COMA x SMUT: Η καλύτερη techno στον καλύτερο δυνατό χώρο

COMA x SMUT: Η καλύτερη techno στον καλύτερο δυνατό χώρο Facebook Twitter
Ο JERM έχει πολυετή εμπειρία και τα sets του ποτέ δεν απογοητεύουν. Φωτ.: via facebook
0

ΤΟ COMA ATHENS συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το SMUT κάνοντας έναν συνδυασμό που μάλλον κανείς δεν περίμενε, μα όλοι μετρούσαν αντίστροφα μέχρι να τον δουν. Ένα club του οποίου η διάθεση δεν απογοητεύει ποτέ συνεργάστηκε με έναν διοργανωτή techno events που είχε ανέκαθεν ιδιαίτερα προσεγμένο line-up στα πάρτι του και συχνά ξέφευγε από τα αναμενόμενα μεγάλα ονόματα. Το τελικό αποτέλεσμα ενθουσίασε.

Η ατμόσφαιρα μέσα στο μαγαζί γνώριμη κι ευχάριστη, σκοτεινή και underground, όπως αρμόζει σε techno club, με άπλετο χώρο και περιορισμένη ορατότητα. Η αίσθησή μου είναι πως για αρκετούς ήταν η πρώτη φορά στο μαγαζί. Το πάρτι άνοιξε η Devika, που αν και local artist, δεν είχε τύχει να ακούσω ξανά. Έδειξε γρήγορα πως ήταν εξαιρετική επιλογή για το άνοιγμα της βραδιάς (ίσως να ήταν ακόμη καλύτερη και για κλείσιμο) και σε προετοίμαζε καταπληκτικά για τους γρήγορους, groovy ήχους της.

Τη σκυτάλη λίγο μετά τις 2 πήρε ο Phara στην παρθενική του, αν δεν απατώμαι, εμφάνιση στην Αθήνα σε ένα δίωρο set αμείλικτης techno, σαν να ερχόταν απευθείας από το Βερολίνο. Δεν ήταν ένα set που σε ανέβαζε και σε κατέβαζε ή που ξεκινούσε δυνατά και στην πορεία έσβηνε. Αντιθέτως, έχτιζε κλιμακωτά ένταση και ρυθμό, με τη δεύτερη ώρα του να είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και χορευτική από την πρώτη. Ο ήχος του ήταν καθαρός, minimal και απλός, σαν να ερχόταν απευθείας από πάρτι του Ben Klock. Στην πραγματικότητα, ο Phara ανήκει στην SK_Eleven, το label του Setaoc Mass, στο οποίο πρόσφατα κυκλοφόρησε κομμάτια του και ο δικός μας Cirkle.

Δεν είναι ανάγκη κάθε μεγάλο πάρτι να γίνεται σε συναυλιακό χώρο με αμφίβολη ακουστική και μολονότι πρέπει να αποφεύγεται ο σνομπισμός που μοιραία διακατέχει τον χώρο, είναι πάντα ωραίο να πηγαίνεις σε πάρτι δίχως ετερόκλητο κόσμο, όπου όλοι ξέρουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πάνε να ακούσουν.

Αν από τον Phara ήξερα περίπου τι να περιμένω μουσικά, ήμουν αρκετά περίεργος και πιο ανυπόμονος να ακούσω τη Salome, το highlight της βραδιάς. Η γεωργιανής καταγωγής και ανερχόμενη DJ, γνωστή από τα πετυχημένα βερολινέζικα queer parties Herrensauna, φαίνεται να έχει επηρεαστεί μουσικά από την κορυφαία underground artist SPFDJ – και τις δύο μπορείτε να τις απολαύσετε online σε ένα καταπληκτικό b2b set που έπαιξαν στο Dekmantel. Η Salome ήταν εκρηκτική. Ανέβασε κι άλλο τη διάθεση, με διαφορετικό πλέον ύφος από τον πιο ήσυχο Phara, με ένα set πολύ ρυθμικό που ακροβατούσε σχεδόν ιδανικά μεταξύ techno και trance. Το διάνθισε με κάποια πειραματικά στοιχεία (όχι τόσο της αρεσκείας μου) και ένα δυνατό κλείσιμο με προσεγμένο track list.

COMA x SMUT: Ακούσαμε την καλύτερη μουσική στον καλύτερο δυνατό χώρο Facebook Twitter
H Salome ήταν το highlight της βραδιάς.

Οι ήχοι της συνδύαζαν ιδανικά κλασικότερα ηλεκτρονικά κομμάτια με γρήγορα σε ρυθμό, σύγχρονα trance. Εν τέλει απολάμβανες ένα set διαφορετικό και διασκεδαστικό, που όμοιό του δεν έχεις ακούσει. Πολλοί έλεγαν μάλιστα πως δεν έχουν ακούσει πιο ταιριαστή μουσική για το SMUT από της Salome και συμφωνώ απόλυτα πως έδενε αρμονικά με το ύφος του μαγαζιού. Τέλος, για κλείσιμο είχαμε τον JERM, έναν εκ των δύο διοργανωτών των COMA. Ο JERM έχει πολυετή εμπειρία και τα sets του ποτέ δεν απογοητεύουν, είτε στην αρχή είτε στο σβήσιμο της βραδιάς, ενώ χαρακτηριστικό του set του ήταν ένα σκοτεινό και μελαγχολικό άνοιγμα που θα ζήλευαν και πολύ μεγαλύτερα ονόματα.

COMA x SMUT: Ακούσαμε την καλύτερη μουσική στον καλύτερο δυνατό χώρο Facebook Twitter
Ο ήχος του Phara ήταν καθαρός, minimal και απλός.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς όλοι χόρευαν, το mood ήταν αναμφίβολα κορυφαίο, δεν υπήρχε στρίμωγμα, ζέστη ή κακός εξαερισμός, ενώ και η ουρά στην είσοδο για όσους είχαν προμηθευτεί ηλεκτρονικό εισιτήριο ήταν μικρή.

Αντί επιλόγου, το COMA στο SMUT, που ήταν ένα πραγματικά άμεμπτο πάρτι μετά από πολύ καιρό, υπογραμμίζει την ανάγκη για άνοιγμα techno clubs ξανά στην Αθήνα – τα τελευταία μεγάλα έκλεισαν οριστικά στα τέλη των '00s (οι μεγαλύτεροι σίγουρα τα ξέρουν καλύτερα). Η ζήτηση και το κοινό φαίνεται πως υπάρχουν πλέον και είναι ικανά μπορούν να στηρίξουν τέτοια, ομολογουμένως κοστοβόρα, εγχειρήματα. Δεν είναι ανάγκη κάθε μεγάλο πάρτι να γίνεται σε συναυλιακό χώρο με αμφίβολη ακουστική (που είναι λογικό, μια και δεν φτιάχτηκε για techno events), και μολονότι πρέπει να αποφεύγεται ο σνομπισμός που μοιραία διακατέχει τον χώρο, είναι πάντα ωραίο να πηγαίνεις σε πάρτι δίχως ετερόκλητο κόσμο, όπου όλοι ξέρουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πάνε να ακούσουν. Είναι μια εκ διαμέτρου διαφορετική και ανώτερη εμπειρία.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT