Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»;

Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»; Facebook Twitter
Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών.
0

Την Παρασκευή που μας πέρασε η Miley Cyrus κυκλοφόρησε τον νέο της δίσκο με τίτλο «Younger Now». Αυτός αποτελεί ακόμα μία προσπάθεια της 25χρονης ποπ σταρ να επανεφεύρει την εικόνα της, αφήνοντας πίσω τη σαχλή πoπ των προηγούμενων άλμπουμ της για μία, υποτίθεται, πιο σοβαρή και ποιοτική στροφή στις μουσικές της ρίζες, δηλαδή την country, τον ήχο που έμαθε να αγαπάει μικρότερη μέσω του επίσης μουσικού και ηθοποιού πατέρα της Bill Ray Cyrus. Η ίδια παραδέχτηκε σε μια πρόσφατη συνέντευξή της πως επέλεξε αυτό τον δρόμο για πολιτικούς κυρίως λόγους. Η Miley Cyrus έχει δηλώσει ανοιχτά στο παρελθόν την απέχθειά της για τον Ντόναλντ Τραμπ –μέχρι που θα εγκατέλειπε και την Αμερική αν εκλεγόταν, αλλά τελικά δεν το έκανε− και στο άλμπουμ της υπάρχουν τραγούδια, όπως η μπαλάντα «Inspiration», που έχουν γραφτεί για τη Χίλαρι Κλίντον. Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών. Αν κρίνουμε βέβαια από τη χλιαρή υποδοχή που έχει επιφυλάξει το κοινό μέχρι τώρα στα singles του άλμπουμ, τα πράγματα δεν μοιάζουν πολύ ελπιδοφόρα.

Βέβαια, η είδηση που κυριαρχεί στα media δεν είναι αυτή, ούτε το γεγονός πως ο δίσκος είναι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, υποφερτός (οk, δεν περιμέναμε και κάτι καλύτερο, εδώ που τα λέμε). Σάλος έχει προκληθεί με ένα συγκεκριμένο τραγούδι. Ο λόγος για τη δυναμική μπαλάντα «She's not him» και την πικάντικη ιστορία πίσω από τους στίχους της. Το τραγούδι δεν λέει σχεδόν τίποτα μουσικά, είναι τρομερά κλισέ και βαρετό, αλλά από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνει κανείς πως εδώ πέρα υπάρχει ζουμί. Οι fans και πολλά celebrity sites έχουν οργιάσει τα τελευταία 24ωρα αναλύοντάς το και υποστηρίζοντας ότι αναφέρεται στη σύντομη σχέση που είχε η Miley Cyrus με τη Stella Maxwell, μοντέλο της Victoria's Secret, και στο πόσο πολύ την αγαπούσε, αλλά δεν μπορούσε να μείνει μαζί της γιατί ήταν ακόμη ερωτευμένη με τον πρώην της, δηλαδή τον γνωστό ηθοποιό Liam Hemsworth. Διαβάστε τους στίχους και βγάλτε μόνοι σας το συμπέρασμα:

You gave me things, you can't buy back with money
You changed my life
You 've been my world
There's no other girl that looks like ya, darling
Those eyes, that tongue, those teeth, that face, that body
Even though we 've gone to outer space
Still no way you can take his place
You 're not him
She's not him
No matter what you say
No matter what you do
I just can't fall in love with you

Παρ' όλα αυτά, τα πρόσωπα που φωτογραφίζει η Cyrus μέσα από τα λόγια της έχουν ελάχιστη σημασία σε σχέση με το πραγματικά ενδιαφέρον συμπέρασμα που βγαίνει από το τραγούδι. Μπορεί αυτοί οι στίχοι ρευστής σεξουαλικής ταυτότητας να είναι συνηθισμένοι όσον αφορά τα πιο εναλλακτικά και underground χωράφια της μουσικής βιομηχανίας, αλλά στον συντηρητικό χώρο του mainstream σπανίζουν και προκαλούν εντύπωση, ειδικά όταν τους τραγουδάει ένα από τα πιο δημοφιλή είδωλα του νεανικού πληθυσμού παγκοσμίως. Η Αμερικανίδα έχει μιλήσει ανοιχτά για το συγκεκριμένο ζήτημα αρκετές φορές στο παρελθόν, δηλώνοντας μάλιστα πως ο όρος bisexual της φαίνεται πολύ περιοριστικός και πως θα ήθελε να γίνεται αντιληπτή ως pansexual. Τόσο μέσα από παλιότερα τραγούδια της όσο και μέσα από ενέργειές της (έχει ιδρύσει το Happy Hippy Foundation, έναν οργανισμό που καταπολεμάει την αδικία εις βάρος των άστεγων νέων, της LGBTQ νεολαίας και άλλων ευάλωτων ομάδων) υποστηρίζει τα άτομα που νιώθουν gender fluid, όπως και η ίδια άλλωστε.


Το «She's not him» αντιμετωπίζεται από τα μέσα ως η κορύφωση των σεξουαλικά ανοιχτόμυαλων πεποιθήσεων της Cyrus. Το Billboard κάνει λόγο για ένα τραγούδι-pansexual σταθμό στη mainstream μουσική ιστορία, ενώ το Bustle το χρησιμοποιεί ως θετικό αντιπαράδειγμα σε άλλα γνωστά ποπ κομμάτια, όπως το «I kissed a girl» της Katy Perry, που εστιάζουν κυρίως το σεξουαλικό κομμάτι με έναν φθηνό τρόπο, σε αντίθεση με τη συναισθηματική τρυφερότητα με την οποία το επιχειρεί η Miley Cyrus. Η ίδια μάλιστα είχε παραδεχτεί πρόσφατα πως κουράστηκε «από τη μουσική που είναι γεμάτη στίχους με σεξουαλικό περιεχόμενο και προσπαθώ να ξεφύγω από τη χιπ-χoπ, η οποία μιλάει όλο για Lamborghini, Rolex και γκόμενες πάνω σε πουλιά».

Ωραία όλα αυτά, αλλά μοιάζουν λίγο γελοία αν σκεφτεί κανείς πόσες φορές η Miley Cyrus έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης και χλευασμού για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Η ιστορία των προκλητικών εμφανίσεών της ξεκινάει ήδη από το 2009 και τα Teen Choice Awards, όταν η ακόμα ανήλικη πρωταγωνίστρια του Hannah Montana show είχε φορέσει τα εντελώς απαραίτητα, επιδεικνύοντας τις ικανότητές της στο pole dancing. Έκτοτε, έχει πρωταγωνιστήσει σε παρόμοια περιστατικά, γι' αυτό όμως που θα τη θυμούνται οι περισσότεροι είναι το twerking στον καβάλο του Robin Thicke στα MTV Video Music Awards, το 2013. Συνεπώς, η ανελέητη επίθεση που δέχεται στο Twitter γι' αυτή την τεράστια κωλοτούμπα που έχει κάνει μοιάζει απόλυτα δικαιολογημένη. Απ' ό,τι φαίνεται, οι μάνατζέρ της δεν εκτίμησαν και πολύ σωστά την κατάσταση.


Υπάρχει όμως μια αλήθεια πίσω από αυτή την ιστορία, η οποία δεν πρέπει να υποτιμηθεί λόγω των συνεχών, εκνευριστικών αντιφάσεων της Miley Cyrus. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μεγάλη έρευνα, το 1/3 των νέων από 16 ως 22 ετών χαρακτηρίζεται bisexual και αυτό το εύρημα είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό, αν σκεφτεί κανείς πόσο έντονος ήταν ο φόβος κάποτε για μια τόσο τολμηρή δημόσια δήλωση, που σήμερα, ευτυχώς, θεωρείται απολύτως φυσιολογική. Επομένως, το «She's not him» μπορεί να είναι προϊόν image making, αλλά δεν παύει να προέρχεται από μία ποπ σταρ η οποία απευθύνεται σε ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του νεανικού πληθυσμού και τραγουδάει ανοιχτά για θέματα σεξουαλικής ρευστότητας, δίνοντας φωνή και προσφέροντας καταφύγιο σε άτομα που εν έτει 2017 αντιμετωπίζονται ακόμη φοβικά από μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Αν ακουγόταν λίγο και η μουσική της, όλα θα ήταν πολύ καλύτερα.

 

Miley Cyrus - Younger Now

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ