Block Party στα Εξάρχεια

Block Party στα Εξάρχεια Facebook Twitter
0

Ξεκίνησε πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια απ' τις φτωχογειτονιές του Μπρονξ με τους Ultra Magnetic MC's και εξελίχθηκε σε έναν από τους πρωτοπόρους του new school, με ένα σωρό διαφορετικές περσόνες και αμέτρητες συνεργασίες (Prodigy, DJ Shadow, Ice-T). Ο Keith Thornton έχει αφήσει το στίγμα του στην ιστορία του χιπ χοπ ως Kool Keith ή ως ο εμβληματικός Dr Octagon, με περισσότερα από 20 άλμπουμ και έναν από τους σπουδαιότερους δίσκους της δεκαετίας του ‘90, το Dr Ocragoncologyst.

«Ήμουν ένα μικρό παιδί που προσπαθούσε να δημιουργήσει όταν ξεκινούσε όλη αυτή η φάση στο Μπρονξ» λέει. «Φτώχια, τζαμαρίσματα στα πάρκα, block parties, Cool Herc, ο Baambaata, τα γκράφιτι... Άκουγα την ηχώ από τα τζαμαρίσματα που αντηχούσε μέσα από τα κτίρια και υποσχόμουν στον εαυτό μου ότι μια μέρα θα ξεσήκωνα το πλήθος. Ξεκίνησα σαν b-boy, χορευτής στο δρόμο. Ακόμα κάνω μερικές κινήσεις στη σκηνή όταν το αισθανθώ».

Τι σημαίνει για σένα hip hop;
To hip hop για μένα ήταν και είναι ένας τρόπος να ζω τη ζωή μου μεγαλώνοντας στο γκέτο και στο Νότιο Μπρονξ. Ο Kool Herc το ξεκίνησε όλο αυτό με ένα τζαμαϊκανό στυλ ως DJ και μερικοί άνθρωποι το ονόμασαν hip hop, αλλά στην ουσία είναι μια νοοτροπία του γκέτο και ένα στυλ που είναι από τη φύση του ανταγωνιστικό. Ήταν επίσης μια ώθηση και ένας τρόπος για να βρουν χρήματα τα παιδιά του δρόμου.

Έχουν αλλάξει πολλά πια. Πώς το βλέπεις το μέλλον του;
Το hip hop έχει μετατραπεί σε ποπ εδώ και αρκετό καιρό, έτσι δεν ξέρω τι μπορεί να ακολουθήσει μετά από την ποπ μορφή του, είναι πραγματικά το τελευταίο στάδιο στη μουσική του εξέλιξη. Ίσως -όπως είπε κι ο Nas- να είναι ήδη νεκρό ή να πεθαίνει με έναν αργό, οδυνηρό θάνατο. Δεν είναι το ίδιο hip hop με το οποίο μεγάλωσα, έχει μεταλλαχθεί αρκετές φορές, αλλά αυτό έγινε επειδή μερικοί λευκοί των προαστίων το είδαν σαν έναν τρόπο για να εκμεταλλευτούν τη ζωή στο γκέτο και να βγάλουν χρήματα απ' αυτό. Επιθυμούσαν αυτήν τη ζωή ή να γίνουν σαν εμάς, έτσι πίστευαν. Από την άλλη μεριά υπάρχουν μαύροι ράπερς που συμπεριφέρονται σαν λευκοί, ξέρεις για ποιους μιλάω. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να ξέρουν ότι αυτό που γίνεται δεν το εφηύρε ο Eminem. Θα έπρεπε να γνωρίζουν τα αυθεντικά παιδιά των δρόμων του Bronx, όπως τους Crazy Legs, Grandmaster Flash, Caz, στους οποίους τα νέα παιδιά οφείλουν να έχουν σεβασμό. Έχω πάει μέχρι το γυμνάσιο και ήμουν συμμαθητής με τον Kenny Pounder των Cold Crush. Θαύμαζα πολύ το ραπ του. Εκείνες τις μέρες καμάκωναν όλα τα κορίτσια και τριγύρναγαν με μεγάλα αυτοκίνητα. Ήταν γνωστοί στην περιοχή του Μπρονξ σαν υπερήρωες του γκέτο. Οι Ultra Magnetic MC's ήταν το πρώτο γκρουπ που χρησιμοποίησε το sampler σαν όργανο.

Τι κάνετε αυτόν τον καιρό για να είστε μπροστά απ' την εποχή σας;
Δεν ήμουν ποτέ καλός στο sampling. Παίζω μπάσο και πλήκτρα. Οι επιρροές μου είναι κυρίως από το φανκ. Έχω μεγαλώσει με συγκροτήματα όπως οι Dazz Band Slave, Pleasure, Αurra και άλλα φανκ ονόματα. Έφτιαχναν αυθεντική μουσική, χωρίς να σαμπλάρουν, έτσι όταν φτιάχνω τα κομμάτια μου είναι επίσης καινούργια με αυθεντικό ήχο.

Μίλησέ μου λίγο για το στυλ. Τι σημαίνει για σένα;
Το στυλ είναι κάτι σαν υπογραφή. Σε κάνει να μοιάζεις, να ακούγεσαι, να μυρίζεις διαφορετικά. Χωρίς το δικό σου στυλ κανείς δεν μπορεί να σε ξεχωρίσει από το πλήθος. Ήμουν ο πρώτος που παρουσίασε τόσα διαφορετικά στυλ στις ρίμες, ούτε καν μπορώ να τα απαριθμήσω. Ήμουν κι ο πρώτος MC με τόσα διαφορετικά ονόματα, που φόρεσε περούκες και μπέρτα. Χωρίς εμένα η βιομηχανία θα ήταν ακόμα πιο λιμνάζουσα απ' ό,τι είναι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ