Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
Η καδραρισμένη φωτογραφία του Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστού παγκοσμίως ως Avicii, όνομα που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης') στο πατρικό του στη Στοκχόλμη. Στην άλλη φωτογραφία διακρίνεται μαζί με τον διάσημο παραγωγό Nile Rodgers
0

O Τιμ Μπέργκλινγκ (γνωστός παγκοσμίως ως Avicii, το ψευδώνυμο που προερχόταν από έναν βουδιστικό όρο για ένα από τα 'βασίλεια της κόλασης'), ο δημοφιλής Σουηδός πρωτοκλασάτος DJ, παραγωγός και δημιουργός τεράστιων επιτυχιών όπως το "Levels" και το "Wake Me Up, πέθανε πριν από έναν χρόνο στα 28 του κατά τη διάρκεια διακοπών στο Ομάν.

Η οικογένεια του είχε δηλώσει λακωνικά μετά το τραγικό γεγονός ότι ο Τιμ «δεν μπορούσε να συνεχίσει» ενώ σήμερα, παρότι ακόμα αρνούνται να αναφερθούν στις λεπτομέρειες του θανάτου του, αναγνωρίζει δημόσια ότι επρόκειτο για αυτοκτονία και σπάει τη σιωπή της που κράτησε ένα χρόνο, με δύο ανακοινώσεις: την επικείμενη κυκλοφορία ανέκδοτου μουσικού υλικού του Avicii και την ίδρυση ενός φιλανθρωπικού οργανισμού με την ονομασία Tim Bergling Foundation προς ενίσχυση της καταπολέμησης ψυχικών νοσημάτων και της πρόληψης αυτοκτονιών.

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
O Avicii στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά,

Το άλμπουμ έχει τίτλο απλά "Tim" (το πρώτο single είναι το "S.O.S." που κυκλοφορεί στις 10 Απριλίου) και δεν αποτελεί μια τυπική μεταθανάτια συλλογή από μουσικά απομεινάρια, επικεντρώνοντας σε ολοκληρωμένα τραγούδια που είχε γράψει και ηχογραφήσει ο Avicii τους τελευταίους τρεις μήνες της ζωής του και σύμφωνα με τους συνεργάτες του ήθελε να κυκλοφορήσουν.

Οι μαρτυρίες των φίλων και συνεργατών του πάντως μοιάζουν να βρίσκονται σε δραματική αντίθεση με την εικόνα του διάσημου dj/dance pop star όπως παρουσιάστηκε στο ντοκιμαντέρ του Netflix, "Avicii: True Stories" [η ταινία προβλήθηκε στο Netflix της Σουηδίας αμέσως μετά τον θάνατό του και έκανε πρεμιέρα στο αμερικανικό Netflix τον περασμένο Δεκέμβριο] με τη μορφή ενός καλλιτέχνη που έμοιαζε να βιώνει νευρική κατάρρευση σε αργή κίνηση υπό την πίεση της φήμης, της επιτυχίας κι ενός υψηλότατα αμειβόμενου πλην αλύπητου προγράμματος διαρκών εμφανίσεων.

«Η ζωή μου είναι μόνο στρες» ακούγεται να λέει κάποια στιγμή στην ταινία. «Θα με σκοτώσει στο τέλος».
Στην ταινία επίσης παρουσιάζεται το χρονικό της εξάρτησής του από το αλκοόλ που οδήγησε το 2012 στη νοσηλεία του για παγκρεατίτιδα ενώ το 2014 του αφαιρέθηκαν μετά από επέμβαση η χοληδόχος κύστη και η σκωληκοειδής απόφυση. Οι γιατροί του είχαν συνταγογραφήσει τότε ισχυρά παυσίπονα που έπαιρνε σε μεγάλες δόσεις.

Avicii: Η κληρονομιά και το νέο άλμπουμ του διάσημου παραγωγού και DJ που έδωσε τέλος στη ζωή του ένα χρόνο πριν Facebook Twitter
Η επιγραφή της τελευταίας κατοικίας του σε εκκλησία της Στοκχόλμης

Παρότι βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του, παίζοντας ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων αντί αμοιβής που συχνά ξεπερνούσε τα 300.000 δολάρια τη βραδιά, η πίεση αλλά και το κύκλωμα των σκληρών πάρτι στον κόσμο της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, ενθάρρυναν τα πιο αυτοκαταστροφικά του ένστικτα. «Είναι πολύ εύκολο να προσκολληθείς στον κόσμο των ολονύκτιων πάρτι» είχε πει στο περιοδικό Rolling Stone σχετικά με εκείνη την περίοδο. «Γίνεσαι μοναχικός και παθαίνεις κρίσεις άγχους. Πρόκειται για τοξική κατάσταση».

Τέλη του 2016 ήταν όταν πήρε τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει τις αδιανόητα επικερδείς εμφανίσεις του ως DJ και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην παραγωγή της δικής του μουσικής. Και αυτό ακριβώς έκανε, γράφοντας τραγούδια όπως το "S.O.S." στα οποία οι στίχοι συχνά έμοιαζαν με καταγραφή του ισοπεδωτικού comedown που ακολουθεί τη μεγάλη διέγερση και με καταγγελία του «καψίματος» που συνοδεύει τη ζωή σ΄ ένα ατέλειωτο πάρτι.

Γιατί όμως, ενώ βρισκόταν σε μια φωτεινή και δημιουργική φάση της ζωής του, αποφάσισε να την τελειώσει 16 μήνες αφότου πήρε την απόφαση να την αλλάξει ριζικά; Ερωτηθείς, ο 70χρονος πατέρας του και διαχειριστής της κληρονομιάς και του έργου του, Κλας Μπέργκλινγκ, δηλώνει ότι δεν ξέρει. «Δεν υπάρχει σημείωμα ή επιστολή» λέει, παραλληλίζοντας τον θάνατο του γιου του με «δυστύχημα στον αυτοκινητόδρομο»: «Τίποτα δεν δείχνει ότι το είχε σχεδιάσει»...

 

Με στοιχεία από τους New York Times

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ