Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter
0

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Από τα μέσα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60 ήταν αμέτρητα τα γκρουπ που ονειρεύονταν να γίνουν οι νέοι Beatles ή οι Stones. Τα πιο πολλά ήταν μαύρα χάλια (όχι, δεν ήταν όλες οι κυκλοφορίες των ’60s της προκοπής, με όσο μεγάλη δόση νοσταλγίας και να τις ακούσεις και όσο κι αν τις εξωραΐσει ο χρόνος) έτσι δικαιολογημένα τα έφαγε η μαρμάγκα. Πριν από καμιά δεκαετία που έγινε η έκρηξη του downloading και μπορούσες να έχεις πρόσβαση στα αρχεία χρηστών που μοιράζονταν ακόμα τα πιο άγνωστους και ξεχασμένους δίσκους, γέμισε ο τόπος από άθλιες συλλογές αλλά και από χαμένα διαμαντάκια που αν δεν είχα αυτή τη δεύτερη ευκαιρία θα έμεναν για πάντα στα αζήτητα.

 

Ένα από τα άλμπουμ που είχε βγει το 1967 και είχε ξεχαστεί εντελώς (λίγο δίκαια, λίγο άδικα) ήταν το μοναδικό που κυκλοφόρησαν οι Νεροχύτες. Το συγκρότημα του James Ervan Parker -που αργότερα πέρασε και από τους Them- ονομαζόταν Kitchen Cinq -με το sink γραμμένο έτσι, εντελώς χιψτερικά, από την γαλλική λέξη για το πέντε, κάνοντας και λογοπαίγνιο με τον αριθμό των μελών του γκρουπ. Το συγκρότημα από το Τέξας έβγαλε καναδυό single με διασκευές ως The Illusions και μετά μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να δουλέψει με τον Lee Hazelwood. Αυτός τους πρότεινε να γίνουν λίγο πιο χίπηδες, να αλλάξουν το όνομα σε Νερο-χύτες για να έχουν πιο πολλές ελπίδες για επιτυχία και να στρωθούν να γράψουν δικά τους κομμάτια. Τελικά την παραγωγή στο άλμπουμ δεν την έκανε αυτός, την έκανε ο Hokom και έτσι έβαλαν και πέντε διασκευές (από τα συνολικά 11 τραγούδια του δίσκου): το “Solitary Man” του Neil Diamond και τα Codine (Buffy Ste. Marie), “Last Chance to Turn Around (Gene Pitney), Still in Love with You Baby (the Beau Brummels) και το “I Can’t Let Go”των Hollies. Ο δίσκος που ονομάστηκε εντελώς αποτυχημένα “Everything but…” ήταν αρκετά καλός και μάλιστα ξεκινάει καταπληκτικά με ένα κομμάτι που έγραψαν σε πολλά κέφια, το You’ ll be sorry one day.

 

Παρόλα αυτά, ενώ είχε όλα τα στοιχεία που έκαναν πετυχημένο έναν δίσκο στα τέλη των ’60s, δεν είχε και τίποτα ξεχωριστό ή πρωτότυπο. Ήταν μια απ’ τα ίδια. Αυτό προφανώς τον έβαλε κατευθείαν στο χρονοντούλαπο και τον άφησε καταχωνιασμένο και ξεχασμένο για 40 χρόνια, γιατί ποιος ήθελε ένα αντίγραφο των Beau Brummels ή των Gerry and the Peacemakers με αμερικάνικη προφορά;

 

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Το “Everything but…” δεν ξανακυκλοφόρησε ποτέ, το έβρισκες μόνο στο e-bay και μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε επίσημα σε CD. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα που η Light in the Attic έβγαλε ολόκληρο το άλμπουμ σε μια έκδοση της προκοπής, μαζί με ό,τι άλλο είχαν κυκλοφορήσει σε 45άρια.

 

Η συλλογή λέγεται «When the Rainbow Disappears: An Anthology 1965-68».

 

Αυτά είναι μερικά από τα κομμάτια τους. No bad.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ