Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter
0

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Από τα μέσα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60 ήταν αμέτρητα τα γκρουπ που ονειρεύονταν να γίνουν οι νέοι Beatles ή οι Stones. Τα πιο πολλά ήταν μαύρα χάλια (όχι, δεν ήταν όλες οι κυκλοφορίες των ’60s της προκοπής, με όσο μεγάλη δόση νοσταλγίας και να τις ακούσεις και όσο κι αν τις εξωραΐσει ο χρόνος) έτσι δικαιολογημένα τα έφαγε η μαρμάγκα. Πριν από καμιά δεκαετία που έγινε η έκρηξη του downloading και μπορούσες να έχεις πρόσβαση στα αρχεία χρηστών που μοιράζονταν ακόμα τα πιο άγνωστους και ξεχασμένους δίσκους, γέμισε ο τόπος από άθλιες συλλογές αλλά και από χαμένα διαμαντάκια που αν δεν είχα αυτή τη δεύτερη ευκαιρία θα έμεναν για πάντα στα αζήτητα.

 

Ένα από τα άλμπουμ που είχε βγει το 1967 και είχε ξεχαστεί εντελώς (λίγο δίκαια, λίγο άδικα) ήταν το μοναδικό που κυκλοφόρησαν οι Νεροχύτες. Το συγκρότημα του James Ervan Parker -που αργότερα πέρασε και από τους Them- ονομαζόταν Kitchen Cinq -με το sink γραμμένο έτσι, εντελώς χιψτερικά, από την γαλλική λέξη για το πέντε, κάνοντας και λογοπαίγνιο με τον αριθμό των μελών του γκρουπ. Το συγκρότημα από το Τέξας έβγαλε καναδυό single με διασκευές ως The Illusions και μετά μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να δουλέψει με τον Lee Hazelwood. Αυτός τους πρότεινε να γίνουν λίγο πιο χίπηδες, να αλλάξουν το όνομα σε Νερο-χύτες για να έχουν πιο πολλές ελπίδες για επιτυχία και να στρωθούν να γράψουν δικά τους κομμάτια. Τελικά την παραγωγή στο άλμπουμ δεν την έκανε αυτός, την έκανε ο Hokom και έτσι έβαλαν και πέντε διασκευές (από τα συνολικά 11 τραγούδια του δίσκου): το “Solitary Man” του Neil Diamond και τα Codine (Buffy Ste. Marie), “Last Chance to Turn Around (Gene Pitney), Still in Love with You Baby (the Beau Brummels) και το “I Can’t Let Go”των Hollies. Ο δίσκος που ονομάστηκε εντελώς αποτυχημένα “Everything but…” ήταν αρκετά καλός και μάλιστα ξεκινάει καταπληκτικά με ένα κομμάτι που έγραψαν σε πολλά κέφια, το You’ ll be sorry one day.

 

Παρόλα αυτά, ενώ είχε όλα τα στοιχεία που έκαναν πετυχημένο έναν δίσκο στα τέλη των ’60s, δεν είχε και τίποτα ξεχωριστό ή πρωτότυπο. Ήταν μια απ’ τα ίδια. Αυτό προφανώς τον έβαλε κατευθείαν στο χρονοντούλαπο και τον άφησε καταχωνιασμένο και ξεχασμένο για 40 χρόνια, γιατί ποιος ήθελε ένα αντίγραφο των Beau Brummels ή των Gerry and the Peacemakers με αμερικάνικη προφορά;

 

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Το “Everything but…” δεν ξανακυκλοφόρησε ποτέ, το έβρισκες μόνο στο e-bay και μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε επίσημα σε CD. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα που η Light in the Attic έβγαλε ολόκληρο το άλμπουμ σε μια έκδοση της προκοπής, μαζί με ό,τι άλλο είχαν κυκλοφορήσει σε 45άρια.

 

Η συλλογή λέγεται «When the Rainbow Disappears: An Anthology 1965-68».

 

Αυτά είναι μερικά από τα κομμάτια τους. No bad.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ