλά σκύβεις το κεφάλι και συνεχίζεις να κυνηγάς ένα τραγούδι σαν και αυτό και να το προμοτάρεις και προχωράς μπροστά προσπαθώντας να μένεις προσγειωμένος.


— Την περίμενες την επιτυχία;

Όχι για το συγκεκριμένο κομμάτι. Ήταν ένα απρόσμενο χιτ επειδή δεν έμοιαζε με τίποτα άλλο που βρισκόταν στα τσαρτ εκείνη την περίοδο.

— Ποιο είναι το καλύτερο και χειρότερο πραγματικά όταν γίνεσαι τόσο διάσημος;

Το καλύτερο πράγμα με τη φήμη όταν είσαι μουσικός είναι ότι ξέρεις ότι έχεις μια δουλειά, γνωρίζοντας ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείς για διάφορα πράγματα, όπως τα λεφτά. Το χειρότερο είναι οι θυσίες που χρειάζεται να κάνεις και ότι είσαι μακριά από το σπίτι σου για υπερβολικό χρόνο.


— Πιστεύεις ότι η μουσική θα πρέπει να είναι πολιτική;

Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει μόνο με το αν η μουσική πρέπει να είναι πολιτική. Πάντοτε είχε μια πολιτική διάσταση όπως κάθε νέα μορφή τέχνης ανοίγει μια νέα διάσταση. Πιστεύω ότι η μουσική πρέπει να είναι τουλάχιστον ειλικρινής, δεν έχει να κάνει με τα πρέπει ή οτιδήποτε τέτοιο.

Hozier: πώς είναι να επιβιώνεις από το «Take me to Church», το μεγαλύτερο χιτ της δεκαετίας Facebook Twitter
Πιστεύω ότι η μουσική πρέπει να είναι τουλάχιστον ειλικρινής.


— Μίλησε μου λίγο για το νέο σου άλμπουμ. Ποια ήταν η έμπνευση πίσω από αυτό;

Είναι μια συλλογή από τραγούδια που νομίζω ότι ως σύνολο δίνουν την αίσθηση μιας επικείμενης καταστροφής και μελαγχολίας σχετικά με το μέλλον και το τι βιώνουμε αυτήν τη στιγμή, οπότε μπορείς να πεις ότι μερικά στοιχεία του έχουν να κάνουν με έναν πολιτικό αναβρασμό – π.χ. το τέλος του κόσμου να προχωράει, δύο λεπτά από τα μεσάνυχτα, από τις ανακαλύψεις ενός πυρηνικού επιστήμονα.


— Ποιες είναι οι επιρροές σου;

Τα μπλουζ σε τεράστιο βαθμό. Θυμάμαι όταν ήμουν τόσο μικρός, που δεν μπορούσα να μιλήσω καλά-καλά, μουσικούς που ήταν στο σπίτι. Ο πατέρας μου έβαζε μπλουζ και ήμουν περίεργος για ένα πέρασμα στην κιθάρα επειδή δεν καταλάβαινα τι ήταν. Μεγάλωσα ακούγοντας πολύ soul και rhythm and blues. Ερωτεύτηκα τραγουδίστριες όπως η Nina Simone και φωνές σαν των Otis Reading, Chet Baker, Billy Holiday και Ella Fitzgerald. Όταν ανακάλυψα την δουλειά του Tom Waits ως έφηβος, έχασα το μυαλό μου.


— Είναι η πρώτη φορά που έρχεσαι στην Ελλάδα; Πώς νιώθεις;

Είναι η πρώτη φορά και είμαι κατενθουσιασμένος. Γνωρίζω ότι το "Take me to Church" έχει ακουστεί τόσο πολύ και είναι μεγάλη η χαρά μου που θα καταφέρω να παίξω εκεί. Επιπλέον πάντοτε με εντυπωσίαζε η ελληνική ιστορία και οι μύθοι. Αποτελούν και έμπνευση για μένα και μπορείς να τους συναντήσεις και στη δουλειά μου. Ελπίζω βέβαια κάποια στιγμή να έρθω για διακοπές και να κάτσω περισσότερο. Ανυπομονώ.

Hozier: πώς είναι να επιβιώνεις από το «Take me to Church», το μεγαλύτερο χιτ της δεκαετίας Facebook Twitter
Ήταν ένα απρόσμενο χιτ επειδή δεν έμοιαζε με τίποτα άλλο που βρισκόταν στα τσαρτ εκείνη την περίοδο.


Ιnfo

Release Athens 2019 / Κυριακή 23 Ιουνίου / Hozier + Roisin Murphy + Hooverphonic

Πλατεία Νερού / Ολυμπιακός Πόλος Φαλήρου Φαλήρου

Διάθεση εισιτηρίων:

Τηλεφωνικά / στο 11876

Online / www.viva.grhttps://releaseathens.gr/tickets/

Φυσικά σημεία / στα καταστήματα Reload, Seven Spots, Καταστήματα Wind, Ευριπίδης, στον πολυχώρο Yoleni's (Σόλωνος 9, καθημερινά 8:00-00:00, Σάββατο 9:00-00:00, Κυριακή 10:00-20:00), στο Viva Kiosk Συντάγματος (Πλ. Συντάγματος 4, καθημερινά 9:00-21:00) και στο Viva Spot Τεχνόπολης (μέσα στον χώρο της Τεχνόπολης, είσοδος από οδό Περσεφόνης, Δευτ-Σαβ 11:00-19:00)

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια