Βρέθηκε η χαμένη παρτιτούρα του The Funeral Song του Στραβίνσκι

 Βρέθηκε η χαμένη παρτιτούρα του The Funeral Song του Στραβίνσκι Facebook Twitter
0

 

Ένας Ρώσος βιβλιοθηκονόμος ανακάλυψε ένα σημαντικό έργο του συνθέτη Ιγκόρ Στραβίνσκι, που όλοι πίστευαν ότι ήταν χαμένο εδώ και έναν αιώνα. Το εύρημα παρουσίασε ένας εμπειρογνώμονας στο Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης. Το The Funeral Song, το οποίο συνέθεσε ο Στραβίνσκι το 1908 και με αυτό εκφράζει τη λύπη του για την απώλεια θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα πρώιμα έργα του.

Στη βιβλιοθήκη του Ωδείου βρέθηκε, όπως δήλωσαν οι εμπειρογνώμονες, ως εκ θαύματος.  Ήταν ανακατεμένο μαζί με ένα σωρό παρτιτούρες που υπήρχαν στα αρχεία του Ωδείου πριν την προγραμματισμένη μετεγκατάστασή του στην Braginskaya. Το τραγούδι γράφτηκε στη μνήμη του Νικολάι Ρίμσκυ-Κόρσακοφ, του Ρώσου συνθέτη που υπήρξε δάσκαλος του Στραβίνσκι. Το έργο παρουσιάστηκε για μια και μοναδική φορά και στη συνέχεια εξαφανίστηκε κατά τη διάρκεια της ρώσικης επανάστασης.

Ο Στραβίνσκι θεωρούσε αυτό το έργο, ένα από τα καλύτερά του. Γράφτηκε πριν από το «Πουλί της Φωτιάς», που ανέβηκε στο Παρίσι το 1910. Το Ωδείο δεν έχει μετακινηθεί από το 1896 και μπορεί κανείς εύκολα να υποθέσει ότι τεράστιος αριθμός μουσικών έργων που δεν έχουν καταλογογραφηθεί είναι ακόμα θαμμένοι στη βιβλιοθήκη.

Ο Στραβίνσκι, ένας από τους πιο σημαντικούς συνθέτες του 20ου αιώνα, γεννήθηκε κοντά στην Αγία Πετρούπολη και εγκατέλειψε τις σπουδές του στα νομικά για να σπουδάσει μουσική με τον Ρίμσκυ-Κόρσακοφ. Το Πουλί της Φωτιάς, ένα έργο πλήρους διάρκειας για μπαλέτο του ανατέθηκε από το χορογράφο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ και έκανε αίσθηση στην Ευρώπη. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ