Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
0
Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο...

«Δεν είμαι ειδικός, δεν ξέρω αν γράφω ποπ» λέει ο GDaddie, σχολιάζοντας τα κομμάτια του νέου του EP ως Beat Remvie. «Εγώ κάνω ό,τι μου κατεβαίνει! Σίγουρα υπάρχουν κάποια στοιχεία τα οποία συναντάει κάποιος στην ποπ μουσική κουλτούρα. Νομίζω ότι είναι θέμα αντίληψης και εμπειριών του κάθε ακροατή η συγκεκριμένη ταμπέλα. Για παράδειγμα, το "Live well and prosper" κάποιος μου είπε ότι είναι indie-rock, κάποιος άλλος ότι του θυμίζει Thievery Corporation, άλλος Ian Brown και κάποιος άλλος μου είπε ότι είναι μαλακία. Αν ποπ είναι όλα αυτά μαζί, τότε πάσο. Νομίζω ότι στη δημιουργία όλα είναι μια στιγμή κατά την οποία συντονίζεται ο εσωτερικός κόσμος του καθενός με τον εξωτερικό και αυθόρμητα βγαίνει ένα κομμάτι, μια μελωδία, ένα αριστούργημα ή μια κλανιά. Αβίαστα».

Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο. «Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ γιατί φτιάχνω μουσική» λέει. «Απλώς δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ειδικά η διαδικασία της δημιουργίας είναι αυτό που απολαμβάνω περισσότερο. Να παίρνεις μια ιδέα, μια μελωδία, και να χτίζεις πάνω σε αυτήν μια ενορχήστρωση ή και αντίστροφα, να έχεις ένα beat και πάνω εκεί να βρίσκεις μελωδικές γραμμές. Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα. Πιο μετά τύμπανα – ήθελα να γράφω κομμάτια, στίχους, ό,τι να 'ναι. Σχεδόν αυτοδίδακτος. Χρησιμοποιούσα ένα κασετόφωνο που είχε ενσωματωμένο μικρόφωνο για να κάνω τις εγγραφές των οργάνων. Έγραφα ένα beat τριών λεπτών, στη συνέχεια το έβαζα να παίζει από ένα άλλο, μεγαλύτερο στερεοφωνικό και με το μικρό έγραφα ατμόσφαιρες από ένα αρμόνιο της κακιάς ώρας. Η ίδια διαδικασία συνεχιζόταν για τα υπόλοιπα όργανα και τη φωνή. Την εγγραφή στον υπολογιστή και το midi την ανακάλυψα αρκετά χρόνια αργότερα, στο πανεπιστήμιο. Έπαιζα κιθάρα σε μια μπάντα που είχαμε με τον Evan Handlet και παράλληλα άρχισα να ανακαλύπτω samplers, synths, ableton κ.λπ. Γενικά, έχω παίξει από black metal, jungle, britpop, trip hop, dub, garage electro rock μέχρι hiphop, με διάφορα πρότζεκτ-μπάντες. Τα τελευταία χρόνια ξεκίνησα μαθήματα πιάνου, να παίζω πλήκτρα και να χρησιμοποιώ τη φωνή μου».

Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα.


Στα τραγούδια του νέου του EP, που μόλις κυκλοφόρησε, είναι σχεδόν αγνώριστος, με πιο παραδοσιακές φόρμες στα 4 τραγούδια, με πλούσια παραγωγή και εκλεκτούς guests. Και τα τέσσερα θα μπορούσαν να γίνουν επιτυχίες. «Αρχικά, τα κομμάτια είναι δεν είναι sample based, όπως στις προηγούμενες κυκλοφορίες, και ξεφεύγει γενικότερα από αυτό που έκανα ως GDaddie», λέει, «γι' αυτό και δεν ήθελα να το βγάλω ως GDaddie. Παράλληλα, μέσω της εκπομπής "Spread your love" ήρθα σε επαφή με αρκετούς καλλιτέχνες που είχαμε ως καλεσμένους και μου ήρθε η ιδέα να κάνω μια σειρά από κυκλοφορίες με συνεργασίες. Πάντα μου άρεσαν τα άλμπουμ με συνεργασίες, όπως π.χ. αυτές των Massive Attack, Death In Vegas, Pinch, Diplo, SBSTRKT. Μου αρέσει που κάθε guest βάζει κάτι προσωπικό, μέσα σε ένα σύνολο που πολλές φορές είναι ξένο σε σχέση με αυτό που κάνει συνήθως. Είναι μια πρόκληση. Και εδώ κάτι τέτοιο προσπάθησα να κάνω». Σε τρία από τα τέσσερα κομμάτια του EP συμμετέχουν η Sarah P., η Γεωργία Καρύδη και ο Evan Handlet και του χαρίζουν μερικές από τις πιο όμορφες ποπ στιγμές που έχουμε ακούσει τελευταία. «Ο NTEIBINT με βοήθησε πολύ με τη μείξη των κομματιών» λέει ο Μιχάλης. «Μου αρέσουν πολύ οι παραγωγές του, νομίζω ότι είναι από τους πιο ταλαντούχους σε αυτό που κάνει και φαίνεται και από την πορεία του. Ήθελα ένα φρέσκο αυτί να κάνει αυτήν τη δουλειά και ο Γιώργος βοήθησε πολύ σε αυτό. Το "Beat Remvie" (χτύπα τη ρέμβη ή, αλλιώς, beat της ρέμβης) είναι σαν ένα κάλεσμα να σταματήσει κάποιος απλώς να ρεμβάζει, χωρίς να προσπαθεί να κάνει πράξη αυτό που ονειρεύεται».

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;"


«Τα μαθηματικά σε βοηθάνε όταν γράφεις μουσική;». «Με βοηθάνε να μετράω. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τα μαθηματικά στη μουσική, είμαι λίγο πιο αυθόρμητος στη διαδικασία της σύνθεσης, μου αρέσει να πειραματίζομαι σε σημείο που πολλές φορές δεν θυμάμαι πώς έχω κάνει τι και πρέπει να κρατάω σημειώσεις. Θα ήθελα κάποια στιγμή να ασχοληθώ και με κάτι τέτοιο».


«Πώς είναι η κατάσταση στο σχολείο του 2015;». «Σε πολλές περιπτώσεις παραμένει ίδια από τότε που πήγαινα κι εγώ σχολείο. Τα παιδιά έχουν αλλάξει, με εντυπωσιάζουν και με την καλή και με την κακή έννοια. Κάποια φαίνονται πολύ πιο έξυπνα από τη δική μου γενιά και κάποια άλλα αποκομμένα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Σαν να μην υπάρχει ενδιαφέρον για τίποτα, παρά μόνο γι' αυτά που προβάλλονται στην τηλεόραση ή το Ιnternet. Το Ιnternet έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό. Δέχονται (και δεχόμαστε) τόσο πολλή πληροφορία και δεν ξέρουν πώς να τη διαχειριστούν. Πολλοί άνθρωποι, και κυρίως παιδιά, νομίζω ότι το παίρνουν ως δεδομένο αυτό και έχουν την αίσθηση ότι όλα έρχονται τόσο εύκολα, όσο μια αναζήτηση στο Google».


«Υπάρχει ελπίδα;». «Ακόμα και να μην υπάρχει, πρέπει να προσπαθούμε. Δεν μπορεί να αλλάξει μια κατάσταση έτσι απλά. Ο καθένας με τον τρόπο του, όπως και απ' όπου μπορεί. Η μόρφωση, η ανοιχτή σκέψη, η δημιουργία, είναι έννοιες που μας πάνε μπροστά, εκεί βρίσκεται ελπίδα. Είναι ένα χαρακτηριστικό των νέων ανθρώπων. Όσο μεγαλώνουν, δεν αναρωτιούνται καν αν στην πραγματικότητα υπάρχει ελπίδα. Ακόμα και όσοι το λένε, σκέφτονται αν υπάρχει ελπίδα να μην πληρώσουν την εφορία ή τον ΕΝΦΙΑ. Σεβαστό και αυτό, αλλά δεν μπορούμε να τα μετράμε όλα σε ευρώ».


«Ξέρουν τα παιδιά ότι φτιάχνεις μουσική;». «Κάποιοι μαθητές μου το ξέρουν. Δεν τους το αναφέρω εξαρχής αυτό. Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;". Μετά αρχίζουν και λένε για τα κομμάτια ή τις φωτογραφίες. Κάποια έχουν έρθει και σε live. Έχει πλάκα...».

Το EP «Beat Remvie» κυκλοφορεί από τη Flexibilia Recordings.

www.facebook.com/remviebeat

Ολόκληρο το EP μπορείς να το ακούσεις εδώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ