ARCHIVE: ALMOST GREEK

ARCHIVE: ALMOST GREEK Facebook Twitter
0

Ο νέος δίσκος των Archive είναι ένα εξαιρετικό άλμπουμ, που απλά επιβεβαίωσε τη δυναμική αυτού του γκρουπ, το οποίο δεν έχει αγαπηθεί άδικα τόσο πολύ από το ελληνικό κοινό. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι Archive είναι στην καλύτερη στιγμή τους. Ο Darius Keeler, που δηλώνει ότι θεωρεί πια την Ελλάδα σχεδόν πατρίδα του, απάντησε στις ερωτήσεις, έστω και με 40 λεπτά καθυστέρηση…

Για ποιον λόγο πιστεύεις ότι αρέσετε τόσο πολύ στο ελληνικό κοινό;

Δεν έχω ιδέα, για να είμαι ειλικρινής. Νομίζω ότι από το «Londinium» άρεσε αυτό που κάνουμε και η σχέση τους μαζί μας κρατάει από τότε.

Πόσες φορές έχετε παίξει στην Ελλάδα;

Πολλές. Έχουμε κάνει 7 ή 9 συναυλίες, αλλά προσωπικά έχω έρθει τόσες φορές για διακοπές στην Ελλάδα, που τη βλέπω σαν τη χώρα μου.

Πώς τη βλέπεις τη σημερινή κατάσταση; Έχετε ζήσει την προ-ίντερνετ εποχή, ενώ σήμερα είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Πόσο έχουν αλλάξει;

Είναι προφανές ότι οι δίσκοι στην προ-ίντερνετ εποχή πουλούσαν πολύ περισσότερο, αλλά δεν υπήρχαν τόσο πολλοί τρόποι για να κυκλοφορήσεις τη δουλειά σου. Νομίζω ότι το Ίντερνετ μάς ωφέλησε τρομερά, επειδή το συγκρότημά μας έφτασε παντού στον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να βασιστεί στις δισκογραφικές εταιρείες. Έτσι αποκτήσαμε περισσότερους φανατικούς θαυμαστές σε πραγματικά περίεργες χώρες και μέρη, που πιθανόν δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε ποτέ προηγουμένως, όπως το Ισραήλ, το Λίβανο, το Ιράν. Σε όλα αυτά τα μέρη πρόκειται να παίξουμε σύντομα, έτσι νομίζω το Ίντερνετ μάς έκανε μεγάλο καλό.

Το downloading δεν είναι πρόβλημα όμως για ένα συγκρότημα που είχε μάθει να έχει κέρδη από τις πωλήσεις των δίσκων του;

Ναι, φυσικά. Όλοι κατεβάζουν μουσική όμως, αυτή είναι μια κατάσταση που την έχουμε αποδεχτεί και δεν αλλάζει. Και δεν θέλω να επιστρέψουμε στις καταστάσεις πριν το Ίντερνετ. Προτιμάω τον σημερινό τρόπο - τουλάχιστον μπορείς να επικοινωνείς με τους θαυμαστές σου πολύ καλύτερα.

Γιατί αλλάζετε τον ήχο σας σε κάθε άλμπουμ;

Δεν ξέρω! Δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να ρωτήσεις. Εννοώ ότι εμπλέκομαι μεν πάρα πολύ με τους Archive, αλλά όποια αλλαγή γίνεται προκύπτει ξαφνικά. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι ο ήχος μας αλλάζει συνεχώς, δεν γίνεται όμως βάσει σχεδίου.

Πες μου μερικά πράγματα για τον τελευταίο δίσκο σας, το «Controlling Crowds». Τι σας ενέπνευσε για να τον φτιάξετε;

Αρκετά πράγματα.. Την εποχή που τον φτιάχναμε, βλέπαμε γύρω μας αυτό που λέει ο τίτλος και τον φτιάξαμε, κατά κάποιον τρόπο, λέγοντας μια ιστορία. Δεν βασίστηκε σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Νομίζω ότι αναφερόμαστε σε όλα αυτά που μας ελέγχουν μέσα απ' τα χρόνια, μέσα απ' την ιστορία μας και την ιστορία του ανθρώπινου γένους και σε όσα πιθανόν θα συμβούν στο μέλλον.

Εσείς ελέγχετε τα πλήθη;

Δεν νομίζω. Όταν κάνουμε συναυλίες, γινόμαστε ένα με το πλήθος. Δεν προσπαθούμε να κάνουμε κήρυγμα ή να περάσουμε ένα τρομερό μήνυμα.

Κατανάλωση ή οικονομία;

Ο καταναλωτισμός είναι μια τρέλα. Η ανάγκη για συνεχόμενη ανάπτυξη είναι τρελό πράγμα. Καταστρέφει τον κόσμο που γνωρίζουμε. Δεν ξέρω αν η ανθρωπότητα είναι αρκετά έξυπνη για ν' αποφασίσει από μόνη της, για να είμαι ειλικρινής.

Έχετε παίξει ποτέ σε άδειο χώρο;

Όχι ακόμα! Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε παίζουμε σε έναν άδειο χώρο, επειδή κάνουμε πρόβα. Ποτέ δεν έχουμε παίξει όμως χωρίς κοινό.

Πώς είναι μια τυπική μέρα για τους Archive;

Ξύπνημα, πηγαίνουμε στο στούντιο, πρόβα πιθανόν όλη μέρα, με διαλείμματα για καφέ και έπειτα πάμε για ύπνο [!].

Ποιος είναι ο καλύτερος δίσκος που άκουσες τελευταία;

(Δεν κατάλαβα ούτε λέξη!)

Μπορείς να μου ολοκληρώσεις τη φράση «Οι Archive είναι για...».

Για μας. Γράφουμε απλά μουσική για τη δική μας ευχαρίστηση και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις μικρές ιστορίες και τον κόσμο όπου θα μπορούμε να ζήσουμε.

Πες μου μια ένοχη απόλαυσή σου.

Ο Lionel Richie!

Τι να περιμένουμε στην Αθήνα;

Ένα σοκαριστικό σόου. Αν όλα πάνε καλά και παίξουμε όπως θέλουμε, θα είναι σπουδαίο. Αν δεν παίξουμε καλά, θα είναι καταστροφή...

Μετά από τόσα ταξίδια, μπορείς να επιλέξεις ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στον πλανήτη;

Πάρα πολλά. Σίγουρα αγαπάω τα ελληνικά νησιά. Τα έχω σε μεγάλη εκτίμηση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ