Φως στο σκοτάδι

Φως στο σκοτάδι Facebook Twitter
0

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την πρώτη επαφή μου με τους Sigmatropic· το άλμπουμ τους Random Walkπου κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του '98 τους σύστηνε ως μια από τις ελπίδες της ελληνικής electronica και μάζευε από παντού θετικά σχόλια. «Τότε η μουσική φτιαχνόταν κυρίως στον υπολογιστή, ήταν το έτερόν μου ήμισι» μου λέει ο ιδρυτής του groupΆκης Μπογιατζής, «πέρναγα μια φάση εγκλεισμού εκείνη την εποχή και ξεκίνησα να οργανώνω το υλικό που είχα μαζέψει στον υπολογιστή μου». Από τότε έχουν αλλάξει πολλά, και στη σύνθεση του γκρουπ και στον ήχο τους. Ακόμα περισσότερο έχει αλλάξει ο τρόπος που γράφουν τα κομμάτια τους -«η πλειονότητα των κομματιών ξεκινάει από μια κιθάρα ή πιάνο, δεν έχει αποκλειστικά σαν πρωτογενή ιδέα τη μηχανή, παρ' όλο που μπορεί να βάλει κανείς sequencer ή κάποια πηγή ήχου για να δώσει ιδέες»- το σχήμα έγινε γκρουπ, έγιναν live συγκρότημα με full σύνθεση.

Η τωρινή σύνθεσή τους είναι η μακροβιότερη, με τελευταία προσθήκη την Άννα Καρακάλου, η οποία είναι πια μόνιμο μέλος του συγκροτήματος. Μιλάμε για την κυκλοφορία του άλμπουμ στην αγγλική αγορά από τηνTongue Masterπριν από δύο μήνες και τη διαφημιστική καταχώρηση στο Uncut, με τη «συμπαράσταση» μάλιστα μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας δισκοπωλείων, της HMV. «Η συνεργασία με τον Άγγλο διανομέα προέκυψε εδώ και καιρό, με τον προηγούμενο δίσκο μας, το Sixteen Haiku and Other Stories, την αγγλόφωνη έκδοση με τα χαϊκού του Σεφέρη. Ο δίσκος είχε αρκετές συμμετοχές ξένων ονομάτων κι αυτό βοήθησε πάρα πολύ. Χρειάζεται να έχεις ένα μοχλό πίεσης, ένα όχημα να σε τραβάει, ακόμα κι αν αυτό λέγεται Σεφέρης. Έτσι είναι η πραγματικότητα για κάποιον που ξεκινάει από την Ελλάδα. Είναι πολύ δύσκολο να ξεκινάς με την ταμπέλα που κουβαλάς ως Έλληνας, με όλα τα καλά και τα κακά που αυτό σημαίνει. Οπωσδήποτε το όνομα Σεφέρης και οι συμμετοχές βοήθησαν το δίσκο να φτάσει στο «μεσαίο» κοινό που είναι περισσότερο ποπ. Στο Uncut είχε παρουσιαστεί και είχε πάρει τρία αστέρια στα πέντε, που θεωρείται αρκετά καλή βαθμολογία».

«Είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσεις στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να μιλήσω από πρώτο χέρι, γιατί δεν ξέρω πώς είναι να ζεις έξω απ' την Ελλάδα. Εκ των πραγμάτων πρέπει να ζεις έξω για να καταφέρεις να επιβιώνεις από αυτό, να ζεις από τη μουσική σου, από τον κόσμο. Τώρα, το να συντηρείς την εικόνα σου και το όνομά σου είναι άλλο ζήτημα. Είναι το ίδιο δύσκολο με το να ζεις από τη μουσική σου στην Ελλάδα. Πρέπει να αποφασίσεις να κλείσεις το σπίτι σου, ό,τι δραστηριότητα έχεις εδώ, και να μετακομίσεις έξω. Το έκαναν διάφοροι και επιβίωσαν. Άλλαξαν τα πάντα στη ζωή τους, έριξαν το βάρος και τις προτεραιότητές τους αλλού. Έχω επιλέξει να μείνω και να χειρίζομαι το όλο πράγμα από εδώ. Μου αρέσει αυτή η χώρα με όλα τα καλά και τα κακά της. Με θλίβει απεριόριστα τις περισσότερες φορές, παρ' όλα αυτά μου αρέσει, όσο κι αν είναι παράλογο».

«Ο τίτλος του άλμπουμ Dark Outside προϋπήρχε, είναι ο τίτλος ενός τραγουδιού και σημαίνει λίγο πολύ το διάστημα. Βρίσκεται κάποιος σε μια διαστημική κάψουλα, σε κάποιο διαστημόπλοιο, κοιτάζει έξω και φοβάται. Σαν τίτλος του άλμπουμ παίρνει μια άλλη διάσταση, αναφέρεται σε όλα αυτά που σε ενοχλούν, το μεσαίωνα που βλέπεις έξω απ' το παράθυρό σου και πολύ φοβάμαι ότι έχει μια διάρκεια που θα συνεχιστεί για καιρό. Βλέπω μια ασχήμια που με εμπνέει μεν, αλλά με κάνει να νοσταλγώ κάποιες εποχές κάπως παλιότερες. Τότε τις θεωρούσα κι αυτές άσχημες, αλλά τώρα βλέπω ότι ήταν πολύ καλύτερες».

ΤοDark Outsideείναι η πιο ολοκληρωμένη δουλειά τους, «μια φυσική εξέλιξη του προηγούμενου», πιο κοντά στον αμερικάνικο ήχο, προσθέτει. «Ίσως είναι υπεύθυνος ο Ian Caple στην παραγωγή γι' αυτό, έκανε τη μeίξη στην Αγγλία και του έδωσε μια περισσότερο αμερικάνικη χροιά». Στη «Sun» πριν λίγες μέρες βαθμολογήθηκε με 4,5 αστέρια. Στα 5.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT