Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»;

Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»; Facebook Twitter
Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών.
0

Την Παρασκευή που μας πέρασε η Miley Cyrus κυκλοφόρησε τον νέο της δίσκο με τίτλο «Younger Now». Αυτός αποτελεί ακόμα μία προσπάθεια της 25χρονης ποπ σταρ να επανεφεύρει την εικόνα της, αφήνοντας πίσω τη σαχλή πoπ των προηγούμενων άλμπουμ της για μία, υποτίθεται, πιο σοβαρή και ποιοτική στροφή στις μουσικές της ρίζες, δηλαδή την country, τον ήχο που έμαθε να αγαπάει μικρότερη μέσω του επίσης μουσικού και ηθοποιού πατέρα της Bill Ray Cyrus. Η ίδια παραδέχτηκε σε μια πρόσφατη συνέντευξή της πως επέλεξε αυτό τον δρόμο για πολιτικούς κυρίως λόγους. Η Miley Cyrus έχει δηλώσει ανοιχτά στο παρελθόν την απέχθειά της για τον Ντόναλντ Τραμπ –μέχρι που θα εγκατέλειπε και την Αμερική αν εκλεγόταν, αλλά τελικά δεν το έκανε− και στο άλμπουμ της υπάρχουν τραγούδια, όπως η μπαλάντα «Inspiration», που έχουν γραφτεί για τη Χίλαρι Κλίντον. Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών. Αν κρίνουμε βέβαια από τη χλιαρή υποδοχή που έχει επιφυλάξει το κοινό μέχρι τώρα στα singles του άλμπουμ, τα πράγματα δεν μοιάζουν πολύ ελπιδοφόρα.

Βέβαια, η είδηση που κυριαρχεί στα media δεν είναι αυτή, ούτε το γεγονός πως ο δίσκος είναι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, υποφερτός (οk, δεν περιμέναμε και κάτι καλύτερο, εδώ που τα λέμε). Σάλος έχει προκληθεί με ένα συγκεκριμένο τραγούδι. Ο λόγος για τη δυναμική μπαλάντα «She's not him» και την πικάντικη ιστορία πίσω από τους στίχους της. Το τραγούδι δεν λέει σχεδόν τίποτα μουσικά, είναι τρομερά κλισέ και βαρετό, αλλά από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνει κανείς πως εδώ πέρα υπάρχει ζουμί. Οι fans και πολλά celebrity sites έχουν οργιάσει τα τελευταία 24ωρα αναλύοντάς το και υποστηρίζοντας ότι αναφέρεται στη σύντομη σχέση που είχε η Miley Cyrus με τη Stella Maxwell, μοντέλο της Victoria's Secret, και στο πόσο πολύ την αγαπούσε, αλλά δεν μπορούσε να μείνει μαζί της γιατί ήταν ακόμη ερωτευμένη με τον πρώην της, δηλαδή τον γνωστό ηθοποιό Liam Hemsworth. Διαβάστε τους στίχους και βγάλτε μόνοι σας το συμπέρασμα:

You gave me things, you can't buy back with money
You changed my life
You 've been my world
There's no other girl that looks like ya, darling
Those eyes, that tongue, those teeth, that face, that body
Even though we 've gone to outer space
Still no way you can take his place
You 're not him
She's not him
No matter what you say
No matter what you do
I just can't fall in love with you

Παρ' όλα αυτά, τα πρόσωπα που φωτογραφίζει η Cyrus μέσα από τα λόγια της έχουν ελάχιστη σημασία σε σχέση με το πραγματικά ενδιαφέρον συμπέρασμα που βγαίνει από το τραγούδι. Μπορεί αυτοί οι στίχοι ρευστής σεξουαλικής ταυτότητας να είναι συνηθισμένοι όσον αφορά τα πιο εναλλακτικά και underground χωράφια της μουσικής βιομηχανίας, αλλά στον συντηρητικό χώρο του mainstream σπανίζουν και προκαλούν εντύπωση, ειδικά όταν τους τραγουδάει ένα από τα πιο δημοφιλή είδωλα του νεανικού πληθυσμού παγκοσμίως. Η Αμερικανίδα έχει μιλήσει ανοιχτά για το συγκεκριμένο ζήτημα αρκετές φορές στο παρελθόν, δηλώνοντας μάλιστα πως ο όρος bisexual της φαίνεται πολύ περιοριστικός και πως θα ήθελε να γίνεται αντιληπτή ως pansexual. Τόσο μέσα από παλιότερα τραγούδια της όσο και μέσα από ενέργειές της (έχει ιδρύσει το Happy Hippy Foundation, έναν οργανισμό που καταπολεμάει την αδικία εις βάρος των άστεγων νέων, της LGBTQ νεολαίας και άλλων ευάλωτων ομάδων) υποστηρίζει τα άτομα που νιώθουν gender fluid, όπως και η ίδια άλλωστε.


Το «She's not him» αντιμετωπίζεται από τα μέσα ως η κορύφωση των σεξουαλικά ανοιχτόμυαλων πεποιθήσεων της Cyrus. Το Billboard κάνει λόγο για ένα τραγούδι-pansexual σταθμό στη mainstream μουσική ιστορία, ενώ το Bustle το χρησιμοποιεί ως θετικό αντιπαράδειγμα σε άλλα γνωστά ποπ κομμάτια, όπως το «I kissed a girl» της Katy Perry, που εστιάζουν κυρίως το σεξουαλικό κομμάτι με έναν φθηνό τρόπο, σε αντίθεση με τη συναισθηματική τρυφερότητα με την οποία το επιχειρεί η Miley Cyrus. Η ίδια μάλιστα είχε παραδεχτεί πρόσφατα πως κουράστηκε «από τη μουσική που είναι γεμάτη στίχους με σεξουαλικό περιεχόμενο και προσπαθώ να ξεφύγω από τη χιπ-χoπ, η οποία μιλάει όλο για Lamborghini, Rolex και γκόμενες πάνω σε πουλιά».

Ωραία όλα αυτά, αλλά μοιάζουν λίγο γελοία αν σκεφτεί κανείς πόσες φορές η Miley Cyrus έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης και χλευασμού για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Η ιστορία των προκλητικών εμφανίσεών της ξεκινάει ήδη από το 2009 και τα Teen Choice Awards, όταν η ακόμα ανήλικη πρωταγωνίστρια του Hannah Montana show είχε φορέσει τα εντελώς απαραίτητα, επιδεικνύοντας τις ικανότητές της στο pole dancing. Έκτοτε, έχει πρωταγωνιστήσει σε παρόμοια περιστατικά, γι' αυτό όμως που θα τη θυμούνται οι περισσότεροι είναι το twerking στον καβάλο του Robin Thicke στα MTV Video Music Awards, το 2013. Συνεπώς, η ανελέητη επίθεση που δέχεται στο Twitter γι' αυτή την τεράστια κωλοτούμπα που έχει κάνει μοιάζει απόλυτα δικαιολογημένη. Απ' ό,τι φαίνεται, οι μάνατζέρ της δεν εκτίμησαν και πολύ σωστά την κατάσταση.


Υπάρχει όμως μια αλήθεια πίσω από αυτή την ιστορία, η οποία δεν πρέπει να υποτιμηθεί λόγω των συνεχών, εκνευριστικών αντιφάσεων της Miley Cyrus. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μεγάλη έρευνα, το 1/3 των νέων από 16 ως 22 ετών χαρακτηρίζεται bisexual και αυτό το εύρημα είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό, αν σκεφτεί κανείς πόσο έντονος ήταν ο φόβος κάποτε για μια τόσο τολμηρή δημόσια δήλωση, που σήμερα, ευτυχώς, θεωρείται απολύτως φυσιολογική. Επομένως, το «She's not him» μπορεί να είναι προϊόν image making, αλλά δεν παύει να προέρχεται από μία ποπ σταρ η οποία απευθύνεται σε ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του νεανικού πληθυσμού και τραγουδάει ανοιχτά για θέματα σεξουαλικής ρευστότητας, δίνοντας φωνή και προσφέροντας καταφύγιο σε άτομα που εν έτει 2017 αντιμετωπίζονται ακόμη φοβικά από μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Αν ακουγόταν λίγο και η μουσική της, όλα θα ήταν πολύ καλύτερα.

 

Miley Cyrus - Younger Now

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT