Δεν φτάνει μόνο η αγάπη

Δεν φτάνει μόνο η αγάπη Facebook Twitter
0
Ο τελευταίος δίσκος των Manic Street Preachers ήταν μια προσωπική απογοήτευση. Η αγάπη ωστόσο του κοινού φαίνεται να παραμένει αμείωτη, παρ' όλο που τα 15 χρόνια που πέρασαν από το ξεκίνημά τους έχουν αφήσει βαριά τα σημάδια και στα μέλη του γκρουπ και στις συνθέσεις. Όσο κι αν είναι άδικο να περιμένεις να ξαναβγάλουν το «Motorcycle Emptiness» ή ένα Holy Bible, δεν μπορείς να αποσιωπήσεις το γεγονός ότι το SendAwaytheTigers

είναι το χειρότερο άλμπουμ της καριέρας τους. Παρομοίως, δεν γίνεται να μη σεβαστείς τη λατρεία του κόσμου που τους ανέβασε στο νούμερο δύο στην Αγγλία, στην ίδια θέση που βρέθηκε και το πρώτο επίσημο single τους «Your Love Alone Is Not Enough» με τη Nina Persson. Το δυναμικό των Manics είναι ακόμα ισχυρό. Το αποδεικνύουν και η πολύ πετυχημένη περιοδεία που ξεκίνησαν την άνοιξη και οι εμφανίσεις στα μεγάλα φεστιβάλ, από την Ευρώπη μέχρι την Ιαπωνία. Οι ζωντανές εμφανίσεις τους είναι αυτές που διατηρούν -κατά κύριο λόγο- μεγάλο μέρος απ' τη λάμψη του παρελθόντος και οι εντυπώσεις από τα πρόσφατα live τους είναι πολύ καλές. Αυτό που μένει είναι να το αποδείξουν και στη σκηνή της Αθήνας.

«Προσπαθήσαμε να μείνουμε μακριά από πλήκτρα και τα πολλά έγχορδα, εμμένοντας στα βασικά τρία στοιχεία: κιθάρα-φωνή-τύμπανα» λέει ο Sean Moore, ο ντράμερ του συγκροτήματος, «κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούσαμε με αυτά».

«Πάντα ενδιαφερόμασταν για τις πολιτικές εξελίξεις, απ' την αρχή, λόγω του τόπου καταγωγής μας. Θυμόμαστε τους ανθρακωρύχους που απεργούσαν για ένα περίπου χρόνο όταν ήμασταν μικροί. Και δυστυχώς έχασαν, παρ' όλους τους αγώνες τους. Αυτό επηρέασε πολύ άσχημα τη ζωή μας εκείνη την εποχή. Όλη αυτή η εμπειρία αποτυπώθηκε στη συνείδησή μας και στην πορεία γίναμε πιο ευαίσθητοι με τα πολιτικά θέματα. Οι άνθρωποι έχουν χάσει την ελπίδα τους για την πολιτική. Με το χρόνο όλο και λιγότεροι νέοι ασχολούνται πλέον, παρ' όλο που θα έπρεπε να το κάνουν.

Γιατί επιστρέψαμε στις μουσικές μας ρίζες - το πανκ; Επειδή κάναμε ένα χαρούμενο ταξίδι στα δυο τελευταία στούντιο άλμπουμ μας, προσπαθώντας να πείσουμε τον εαυτό μας ότι είμαστε καλοί μουσικοί. Εξαντληθήκαμε γράφοντας τραγούδια. Ξοδέψαμε εκεί όλη μας την ενέργεια και ήταν αναγκαίο να γυρίσουμε μουσικά στο είδος από το οποίο προήρθαμε.

Οι κακές κριτικές πάντοτε μας πειράζουν. Όταν η δουλειά που έχουμε κάνει μας αφήνει ικανοποιημένους, δεν υπολογίζουμε τις βρόμικες, χωρίς περιεχόμενο κριτικές. Δουλειά τόσων χρόνων, άγχους και κόπων μπορεί να ισοπεδωθεί σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα. Σκέψου μόνο ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ατόμων -στην Αγγλία κυρίως- που γράφει σε περιοδικά και κρίνει τη μουσική σε 4-5 γραμμές. Αυτό με νευριάζει κάποιες φορές.

Η μουσική μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Ναι, το πιστεύω. Είναι ο πιο εύκολος τρόπος να επηρεάσεις τον άλλο, να μιλήσεις στη συνείδηση με ένα τραγούδι. Ακόμη και κάποιο βιντεοκλίπ στην τηλεόραση ελκύει την προσοχή και τη φαντασία των ανθρώπων. Τα πάντα όμως εξαρτώνται από το βαθμό που αυτή ψυχαγωγεί τον κόσμο.

Νομίζω πως σε μεγάλο βαθμό παραμένουμε οι ίδιοι. Οι αξίες και τα ιδανικά που είχαμε ως έφηβοι έχουν παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια και θα παραμείνουν και για την υπόλοιπη ζωή μας. Μεγαλώνοντας γίνεται κανείς σοφότερος και λιγότερο απερίσκεπτος. Επομένως, οι αξίες παραμένουν οι ίδιες.

Περιμένουμε με ανυπομονησία τη συναυλία μας στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη φορά που θα παίξουμε στη χώρα σας και για τους θαυμαστές μας εκεί. Το ελληνικό κοινό έχει στηρίξει αρκετά άλμπουμ μας όλα αυτά τα χρόνια και αισθανόμαστε πολύ χαρούμενοι. Προσωπικά θέλω πάρα πολύ να δω την Αθήνα».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT