Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
0
Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο...

«Δεν είμαι ειδικός, δεν ξέρω αν γράφω ποπ» λέει ο GDaddie, σχολιάζοντας τα κομμάτια του νέου του EP ως Beat Remvie. «Εγώ κάνω ό,τι μου κατεβαίνει! Σίγουρα υπάρχουν κάποια στοιχεία τα οποία συναντάει κάποιος στην ποπ μουσική κουλτούρα. Νομίζω ότι είναι θέμα αντίληψης και εμπειριών του κάθε ακροατή η συγκεκριμένη ταμπέλα. Για παράδειγμα, το "Live well and prosper" κάποιος μου είπε ότι είναι indie-rock, κάποιος άλλος ότι του θυμίζει Thievery Corporation, άλλος Ian Brown και κάποιος άλλος μου είπε ότι είναι μαλακία. Αν ποπ είναι όλα αυτά μαζί, τότε πάσο. Νομίζω ότι στη δημιουργία όλα είναι μια στιγμή κατά την οποία συντονίζεται ο εσωτερικός κόσμος του καθενός με τον εξωτερικό και αυθόρμητα βγαίνει ένα κομμάτι, μια μελωδία, ένα αριστούργημα ή μια κλανιά. Αβίαστα».

Ο Μιχάλης Παπουλάκος το πρωί είναι καθηγητής μαθηματικών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας γίνεται GDaddie και η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον του. Γράφει κομμάτια, παίζει ως DJ, κάνει ραδιόφωνο. «Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ γιατί φτιάχνω μουσική» λέει. «Απλώς δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ειδικά η διαδικασία της δημιουργίας είναι αυτό που απολαμβάνω περισσότερο. Να παίρνεις μια ιδέα, μια μελωδία, και να χτίζεις πάνω σε αυτήν μια ενορχήστρωση ή και αντίστροφα, να έχεις ένα beat και πάνω εκεί να βρίσκεις μελωδικές γραμμές. Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα. Πιο μετά τύμπανα – ήθελα να γράφω κομμάτια, στίχους, ό,τι να 'ναι. Σχεδόν αυτοδίδακτος. Χρησιμοποιούσα ένα κασετόφωνο που είχε ενσωματωμένο μικρόφωνο για να κάνω τις εγγραφές των οργάνων. Έγραφα ένα beat τριών λεπτών, στη συνέχεια το έβαζα να παίζει από ένα άλλο, μεγαλύτερο στερεοφωνικό και με το μικρό έγραφα ατμόσφαιρες από ένα αρμόνιο της κακιάς ώρας. Η ίδια διαδικασία συνεχιζόταν για τα υπόλοιπα όργανα και τη φωνή. Την εγγραφή στον υπολογιστή και το midi την ανακάλυψα αρκετά χρόνια αργότερα, στο πανεπιστήμιο. Έπαιζα κιθάρα σε μια μπάντα που είχαμε με τον Evan Handlet και παράλληλα άρχισα να ανακαλύπτω samplers, synths, ableton κ.λπ. Γενικά, έχω παίξει από black metal, jungle, britpop, trip hop, dub, garage electro rock μέχρι hiphop, με διάφορα πρότζεκτ-μπάντες. Τα τελευταία χρόνια ξεκίνησα μαθήματα πιάνου, να παίζω πλήκτρα και να χρησιμοποιώ τη φωνή μου».

Μου έρχονται πολλές ιδέες. Συνήθως συμβαίνει πριν πάω για ύπνο και βρίσκω κάποια μαγεία σε όλο αυτό. Αρκετά μικρός έπαιζα με ό,τι έβρισκα, από κουτάλια μέχρι μια παλιά κιθάρα της μάνας μου ή ένα μικρό αρμόνιο που είχα.


Στα τραγούδια του νέου του EP, που μόλις κυκλοφόρησε, είναι σχεδόν αγνώριστος, με πιο παραδοσιακές φόρμες στα 4 τραγούδια, με πλούσια παραγωγή και εκλεκτούς guests. Και τα τέσσερα θα μπορούσαν να γίνουν επιτυχίες. «Αρχικά, τα κομμάτια είναι δεν είναι sample based, όπως στις προηγούμενες κυκλοφορίες, και ξεφεύγει γενικότερα από αυτό που έκανα ως GDaddie», λέει, «γι' αυτό και δεν ήθελα να το βγάλω ως GDaddie. Παράλληλα, μέσω της εκπομπής "Spread your love" ήρθα σε επαφή με αρκετούς καλλιτέχνες που είχαμε ως καλεσμένους και μου ήρθε η ιδέα να κάνω μια σειρά από κυκλοφορίες με συνεργασίες. Πάντα μου άρεσαν τα άλμπουμ με συνεργασίες, όπως π.χ. αυτές των Massive Attack, Death In Vegas, Pinch, Diplo, SBSTRKT. Μου αρέσει που κάθε guest βάζει κάτι προσωπικό, μέσα σε ένα σύνολο που πολλές φορές είναι ξένο σε σχέση με αυτό που κάνει συνήθως. Είναι μια πρόκληση. Και εδώ κάτι τέτοιο προσπάθησα να κάνω». Σε τρία από τα τέσσερα κομμάτια του EP συμμετέχουν η Sarah P., η Γεωργία Καρύδη και ο Evan Handlet και του χαρίζουν μερικές από τις πιο όμορφες ποπ στιγμές που έχουμε ακούσει τελευταία. «Ο NTEIBINT με βοήθησε πολύ με τη μείξη των κομματιών» λέει ο Μιχάλης. «Μου αρέσουν πολύ οι παραγωγές του, νομίζω ότι είναι από τους πιο ταλαντούχους σε αυτό που κάνει και φαίνεται και από την πορεία του. Ήθελα ένα φρέσκο αυτί να κάνει αυτήν τη δουλειά και ο Γιώργος βοήθησε πολύ σε αυτό. Το "Beat Remvie" (χτύπα τη ρέμβη ή, αλλιώς, beat της ρέμβης) είναι σαν ένα κάλεσμα να σταματήσει κάποιος απλώς να ρεμβάζει, χωρίς να προσπαθεί να κάνει πράξη αυτό που ονειρεύεται».

Ένας καθηγητής μαθηματικών γράφει την πιο όμορφη καλοκαιρινή ποπ Facebook Twitter
Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;"


«Τα μαθηματικά σε βοηθάνε όταν γράφεις μουσική;». «Με βοηθάνε να μετράω. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τα μαθηματικά στη μουσική, είμαι λίγο πιο αυθόρμητος στη διαδικασία της σύνθεσης, μου αρέσει να πειραματίζομαι σε σημείο που πολλές φορές δεν θυμάμαι πώς έχω κάνει τι και πρέπει να κρατάω σημειώσεις. Θα ήθελα κάποια στιγμή να ασχοληθώ και με κάτι τέτοιο».


«Πώς είναι η κατάσταση στο σχολείο του 2015;». «Σε πολλές περιπτώσεις παραμένει ίδια από τότε που πήγαινα κι εγώ σχολείο. Τα παιδιά έχουν αλλάξει, με εντυπωσιάζουν και με την καλή και με την κακή έννοια. Κάποια φαίνονται πολύ πιο έξυπνα από τη δική μου γενιά και κάποια άλλα αποκομμένα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Σαν να μην υπάρχει ενδιαφέρον για τίποτα, παρά μόνο γι' αυτά που προβάλλονται στην τηλεόραση ή το Ιnternet. Το Ιnternet έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό. Δέχονται (και δεχόμαστε) τόσο πολλή πληροφορία και δεν ξέρουν πώς να τη διαχειριστούν. Πολλοί άνθρωποι, και κυρίως παιδιά, νομίζω ότι το παίρνουν ως δεδομένο αυτό και έχουν την αίσθηση ότι όλα έρχονται τόσο εύκολα, όσο μια αναζήτηση στο Google».


«Υπάρχει ελπίδα;». «Ακόμα και να μην υπάρχει, πρέπει να προσπαθούμε. Δεν μπορεί να αλλάξει μια κατάσταση έτσι απλά. Ο καθένας με τον τρόπο του, όπως και απ' όπου μπορεί. Η μόρφωση, η ανοιχτή σκέψη, η δημιουργία, είναι έννοιες που μας πάνε μπροστά, εκεί βρίσκεται ελπίδα. Είναι ένα χαρακτηριστικό των νέων ανθρώπων. Όσο μεγαλώνουν, δεν αναρωτιούνται καν αν στην πραγματικότητα υπάρχει ελπίδα. Ακόμα και όσοι το λένε, σκέφτονται αν υπάρχει ελπίδα να μην πληρώσουν την εφορία ή τον ΕΝΦΙΑ. Σεβαστό και αυτό, αλλά δεν μπορούμε να τα μετράμε όλα σε ευρώ».


«Ξέρουν τα παιδιά ότι φτιάχνεις μουσική;». «Κάποιοι μαθητές μου το ξέρουν. Δεν τους το αναφέρω εξαρχής αυτό. Συνήθως, μετά από λίγο καιρό έρχεται κάποιο παιδάκι και μου λέει "Σας βρήκα στο facebook! Είστε ο GDaddie;". Μετά αρχίζουν και λένε για τα κομμάτια ή τις φωτογραφίες. Κάποια έχουν έρθει και σε live. Έχει πλάκα...».

Το EP «Beat Remvie» κυκλοφορεί από τη Flexibilia Recordings.

www.facebook.com/remviebeat

Ολόκληρο το EP μπορείς να το ακούσεις εδώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT