Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake; Facebook Twitter
Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα.
0



ΤΑ BEEFS, ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΔΙΑΜΑΧΕΣ,
 ανάμεσα στους ράπερ δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι μέρος της κουλτούρας και της ιστορίας του και εκφράζονται μέσα από τραγούδια που δηλώνουν την υπεροχή του ενός έναντι κάποιου άλλου στις ρίμες. Μερικές από αυτές τις φιλονικίες ευθύνονται για κάποια από τα πιο κλασικά χιπ-χοπ τραγούδια, όπως το Hit 'Em Up του 2Pac και το Takeover του Jay-Z. Μετά τη δολοφονία του 2Pac και του Notorious B.I.G. έπειτα από ένα παρόμοιο beef τα πνεύματα φάνηκε ότι είχαν ηρεμήσει, τελευταία όμως έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει και το χιπ-χοπ τελευταία βρίσκεται ομολογουμένως σε κρίση.

Μπορεί να πει κανείς ότι όλα ξεκίνησαν με το Big Foot της Nicki Minaj, ένα αρκετά σκληρό, diss κομμάτι εναντίον της ράπερ Megan Thee Stallion. Και οι δύο βγήκαν κερδισμένες, με τη Megan Thee Stallion να κατακτά την κορυφή του Billboard με το Hiss και τη Minaj να κερδίζει τη μάχη με αξιομνημόνευτες ρίμες. Αυτό είδαν οι διάσημοι συνάδελφοί τους και ξεσηκώθηκαν. 

Το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω».

Έτσι, έχουμε το πρόσφατο beef του Kendrick Lamar με τους Drake και J. Cole. Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Πώς ξεκίνησε το beef

Όταν ο Kendrick Lamar ήταν ακόμη ανερχόμενος, ο Drake προσφέρθηκε να τον βοηθήσει, προσκαλώντας τον να συμμετάσχει στο άλμπουμ του Take Care και να τον ανοίγει στην περιοδεία του το 2012. Έναν χρόνο μετά, το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω». Ο Drake δεν έδωσε και πολλή σημασία τότε. Πετούσαν κακιούλες μεταξύ τους πού και πού, αλλά τίποτα ιδιαίτερο.

Τι συνέβη πρόσφατα;

First Person Shooter

Όπως όλα δείχνουν, υπεύθυνος είναι ο J. Cole. Πέρσι τον Οκτώβριο, ο Drake κυκλοφόρησε το όγδοο άλμπουμ του, For All The Dogs, μέσα στο οποίο υπήρχε μια συνεργασία του με τον J. Cole στο κομμάτι First Person Shooter, όπου ο J. Cole δήλωνε ότι αυτός, ο Drake και ο Kendrick ήταν τα τρία μεγάλα ονόματα τότε στο ραπ. Το κομμάτι ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, το πρώτο με το οποίο κατάφερνε κάτι τέτοιο ο Cole και αυτό με το οποίο ισοφάρισε ο Drake το ρεκόρ του Michael Jackson. Ο Kendrick, απ' ό,τι φαίνεται, δεν χάρηκε πολύ με τη συγκεκριμένη εξέλιξη και τους το κρατούσε για καιρό. 

Πώς αντέδρασε ο Kendrick;

Like That

Τον Μάρτιο του 2024, ο Metro Boomin' και ο Future κυκλοφόρησαν ένα κοινό άλμπουμ με τίτλο We Don't Trust You. Κρυμμένο στο tracklist ήταν ένα τραγούδι που ονομαζόταν Like That και είχε έναν μη υπογεγραμμένο στίχο από τον Kendrick Lamar, με το οποίο έγινε χαμός στο X (πρώην Τwitter). Ο Kendrick δεν μάσησε τα λόγια του και έβαλε στο στόχαστρο τον στίχο του Cole, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν τρεις σπουδαίοι, υπάρχει μόνο ο ίδιος («big three - it's just big me»). Αποκάλεσε τον Drake και τον Cole «ένα ελαφρύ πακέτο» και δήλωσε ότι είναι Prince σε σχέση με τον Michael Jackson του Drake. Κλείνει το κομμάτι λέγοντας ότι θα στείλει όλα τα σκυλιά του Drake και του J. Cole στο νεκροταφείο των ζώων, κάνοντας αναφορά στο διάσημο μυθιστόρημα τρόμου του Stephen King, Pet Cemetery, του 1983. Ο στίχος κάνει ταυτόχρονα και μια αναφορά στον τίτλο του άλμπουμ του Drake, For All The Dogs. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο Metro Boomin' είναι πρώην συνεργάτης του Drake και συχνά δηλώνει σε συνεντεύξεις ότι δεν χωνεύει τον Καναδό ράπερ επειδή τον έριξε σε μια συνεργασία τους που επρόκειτο να γίνει, αλλά τελικά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μάλιστα, έχει τέτοιο μένος εναντίον του που αφαίρεσε τα φωνητικά του από το τραγούδι Trance.

Απάντησε ο Drake;

7 Minute Drill

Φυσικά και απάντησε, και αυτός και ο Cole, με τον δεύτερο να το μετανιώνει. Ο Drake αρχικά έκανε κάτι περίεργες δηλώσεις σε μια συναυλία του στη Φλόριντα σχετικά, αλλά δεν τελείωσε εκεί το ζήτημα.  Δύο εβδομάδες μετά από αυτό το περιστατικό ο Cole έδωσε τη δική του απάντηση στον Kendrick με το κομμάτι 7 Minute Drill από το άλμπουμ-έκπληξη, Might Delete Later. Στο κομμάτι έκανε κριτική στη δισκογραφία του Kendrick, αποκαλώντας το ντεμπούτο του «κλασικό», αλλά την πιο πρόσφατη προσπάθειά του, το Mr Morale and the Big Steppers, τραγική. Κάτι τον έπιασε όμως και γρήγορα πήρε πίσω το diss, συνειδητοποιώντας ότι ήταν ένα τεράστιο λάθος και «το πιο χαζό και ανόητο πράγμα που έχω ηχογραφήσει ποτέ», όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του στο φετινό Dreamville. Ζήτησε συγγνώμη από τον Lamar και η κόντρα τους έληξε εκεί. 

Ο Drake όμως δεν πτοήθηκε από την προδοσία του Cole. Κυκλοφόρησε επίσημα το Push Ups, που αρχικά διέρρευσε. Σε αυτό εν ολίγοις αποκαλεί τον Lamar κοντό, ενώ υπονοεί ότι άλλοι καλλιτέχνες όπως η SZA, o Travis Scott και ο 21 Savage τον έχουν ξεπεράσει . Έβαλε στον διάλογο και τους Future, The Weeknd, Rick Ross.

Εκτός από τον Drake, ενοχλήθηκε και η μαμά του

Champagne Moments

Μέσα σε λίγες ώρες από το diss του Drake, ο Rick Ross πήρε τον λόγο με το Champagne Moments, ισχυριζόμενος ότι ο Καναδός σταρ έχει κάνει πλαστική, συμπεριλαμβανομένων μιας επέμβασης στη μύτη και ενός brazilian butt lift. Αυτή η κατηγορία είχε ως αποτέλεσμα η μαμά του Drake να του στείλει μήνυμα για να τον ρωτήσει αν οι φήμες είναι αληθινές. Ο ράπερ μοιράστηκε τη συζήτησή τους στο Instagram. 

Τα πράγματα δεν τελείωσαν εκεί. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West που πήρε το μέρος του Lamar με ένα remix του Like That, όπου έβαλε στο στόχαστρο τη δισκογραφική του Drake. Στο μεταξύ, ο Drake έβγαλε και δεύτερο κομμάτι, το Taylor Made Freestyle, στο οποίο κατηγόρησε τον Lamar ότι φοβάται να κυκλοφορήσει κάτι επειδή η Taylor Swift έβγαλε καινούργιο άλμπουμ. Επιπλέον, στο ίδιο κομμάτι χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να μιμηθεί τη φωνή δύο ηρώων του Lamar, των Tupac Shakur και Snoop Dogg

Το κερασάκι στην τούρτα όμως έβαλε η Taylor Swift που στο άλμπουμ της The Tortured Poets Department diss-άρει τον άσπονδο εχθρό της Kanye West και την πρώην του, Kim Kardashian. 

Αναμένουμε τη συνέχεια.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Μουσική / Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Η έρευνα του Κώστα Σαββόπουλου για τη ραπ, το πιο παρεξηγημένο (και άγνωστο για τον πολύ κόσμο) μουσικό είδος σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο, κυκλοφορεί σε ένα βιβλίο που βάζει στη θέση τους πολλά πράγματα.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT