Δεν φτάνει μόνο η αγάπη

Δεν φτάνει μόνο η αγάπη Facebook Twitter
0
Ο τελευταίος δίσκος των Manic Street Preachers ήταν μια προσωπική απογοήτευση. Η αγάπη ωστόσο του κοινού φαίνεται να παραμένει αμείωτη, παρ' όλο που τα 15 χρόνια που πέρασαν από το ξεκίνημά τους έχουν αφήσει βαριά τα σημάδια και στα μέλη του γκρουπ και στις συνθέσεις. Όσο κι αν είναι άδικο να περιμένεις να ξαναβγάλουν το «Motorcycle Emptiness» ή ένα Holy Bible, δεν μπορείς να αποσιωπήσεις το γεγονός ότι το SendAwaytheTigers

είναι το χειρότερο άλμπουμ της καριέρας τους. Παρομοίως, δεν γίνεται να μη σεβαστείς τη λατρεία του κόσμου που τους ανέβασε στο νούμερο δύο στην Αγγλία, στην ίδια θέση που βρέθηκε και το πρώτο επίσημο single τους «Your Love Alone Is Not Enough» με τη Nina Persson. Το δυναμικό των Manics είναι ακόμα ισχυρό. Το αποδεικνύουν και η πολύ πετυχημένη περιοδεία που ξεκίνησαν την άνοιξη και οι εμφανίσεις στα μεγάλα φεστιβάλ, από την Ευρώπη μέχρι την Ιαπωνία. Οι ζωντανές εμφανίσεις τους είναι αυτές που διατηρούν -κατά κύριο λόγο- μεγάλο μέρος απ' τη λάμψη του παρελθόντος και οι εντυπώσεις από τα πρόσφατα live τους είναι πολύ καλές. Αυτό που μένει είναι να το αποδείξουν και στη σκηνή της Αθήνας.

«Προσπαθήσαμε να μείνουμε μακριά από πλήκτρα και τα πολλά έγχορδα, εμμένοντας στα βασικά τρία στοιχεία: κιθάρα-φωνή-τύμπανα» λέει ο Sean Moore, ο ντράμερ του συγκροτήματος, «κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούσαμε με αυτά».

«Πάντα ενδιαφερόμασταν για τις πολιτικές εξελίξεις, απ' την αρχή, λόγω του τόπου καταγωγής μας. Θυμόμαστε τους ανθρακωρύχους που απεργούσαν για ένα περίπου χρόνο όταν ήμασταν μικροί. Και δυστυχώς έχασαν, παρ' όλους τους αγώνες τους. Αυτό επηρέασε πολύ άσχημα τη ζωή μας εκείνη την εποχή. Όλη αυτή η εμπειρία αποτυπώθηκε στη συνείδησή μας και στην πορεία γίναμε πιο ευαίσθητοι με τα πολιτικά θέματα. Οι άνθρωποι έχουν χάσει την ελπίδα τους για την πολιτική. Με το χρόνο όλο και λιγότεροι νέοι ασχολούνται πλέον, παρ' όλο που θα έπρεπε να το κάνουν.

Γιατί επιστρέψαμε στις μουσικές μας ρίζες - το πανκ; Επειδή κάναμε ένα χαρούμενο ταξίδι στα δυο τελευταία στούντιο άλμπουμ μας, προσπαθώντας να πείσουμε τον εαυτό μας ότι είμαστε καλοί μουσικοί. Εξαντληθήκαμε γράφοντας τραγούδια. Ξοδέψαμε εκεί όλη μας την ενέργεια και ήταν αναγκαίο να γυρίσουμε μουσικά στο είδος από το οποίο προήρθαμε.

Οι κακές κριτικές πάντοτε μας πειράζουν. Όταν η δουλειά που έχουμε κάνει μας αφήνει ικανοποιημένους, δεν υπολογίζουμε τις βρόμικες, χωρίς περιεχόμενο κριτικές. Δουλειά τόσων χρόνων, άγχους και κόπων μπορεί να ισοπεδωθεί σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα. Σκέψου μόνο ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ατόμων -στην Αγγλία κυρίως- που γράφει σε περιοδικά και κρίνει τη μουσική σε 4-5 γραμμές. Αυτό με νευριάζει κάποιες φορές.

Η μουσική μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Ναι, το πιστεύω. Είναι ο πιο εύκολος τρόπος να επηρεάσεις τον άλλο, να μιλήσεις στη συνείδηση με ένα τραγούδι. Ακόμη και κάποιο βιντεοκλίπ στην τηλεόραση ελκύει την προσοχή και τη φαντασία των ανθρώπων. Τα πάντα όμως εξαρτώνται από το βαθμό που αυτή ψυχαγωγεί τον κόσμο.

Νομίζω πως σε μεγάλο βαθμό παραμένουμε οι ίδιοι. Οι αξίες και τα ιδανικά που είχαμε ως έφηβοι έχουν παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια και θα παραμείνουν και για την υπόλοιπη ζωή μας. Μεγαλώνοντας γίνεται κανείς σοφότερος και λιγότερο απερίσκεπτος. Επομένως, οι αξίες παραμένουν οι ίδιες.

Περιμένουμε με ανυπομονησία τη συναυλία μας στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη φορά που θα παίξουμε στη χώρα σας και για τους θαυμαστές μας εκεί. Το ελληνικό κοινό έχει στηρίξει αρκετά άλμπουμ μας όλα αυτά τα χρόνια και αισθανόμαστε πολύ χαρούμενοι. Προσωπικά θέλω πάρα πολύ να δω την Αθήνα».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ