COMA x SMUT: Η καλύτερη techno στον καλύτερο δυνατό χώρο

COMA x SMUT: Η καλύτερη techno στον καλύτερο δυνατό χώρο Facebook Twitter
Ο JERM έχει πολυετή εμπειρία και τα sets του ποτέ δεν απογοητεύουν. Φωτ.: via facebook
0

ΤΟ COMA ATHENS συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το SMUT κάνοντας έναν συνδυασμό που μάλλον κανείς δεν περίμενε, μα όλοι μετρούσαν αντίστροφα μέχρι να τον δουν. Ένα club του οποίου η διάθεση δεν απογοητεύει ποτέ συνεργάστηκε με έναν διοργανωτή techno events που είχε ανέκαθεν ιδιαίτερα προσεγμένο line-up στα πάρτι του και συχνά ξέφευγε από τα αναμενόμενα μεγάλα ονόματα. Το τελικό αποτέλεσμα ενθουσίασε.

Η ατμόσφαιρα μέσα στο μαγαζί γνώριμη κι ευχάριστη, σκοτεινή και underground, όπως αρμόζει σε techno club, με άπλετο χώρο και περιορισμένη ορατότητα. Η αίσθησή μου είναι πως για αρκετούς ήταν η πρώτη φορά στο μαγαζί. Το πάρτι άνοιξε η Devika, που αν και local artist, δεν είχε τύχει να ακούσω ξανά. Έδειξε γρήγορα πως ήταν εξαιρετική επιλογή για το άνοιγμα της βραδιάς (ίσως να ήταν ακόμη καλύτερη και για κλείσιμο) και σε προετοίμαζε καταπληκτικά για τους γρήγορους, groovy ήχους της.

Τη σκυτάλη λίγο μετά τις 2 πήρε ο Phara στην παρθενική του, αν δεν απατώμαι, εμφάνιση στην Αθήνα σε ένα δίωρο set αμείλικτης techno, σαν να ερχόταν απευθείας από το Βερολίνο. Δεν ήταν ένα set που σε ανέβαζε και σε κατέβαζε ή που ξεκινούσε δυνατά και στην πορεία έσβηνε. Αντιθέτως, έχτιζε κλιμακωτά ένταση και ρυθμό, με τη δεύτερη ώρα του να είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και χορευτική από την πρώτη. Ο ήχος του ήταν καθαρός, minimal και απλός, σαν να ερχόταν απευθείας από πάρτι του Ben Klock. Στην πραγματικότητα, ο Phara ανήκει στην SK_Eleven, το label του Setaoc Mass, στο οποίο πρόσφατα κυκλοφόρησε κομμάτια του και ο δικός μας Cirkle.

Δεν είναι ανάγκη κάθε μεγάλο πάρτι να γίνεται σε συναυλιακό χώρο με αμφίβολη ακουστική και μολονότι πρέπει να αποφεύγεται ο σνομπισμός που μοιραία διακατέχει τον χώρο, είναι πάντα ωραίο να πηγαίνεις σε πάρτι δίχως ετερόκλητο κόσμο, όπου όλοι ξέρουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πάνε να ακούσουν.

Αν από τον Phara ήξερα περίπου τι να περιμένω μουσικά, ήμουν αρκετά περίεργος και πιο ανυπόμονος να ακούσω τη Salome, το highlight της βραδιάς. Η γεωργιανής καταγωγής και ανερχόμενη DJ, γνωστή από τα πετυχημένα βερολινέζικα queer parties Herrensauna, φαίνεται να έχει επηρεαστεί μουσικά από την κορυφαία underground artist SPFDJ – και τις δύο μπορείτε να τις απολαύσετε online σε ένα καταπληκτικό b2b set που έπαιξαν στο Dekmantel. Η Salome ήταν εκρηκτική. Ανέβασε κι άλλο τη διάθεση, με διαφορετικό πλέον ύφος από τον πιο ήσυχο Phara, με ένα set πολύ ρυθμικό που ακροβατούσε σχεδόν ιδανικά μεταξύ techno και trance. Το διάνθισε με κάποια πειραματικά στοιχεία (όχι τόσο της αρεσκείας μου) και ένα δυνατό κλείσιμο με προσεγμένο track list.

COMA x SMUT: Ακούσαμε την καλύτερη μουσική στον καλύτερο δυνατό χώρο Facebook Twitter
H Salome ήταν το highlight της βραδιάς.

Οι ήχοι της συνδύαζαν ιδανικά κλασικότερα ηλεκτρονικά κομμάτια με γρήγορα σε ρυθμό, σύγχρονα trance. Εν τέλει απολάμβανες ένα set διαφορετικό και διασκεδαστικό, που όμοιό του δεν έχεις ακούσει. Πολλοί έλεγαν μάλιστα πως δεν έχουν ακούσει πιο ταιριαστή μουσική για το SMUT από της Salome και συμφωνώ απόλυτα πως έδενε αρμονικά με το ύφος του μαγαζιού. Τέλος, για κλείσιμο είχαμε τον JERM, έναν εκ των δύο διοργανωτών των COMA. Ο JERM έχει πολυετή εμπειρία και τα sets του ποτέ δεν απογοητεύουν, είτε στην αρχή είτε στο σβήσιμο της βραδιάς, ενώ χαρακτηριστικό του set του ήταν ένα σκοτεινό και μελαγχολικό άνοιγμα που θα ζήλευαν και πολύ μεγαλύτερα ονόματα.

COMA x SMUT: Ακούσαμε την καλύτερη μουσική στον καλύτερο δυνατό χώρο Facebook Twitter
Ο ήχος του Phara ήταν καθαρός, minimal και απλός.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς όλοι χόρευαν, το mood ήταν αναμφίβολα κορυφαίο, δεν υπήρχε στρίμωγμα, ζέστη ή κακός εξαερισμός, ενώ και η ουρά στην είσοδο για όσους είχαν προμηθευτεί ηλεκτρονικό εισιτήριο ήταν μικρή.

Αντί επιλόγου, το COMA στο SMUT, που ήταν ένα πραγματικά άμεμπτο πάρτι μετά από πολύ καιρό, υπογραμμίζει την ανάγκη για άνοιγμα techno clubs ξανά στην Αθήνα – τα τελευταία μεγάλα έκλεισαν οριστικά στα τέλη των '00s (οι μεγαλύτεροι σίγουρα τα ξέρουν καλύτερα). Η ζήτηση και το κοινό φαίνεται πως υπάρχουν πλέον και είναι ικανά μπορούν να στηρίξουν τέτοια, ομολογουμένως κοστοβόρα, εγχειρήματα. Δεν είναι ανάγκη κάθε μεγάλο πάρτι να γίνεται σε συναυλιακό χώρο με αμφίβολη ακουστική (που είναι λογικό, μια και δεν φτιάχτηκε για techno events), και μολονότι πρέπει να αποφεύγεται ο σνομπισμός που μοιραία διακατέχει τον χώρο, είναι πάντα ωραίο να πηγαίνεις σε πάρτι δίχως ετερόκλητο κόσμο, όπου όλοι ξέρουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πάνε να ακούσουν. Είναι μια εκ διαμέτρου διαφορετική και ανώτερη εμπειρία.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ