Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
0
Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο...

«Δεν είμαι ειδικός, δεν ξέρω αν γράφω ποπ» λέει ο GDaddie, σχολιάζοντας τα κομμάτια του νέου του EP ως Beat Remvie. «Εγώ κάνω ό,τι μου κατεβαίνει! Σίγουρα υπάρχουν κάποια στοιχεία τα οποία συναντάει κάποιος στην ποπ μουσική κουλτούρα. Νομίζω ότι είναι θέμα αντίληψης και εμπειριών του κάθε ακροατή η συγκεκριμένη ταμπέλα. Για παράδειγμα, το "Live well and prosper" κάποιος μου είπε ότι είναι indie-rock, κάποιος άλλος ότι του θυμίζει Thievery Corporation, άλλος Ian Brown και κάποιος άλλος μου είπε ότι είναι μαλακία. Αν ποπ είναι όλα αυτά μαζί, τότε πάσο. Νομίζω ότι στη δημιουργία όλα είναι μια στιγμή κατά την οποία συντονίζεται ο εσωτερικός κόσμος του καθενός με τον εξωτερικό και αυθόρμητα βγαίνει ένα κομμάτι, μια μελωδία, ένα αριστούργημα ή μια κλανιά. Αβίαστα».

Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο. «Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ γιατί φτιάχνω μουσική» λέει. «Απλώς δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ειδικά η διαδικασία της δημιουργίας είναι αυτό που απολαμβάνω περισσότερο. Να παίρνεις μια ιδέα, μια μελωδία, και να χτίζεις πάνω σε αυτήν μια ενορχήστρωση ή και αντίστροφα, να έχεις ένα beat και πάνω εκεί να βρίσκεις μελωδικές γραμμές. Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα. Πιο μετά τύμπανα – ήθελα να γράφω κομμάτια, στίχους, ό,τι να 'ναι. Σχεδόν αυτοδίδακτος. Χρησιμοποιούσα ένα κασετόφωνο που είχε ενσωματωμένο μικρόφωνο για να κάνω τις εγγραφές των οργάνων. Έγραφα ένα beat τριών λεπτών, στη συνέχεια το έβαζα να παίζει από ένα άλλο, μεγαλύτερο στερεοφωνικό και με το μικρό έγραφα ατμόσφαιρες από ένα αρμόνιο της κακιάς ώρας. Η ίδια διαδικασία συνεχιζόταν για τα υπόλοιπα όργανα και τη φωνή. Την εγγραφή στον υπολογιστή και το midi την ανακάλυψα αρκετά χρόνια αργότερα, στο πανεπιστήμιο. Έπαιζα κιθάρα σε μια μπάντα που είχαμε με τον Evan Handlet και παράλληλα άρχισα να ανακαλύπτω samplers, synths, ableton κ.λπ. Γενικά, έχω παίξει από black metal, jungle, britpop, trip hop, dub, garage electro rock μέχρι hiphop, με διάφορα πρότζεκτ-μπάντες. Τα τελευταία χρόνια ξεκίνησα μαθήματα πιάνου, να παίζω πλήκτρα και να χρησιμοποιώ τη φωνή μου».

Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα.


Στα τραγούδια του νέου του EP, που μόλις κυκλοφόρησε, είναι σχεδόν αγνώριστος, με πιο παραδοσιακές φόρμες στα 4 τραγούδια, με πλούσια παραγωγή και εκλεκτούς guests. Και τα τέσσερα θα μπορούσαν να γίνουν επιτυχίες. «Αρχικά, τα κομμάτια είναι δεν είναι sample based, όπως στις προηγούμενες κυκλοφορίες, και ξεφεύγει γενικότερα από αυτό που έκανα ως GDaddie», λέει, «γι' αυτό και δεν ήθελα να το βγάλω ως GDaddie. Παράλληλα, μέσω της εκπομπής "Spread your love" ήρθα σε επαφή με αρκετούς καλλιτέχνες που είχαμε ως καλεσμένους και μου ήρθε η ιδέα να κάνω μια σειρά από κυκλοφορίες με συνεργασίες. Πάντα μου άρεσαν τα άλμπουμ με συνεργασίες, όπως π.χ. αυτές των Massive Attack, Death In Vegas, Pinch, Diplo, SBSTRKT. Μου αρέσει που κάθε guest βάζει κάτι προσωπικό, μέσα σε ένα σύνολο που πολλές φορές είναι ξένο σε σχέση με αυτό που κάνει συνήθως. Είναι μια πρόκληση. Και εδώ κάτι τέτοιο προσπάθησα να κάνω». Σε τρία από τα τέσσερα κομμάτια του EP συμμετέχουν η Sarah P., η Γεωργία Καρύδη και ο Evan Handlet και του χαρίζουν μερικές από τις πιο όμορφες ποπ στιγμές που έχουμε ακούσει τελευταία. «Ο NTEIBINT με βοήθησε πολύ με τη μείξη των κομματιών» λέει ο Μιχάλης. «Μου αρέσουν πολύ οι παραγωγές του, νομίζω ότι είναι από τους πιο ταλαντούχους σε αυτό που κάνει και φαίνεται και από την πορεία του. Ήθελα ένα φρέσκο αυτί να κάνει αυτήν τη δουλειά και ο Γιώργος βοήθησε πολύ σε αυτό. Το "Beat Remvie" (χτύπα τη ρέμβη ή, αλλιώς, beat της ρέμβης) είναι σαν ένα κάλεσμα να σταματήσει κάποιος απλώς να ρεμβάζει, χωρίς να προσπαθεί να κάνει πράξη αυτό που ονειρεύεται».

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;"


«Τα μαθηματικά σε βοηθάνε όταν γράφεις μουσική;». «Με βοηθάνε να μετράω. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τα μαθηματικά στη μουσική, είμαι λίγο πιο αυθόρμητος στη διαδικασία της σύνθεσης, μου αρέσει να πειραματίζομαι σε σημείο που πολλές φορές δεν θυμάμαι πώς έχω κάνει τι και πρέπει να κρατάω σημειώσεις. Θα ήθελα κάποια στιγμή να ασχοληθώ και με κάτι τέτοιο».


«Πώς είναι η κατάσταση στο σχολείο του 2015;». «Σε πολλές περιπτώσεις παραμένει ίδια από τότε που πήγαινα κι εγώ σχολείο. Τα παιδιά έχουν αλλάξει, με εντυπωσιάζουν και με την καλή και με την κακή έννοια. Κάποια φαίνονται πολύ πιο έξυπνα από τη δική μου γενιά και κάποια άλλα αποκομμένα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Σαν να μην υπάρχει ενδιαφέρον για τίποτα, παρά μόνο γι' αυτά που προβάλλονται στην τηλεόραση ή το Ιnternet. Το Ιnternet έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό. Δέχονται (και δεχόμαστε) τόσο πολλή πληροφορία και δεν ξέρουν πώς να τη διαχειριστούν. Πολλοί άνθρωποι, και κυρίως παιδιά, νομίζω ότι το παίρνουν ως δεδομένο αυτό και έχουν την αίσθηση ότι όλα έρχονται τόσο εύκολα, όσο μια αναζήτηση στο Google».


«Υπάρχει ελπίδα;». «Ακόμα και να μην υπάρχει, πρέπει να προσπαθούμε. Δεν μπορεί να αλλάξει μια κατάσταση έτσι απλά. Ο καθένας με τον τρόπο του, όπως και απ' όπου μπορεί. Η μόρφωση, η ανοιχτή σκέψη, η δημιουργία, είναι έννοιες που μας πάνε μπροστά, εκεί βρίσκεται ελπίδα. Είναι ένα χαρακτηριστικό των νέων ανθρώπων. Όσο μεγαλώνουν, δεν αναρωτιούνται καν αν στην πραγματικότητα υπάρχει ελπίδα. Ακόμα και όσοι το λένε, σκέφτονται αν υπάρχει ελπίδα να μην πληρώσουν την εφορία ή τον ΕΝΦΙΑ. Σεβαστό και αυτό, αλλά δεν μπορούμε να τα μετράμε όλα σε ευρώ».


«Ξέρουν τα παιδιά ότι φτιάχνεις μουσική;». «Κάποιοι μαθητές μου το ξέρουν. Δεν τους το αναφέρω εξαρχής αυτό. Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;". Μετά αρχίζουν και λένε για τα κομμάτια ή τις φωτογραφίες. Κάποια έχουν έρθει και σε live. Έχει πλάκα...».

Το EP «Beat Remvie» κυκλοφορεί από τη Flexibilia Recordings.

www.facebook.com/remviebeat

Ολόκληρο το EP μπορείς να το ακούσεις εδώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ